Är det så här på alla program i Vista som skall skicka ut digitala signaler via spdif eller bara VLC?
Varför fungerar inte Vista (+ VLC?) med SPDIF?
Postad 17 May 2007 - 00:09
Är det så här på alla program i Vista som skall skicka ut digitala signaler via spdif eller bara VLC?
Postad 22 May 2007 - 20:26
Nu har jag lekt lite och installerat nya (tror jag?) drivrutiner och nu ändrar VLC till DD när ja spelar upp i vista men ljudet hackar, har Wave32 default output men det hjälper inte, förslag någon?
Postad 12 December 2007 - 19:55
Högerklicka på högtalaren i trayen och välj Uppspelningsenheter.
Dubbelklicka på SPDIF och öppna sen fliken "format som stöds".
Där ska Dolby Digital och DTS vara ikryssat. När man klickar på knappen "testa" så ska förstärkaren indikera
att den matas med DD/DTS, och sen kommer ett testljud.
Funkar det så långt så ligger problemet i programmet som används till uppspelningen, eller om ljudkortet har en egen
kontrollpanel där man kan aktivera/avaktivera avkodning av surround osv.
Ljudenheten som är vald i VLC ska iaf vara SPDIF-enheten, inte "högtalare" (ibland funkar det också).
Postad 15 December 2007 - 20:56
Har ni kollat ljudinställningarna i Vista?
Högerklicka på högtalaren i trayen och välj Uppspelningsenheter.
Dubbelklicka på SPDIF och öppna sen fliken "format som stöds".
Där ska Dolby Digital och DTS vara ikryssat. När man klickar på knappen "testa" så ska förstärkaren indikera
att den matas med DD/DTS, och sen kommer ett testljud.
Funkar det så långt så ligger problemet i programmet som används till uppspelningen, eller om ljudkortet har en egen
kontrollpanel där man kan aktivera/avaktivera avkodning av surround osv.
Ljudenheten som är vald i VLC ska iaf vara SPDIF-enheten, inte "högtalare" (ibland funkar det också).
Japp, gjort allt ovanstående men ljudet småhackar till lite ibland. Jag får "rätt" ljud ut men det hackar ibland.
Postad 15 December 2007 - 23:41
Japp, gjort allt ovanstående men ljudet småhackar till lite ibland. Jag får "rätt" ljud ut men det hackar ibland.
Har inte testat ac3filter i Vista, men om det funkar så kanske det löser dina problem.
https://www.minhembi...howtopic=174874
Service Pack 1 till Vista kommer att innehålla en fix för ljudsystemet, som har en hel del buggar.
Redigerat av Ageve, 15 December 2007 - 23:45.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
277 bilder
43 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?