Sökes: Hörlurar som inte släpper ut så mycket ljud
11 svar till detta ämne
Postad 24 May 2007 - 11:42
Unregisteredbd4cda37
-
Unregisteredbd4cda37
-
Lärjunge
-
-
383 inlägg
Jag jobbar i ett kontorslandskap och brukar jobbar bäst när jag kan dra på ganska frisk volym i lurarna för att stänga ute omgivningen. Problemet är att desto mer isolerad jag blir, desto mer irriterad blir omgivningen då mina nuvarnade lurar släpper ut alldeles för mycket ljud... Kan någon tipsa om några bättre budget-hörlurar med kåpa som läcker så lite så möjligt?
På jobbet lyssnar jag mest på trance med stadig bas, men jag är absolut inte kinkig med ljudkvaliteten så länge det inte brusar och har sig. Vill inte heller lägga en förmögenhet då det förekommer en del stölder på jobbet och jag orkar inte låsa in dom så fort jag går på lunch eller dyl.
Tips mottages tacksamt!
Postad 24 May 2007 - 11:54
TKvC-SainT
-
TKvC-SainT
-
Beroende
-
-
1011 inlägg
Diverse in-ear lurar borde väl funka?
Du slipper dra på som en tok, och de släpper ut nada ljud.
Postad 24 May 2007 - 12:42
Unregisteredbd4cda37
-
Unregisteredbd4cda37
-
Lärjunge
-
-
383 inlägg
Diverse in-ear lurar borde väl funka?
Du slipper dra på som en tok, och de släpper ut nada ljud.
<{POST_SNAPBACK}>
Det är förvisso sant, men jag tror jag föredrar kåpor när man ska sitta ett längre tag och lyssna, men det är helt klart värt en funderare. Hur är det med in-ear och hörselskador förresten? Högre risk än vanliga hörlurar vid långa sessioner? Visst, man har ju lägre volym på in-ear, men i gengäld närmare trumhinnan?
Postad 24 May 2007 - 13:32
mikeett
-
mikeett
-
Veteran
-
-
1825 inlägg
Definiera budgetlurar. Jag letade billiga lurar att ha på jobbet men efter lite letande så kunde jag inte tänka mig några andra lurar än Sennheiser HD280 pro. Jag sitter i öppet kontorslandskap och kör höööög volym i mina Sennheiser HD280 pro kostar strax under tusenlappen och jag tycker de är riktigt bra. Underbar basåtergivning, skönt ljud och läcker nästan inget ljud alls, mina kollegor blir förvånade när jag lyfter av lurarna och de hör vilken volym jag lirar på). Stöldrisk finns det överallt men de har fått ligga kvar i ca 2 år. Philips SHP8900 Är inte fy skam de heller för sin prislapp, men jag vet inte hur det är med ljudläckage.
Redigerat av mikeett, 24 May 2007 - 13:43.
Postad 24 May 2007 - 13:35
Safaex
-
Safaex
-
Wannabe
-
-
48 inlägg
Skulle föreslå hela Shure's utbud av lurar. De må kosta en del men mycket bättre isolerande och ljudkvalitetsmässigt går knappt att hitta.
Postad 24 May 2007 - 13:41
JKPN
-
JKPN
-
Amatör
-
-
81 inlägg
Jag skulle också rekommendera Shures utbud. Den billigaste in-ear-luren E2c har jag haft i några månader nu och de läcker inget ljud what so ever och återger riktigt bra. Sitter underbart och kostar inte en förmögenhet.
Angående stöldrisken så kan du lägga in-ear lurarna i fickan när du är på lunch eller rast. Tar ju ingen plats alls...
Vad har du för spelare förresten?, eller använder du datorn?
Postad 24 May 2007 - 14:33
Unregisteredbd4cda37
-
Unregisteredbd4cda37
-
Lärjunge
-
-
383 inlägg
Tack för tipsen! Flikar in några svar på några av frågorna som dykt upp.
Min definition av budget i det här fallet är mindre än eller ~500 kr. Förstår att man inte får mycket ljud för dom pengarna, men ljudkvalitet är inte prio ett i det här fallet. Den där billigare Philips-luren ser trevlig ut, men den Sennheisern du (mikeett) använder själv låter ju frestande också.
Shure's in-ear verkar onekligen bra, och jag kan nog sträcka budgeten till att inkludera E2c-modellen egentligen, men jag är fortfarande lite orolig för att hörseln ska ta mer stryk än normalt av in-ear 5-6 timmar om dagen. Oroar jag mig i onödan?
Ja, jag använder oftast datorn som spelare, men ibland även iPoden eller mobiltelefonen.
Det första jag tittade på var tokbilliga slutna/heltäckande varianter som Sennheiser HD201 eller AKG K26P, är dom helt förkastliga? En annan tanke jag hade var Philips SBCHC130.
Postad 24 May 2007 - 14:43
TKvC-SainT
-
TKvC-SainT
-
Beroende
-
-
1011 inlägg
Angående in-ear så tror jag inte det är något man behöver oroa sig för, då de kommer blockera ut annat ljud än musiken så kommer du inte behöva ha speciellt högt. Jag brukar gå omkring med in-ear lurar hela dagarna och vad jag märkt har då inte hörseln tagit stryk. Men som sagt då tar man det ju lugnt på volymen också, då det inte behövs så mycket för att det ska låta bra/tillräckligt högt. Eftersom du sa att välljud kanske inte är prio 1 så kan jag tipsa om ett par in-ear med bra bas egenskaper. Creative EP635, jag har föregångaren EP630, och bas egenskaperna är rätt bra. Dock kanske inte mest välljudande, och jag har haft en del problem att då man är ute och rör sig eller liknande så hörs fotsteg väldigt mycket, sen blir det "sladdskrap" ljud då det tar i tröjor/jackor el. liknande. Men om budgeten räcker till E2c så tror jag att de kan vara ett bra val. Kommer nog själv köpa såna att ersätta mina EP630 med.
Redigerat av TKvC-SainT, 24 May 2007 - 14:52.
Postad 25 May 2007 - 07:27
mikeett
-
mikeett
-
Veteran
-
-
1825 inlägg
Av de billigare lurarna tror jag mest på Sennheiser HD201, dock kan den kännas lite plastig och inte så tätslutande som man kan önksa, men den låter otroligt bra för sin prisklass. AKG K26P Har jag inte lyssnat på själv, några har varit toknöjda med dom och några var inte riktig lika nöjda med ljudet i dom, utan istället föredragit K24P som är öppna... Philips SBCHC130 skulle jag inte rekommendera som kontorslurar, batteridrift (30h driftstid angett), trådlöst.
Postad 25 May 2007 - 09:04
Unregisteredbd4cda37
-
Unregisteredbd4cda37
-
Lärjunge
-
-
383 inlägg
Eftersom du sa att välljud kanske inte är prio 1 så kan jag tipsa om ett par in-ear med bra bas egenskaper. Creative EP635, jag har föregångaren EP630, och bas egenskaperna är rätt bra. <{POST_SNAPBACK}>
Tack för tipset, ser sköna ut, får se om det kanske blir dom till iPoden/mobilen i alla fall. AKG K26P Har jag inte lyssnat på själv, några har varit toknöjda med dom och några var inte riktig lika nöjda med ljudet i dom, utan istället föredragit K24P som är öppna...
<{POST_SNAPBACK}>
Ja, kanske är AKG K27i ett säkrare kort, har fått ett par bra omdömen i alla fall. Eller Philips SHP8900 som du nämnde tidigare. Ska ta en funderare över helgen och se om man kan hitta någonstans att provlyssna lite, sen blir det nog köp.
Postad 28 May 2007 - 14:27
sandos
-
sandos
-
Lärjunge
-
-
348 inlägg
Bara en liten varning, de där lurarna ser ut att ha samma bygel som AGP K24, vilka sitter jävligt hård och ger mig huvudvärk på max 1h.
Är själv på jakt efter exakt samma sak, jobblurar för öppet kontorslandskap, inte så mycket för att mina är halvöppna (jag lyssnar väl inte tillräckligt högt för att det ska vara ett problem) utan för komfortens skull.
Postad 29 May 2007 - 11:58
Unregisteredbd4cda37
-
Unregisteredbd4cda37
-
Lärjunge
-
-
383 inlägg
Bara en liten varning, de där lurarna ser ut att ha samma bygel som AGP K24, vilka sitter jävligt hård och ger mig huvudvärk på max 1h. <{POST_SNAPBACK}>
Ajdå, ja det vore inte kul om det vore så. Får kanske bli Philips SHP8900 då, om jag inte hinner hitta något bättre i morgon i London.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Ljud
-
→
Högtalare
-
→
Hörlurar
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|