Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Nokia N81 och N82

358 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 11 May 2007 - 14:25

mcfreak
  • mcfreak
  • Användare

• 122 inlägg
  • 0
Postad bild
Ännu icke officiellt visades idag två nya Nokia mobiler på Pryljakt.

N81 (vänster):
8Gb minne
2,4" skärm
320_240 pixlar
HSDPA
WiFi
Bluetooth 2.0
3,5mm hörlursutgång

N82 (höger)
2,4" skärm
320_240 pixlar
5Mp kamer med autofokus och Xenon blixt
HSDPA
WiFi
Bluetooth 2.0
GPS
FM-radio
microSD kort

Telefonerna kan släppas under kvartal fyra 2007.

Redigerat av mcfreak, 11 May 2007 - 14:34.

Postad 11 May 2007 - 14:28

mcfreak
  • mcfreak
  • Användare

• 122 inlägg
  • 0
Ska verkligen bli intressant att se vad de kommer kosta. Jag vill verkligen ha N82:an.

Postad 13 May 2007 - 00:33

Dynax_D5
  • Dynax_D5
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
Tycker dom verkar intresanta båda två hoppas nokia sätter ett bra pris på N82 så man slipper betala en 6000Kr för Nokia N95.

Postad 13 May 2007 - 06:47

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Jo det vore inte helt fel...
Ett pris på 4000 vore väl lämpligt :)

Kommer nokia ut med dessa telefoner snabbt så ligger SE dåligt till för dom verkar ju då inte klara av att få ut en telefon som kan försvara sig mot nokia

Redigerat av moparman, 13 May 2007 - 13:05.

Postad 13 May 2007 - 09:59

mcfreak
  • mcfreak
  • Användare

• 122 inlägg
  • 0
Får bara hoppas de har åtgärdat GPS:en så den inte blir lika seg som N95:s och en hyffsad batteritid. Då kan jag tänka mig att betala upp till 4500kr för den. Misstänker att den kommer kosta lite mer än så när den släpps men den som väntar på nåt gott... :P

Redigerat av mcfreak, 13 May 2007 - 10:00.

Postad 13 May 2007 - 13:09

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
batteritid lär väl aldrig bli så bra som man vill ha den :)

1 vecka ska den hålla med

1,5 timmas samtal/dag
Wlan 1 timma/dag
30 minuter video/dag..
30 minuter musik/dag
Kanske lite spel..

Då börjar det likna nå :P

Postad 17 May 2007 - 21:32

mcfreak
  • mcfreak
  • Användare

• 122 inlägg
  • 0
Ingen som hört något mer om N82? Undrar när en officiell lansering kan tänkas ske... Det brukar ju ske ganska långt innan de blir tillgängliga att köpa.

Postad 29 September 2007 - 07:42

adidasove
  • adidasove
  • Användare

• 140 inlägg
  • 0
jag är kritisk till att N81 har hspda. Däremot 3G (;

Postad 13 November 2007 - 22:22

slackie
  • slackie
  • Amatör

• 50 inlägg
  • 0
Officiella foton på N82: http://www.engadget....82-press-shots/

Postad 14 November 2007 - 08:06

snowstorm
  • snowstorm
  • Lärjunge

• 356 inlägg
  • 0

Ingen som hört något mer om N82? Undrar när en officiell lansering kan tänkas ske... Det brukar ju ske ganska långt innan de blir tillgängliga att köpa.

Officiell preview / pressrelesase kring lunch idag
http://web.nseries.com/truestories/

pressrelease
http://www.nokia.se/....php?id=4124758

produktsida
http://www.nseries.com/n82

Har varit i flera affärer för för att försöka känna på N81, 6510 Xpress mfl, men de har inte kommit ännu tydligen. Men flera webbutiker påstår att de har dessa. Undra då när N82 dyker upp där inte ens N81 eller 5610 finns i butik?

Redigerat av snowstorm, 14 November 2007 - 10:34.

Postad 14 November 2007 - 12:41

Horace
  • Horace
  • Amatör

• 85 inlägg
  • 0
N81'an finns nu, men förbered dig på knirr och knarr tyvärr

Postad 14 November 2007 - 12:50

fredl
  • fredl
  • Forumräv

• 762 inlägg
  • 0
Det är kanske en sån man skulle ha... :blink:

Undrar hur många gånger man har sagt det om en mobil...

Det som lockar mig är:
*Hyfsad kamera med xenon-blixt.
*GPS
*Wifi
*Formfaktor

Postad 14 November 2007 - 16:48

Birken
  • Birken
  • Amatör

• 84 inlägg
  • 0
http://www.engadget....-gets-official/
http://www.letsgomob...2576/nokia-n82/

Redigerat av Birken, 14 November 2007 - 16:52.

Postad 14 November 2007 - 17:52

@lit
  • @lit
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0
Några fler sidor med N82:an

http://www.mobil.se/..._MOB617.dbp.asp

http://dailymobile.s...nced/#more-1737

Postad 14 November 2007 - 18:35

hunter1sweden
  • hunter1sweden
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0
Första intrycket av Nokia N82

http://www.mobil.se/..._MOB769.dbp.asp

Runt 5000:- för nallen ä helt ok för mig. Hoppas på fler färger än Sand å Plum, typ Blåmetallic skulle va finn fint.

E-tuna Rockar Fett :blink:

Postad 15 November 2007 - 08:12

fredl
  • fredl
  • Forumräv

• 762 inlägg
  • 0
Nu har flera återförsäljare lagt upp N82 för bokning. 4990:- är lite högre än vad jag hade hoppats på.

Postad 20 November 2007 - 16:36

HaloGuilty
  • HaloGuilty
  • Användare

• 121 inlägg
  • 0
Någon som har koll ang N82 om gps funkar som en 6110 navigator eller som en N95 (röstanvisning, uppkopplinghastighet mm)

Postad 20 November 2007 - 20:07

vanten06
  • vanten06
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0
vilken skulle ni välja utav dessa två?

Nokia n95 8gig
Nokia n82

Har varit inne på n95:an men börjar sukta efter en n82, den är mindre och smidigare.
Är det samma funktioner på dem eller?
Och båda är sånna däär symbian mobiler eller vad det nu heter?

Postad 21 November 2007 - 08:28

vanten06
  • vanten06
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0

Nokia n95 8gig
Nokia n82

Har varit inne på n95:an men börjar sukta efter en n82, den är mindre och smidigare.

Ingen som har något att säga, hade tänkt beställa en telefon idag.
Det lutar mot n82:an om ingen har några jätte invändningar.

Postad 21 November 2007 - 08:41

snowstorm
  • snowstorm
  • Lärjunge

• 356 inlägg
  • 0

Nokia n95 8gig
Nokia n82

Ingen som har något att säga, hade tänkt beställa en telefon idag.
Det lutar mot n82:an om ingen har några jätte invändningar.

De bör ha liknande features installerade. I alla fall kör de samma operativsystem (N95, N81, N82, 6110 etc...).

Men vill gärna klämma på den i någon butik tillsammamns med N81 och Samsung sgh-i450 innan jag väljer.
Vet någon om butiker som har dessa telefoner ännu?

Postad 21 November 2007 - 10:48

vongen
  • vongen
  • Användare

• 115 inlägg
  • 0
Jag var het på gröten och beställde en redan förra veckan .. hoppas jag tog rätt handlare så jag får den tidigt.....
Enda jag saknar på luren är snabbknappar för musik. Men det kan jag stå ut med...

Postad 22 November 2007 - 08:03

böte
  • böte
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
Någon som vet om n82 har släppts än?? det står ju att tdh har den. Men är de bara bokning eller? står och väljer mellan denna och en sonyericsson k850i. Har alltid gillat ericsson. Men denna telefonen verkar ha allt eller?
;)

Postad 22 November 2007 - 08:08

vongen
  • vongen
  • Användare

• 115 inlägg
  • 0
Den har släppts officiellt men den finns inte i handeln ännu. Förhoppningsvis stämmer uppgifterna att den skall dyka upp i början av dec.

Postad 22 November 2007 - 08:26

Mahti
  • Mahti
  • Beroende

• 1363 inlägg
  • 0
Varför ska jag välja denna framför HTC touch cruise?

Har lite svårt att välja..

för mig är kameran och mp3n viktigast.

Postad 22 November 2007 - 15:07

vongen
  • vongen
  • Användare

• 115 inlägg
  • 0
Verkar som min lur väntar på postleverans .. Inwarehouse har den i lager...

Postad 22 November 2007 - 20:14

vanten06
  • vanten06
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0

Verkar som min lur väntar på postleverans .. Inwarehouse har den i lager...

Säg gärna vad du tyckte om den när du får den.

Har beställt en från katshing nu.(eller vad de nu heter)
Med telenor abbonemang.

Postad 23 November 2007 - 06:25

Unregistereddb3246f2
  • Unregistereddb3246f2
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
Kommer förhoppningsvis få min n82 idag. Beställde den ifrån tbh.se igår. Alltid trevligt med ett tidigare releasedatum :D

Postad 23 November 2007 - 08:07

böte
  • böte
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
Ni som fått telefonen. NI måste lägga upp bilder/omdöme. Är skit sugen på denna telefon. Men vill gärna veta va den går för först..

Postad 23 November 2007 - 10:15

Brel
  • Brel
  • Användare

• 247 inlägg
  • 0

Ni som fått telefonen. NI måste lägga upp bilder/omdöme. Är skit sugen på denna telefon. Men vill gärna veta va den går för först..

Håller med föregående talare! ;)

Ett stort sug efter den här mobilen just nu!

Det jag är mest intresserad av är hur knappsatsen fungerar!

Gillar inte alls SE W880:s och K550:s!

Känns N82s lika hård och obekväm så är jag tveksam till köp eftersom jag sms:ar så mycket...

Har läst på en engelsk sida att den ska vara bekvämare, mera utrymme. en annan skrev att den var bättre än Nokia N73s...

Men jag vill gärna höra fler åsikter! :D

Mvh,
Kjell

Postad 23 November 2007 - 19:14

vanten06
  • vanten06
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0
Någon som fick den ida eller?

Postad 23 November 2007 - 20:43

Unregistereddb3246f2
  • Unregistereddb3246f2
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
Jag fick min idag och det är väl ett blandat första intryck. Tidigare hade jag en k800i , men jag bestämde mig att gå tillbaka till en nokia igen. Knappsatsen fungera bra, var lite orolig för att den skulle vara för liten och ha för hårda knappar. Det tråkiga nu är att mitt styrkors är trasigt ! Fungerar att trycka åt alla hållen förutom vänster, där jag måste trycka jätte hårt och får ingen klick-respons som dom andra riktningarna. GPS tycker jag verkar vara lite krånglig, men det är väl likadant för alla nseries mobiler med GPS :). Blixten på kameran är VÄLDIGT bra, går att ta redigt bra bilder under dåliga ljusförhållanden. Kameran är även väldigt snabb på att ta bilder, enligt mitt tycke ;). Byggkvallitén känns väldigt ordentlig förutom mitt defekta styrkors, betydligt lättare och slimmare än vad jag trodde att den skulle vara. Frågan är bara om den verkligen är värd 5000kr och om man verkligen har användning för alla funktionerna. Skulle nog ge denna telefonen betygen 4 av 5.

Om ni har några frågor ska jag försöka svara på dom om jag kan :D

Postad 23 November 2007 - 21:38

vanten06
  • vanten06
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0

Jag fick min idag och det är väl ett blandat första intryck. Tidigare hade jag en k800i , men jag bestämde mig att gå tillbaka till en nokia igen. Knappsatsen fungera bra, var lite orolig för att den skulle vara för liten och ha för hårda knappar. Det tråkiga nu är att mitt styrkors är trasigt ! Fungerar att trycka åt alla hållen förutom vänster, där jag måste trycka jätte hårt och får ingen klick-respons som dom andra riktningarna. GPS tycker jag verkar vara lite krånglig, men det är väl likadant för alla nseries mobiler med GPS :). Blixten på kameran är VÄLDIGT bra, går att ta redigt bra bilder under dåliga ljusförhållanden. Kameran är även väldigt snabb på att ta bilder, enligt mitt tycke ;). Byggkvallitén känns väldigt ordentlig förutom mitt defekta styrkors, betydligt lättare och slimmare än vad jag trodde att den skulle vara. Frågan är bara om den verkligen är värd 5000kr och om man verkligen har användning för alla funktionerna. Skulle nog ge denna telefonen betygen 4 av 5.

Ok gött, men det är väll bara lämna in den pga, knappen eller?

Men undrar om det är samma grejer typ i menyn som n95:an. finns typ dem här Acrobot reader å sträckkodsavläsare mm även i denna.

Om du har lust får du ju gärna knäppa några bilder, gärna på menyn och dess olika innehåll.

Edit: tog min med telenor abbonemang 199kr/mån + 100kr i förhöjd månadsavgift. får ringa för hela månadsbeloppet så jag betalar ju bara 12*100=1200*2=2400+315:- så mobilen kostar mig ju bara 2715:-

Redigerat av vanten06, 23 November 2007 - 21:41.

Postad 23 November 2007 - 22:24

Brel
  • Brel
  • Användare

• 247 inlägg
  • 0

Men undrar om det är samma grejer typ i menyn som n95:an. finns typ dem här Acrobot reader å sträckkodsavläsare mm även i denna.

Om du har lust får du ju gärna knäppa några bilder, gärna på menyn och dess olika innehåll.

Edit: tog min med telenor abbonemang 199kr/mån + 100kr i förhöjd månadsavgift. får ringa för hela månadsbeloppet så jag betalar ju bara 12*100=1200*2=2400+315:- så mobilen kostar mig ju bara 2715:-

Var tog du det abbonemanget? Bra pris!!!

Mvh,
Kjell

Postad 23 November 2007 - 22:47

vanten06
  • vanten06
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0

Var tog du det abbonemanget? Bra pris!!!

Mvh,
Kjell

På katshing eller vad det nu heter. Blev lite förvånad när alla hade 200:- i förhöjd månadsavgift och telenor bara 100:-

Postad 24 November 2007 - 09:21

böte
  • böte
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
Hur är batteri tiden på n82an? och känns den plastig? :)

Postad 24 November 2007 - 09:39

Unregistereddb3246f2
  • Unregistereddb3246f2
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
Batteritiden vet jag inte redigt, eftersom jag har packat ner telefonen igen för att den ska skickas tillbaka. Tycker absolut inte att den känns plastig, tycker den känns väldigt välbyggd. Finns inga gnissel eller knarr.

Postad 24 November 2007 - 11:01

mattek
  • mattek
  • Veteran

• 1627 inlägg
  • 0
ingen mer som fått tag på en och kan komma med lite omdömen

Postad 25 November 2007 - 11:17

böte
  • böte
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
Hur är de med Gps får man ha ett abonemang för de eller är de helt gratis? ingen som använt n82 mer? som kan lägga upp omdöme och bilder NYFIKEN!!!

Postad 26 November 2007 - 16:44

Unregistered7f528b4c
  • Unregistered7f528b4c
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0
Har haft min i 3 dagar:

Plus

- Bra skärm
- Grym kamera
- GPS

Dåligt

- korstangenten är trasig eller sjukt dålig....
- mail for exchange som man använder för att koppla till exchange funkar inte

För övrigt fick jag ingen usb-sladd i kartongen men InWarehouse (som för övrigt är grymt proffsiga) fixade en sladd. Denna visade sig vara fel också....

Postad 26 November 2007 - 17:42

Ripster
  • Ripster
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0
funder med starkt på en ny nokia :)
men alla pratar bara om n82´an, ingen som har omdömmen från n81´an?

/timmy

Postad 26 November 2007 - 19:38

böte
  • böte
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
Som jag sa innan men som några kanske missade. Så undrar jag om de är gratis att använda gps i n82 eller kostar de något?

Postad 26 November 2007 - 23:13

snowstorm
  • snowstorm
  • Lärjunge

• 356 inlägg
  • 0

Som jag sa innan men som några kanske missade. Så undrar jag om de är gratis att använda gps i n82 eller kostar de något?

Själva tekniken GPS är gratis. Däremot kan mjukvaran (programmet) i telefonen kosta pengar - men om du använder du till exempel Nokia Maps / Google Maps är detta gratis.

Generellt sett oavsett program vill dessa ofta ladda hem kartinformation ifrån nätet - och detta kostar pengar beroende på hur mycket kartor som laddas hem. Detta bör dock gå att undvika om man i förväg hämtar hem kartorna på sin dator från Internet, och kopierar över dessa till telefonen. Sedan kan det även vara en bra idé att inaktivera funktionen i telefonen som gör att den försöker hämta hem kartinformation automatiskt, vet inte hur man gör detta eftersom jag inte har telefonen, ännu...

Edit: En annan sak som kan kosta beträffande GPS i mobiler är tekniken AGPS, som bl.a använder sig av mobiltelefonnätet för att snabbare hitta GPS information, och sker som jag förstår det endast vid uppstart/aktivering av GPS-funktionen, och kostar som uppkopplingsavgiften på ett samtal (typ 50 öre eller nått). Men är osäker på detta. APGS bör gå att stänga av, om man nu vill det

Redigerat av snowstorm, 27 November 2007 - 08:28.

Postad 27 November 2007 - 11:23

MrAndreas
  • MrAndreas
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Har nu haft telefonen sen i fredags. Just nu är jag hel nöjd med den. Har fungerat utmärkt. Knapparna är skönare än vad dom ser ut att vara. Jag tycker inte heller att den känns plastig, men den blir väldigt flottig i displayen. Batteritiden, jag har laddat den 3 ggr redan. Men då har jag också använt gps'en när jag har jobbat.
Har slängt upp lite bilder på den i galleriet.

Postad 27 November 2007 - 11:56

plix
  • plix
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0

Edit: En annan sak som kan kosta beträffande GPS i mobiler är tekniken AGPS, som bl.a använder sig av mobiltelefonnätet för att snabbare hitta GPS information, och sker som jag förstår det endast vid uppstart/aktivering av GPS-funktionen, och kostar som uppkopplingsavgiften på ett samtal (typ 50 öre eller nått). Men är osäker på detta. APGS bör gå att stänga av, om man nu vill det

När AGPS hämtar hem info så handlar det bara om ett par kB, dvs knappt märkbart. Vi snackar ören per uppstart. Och som Snowstiorm säger, så är det valfritt. Så GPS i sig självt kostar ingenting.

Postad 27 November 2007 - 12:55

Horace
  • Horace
  • Amatör

• 85 inlägg
  • 0

funder med starkt på en ny nokia :(
men alla pratar bara om n82´an, ingen som har omdömmen från n81´an?

/timmy

Min personliga åsikt är att du ska titta på nåt annat.. (går att läsas i N81 tråden)

//Johan

Postad 27 November 2007 - 17:27

hunter1sweden
  • hunter1sweden
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0
En till länk sida...

http://www.prylporta..._MKF014.dbp.asp

Nån som vet när N82 kommer i en annan färg, i så fall vilken ?

Ska slå till på en N82 :a men då får det bli en annan färg. :(

Komigen Nokia släp fler färgen NU alt. typ Blå lr Svart N82

E-tuna Rockar Fett :)

Postad 27 November 2007 - 17:57

olleburton
  • olleburton
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Fick min mobil för nån timme sen. Fick inte heller med någon USB-kabel (också denna mobil var från inWarehouse).
Det var dock inte det största problemet. När jag försökte scanna efter mitt wlan så startar mobilen om sig.
Ringde Nokia direkt och han sa att jag skulle snacka med min leverantör och skicka tillbaka den.

Ska sägas att jag inte har laddat den (håller på nu) och ska prova igen. Satte även på automatscanning så telefonen startar numer om sig hela tiden direkt när den startas. Ja jag vet det var klantigt men jag ville prova allt för att få det att funka. Hoppas nu det ska räcka med att jag tankar på lite mer ström.

Annars ska jag ringa inWarehouse det första jag gör imorgon o skicka tillbaka den. Snubbe på Nokia sa att de borde skicka en ny telefon direkt så jag hoppas på det.

Postad 27 November 2007 - 22:23

Mahti
  • Mahti
  • Beroende

• 1363 inlägg
  • 0
Kommer n82an komma i någon annan färg inom kort?

Postad 27 November 2007 - 22:56

northernlight
  • northernlight
  • Lärjunge

• 413 inlägg
  • 0
Vi får in den rackaren till butiken om ett par veckor först... men då kommer man antagligen att plocka den. Då kommer min fråga...

ANVÄNDER denna samma mjukvara som i 6110 dvs mjukvara från TomTom? Om inte vad kostar en licens annars att casha lös?

Redigerat av northernlight, 27 November 2007 - 22:56.

Postad 28 November 2007 - 08:58

snowstorm
  • snowstorm
  • Lärjunge

• 356 inlägg
  • 0

Vi får in den rackaren till butiken om ett par veckor först... men då kommer man antagligen att plocka den. Då kommer min fråga...

ANVÄNDER denna samma mjukvara som i 6110 dvs mjukvara från TomTom? Om inte vad kostar en licens annars att casha lös?

Troligen inte, de kör väl Nokia Maps - men är inte säker. TomTom programvaran kostar väl strax under tusenlappen

Om ett par veckor? Vilken affär snackar vi om?

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.