Jag har hängt här på forumet ett tag nu och av att läsa och söka på forumet fått svar på många problem, men nu är jag tvungen att skrika på hjälp. Problemet uppstod efter att jag installerat en drös program för att koda om video och lägga i smidigare format. Efter en omgång med diverse tutorials satt jag med en filterlista i directshow som var totalt kaotisk och efter att ha konstaterat att den mest vitala uppspelningen inte ens funkade formaterade jag datorn och började om på nytt.
Till min förskräckelse hade jag nu extremt dåliga resultat på uppspelning av h.264-video. Jag hamnar på runt 20-21 fps i 25-fps-material och kan bara se mig i månen efter att den ska droppa frames den inte hinner med, detta trots att inte hela cpu-kapaciteten används. Resultat blir att videon spelas åt helsike för långsamt och att kungliga synkproblem uppstår. Jag har testat både CoreAVC och ffdshow (vilka båda har fungerat förut) och även bytt renderer mellan Overlay Mixer, VMR7, VMR9 och Haali's Video Renderer. För att vara på den säkra sidan har jag testat att köra med olika ljudfilter och kört i olika (directshow-)spelare.
Jag har inte vid någon av dessa tester märkt någon skillnad i framerate eller synk. Jag har också testat att ansluta till grafen med graphedit för att se om några konstiga filter ligger i vägen, men det ser rätt ut med bara de filtrena som ska vara där. Vad som också skiljer sig från förut är att framförallt spelaren själv, men även datorn i allmänhet, blir seg när jag spelar upp h.264-material nu för tiden, innehåll i menyer dröjer innan de ritas upp, fönster hackar när man flyttar på dem och så vidare. Detta problem fanns inte förut.
Är det någon som har en aning om vad som är fel? Kan filter smyga sig in utan att visas i graphedit och vilka är i så fall kända framerate-bovar?
Datorn hela kalaset körs på är en AMD64 3200+, 1GB DDR, GeForce 7600GS AGP med Windows XP Pro (tyvärr
Tack på förhand!
Redigerat av Unregistered9283cbe0, 10 May 2007 - 22:44.
Sökningen pågår
Avancerad sökning
69 bilder
5 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?