Jag har precis den duken du funderar på. Jag har aldrig haft projektor innan och jag har bara haft denna duk tillsammans med en Optoma HD70 och hittills är jag jättenöjd med bildkvaliteten. Dock har jag precis idag skrivit ett mail till butiken där jag köpte den att jag tycker att duken är något vågig. Detta var enligt butiken inget ovanligt när det gäller rulldukar, och så verkar det också vara. Jag har tittat runt lite i gallerierna här och på freemans bild (
https://www.minhembio.com/freeman fjärde bilden) så ser man samma effekter som jag har.
Så jag vet inte om jag ska lägga ner massa arbete på att skicka tillbaka den eftersom jag antagligen inte får något som är slätare.
Och samtidigt är det inte så ofta man märker av det. Det beror helt på filmen/tv-serien. Jag har tex sett 21 avsnitt av Heroes på den utan att märka av något, men i någon annan film med lite mer långsamma panoreringar i sidled så märks det mer.
Tilläggas ska väl att jag köpte min duk i ett paket med Optoma HD70 och en extra lampa för en billig penning.