Att den drar till sig mkt damm är ju ngt man kan stå ut med men hur är det med repor??? Är det någon på forumet som har erfarenhet av denna och kan säga om den repas lätt eller inte???
Svart pianolackad bänk från EM: Pallino
Postad 10 May 2007 - 14:45
Att den drar till sig mkt damm är ju ngt man kan stå ut med men hur är det med repor??? Är det någon på forumet som har erfarenhet av denna och kan säga om den repas lätt eller inte???
Postad 11 May 2007 - 15:41
Sitter själv och funderar på en Pallino,men är osäker på om en Denon 2807 går in i hålet. På måndag blir det en sväng till EM och kolla.
Postad 11 May 2007 - 18:40
Den har en helt okej finish och jag har inte lyckats få några repor än. Skall dock medges att jag tar det ganska lungt när jag ställer saker på den. Utställningsexemplaret hos min lokala EM-handlare var däremot riktigt repig, såg ut som om någon hade kört kortbane-VM på långrör ovanpå... Säger dock inte så mycket, den var helt klart lite väl misshandlad.
Gör en gallerisökning och skicka ett PM till snubbarna som haft den längre än jag och knuffa dom in i den här tråden så kan du nog få ett vettigt svar.
Det där är inte en pallino. Andra handtag och saknar glasdörren, samt har en helt annan lyxigare finish.Om det nu är en Pallino som mack har så tycker jag inte att den ser så "pianolack" ut...
Sitter själv och funderar på en Pallino,men är osäker på om en Denon 2807 går in i hålet. På måndag blir det en sväng till EM och kolla.
Vill du ha innermått så hojta till.
Edit: Äh va fan, lite att göra. Här har du innermåtten (BxHxD): 530x235x570 (per "fack" utan glashyllor)
Redigerat av tajson, 11 May 2007 - 18:51.
Postad 12 May 2007 - 05:00
Lacken får man vara lite försiktig med men jag har än så länge inga repor i min. Det största minuset är att den dammar igen på nolltid, skulle kunna torka av den tre gånger om dagen. Men så länge solen inte står på så är den grymt läcker att titta på och vardagsrummet pärla.
Kan försöka mecka upp en bild senare idag eller nåt...
Postad 13 May 2007 - 12:09
Postad 13 May 2007 - 22:51
Postad 14 May 2007 - 09:31
Har själv den vita varianten av Pallino.
Den har en helt okej finish och jag har inte lyckats få några repor än. Skall dock medges att jag tar det ganska lungt när jag ställer saker på den. Utställningsexemplaret hos min lokala EM-handlare var däremot riktigt repig, såg ut som om någon hade kört kortbane-VM på långrör ovanpå... Säger dock inte så mycket, den var helt klart lite väl misshandlad.
Gör en gallerisökning och skicka ett PM till snubbarna som haft den längre än jag och knuffa dom in i den här tråden så kan du nog få ett vettigt svar.Det där är inte en pallino. Andra handtag och saknar glasdörren, samt har en helt annan lyxigare finish.Om det nu är en Pallino som mack har så tycker jag inte att den ser så "pianolack" ut...
Vill du ha innermått så hojta till.
Edit: Äh va fan, lite att göra. Här har du innermåtten (BxHxD): 530x235x570 (per "fack" utan glashyllor)
Tackar så mycket..nu slipper jag bära med mig ett måttband till EM.
Redigerat av Djingis Khan, 14 May 2007 - 10:15.
Postad 19 May 2007 - 13:33
Skall ej ha tv'n ståndes på bänken utan på väggen....en Lg42pc55 (bäcksvart) och undrar lite hur det skulle se ut o lägga centern på bänken rakt under tv'n på just den bänken...centern e en heco metas (mörk valnöt) passar färgerna bra in ? har lite svårt o se sånt framför mej o genom bilder.
Postad 20 May 2007 - 13:07
Har själv funderat på att köpa pallino bänken men är lite tveksam på en sak.
Skall ej ha tv'n ståndes på bänken utan på väggen....en Lg42pc55 (bäcksvart) och undrar lite hur det skulle se ut o lägga centern på bänken rakt under tv'n på just den bänken...centern e en heco metas (mörk valnöt) passar färgerna bra in ? har lite svårt o se sånt framför mej o genom bilder.
Vad har du för övriga möbler då? Svart passar ju nästan till allt och "högtalarskydden" brukar ju vara svarta så jag tror nog att det blir snyggt, speciellt eftersom tv:n är i den svarta pianolacken
Postad 20 May 2007 - 13:09
Har den svarta Pallino och det frå både plats en ordentlig förstärkare och en hel del TV-spel och andra prylar. Har lyckats knöka in både Förstärkare, Wii, PS3, 360 och digitalbox.
Lacken får man vara lite försiktig med men jag har än så länge inga repor i min. Det största minuset är att den dammar igen på nolltid, skulle kunna torka av den tre gånger om dagen. Men så länge solen inte står på så är den grymt läcker att titta på och vardagsrummet pärla.
Kan försöka mecka upp en bild senare idag eller nåt...
Blev det någon bild Beats??
Postad 20 May 2007 - 13:11
Har sökt runt lite i forumet för att hitta bilder på varagsrum där den svarta Pallino finns men det är svårt att hitta.. Någon som vet nån som har den så man kan PM:a
Postad 20 May 2007 - 18:28
Kan någon som har tv-bänken förklara om det bara är dom 2 facken man ser på framsidan som man kan ställa förstärkare mm. i?
Är det lådor eller luckor på sidorna? Och tror ni att det går att få in en Yamaha 2600 i något av facken utan att den brinner upp?
Postad 21 May 2007 - 23:59
Är det lådor eller luckor på sidorna? Och tror ni att det går att få in en Yamaha 2600 i något av facken utan att den brinner upp?
Det är två utdragbara lådor.
Möjligheten finns ju alltid att borra extra ventilationshål bak (varje fack har varsitt hål i originalutförande), även lådorna bör gå att använda till elektronik med lite uppfinningsrikedom och händiga gener. Exempelvis genom att sätta gångjärn och stoppmagneter istället för hela lådkonstruktionen och enbart behålla lådfronten.
Postad 25 June 2008 - 13:38
Borde det inte finnas något medel som man kan putsa den med så att dammet inte lägger sig??
Har sökt runt lite i forumet för att hitta bilder på varagsrum där den svarta Pallino finns men det är svårt att hitta.. Någon som vet nån som har den så man kan PM:a
Hej, användaren "Svensson199" har kombinerat sin Samsung M87 och ljudanläggning med denna bänk. Just den svarta modellen i pianolack dessutom.
//Anton
Postad 25 June 2008 - 13:56
Postad 30 October 2009 - 16:06
Om smygförsäljning av detta slag inte är tillåtet så ber jag om ursäkt, kollar tråden om någon dag och editar bort texten isåfall.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
21 bilder
31 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?