Tjenare, köpte mitt hemmabio paket för dryga 2 månader. Paketet var ett 5.0 paket från Dynavoice som ursprungligen skulle innehålla M-65:orna, detta köptes av fynda.se. Pga. att M-65orna va slut och dem hade proson inne istället lyckades jag få dem istället. Är grymt nöjd med hela anläggningen ända tills jag har börjat märka att högra högtalaren har börjat ge av ett konstigt sprakande vid "party-volymer" dvs. drygt -15 db på min yamaha förstärkare. Det är inte konstant utan sprakar till några gånger under en låt..
Det är bara den ena högtalaren som beter sig på detta vis och källan spelar ingen roll, händer samma sak vid dem volymerna både från radio:n och datorn. Är det diskanten som börjat gå sönder (då jag inte kan se några andra skador på dem andra elementen) eller kan det kanske rent av vara så att den får för lite kontakt med sladden?
För övrigt Supra Classic 4.0 och biltemas banankontakter som sitter mellan högtalaren och förstärkaren.
Skulle man kunna skrova loss diskanten och ta sig en titt på den utan att sabba någon garanti? För visst har väl fynda.se nå visst antal år garanti på sina högtalare?
MVH Keepan
Sökningen pågår
Avancerad sökning
65 bilder
22 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?