Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Monitor audio BR6 eller RS-6

39 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 06 May 2007 - 11:07

Unregistered1e70a9ff
  • Unregistered1e70a9ff
  • Amatör

• 68 inlägg
  • 0
Hej alla..

jag köpte en Monitor Audio RS-LCR och surroundhögtalarna RSFX till mitt vardagsrum. Tanken är att ersätta mina gamla Zachryfrontar med RS-6 när jag får råd. (rätt snart)

Det jobbiga är att jag satsar på valnöt i vardagsrummet och RS seriens variant av valnöt är mer åt körsbärshållet medan Bronze seriens valnät är på pricken samma som jag har i vardagsrummet.

Jag märkte detta när jag började köpa möblerna (vilket jag gjorde EFTER högtalarköpet såklart :) )

Summa summarum: Kommer jag att missa mycket i ljudkvalité om jag satsar på att byta ut min center och köpa BR6 istället för att köpa till RS-6orna? Jag har ju längtat så efter RS-6 men BR6 är så jäkla mycket snyggare i mina ögon.

Min fokus kommer vara film, inte så extremt mycket musik, ibland, men jag kommer inte sitta i timmar o bara lyssna på livejazz... utan det kommer bli mer electronica... typ.

Hjärtliga hälsningar
/Sebastian

Postad 06 May 2007 - 12:04

Unregistered1197
  • Unregistered1197
  • Guru

• 4219 inlägg
  • 0
Färgen på faneret kommer att förändras med tiden så det är inte säkert att du får en exakt matchning i alla fall.

Om ditt vardagsrum fortfarande är så brokigt som på bilden så behöver du inte bry dig alls om färgen på högtalarna utan kan köpa det som låter bäst för din budget.

Postad 06 May 2007 - 13:47

Unregistered1e70a9ff
  • Unregistered1e70a9ff
  • Amatör

• 68 inlägg
  • 0
Oj, nej, den bilden är gammal som gatan... har precis (igår) köpt nya grejer.

http://zanoonga.blogspot.com/

Kolla översta bilden, frontarna ska ju bytas, men kolla centern vilken skillnad det är.

Jag frågade hur skillnaden var i ljudkvalité, om man offrar något exceptionellt om man "köper ner sig" från RS-6 till BR6. Har någon erfarenhet av båda dessa och har jämfört?

Hälsar Sebastian

Postad 06 May 2007 - 15:38

AlexanderE
  • AlexanderE
  • Guru

• 4905 inlägg
  • 0
Tjena:)

Hade jag varit i dina skor så hade jag nog gått på å spara till ett par RS6 or, för då hade du ju det matchat när det gäller färg på högtalarna men främst klangmatchat mellan front och center :).

Postad 06 May 2007 - 15:49

Unregistered7f664da5
  • Unregistered7f664da5
  • Amatör

• 81 inlägg
  • 0
Men hallå eller :) det var ju inte det han frågade om...
Han funderade om han skulle byta ut centern så att han skulle kunna köpa bronze serien istället för att dom högtalarna finns i matchade färg till övrig möblering.
Frågan var vad skillnaden är mellan bronze br6 och silver rs-6.
Capish !!

Postad 06 May 2007 - 16:51

Unregistered1e70a9ff
  • Unregistered1e70a9ff
  • Amatör

• 68 inlägg
  • 0
Ja det är sant, men jag tänkte byta ut centern också isåfall... Jag prioriterar både utséende och ljud, men i detta fallet kändes det så klockrent att dels gå ner lite i pris plus att matchningen med resten av möblemanget blir klockrent... Jag kommer nog behålla bakhögtalarna eftersom dom var så dyra :)

Nåja, hoppas det dyker upp nån som jämfört dessa. Det lutar nog att jag tar den estetiska utvägen för BR6 är jäkligt bra högtalare, men RS-6 ska ju vara "legendariska".

/Sebastian

Postad 07 May 2007 - 00:35

TKvC-SainT
  • TKvC-SainT
  • Beroende

• 1011 inlägg
  • 0
Det jag kommer att tänka på är om du har sett Bronze serien i verkligheten, för i min åsikt så har inte de en chans i utseende mot RS serien. De ser plastiga ut och inte alls lika välbyggda som RS. Sen att ljudet är sämre på Bronze serien är väl egentligen rätt självklart :)

Men om du skulle göra så att du köper Bronze frontare och center och köra med RSFX surrounder, så blir då det lite lustigt för det är väl tvärt emot vad folk normalt brukar ha. De flesta har RS6/8, RS-LCR och BRFX :)

Postad 07 May 2007 - 07:52

Unregistered1e70a9ff
  • Unregistered1e70a9ff
  • Amatör

• 68 inlägg
  • 0
He he, jag kände också att det blev lite udda att ha kvar dom dyra bakisarna.

Vad är det man förlorar med BR6 jämfört med RS-6? Jag är ute efter fylligt, stort ljud med djup halvblöt bas, är inte så nogrann med extrem detaljrikedom.

Jag har sett BR6 och tycker personligen att dom är snyggare än RS-6, smaksak antar jag.

/Sebastian

Postad 07 May 2007 - 08:24

Unregistered0c078b54
  • Unregistered0c078b54
  • Beroende

• 1421 inlägg
  • 0
Ett alternativ kan ju vara att sälja de delar du har och satsa helt på bronze-serien som du verkar vilja ha rent estetiskt. Ljudmässigt kan jag tyvärr inte svara då jag inte har hört någon av dem.

Postad 08 May 2007 - 13:40

Unregistered1e70a9ff
  • Unregistered1e70a9ff
  • Amatör

• 68 inlägg
  • 0
Finns det ingen som lyssnat på RS-6 och BR6 och kan jämföra ljudkaraktären på dom?

/sebbe

Postad 08 May 2007 - 16:04

Unregistered7f664da5
  • Unregistered7f664da5
  • Amatör

• 81 inlägg
  • 0
Du kan ju alltid fråga fynda som säljer båda :unsure:

Postad 08 May 2007 - 16:09

Kent Johansson
  • Kent Johansson
  • Beroende

• 1091 inlägg
  • 0

Finns det ingen som lyssnat på RS-6 och BR6 och kan jämföra ljudkaraktären på dom?

Se till att lyssna på dem med den förstärkare du ska driva dem med, med fel klangmatchning kan diskanten bli rätt elak på vissa av Monitor Audios högtalare. Iaf min åsikt.

Postad 08 May 2007 - 18:13

Unregisteredb8bb5cfd
  • Unregisteredb8bb5cfd
  • Lärjunge

• 371 inlägg
  • 0
Jag har gamla bronze-serien till salu om du är intresserad. B6, B2 och centern.

Postad 09 May 2007 - 12:58

Unregistered1e70a9ff
  • Unregistered1e70a9ff
  • Amatör

• 68 inlägg
  • 0
Tack för omtanken, men jag är ute efter BR serien :)

Jag har slagit sag i saken nu, jag offrar lite ljudkvalité för utséendets skull. annonsen ligger på blocket...

Hör av er om ni är intresserade av att köpa ett par RSFX en RSLCR eller en Velodyne CHT10 baslåda!

kram

Postad 10 May 2007 - 17:36

cygnes
  • cygnes
  • Användare

• 219 inlägg
  • 0
Fattar inte frågan riktigt centern ska ju naturligt vis vara ur samma serie som frontarna , och ljudet på Bronze och Silver är ju helt olika, låter som du missat att provlyssna dom , själv har jag ett par B2or tänkte uppgradera till RS6 sprang iväg för att lyssna och hu så besviken jag blev... fast billigt blev det ju :)

Postad 10 May 2007 - 23:25

Thomas S.
  • Thomas S.
  • Forumräv

• 990 inlägg
  • 0

Fattar inte frågan riktigt centern ska ju naturligt vis vara ur samma serie som frontarna , och ljudet på Bronze och Silver är ju helt olika, låter som du missat att provlyssna dom , själv har jag ett par B2or tänkte uppgradera till RS6 sprang iväg för att lyssna och hu så besviken jag blev... fast billigt blev det ju :(

<{POST_SNAPBACK}>

Blev du besviken på MA RS6 jämfört med MA B2?? ;)
Själv har jag bara direktjämfört BR2 & RS1 och tycker iofs också att skillnaden är stor mellan bronze- och silverserien, men då till silverseriens fördel…
(Kul iofs att du blev nöjd och kunde spara många sköna slantar. :) )

Men jag håller dock med om att hålla centern ur samma serie är det bästa för filmljudet - nästan ett krav faktiskt!

Thomas

PS. Har själv RS8 och är MYCKET NÖJD!

Redigerat av Thomas S., 13 May 2007 - 18:38.

Postad 11 May 2007 - 12:10

global
  • global
  • Lärjunge

• 424 inlägg
  • 0
Det är en enorm skillnad på ljudet mellan br6 och rs6.Rs6orna har en bättre diskant, bättre bas och ett mycket bättre mellanregister så jag skulle definitivt köpa rs6orna sen har de en helt annan finnish.

Postad 11 May 2007 - 21:54

cygnes
  • cygnes
  • Användare

• 219 inlägg
  • 0

Fattar inte frågan riktigt centern ska ju naturligt vis vara ur samma serie som frontarna , och ljudet på Bronze och Silver är ju helt olika, låter som du missat att provlyssna dom , själv har jag ett par B2or tänkte uppgradera till RS6 sprang iväg för att lyssna och hu så besviken jag blev... fast billigt blev det ju :)

<{POST_SNAPBACK}>

Blev du besviken på MA RS6 jämfört med MA B2?? :P
Själv har jag bara jämfört BR2 & RS1 och tycker iofs också att skillnaden är stor mellan bronze- och silverserien, men då till silverseriens fördel…
(Kul iofs att du blev nöjd och kunde spara många sköna slantar. :) )

Men jag håller dock med om att hålla centern ur samma serie är det bästa för filmljudet - nästan ett krav faktiskt!

Thomas

<{POST_SNAPBACK}>

Nää RS serien låter på tok för mycket ludnes för min smak , visst finns det ju parametrar som RS är bättre på men mina örin gillar dom inte tyvärr gillar mina öron B&W cm7 men det gillar inte min ekonomiska hjärnhalva riktigt, är väl på det haela taget väldigt nöjd med mina BR2 (har ju hera BR-serien ink centern) kan tänka mig att jag skulle gilla RS1 bättre än RS6 för RS6 har ju aldeles för mycket och för slapp bas för min smak.

Postad 11 May 2007 - 23:18

global
  • global
  • Lärjunge

• 424 inlägg
  • 0
Cygnes inte för att vara oförskämd men om du tycker att br2orna låter bättre än rs6orna och att rs6orna har en slö bas så har du nog ett tillstånd som kallas tondöv men det är ju inte jag som skall välja högtalare till dig och tur är väl det.

Postad 12 May 2007 - 00:45

Thomas S.
  • Thomas S.
  • Forumräv

• 990 inlägg
  • 0

Nää RS serien låter på tok för mycket ludnes för min smak , visst finns det ju parametrar som RS är bättre på men mina örin gillar dom inte tyvärr gillar mina öron B&W cm7 men det gillar inte min ekonomiska hjärnhalva riktigt, är väl på det haela taget väldigt nöjd med mina BR2 (har ju hera BR-serien ink centern) kan tänka mig att jag skulle gilla RS1 bättre än RS6 för RS6 har ju aldeles för mycket och för slapp  bas för min smak.

<{POST_SNAPBACK}>

Det viktigaste är ju att du är nöjd med ditt val av högtalare, men jag har också svårt att förstå vad du menar med "för mycket och för slapp bas…". Jag har ännu inte hört att någon tyckt att den varit slapp i RS-serien och om man jämför med CM7 så tycker jag den låter grymt mycket mer "loudness" än RS-serien. Tur dock att du är nöjd med ditt val, för det är ju ändå det som räknas för dig…

Thomas

Postad 12 May 2007 - 11:17

cygnes
  • cygnes
  • Användare

• 219 inlägg
  • 0

Cygnes inte för att vara oförskämd men om du tycker att br2orna låter bättre än rs6orna och att rs6orna har en slö bas så har du nog ett tillstånd som kallas tondöv men det är ju inte jag som skall välja högtalare till dig och tur är väl det.

<{POST_SNAPBACK}>

Nu ska du inte vara oförskämd, men när en krell tappar kontrollen över ett par högtalare så .... böt vi till focal och oj va alla i rummet drog på smilbanden. Jag förstår inte varför alla är så okritiskt positiva till RS6orna , och det är jag långt från ensam om .... visst är dom bra. Men att alla människor måste älska dom ovillkorligen tycker jag verkar lite absurt.....kanske har att göra med lite hur stor ens värld är.

Postad 13 May 2007 - 11:45

Unregistered1e70a9ff
  • Unregistered1e70a9ff
  • Amatör

• 68 inlägg
  • 0

Fattar inte frågan riktigt centern ska ju naturligt vis vara ur samma serie som frontarna , och ljudet på Bronze och Silver är ju helt olika, låter som du missat att provlyssna dom , själv har jag ett par B2or tänkte uppgradera till RS6 sprang iväg för att lyssna och hu så besviken jag blev... fast billigt blev det ju :P

<{POST_SNAPBACK}>

Min tanke är naturligtvis att byta ut HELA fronten inklusive center!

Har nån av er hittat nån recension på BR6? Jag har letat som en galning, men det verkar inte kommit ut några ännu...

Postad 13 May 2007 - 17:39

cygnes
  • cygnes
  • Användare

• 219 inlägg
  • 0

Fattar inte frågan riktigt centern ska ju naturligt vis vara ur samma serie som frontarna , och ljudet på Bronze och Silver är ju helt olika, låter som du missat att provlyssna dom , själv har jag ett par B2or tänkte uppgradera till RS6 sprang iväg för att lyssna och hu så besviken jag blev... fast billigt blev det ju :P

<{POST_SNAPBACK}>

Har nån av er hittat nån recension på BR6? Jag har letat som en galning, men det verkar inte kommit ut några ännu...

<{POST_SNAPBACK}>

Skit i recentionerna det är ju ändå bara vad andra tycker. provlyssna och jämför med RS.... du har ju ändå kommit så långt i ditt funderande som recensioner kan ta dig.

Postad 14 May 2007 - 10:16

Unregistered1e70a9ff
  • Unregistered1e70a9ff
  • Amatör

• 68 inlägg
  • 0

Fattar inte frågan riktigt centern ska ju naturligt vis vara ur samma serie som frontarna , och ljudet på Bronze och Silver är ju helt olika, låter som du missat att provlyssna dom , själv har jag ett par B2or tänkte uppgradera till RS6 sprang iväg för att lyssna och hu så besviken jag blev... fast billigt blev det ju :rolleyes:

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

Skit i recentionerna det är ju ändå bara vad andra tycker. provlyssna och jämför med RS.... du har ju ändå kommit så långt i ditt funderande som recensioner kan ta dig.

<{POST_SNAPBACK}>

Om det ändå fanns nån att provlyssna hos i Norrköping ja.

Jag lyssnade på BR6 hos en vän, jag tyckte att ljudet var helt okej, men inte riktigt dit jag ville komma. Han har dessutom en rätt gammal HK av äldre modell vilket gör att jag inte riktigt kan ge lyssningstestet rättvisa. Jag skulle så gärna vilja höra en direktjämförelse mellan dessa och RS-6. Om inte så skulle en recension som bekräftar att RS är så mycket bättre än BR räcka för ett avgörande köp eftersom jag redan har RSCL.

Som ni märker lutar jag mer åt att faktiskt köpa RS serien eftersom min nuvarande bekantskap med
BR inte riktigt var 100% tillfredställande.

Vilsen.

Redigerat av Unregistered1e70a9ff, 14 May 2007 - 12:24.

Postad 14 May 2007 - 16:08

cygnes
  • cygnes
  • Användare

• 219 inlägg
  • 0

Fattar inte frågan riktigt centern ska ju naturligt vis vara ur samma serie som frontarna , och ljudet på Bronze och Silver är ju helt olika, låter som du missat att provlyssna dom , själv har jag ett par B2or tänkte uppgradera till RS6 sprang iväg för att lyssna och hu så besviken jag blev... fast billigt blev det ju :rolleyes:

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

Jag lyssnade på BR6 hos en vän, jag tyckte att ljudet var helt okej, men inte riktigt dit jag ville komma. Han har dessutom en rätt gammal HK av äldre modell vilket gör att jag inte riktigt kan ge lyssningstestet rättvisa. Jag skulle så gärna vilja höra en direktjämförelse mellan dessa och RS-6. Om inte så skulle en recension som bekräftar att RS är så mycket bättre än BR räcka för ett avgörande köp eftersom jag redan har RSCL.

Som ni märker lutar jag mer åt att faktiskt köpa RS serien eftersom min nuvarande bekantskap med

Vilsen.

<{POST_SNAPBACK}>

Varför måste du ha monitor audio då ? du kan väl välja fritt balan andra märken om du inte är riktigt nöjd lr?

Postad 14 May 2007 - 16:38

Unregistered1e70a9ff
  • Unregistered1e70a9ff
  • Amatör

• 68 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

Vilsen.

<{POST_SNAPBACK}>

Varför måste du ha monitor audio då ? du kan väl välja fritt balan andra märken om du inte är riktigt nöjd lr?

<{POST_SNAPBACK}>

Jag provlyssnade på RS-6 på braskens när de fortfarande fanns och älskade soundet. Plus att designen var riktigt snygg i mina ögon.

Efter det började jag med att köpa centern och bakhögtalarna eftersom det var det jag saknade i min anläggning för tillfället. Sen köpte vi ny TV och började inreda med valnöt och märkte att träet inte var 100% likt silver seriens valnöt. I samma veva köpte en vän till mig den nya BR serien som såg jäkligt fina ut eftersom det var "rätt" färg. Då kommer vi tillbaka till ursprunget till den här tråden: Hur står dom sig jämfört med RS-6? Jag har ingen möjlighet att provlyssna i Östergötland och jag har letat högtalare i den här prisklassen i snart ett år och kommit fram till att monitor audio är både snyggast, mest omskrivna och låter bäst i mina öron, men då var det SILVER serien jag hört hands on. Bronze serien har jag hört hos en vän med en klenare förstärkare och blev som sagt inte överväldigad, men hörde potential. Därför vill jag läsa recensioner om dem och om ni har tips, även veta var man kan provlyssna

Snälla, jobba med mig, inte emot mig.

/Sebastian

Postad 14 May 2007 - 20:57

cygnes
  • cygnes
  • Användare

• 219 inlägg
  • 0
Ja men då fattar jag gillade du RS när du hörde den och inte blev så imponerad av BR så tror jag du kan glömma BR, som sagt jag tycker ljudet är väldigt olika mellan dessa modeller.

Kosta på dig att åka till Stockholm och provlyssna runt lite det är garanterat värt varenda krona , vem vet va du kommer hem med :rolleyes: sen finns det ju annat skoj att gå och spendera tid och pengar på , för att inte tala om den underbara känslan av att få åka därifrån när man är klar ;)

Redigerat av cygnes, 14 May 2007 - 21:01.

Postad 14 May 2007 - 23:10

Kojf
  • Kojf
  • Wannabe

• 42 inlägg
  • 0
Någon som vet var i Sthlm man kan få lyssna på BR-6?

Postad 14 May 2007 - 23:39

Unregistered7f664da5
  • Unregistered7f664da5
  • Amatör

• 81 inlägg
  • 0
Best sound och på reference audio :rolleyes:

Postad 15 May 2007 - 07:12

Unregistered1e70a9ff
  • Unregistered1e70a9ff
  • Amatör

• 68 inlägg
  • 0

Ja men då fattar jag gillade du RS när du hörde den och inte blev så imponerad av BR så tror jag du kan glömma BR, som sagt jag tycker ljudet är väldigt olika mellan dessa modeller.

Kosta på dig att åka till Stockholm och provlyssna runt lite det är garanterat värt varenda krona , vem vet va du kommer hem med :rolleyes: sen finns det ju annat skoj att gå och spendera tid och pengar på , för att inte tala om den underbara känslan av att få åka därifrån när man är klar ;)

<{POST_SNAPBACK}>

Best sound och på reference audio  ;)

<{POST_SNAPBACK}>

Tusen tack! Jag ska köra en stockholmstripp!

/Sebastian

Postad 15 May 2007 - 21:42

Kojf
  • Kojf
  • Wannabe

• 42 inlägg
  • 0

Best sound och på reference audio  :)

<{POST_SNAPBACK}>

Dom har bara BR-5 på demo, var själv till bestsound och provlyssnade BR-5

Postad 22 June 2007 - 10:25

blitzkrieg
  • blitzkrieg
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0
Har du budget för RS är det knepigt att inte gå för det. Själv hade jag inte det men byggkvalitén kändes sååååå mkt bättre så jag var tvungen att spräcka budgeten :o och det har jag defenitivt inte ångrat. Tycker att Folien på Bronzarna inte kan jämnföras med det riktiga fanéret på Silver serien. Båda är dock väldigt snygga men ljudmässigt har RS en STOR fördel.

Postad 03 July 2007 - 15:37

Unregistered1e70a9ff
  • Unregistered1e70a9ff
  • Amatör

• 68 inlägg
  • 0
Jag lyssnade på en direktjämförelse mellan br-5 och rs-6...

ALLA tvivel, tveksamheter och färgångest ligger nu på hyllan och mina RS-6 kommer i morgon.

Tack för alla inlägg i debatten.

Postad 03 July 2007 - 19:11

Satsvear
  • Satsvear
  • Mästare

• 3067 inlägg
  • 0
Skönt att det löste sig för dig. Lämna gärna ett par ord senare vad du tyckte om dem. Alltid intressant.

// Sat

Postad 05 July 2007 - 07:47

Unregistered1e70a9ff
  • Unregistered1e70a9ff
  • Amatör

• 68 inlägg
  • 0
Har kopplat in dom och provlyssnat en del. Sitter och hoppas att "inspelningsuppenbarelsen" ska inträffa. Dom låter lite stramt och platt, men jag är övertygad om att dom kommer släppa om en sisådär 100 timmar. Jag låter dom stå med en platta på repeat hemma medan jag är på jobbet.

Jag blev lite orolig dock.
Ljudskillnaden mellan DVD och CD är markant. -30 är "lagom-volym" på CD -20 är party.
Däremot börjar normal lyssning på DVD vid -20 och kan höjas till -10 ibland.
Jag hade då -10 på förstärkaren och bytte till CD utan att tänka mig för.

Som ni förstår blev det kaos när jag försökte hitta mute, eller paus-knappen.
Det gjorde riktigt ont i öronen och nu känns det som att det kanske "skorrar" lite i ena högtalaren på vissa partier, jag är inte säker dock och det är bara vissa låtar jag upplever det på. Fast det kan vara låten.

Kan jag förstört högtalarna med den höga ljudvolymen? Jag tänkte eftersom dom inte var inspelade och uppmjukade ännu.

B)

Redigerat av Unregistered1e70a9ff, 05 July 2007 - 07:59.

Postad 05 July 2007 - 09:41

Gäst_Limpans_*
  • Gäst_Limpans_*
  • 0
Ta bort blecket bakom högtalaren och lyssna separat på diskant/mellanregister så ska du höra om det "prasslar eller skrapar".

Postad 05 July 2007 - 12:44

Unregistered1e70a9ff
  • Unregistered1e70a9ff
  • Amatör

• 68 inlägg
  • 0
Jag testade det och det låter inte fel. Jag antar att det inte hände något...

Nåja inspelningen fortsätter B)

Postad 16 August 2007 - 22:55

Unregistered1e70a9ff
  • Unregistered1e70a9ff
  • Amatör

• 68 inlägg
  • 0
Har lagt upp bilder på min anläggning nu.

kolla galleriet! :blink:

Högtalarna är inspelade och låter jättefint.
Desvärre får jag inge vidare tryck i basen eftersom soffan är lite för långt fram så subban får hjälpa till lite.

Någon som har tips på placering av RS-6 för att utnyttja basen bäst?

Redigerat av Unregistered1e70a9ff, 16 August 2007 - 22:56.

Postad 16 August 2007 - 23:20

KryLLan
  • KryLLan
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0
Vad menar du med att utnyttja mest?

ju längre närmare bakväggen du har högtalarna desto mer bas. Oftast i varje fall.
men jag rekomenderar 20-30 cm från väggen.

Annars prova dig fram, det finns så mycket olika saker som kan spela in vid placering av högtalare.

Postad 17 August 2007 - 09:34

Unregistered1e70a9ff
  • Unregistered1e70a9ff
  • Amatör

• 68 inlägg
  • 0
När jag provlyssnade på reference så var det en "släggigare" bas, och jag hittade den när jag hade högtalarna lite närmare varandra och satte mig längre bak, men nu särade jag på dem och då ökade stereobilden avsevärt. desvärre på bekostnad av basen, som försvann nästan helt. Jag kör min Velodyn CHT10 med crossover på 60Hz. då blir det en riktigt punchig bas som låter behagligt, MEN jag vill inte "fuska".

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.