Nån som har testat Yarland FV-34CIII och är villig att kommentera den?
Finns på www.ihifi.se
/Tom
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Postad 23 April 2007 - 13:10
Hallå!
Nån som har testat Yarland FV-34CIII och är villig att kommentera den? Finns på www.ihifi.se /Tom Postad 02 May 2007 - 15:30
Tja! Jag är också rätt så intresserad av denna lilla pärla...har dock lite funderingar kring vad som skulle kunna hända om man har ett par ganska svår drivna högtalare...säg B&W CM1?
Postad 02 May 2007 - 16:13
Just den modellen är testad i Hifi & musik, Nr 3 mars 2007. Den fick väl ganska bra lovord.
+ Priset + En pärla för rörälskare! + Gediget bygge + Mer kraft än väntat - Ingen fjärr Prisbillig rörförstärkare, men ändå med fullvuxet ljud. Orkar mer än man väntar sig Stod det bland annat! Gamla nummer av Hifi & musik kan lånas på det flesta bibliotek! Postad 03 May 2007 - 16:38
Jo precis, läste det! Men jag är intresserad av "vanliga människors" intryck. Den är ju billig så den borde ju bli rätt populär om den är bra...? Postad 09 May 2007 - 20:47
Tja!
Nu har jag varit nere på ReferenceAudio och lyssnat på FV-34CIII. Jag är helt frälst. Hur i h-vete kan det komma så mycket ljud ur den där lilla saken. Vi testade först ett par svårdrivna golvare(85db) och det var sisådär, lyssningsbart men lite väl ansträngt möjligen. Sen kopplades "Monitor Audio GS-10" in och det var klockrent. Grymt skönt ljud. Efter en liten stund kom också en liten härlig doft som bara förstärkte ljudupplevelsen. Summa sumarum, det blir Yarland förstärkaren men mitt dilemma med att vara förälskad i B&W CM1 i Wenge kvarstår, vad kommer att hända om jag köper dessa, kommer det att låta skit eller kommer förstärkaren pajja efter ett tag? Får nog köpa FV-34CIII:an ta den under armen och knalla över till Hifi-klubben och koppla in ett par CM1or...eller är det nån där ute som har kommit så långt redan? Postad 19 May 2007 - 00:23
Har själv varit och lyssnat hos reference audio nu, och kan bara konstatera att jag MÅSTE ha en sådan!
Postad 23 May 2007 - 20:30
Lite trist att det bara är jag som numera håller denna tråd vid liv. Tycker att det skulle/borde vara fler som intresserar sig och lyssnar in sig på denna lilla pärla!
Själv håller jag på att bli galen och har i ca en och en halv vecka drömt om densamma nästan varje natt! Den åtrå jag känner för denna förstärkare är svår att beskriva i ord, men på det stora hela kan man nog jämföra känslan med den då man var 5-6 år och hade en vecka kvar till julafton! Fredag och löning närmar sig med stormsteg, och vore det inte fint att spendera första lönen från nya jobbet på denna våta dröm? Kommer dock bli knapert då jag började en bit in på månaden, och jag vädjar därmed till en eventuell adoptivförälder till mina protonsteg! skulle sitta fint med lite raka rör på fredag! Over n' out! Postad 24 May 2007 - 19:44
Synd att den bara har 2 par rca-ingångar. Jag skulle behöva 3.
Då finner jag den här intressantare. Dock inte lika snygg. Den har 3 ingångar + fjärr. Redigerat av Unregisterede10e9503, 24 May 2007 - 19:45. Postad 24 May 2007 - 20:27
Jo den var ju väldigt intressant dels för ingångarna/fjärren och priset! attans! lite beslutsångest då RCA-bristen tänkte jag lösa med en rcaswitch. Ska bara hitta någon som verkar schysst och inte demolerar ljudet. Vad tror du om det? Såg nu att THD var något sämre på yarland... 5%??? är inte det apamycket??? Redigerat av Unregistered1e2ba420, 24 May 2007 - 21:03. Postad 24 May 2007 - 23:18
Jo, jag har oxå funderat på rca-switch, men det finns inte så gott om dom. Rca är nånting som försvinner mer och mer. Nu för tiden ska det vara hdmi. Såna switchar finns det hur många som helst.
Den högsta S/N ratio jag sett ligger runt 85 dB för rör-stärkare, så 83 är ganska bra iaf för att vara en röris. S/N ligger alltid mycket lägre på dom än på vanliga förstärkare. Postad 24 May 2007 - 23:29
Jo såg det där med THD också..men på Yarland står det ju en angivelse: 11W(5%)THD...och vad jag förstår är det ganska härliga formler för att förstå sig på det där. Så nu bara gissar jag!!: om jag skulle anta att många andra anger sin THD% på 100W(eftersom det inte står nått annat,smart va) uteffekt för att det är en fin siffra så säger inte den procenten speciellt mycket om inte förstärkaren ens klarar trycka 100W, så om jag då anger samma siffra för 11W.......jag avbryter här
Vet inte om jag själv förstod det där...aja..jag tror iaf inte 5% i detta fall spelar nån större roll, rörförstärkare ska ska väl ha mindre komponenter som ska störa och förvränga det lilla ljudet under sin uppväxt,eller? Postad 25 May 2007 - 04:48
Jaja! Det enda jag vet är att den lät fruktansvärt trevligt! Så om ca 11 timmar lär jag äga min egen
Postad 26 May 2007 - 14:16
Jahapp...nu borde du väl ha haft den i några härliga timmar(inge avundsjuk) Postad 27 May 2007 - 21:24
Jupp! Den har gått varm sedan i fredags! Jag har även försörjt den med en ny (bättre
Väldigt trevlig rörglöd för pengarna! Postad 25 September 2007 - 23:16
Tänkte bara kolla med er som har denna förstärkare hur den har fungerat?
Själv har jag ett par 3-vägs 89dB högtalare på 200W som jag tänkte driva med denna pjäs, tror ni att det funkar eller är det lite oversize högtalare för denna förstärkare? Förresten, någon som har provat SACD på denna? I så fall hur låter det? Postad 17 January 2008 - 18:16
Var finns denna produkt att köpa och vad kostar den i dagsläget? Är grymmt intresserad av att köpa den, men det verkar som att ReferenceAudio inte säljer den längre
1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |