Tack /Matte
Postad 04 June 2007 - 11:39
Sitter och kliar på köp knappen här och, tänkte fråga om nån kan bekräfta att denna reciver kan behandla ljudet som går genom HDMI switchen och inte bara växla bilden?
Tack /Matte
Tack /Matte
Postad 04 June 2007 - 17:35
Sitter och kliar på köp knappen här och, tänkte fråga om nån kan bekräfta att denna reciver kan behandla ljudet som går genom HDMI switchen och inte bara växla bilden?
Tack /Matte
Det ska inte vara några problem med Marantz modeller vad jag har hört. H/K AVR-245 kan t.ex. inte skicka ljud genom HDMI-kabeln, men det ska som sagt Marantzen kunna.
Har dock inte haft möjlighet att testa det själv när jag haft några olika receiverar hemma.
Postad 20 September 2007 - 19:45
Jag har denna förstärkare och en Epson tw700 projje.
Men min projje har ju bara 1 HDMI.
Så om jag tex skulle vilja ha en Hd-dvd spelare och en Blue-ray spelare kan jag då koppla in dom spelarna till stärkaren som har 2 hdmi in och 1 hdmi ut?
Förlorar jag nån bildkvalite eller ljud??
Men min projje har ju bara 1 HDMI.
Så om jag tex skulle vilja ha en Hd-dvd spelare och en Blue-ray spelare kan jag då koppla in dom spelarna till stärkaren som har 2 hdmi in och 1 hdmi ut?
Förlorar jag nån bildkvalite eller ljud??
Postad 21 September 2007 - 03:56
Tackar för hjälpen.
Då får man väl börja kolla på vilka spelare som är bäst då
Då får man väl börja kolla på vilka spelare som är bäst då
Postad 21 September 2007 - 12:34
Marantz DV3002 för 1995:- är en bra spelare som matchar den recievern fint.
Postad 21 September 2007 - 13:38
Det är väl en dvd?
Jag har Marantz 6600.
Men funderar på att skaffa nån HD spelare
Jag har Marantz 6600.
Men funderar på att skaffa nån HD spelare
Postad 22 September 2007 - 11:50
Aha. Antog att du menade dvdspelare. Marantz lär inte komma med sin bluray i år vad det ser ut som. Köp en ps3:a så länge...
Postad 09 February 2008 - 00:24
Jag kör min Samsung 1400 och min Marantz 6600 i hdmi kontakterna och en hdmi ut till min projje.
Men nu vill jag ha ut ljudet från min Samsung 1400 genom dom analoga kablarna.
Ska jag sätta spelaren på pcm? Vilka inställningar behöver jag göra i stärkaren?
Eller räcker det med att trycka på 7.1 multichanel?
Men nu vill jag ha ut ljudet från min Samsung 1400 genom dom analoga kablarna.
Ska jag sätta spelaren på pcm? Vilka inställningar behöver jag göra i stärkaren?
Eller räcker det med att trycka på 7.1 multichanel?
Postad 14 October 2011 - 11:15
Kopplade in tjejens 5001 igår och den arbetade på riktigt duktigt med tv ljudet som lipsyncades korrekt.
Fast det var lite jobbigt, om än otroligt jobbigt utan osd att ställa in källorna i menyn, men kort sagt hon blev mycket nöjd.
Blu-ray spelare och Xbox över hdmi och det såg riktigt bra ut, inte illa av en apparat med hdmi 1.1 he he
Fast det var lite jobbigt, om än otroligt jobbigt utan osd att ställa in källorna i menyn, men kort sagt hon blev mycket nöjd.
Blu-ray spelare och Xbox över hdmi och det såg riktigt bra ut, inte illa av en apparat med hdmi 1.1 he he
Postad 17 October 2011 - 00:51
Japp om än ännu mer positiv blev hon när receivern eliminerade bort routerns krångel med hennes trådlösa Xbox då hon blev utloggad varje gång hon spelade, men inte nu längre, receivern verkar förstärka trådlösa signalen så hon numera är online hela tiden utan utloggningar.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
57 bilder
464 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?