Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Kingpin MS200 16:9 88" (194x109,1)

38 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 24 April 2007 - 17:44

rooster_nr1
  • rooster_nr1
  • Amatör

• 79 inlägg
  • 0
Är lite intresserad av denna duk Kingpin MS200. Är det någon som vet om den är bra?

För den jag har glänser och blänker den är från kjell & CO. Ska lämna tillbaka den. :rolleyes:
https://www.prisjakt...kt.php?e=131034

Tack på förhand ;)

Postad 30 April 2007 - 08:14

rooster_nr1
  • rooster_nr1
  • Amatör

• 79 inlägg
  • 0
Jag köpte en tupplur istället och är helnöjd. Ska ha den så länge till jag hittar en billig begagnad motordriven kvalitétsduk. ;)

Postad 01 May 2007 - 16:10

micke5721
  • micke5721
  • Forumräv

• 729 inlägg
  • 0
Min Kingpin duk glänser och blänker den också...

Postad 04 May 2007 - 09:29

micke5721
  • micke5721
  • Forumräv

• 729 inlägg
  • 0
Jag har nu kontaktat Kingpin i ärendet och de säger att duken inte ska glänsa, jag har skickat en bild till dem så vi får väl se vad de har att säga ang detta. Ny duk förhoppningsvis.

Bifogad fil(er)

• Bifogad fil  glitter.JPG   640.87K   329 Antal nerladdningar

Postad 04 May 2007 - 10:59

ddh
  • ddh
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0
Har en MS240 och den är jag helnöjd med. Inget blänk eller något annat problem.

Postad 08 May 2007 - 11:05

micke5721
  • micke5721
  • Forumräv

• 729 inlägg
  • 0
Kingpin har nu tittat på bilden jag skickat dem och de tycker att det ser ut som att det är fel på duken. Kingpin ska nu skicka en returfraksedel. Jag har mycket svårt att tänka mig att de inte kommer att byta ut duktyget, men vi får väl se vad som händer och fötter.

VH Micke

Postad 26 May 2007 - 12:49

micke5721
  • micke5721
  • Forumräv

• 729 inlägg
  • 0
Detta svar fick jag igår från Kingpin:

Hej Michael!

Vi har nu tittat på din duk och vi kommer att byta ut duktyget. Räknar med att kunna skicka tillbaka den till dig under nästa vecka.

Beklagar dröjsmålet!

Hälsningar kundsupport på Kingpin Screens

Det ska bli intressant att se vad det nya duktyget går för, rapport kommer.

VH Micke

Postad 26 May 2007 - 18:24

HenkeEdge
  • HenkeEdge
  • Veteran

• 1863 inlägg
  • 0

Jag har nu kontaktat Kingpin i ärendet och de säger att duken inte ska glänsa, jag har skickat en bild till dem så vi får väl se vad de har att säga ang detta. Ny duk förhoppningsvis.

<{POST_SNAPBACK}>

Såg ut att vara rätt kraftig struktur på den. Är väl det som orsakar glitter etc i panoreringar i filmer.

Postad 07 June 2007 - 14:22

micke5721
  • micke5721
  • Forumräv

• 729 inlägg
  • 0
I förrgår fick jag tillbaka min duk, jag kollade på lite film igår och kan bara rekommendera duken nu efter att de bytt tyget, glittret är borta! Länge leve Kingpin som har både billiga och bra motordrivna dukar i mitt tycke!

VH Micke

Postad 05 September 2007 - 16:47

sorken73
  • sorken73
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
har ochså en ms200 Kingpin som ochså blänker..
i ljusa partier under filmtime så syns blänket kraftigt o e väldigt störande...
ska nu få fraktsedel o skicka tillbaka o se vad dom gör med den...

Postad 06 September 2007 - 15:57

Murphys
  • Murphys
  • Wannabe

• 41 inlägg
  • 0
vafan äre standard att denna du "glänser" elr? jag som just beställt en :P

Postad 06 September 2007 - 17:36

sorken73
  • sorken73
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
har idag skickat grejerna...
och dom ska tydligen byta ut min duk ochså...
får se hur de blir...

Postad 06 September 2007 - 22:49

Murphys
  • Murphys
  • Wannabe

• 41 inlägg
  • 0
Okej, denna duk verkar ju suga manslem .. blir att returnera skiten troligtvis

Postad 17 September 2007 - 23:37

ziah75
  • ziah75
  • Amatör

• 61 inlägg
  • 0

Okej, denna duk verkar ju suga manslem .. blir att returnera skiten troligtvis

<{POST_SNAPBACK}>

Hur gick det? Glänser din också? Funderar på att köpa denna eller 180-varianten.

Postad 18 September 2007 - 00:20

sorken73
  • sorken73
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
hmm.. har inte fått duken än?! har skrivit till dom men ej fått svar?!!
ska nog ringa ett litet samtal idag..

har föresten så länge gjort en egen ramspänd duk på 77" av ett vitt lakan..
funkar ju hur bra som helst.. blänker ju inte iafall...

Redigerat av sorken73, 18 September 2007 - 00:23.

Postad 03 October 2007 - 15:58

John12345
  • John12345
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
Köpte en MS200 i somras och den blänker också. Tycker det är störande så jag skickade ett mail till Kingpin för ett par dagar sen men de har inte hört av sig än. Var de snabba på att svara er eller tog det flera dagar också?

Postad 17 October 2007 - 21:10

ziah75
  • ziah75
  • Amatör

• 61 inlägg
  • 0
Någon som hört något mer om sin duk?

Jag har också köpt en MS200. Jag har ingen erfarenhet av andra dukar (har projicerat på vit vägg innan), men jag tycker att man i ljusa/vita partier av filmerna ser strukturen på duken väldigt tydligt. Kan t.ex. vara mycket tydligt på personers ansikten, om det är i ett ljust parti av filmen. Det känns lite "glitterkänsla" över strukturen på duken i såna scener.

Ser vi samma problem?

En annan sak, vilken batch på duken har ni. På kartongen stod det nämligen batch 2006-12 på min duk. Köpte den på netonnet, där fanns bara 2 exemplar i lagershopen, det andra exemplaret var batch 2005-12. Någon som vet ifall någon speciellt batch är bättre eller sämre?
Ni som har "blänk", vilken batch har ni?

Hur går ev. byte av duk till? Jag funderar också på att skriva ett mail till Kingpin. Om jag åker till netonnet ger de väl kanske mig en annan duk, men risken finns ju att den inte är bättre än den jag har.

Jag har dessutom lite svart färgkladd långt upp till vänster på duken. Inte så farligt egentligen, då det säkert är svårt att upptäcka under film, men så ska det ju inte vara...

Postad 18 October 2007 - 14:29

John12345
  • John12345
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0

Någon som hört något mer om sin duk?

Jag har också köpt en MS200. Jag har ingen erfarenhet av andra dukar (har projicerat på vit vägg innan), men jag tycker att man i ljusa/vita partier av filmerna ser strukturen på duken väldigt tydligt. Kan t.ex. vara mycket tydligt på personers ansikten, om det är i ett ljust parti av filmen. Det känns lite "glitterkänsla" över strukturen på duken i såna scener.

Ser vi samma problem?

En annan sak, vilken batch på duken har ni. På kartongen stod det nämligen batch 2006-12 på min duk. Köpte den på netonnet, där fanns bara 2 exemplar i lagershopen, det andra exemplaret var batch 2005-12. Någon som vet ifall någon speciellt batch är bättre eller sämre?
Ni som har "blänk", vilken batch har ni?

Hur går ev. byte av duk till? Jag funderar också på att skriva ett mail till Kingpin. Om jag åker till netonnet ger de väl kanske mig en annan duk, men risken finns ju att den inte är bättre än den jag har.

Jag har dessutom lite svart färgkladd långt upp till vänster på duken. Inte så farligt egentligen, då det säkert är svårt att upptäcka under film, men så ska det ju inte vara...

<{POST_SNAPBACK}>

Hej,

jag har batch 2006-12 (köpt på netonnet i malmö) och min glittar/blänker rätt mycket. Kingpin är sjukt sega på att svara på mail. Skickade ett mail till dem och efter en vecka utan svar skickade jag ytterliggare ett och då fick jag svar en dag senare. De skrev att jag skulle prova att ändra inställningar på projektorn och försöka torka av duken med en fuktig trasa, om inte det hjälpte så fick jag höra av mig igen. Det hjälpte inte ett dugg så jag svarade samma dag att det inte blev någon skillnad. Har nu väntat i 8 dagar och fortfarande inte fått något svar. Ska påminna dem igen.
Frågan är om man vågar skicka iväg duken, har inte lust att vänta i flera månader på att få tillbaka den. Netonnet tror jag inte kommer att byta ut den om jag går dit och klagar och skulle de mot förmodan göra det så är ju risken ganska stor att man får en som blänker lika mycket.
Dessutom tycker jag att den har blivit lite "vågig". Min gamla duk (säkert 15 år gammal) var inte vågig och blänkte inte ett dugg.

Redigerat av John12345, 18 October 2007 - 14:32.

Postad 19 October 2007 - 22:02

Ambis
  • Ambis
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Hej där..

Fick hem min MS200 med batch 2005-12.

Nu till mitt dilema.. jag får inte upp den ###### duk fanskapet.

Igår efter jag hade satt upp den i taket.. och vägt av den i våg.
Så funkar det emellanåt.. idag så låste den sig i bottenläget.

Någon som har råkat ut för detta ??

Tillråka på allt så luktar den skarpt o fränt.
när försvinner detta?

Redigerat av Ambis, 19 October 2007 - 22:06.

Postad 19 October 2007 - 22:26

sorken73
  • sorken73
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
att den låst sig har har ja inte med om ...än..
men lukten är ngn behandling på duken nu när den är ny som försvinner efter ett tag..
dra ut duken så som du vill ha den o låt den acklimatisera sig i ngra dagar
så kommer allt o bli bra..

/Dennis :)

Postad 19 October 2007 - 22:37

Ambis
  • Ambis
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0

att den låst sig har har ja inte med om ...än..
men lukten är ngn behandling på duken nu när den är ny som försvinner efter ett tag..
dra ut duken så som du vill ha den o låt den acklimatisera sig i ngra dagar
så kommer allt o bli bra..

/Dennis :)

<{POST_SNAPBACK}>

Min var bara så fruktansvärt svår att få upp.. detta
irriterar mig..

Postad 20 October 2007 - 00:29

ziah75
  • ziah75
  • Amatör

• 61 inlägg
  • 0

Hej där..

när försvinner detta?

<{POST_SNAPBACK}>

Ja, min luktade också som 100 nya badbollar. Hela lägenheten luktade nästan en vecka, men har gått över nu. Dumt nog drog jag inte ner duken tillräckligt för att lufta/acklimatisera duken. Så måste stå ut med mer lukt om jag vill dra ut duken fullt.

Glänser din duk?

Redigerat av ziah75, 20 October 2007 - 00:30.

Postad 20 October 2007 - 08:27

Ambis
  • Ambis
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0

Hej där..

när försvinner detta?

<{POST_SNAPBACK}>

Ja, min luktade också som 100 nya badbollar. Hela lägenheten luktade nästan en vecka, men har gått över nu. Dumt nog drog jag inte ner duken tillräckligt för att lufta/acklimatisera duken. Så måste stå ut med mer lukt om jag vill dra ut duken fullt.

Glänser din duk?

<{POST_SNAPBACK}>

Nej inte vad jag har märkt än.. Ska kolla mer nogrannt sedan
När jag har fått upp min duk igen

Postad 20 October 2007 - 14:03

FiRREN
  • FiRREN
  • Lärjunge

• 444 inlägg
  • 0
Fick hem min kingpin MS240 igår, blänker/glittrar i ljusa scenher. Helt värdelöst blir att kontakta dom så det blir fixat. Hur lång tid tog det för er?

EDIT: Tycker ni det är svårt att få upp duken? Ni som har manuella..

MvH / Joakim

Redigerat av FiRREN, 20 October 2007 - 14:08.

Postad 20 October 2007 - 14:50

Ambis
  • Ambis
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0

Fick hem min kingpin MS240 igår, blänker/glittrar i ljusa scenher. Helt värdelöst blir att kontakta dom så det blir fixat. Hur lång tid tog det för er?

MvH / Joakim

<{POST_SNAPBACK}>

Ja den är rent ut sakt fördj. svår att få upp
Jag har lagt den i våg.och den är fortfarande svår

Igårkväll så låste den sig i yttterläget..
konstigt att man är tvungen att dra den hela vägen ner innan jag kan dra upp den

Postad 21 October 2007 - 14:44

FiRREN
  • FiRREN
  • Lärjunge

• 444 inlägg
  • 0

MvH / Joakim

<{POST_SNAPBACK}>

konstigt att man är tvungen att dra den hela vägen ner innan jag kan dra upp den

<{POST_SNAPBACK}>

Jag kom på ett trick igår, man ska när den är fullt nere dra duken emot sig en 15-20cm och sedan hänga med den upp i rask takt för att sedan sakta ner farten när det närmar sig slutet. Funkade varje gång utan problem.

Har nu mailat kingpin så får vi se hur det kommer att lösas ang. glittrigheten hoppas dom sköter det snyggt snabbt och smidigt.

Postad 22 October 2007 - 10:46

Ambis
  • Ambis
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0

MvH / Joakim

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

Jag kom på ett trick igår, man ska när den är fullt nere dra duken emot sig en 15-20cm och sedan hänga med den upp i rask takt för att sedan sakta ner farten när det närmar sig slutet. Funkade varje gång utan problem.

Har nu mailat kingpin så får vi se hur det kommer att lösas ang. glittrigheten hoppas dom sköter det snyggt snabbt och smidigt.

<{POST_SNAPBACK}>

Jag provade med det.. man jag har min takmonterad.. så då blir den som en pendel
så det var ingen skillnad.

Har du din vägg eller takmonterad.??

Postad 27 October 2007 - 11:45

FiRREN
  • FiRREN
  • Lärjunge

• 444 inlägg
  • 0
Jag har min väggmonterad, så då kanske det blir lite skillnad :P

Hur som helst så vill inte kingpin byta varken duktyget eller hela alltet. Dom hävdar
att dagens projektorer är så ljusstarka och att det är det som är problemet.

Då tycker man ju att man borde anpassa sina dukar efter dagens projektorer men
tydligen inte.

Så det blir att retunera duken till fynda.

Åkte till IKEA för att ha en "duk" tills jag hittar en annan, funderar på Dreamscreen.
Hur som helst tuppluren från IKEA krossar Kingpinduken med hästlängder ganska lustigt.

Postad 29 October 2007 - 23:13

John12345
  • John12345
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
De svarar inte längre på mina mail. Riktigt dåligt.

Postad 31 October 2007 - 08:38

Ambis
  • Ambis
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0

De svarar inte längre på mina mail. Riktigt dåligt.

Ring dem i stället..

Jag ringde till KingPin förra måndagen.. fick besked att ringa igen på onsdagen
Pratade då med en av de ansvariga, om felet med min duk..

Han trodde det var ett fel på mekanisken så han skickade en ny duk direkt,
innan jag hade skickat min.. hade den nya duken på fredagen..

Denna funkar klockrent.. inga blänk. inga trassel med att få upp eller ner den..

Så nu är jag väldigt nöjd med min duk.. klart prisvärd.

Postad 15 November 2007 - 23:18

Carhartt
  • Carhartt
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Jag köpte en Kingpin FS 88" nyss , glittrade som den, jag mejlade dom igår å fick svar direkt att de skickade en ny duk idag direkt utan att ens ifrågasätta nånting.
Precis som om de är väl medveten om felet.

Få se om man får den ibörjan av nästa vecka då , men hur kan en duk glittra å den andra inte?! görs inte dukarna identiskt lika ?! :wub:

Aja fårse hur de slutar. :)

Postad 24 November 2007 - 21:45

Carhartt
  • Carhartt
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Fick den nya duken från Kingpin i veckan , samma j***vla skit vinylduktyg. Så inte ens värt å montera upp den.
Och man får inte en slät yta utan en knottrig.?! omg!....en kompis kör en Multibrackets duk för 990:- å bättre bild på den fast han kör budget projje.

.....ramen är väl rätt fin å kolla på men va gör de när det är riktigt dålig duktyg....

Postad 01 December 2007 - 01:28

Unregistered1392
  • Unregistered1392
  • Amatör

• 70 inlägg
  • 0
Det här tycks vara ett ständigt problem! Jag har exakt samma glittriga yta som på bilden som postades på sidan 1 och det har blivit outhärdligt att se på film! Djupet försvinner totalt och det ser ut som att någon har kastat jord på duken vid stora ljusa ytor. Projektorn kommer verkligen inte till sin rätt. :<

Jag har själv ingen kingpin-duk men en liknande variant, nämligen denna:
http://www.netonnet....x.asp?iid=63898 .. Inget är fel med den förutom den här misslyckade ytan.

Kan nån hjälpa mig med att att ta reda på vad företaget heter som gör den?? Jag kan f-n inte ens få fram det och jag är rätt sur på mig själv nu för mina 14-dagars öppet köp gick ut igår. Nu hänger det på garantin!

Tänkte köpa en Kingping men det kommer jag inte våga mig på nu.

EFTERLYSNING: Duk av matt tygmaterial.. INGEN plast eller PVC, vinyl eller annat som kan ge upphov till dessa glittrande vintergator! Jag litar inte på materialet längre. Ramspänd går bort är jag rädd, för den måste takmonteras.

Redigerat av Unregistered1392, 01 December 2007 - 01:30.

Postad 06 January 2008 - 14:42

Unregistered31318
  • Unregistered31318
  • Amatör

• 58 inlägg
  • 0

Det här tycks vara ett ständigt problem! Jag har exakt samma glittriga yta som på bilden som postades på sidan 1 och det har blivit outhärdligt att se på filmJag har själv ingen kingpin-duk men en liknande variant, nämligen denna:
http://www.netonnet....x.asp?iid=63898 .. text

Alltså den duken har en gain på 1.1 då ska den reflektera mer ljus=glittrig.. En ljusstark projektor bör ha mindre än 1 i gain.

Postad 06 January 2008 - 15:20

mysen_
  • mysen_
  • Användare

• 196 inlägg
  • 0
Ett tips är ju att ge tusan i att köpa dukar i 1000-2000 kr klassen och höja ribban lite. Man får vad man betalar för.

Postad 02 June 2008 - 20:33

Gabboss
  • Gabboss
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Lämnade tillbaka min Kingpin MS200 idag för att den glittrade i ljusa sener vid panorering.
Det var före jag läste denna tråden. Kul att få sin missnöjdhet bekräftad.

Redigerat av Gabboss, 02 June 2008 - 20:34.

Postad 16 July 2008 - 22:52

Unregistered4bc8e3ae
  • Unregistered4bc8e3ae
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0

Hej där..

när försvinner detta?

Råkade ut för precis samma problem att duken låser sig i bottenläget och inte går att få upp. Efter att ha läst övriga inlägg och även själv fått erfara problemen så lämnade jag tillbaks duken. Nästa duk blir av annat märke och troligtvis dyrare.

Postad 16 July 2008 - 23:00

Unregistered4bc8e3ae
  • Unregistered4bc8e3ae
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0

Alltså den duken har en gain på 1.1 då ska den reflektera mer ljus=glittrig.. En ljusstark projektor bör ha mindre än 1 i gain.

Faktum är att att jag var mer nöjd när jag tittade på min vita vägg jämfört med Kingpin duken eftersom jag då slapp det störande glittret.

Postad 20 September 2008 - 18:02

Unregistered0aaed8db
  • Unregistered0aaed8db
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0
Hur är dem nu? Någon som köpt nyligen som fortfarande har samma problem?

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.