1. Just nu har jag dom precis till höger och vänster av där man sitter och båda är riktade mot mitten.
Men har även sett dem som har högtalarna bakom sig och riktade frammåt. så vilket är mest riktigt ?
(Om dom ska vara på höger respektive vänster sida så borde man ju kunna köpa 2 olika modeller. Eftersom upphängingen om man skruvar upp dem på väggen blir fel på ena sidan, eller så blir den ena högtalaren riktad åt motsatt håll. det där verkar lite lurigt om ni förstår vad jag menar, men kankse inte spelar någon roll ?)
2. varje högtlarare har bak 4st kontakter, men det har jag hört enbart är för att man kan köra dem som surround och bakre surround, stämmer det ?
(Här kommer det problemet med att höger och vänster högtalare ser lika dana ut igen, på andra sidan kommer ju "fram bli bak" jämnfört med andra sidan? )
3. Och det där med knappen:
+ / -
+
+ / +
Någon som har lust att förklara vilket som är vilket och vad skillnaden är?
(I något läge tycker jag den låter mer på ena sidan än andra, därav tyckte jag det verkade konstigt om man hänger upp dem på väggen för då spelar ena högtalaren högst fram och andra högtalaren högst bak.. hoppas jag lyckats förklara det där nu ^^ )
4. Varför säljs dom en och en ? behöver man inte alltid 2 och är det någon vits med att köpa fler än 2 ?
Redigerat av Unregisteredcbca902f, 07 May 2007 - 00:26.
Sökningen pågår
Avancerad sökning
46 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?