Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Från dator till lcd-tv (grön bild)

1 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 31 May 2007 - 08:40

tompa_rocks
  • tompa_rocks
  • Amatör

• 54 inlägg
  • 0
Jag har en dator som är i klenaste laget men det hindrar mig ju inte från att försöka köra hd material.
problemen är följande:
När jag kör via dvi kabeln så blir bilden väldigt ljus eller helt grön när jag kör (vad jag tror) är hd upplösning
(1380X768) väldigt ljus bild
1280x768) helt grön bild

sen har jag väldiga problem med att få med hela skrivbordet på skärmen i dom upplösningarna. Det är som om datorn inte fattar att det är en widescreen tv eller att den inte kan Stretcha bilderna till dom upplösningarna.

Det ser förd###### snyggt ut i 1280x768 förutom att bilden är helt grön förståss, jag upplever inte heller att bilden hackar vid horisontella panoreringar (trots att jag bara har 512 mb raminne).

är den gröna bilden HDCP kopieringsskyddet?

Jag har ett radeon 700x grafikkort och använder ati controllcenter för att göra ändringar på uppösning osv..

Finns det program för att fuska sig bort från den gröna bilden? Finns det guider till sånthär eller drivrutiner för lcd tv apparater? All hjälp motages =(

Postad 31 May 2007 - 08:58

tompa_rocks
  • tompa_rocks
  • Amatör

• 54 inlägg
  • 0
Aha nu ser jag. Jag har försökt koppla lcd-tv:n till en dattor i stället för en dator...
Jag har ett trasigt tangentbord till ungarnas datorn (som är den enda med internet tillsvidare) så jag skyller på det.

Vill lägga till att tv:n är en Matsui 32" hdready lcd tv -

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.