Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Byta wii mot 360

9 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 11 June 2007 - 10:38

Unregistered6e6de3c9
  • Unregistered6e6de3c9
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0
tjo!

Nu har jag verkligen tröttnat på Wii.... kommer inga roliga spel och sen är det GANSKA överskattat att sitta och veva med den där kontrollen. Man vill ju kunna luta sig tillbaka och bara trycka på ett par knappar för att få gubben att göra som man vill, inte veva sig svettig så fort man sätter sig framför TVn. Zelda är absolut ett av de bästa spel jag spelat, men nu är ju det slut och då känns det rätt "tomt".

Har fått ett erbjudande. 360 Premium + 5 spel och komponentkabel rakt av mot wii't med 3 spel och nintendo org komponent kabel. Tycker det låter ganska vettigt, eller?

Men nu är jag HELT ny när det gäller 360. Läst igenom problem och faq trådarna här i forumet och det verkar ju finnas en del problem. Är det något speciellt jag ska kolla på eller lyssna efter innan jag gör bytet? Det finns garanti kvar (iaf fram till jul) på 360'n då han köpte det i julas.

Vad säger ni som kan? Vettigt byte?

Postad 11 June 2007 - 11:14

AriaGiovanni
  • AriaGiovanni
  • Lärjunge

• 378 inlägg
  • 0
Alla 360s låter när man spelar men i dessa dagar då det är varmt ute kanske man har fönstret öppet och får in ljud från gatan och då märkar man inte så mycket av det. De som spelar på natten kan dock störas av ljudet, personligen avänder jag hörlurar på natten och högtalare på övrig tid.

Viktigast är väl att kolla tillverkningsdatum på baksidan helst från 2006, men om den är köpt i julas så är den förmodligen från 2006. De från 2005 låter lite mer och går lättare sönder. Bra tips är också att låta 360n få utrymme att andas så att den inte överhettas i en trång bokhylla. En 360 ska i princip fungera felfritt, om minsta fel dyker upp t.ex. att den hänger sig så är det bäst att ringa support.

Annars är det bara att se fram emot BioShock i augusti :)

Postad 11 June 2007 - 11:18

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0
Låter som ett ok byte. Kommer massor av bra titlar till 360 i höst/jul.

Postad 11 June 2007 - 11:27

dj_komodo
  • dj_komodo
  • Beroende

• 1194 inlägg
  • 0
låter som ett mkt bra byte. Jag har haft min 360 sen slutet av dec, har ite haft några problem alls med den, oki att den låter lite, kanske lite mer när det er varmare ute, se till att det ligger ner och att d öppet baktill å framtill så att luften får cirkulera, se till att 360 du byter till inte e flashad eller chippad för då kan du bli bannad från xbox live för alltid. Annars e d bara att tuta å köra, finns hur mkt spel som helst där ute, å testa spelan genom att ladda hem demos från xbox live innan du köper nått spel.

Postad 11 June 2007 - 14:21

Unregistered6e6de3c9
  • Unregistered6e6de3c9
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0
Det låter ju jättebra det här.

Har förstått att dem låter lite. Fläktarna för att kyla dvd-spelaren eller hur va de?
Den är ej chippad eller flashad eller något, vet inte ens om han haft internetuppkoppling på den. 5 org spel medföljer också.

Ska bli intressant detta. Nu när man har lite större TV kommer jag säkert bli överdrivet imponerad av 360ns grafik jämfört med Wii'ts sunkiga. Såg nån in-game trailer för McRae Dirt, såg _ganska_ bra ut på den fronten.... :)

Ser fram emot massa spel, speciellt guitar hero II. Även om wii't va en kul grej, känns detta mer "vuxet" och passande för mig.

Tack för era svar, bytet kommer bli av!

Postad 11 June 2007 - 14:55

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0
Den är väldigt högljudd så om du är allergisk mot ljud så ska du nog inte köpa den.
Det är mycket riktigt DVDspelaren som med sin höga hastighet låter som en jetmotor när den spinner igång.

Postad 11 June 2007 - 15:01

Unregistered6e6de3c9
  • Unregistered6e6de3c9
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0
Är inte så känslig för ljud. Speciellt inte om man vet vad det är och att det är så för alla.
Om det däremot bara är hos mig det väsnas, DÅ är jag känslig för ljud. Hör minsta lilla knyst, så på så vis är jag ju känslig.

Men tack ändå för omtanken radiozo.

Postad 11 June 2007 - 15:30

knobloch
  • knobloch
  • Guru

• 4023 inlägg
  • 0

se till att 360 du byter till inte e flashad eller chippad för då kan du bli bannad från xbox live för alltid.

<{POST_SNAPBACK}>

Rättare sagt; Kolla så att 360:n du byter till inte redan är bannad, för det är väl själva konsollen som bannas, inte användaren?

Postad 12 June 2007 - 09:02

iohan
  • iohan
  • Lärjunge

• 448 inlägg
  • 0
Helt ärligt så tänker jag aldrig längre på att 360:n väsnas när jag spelar. Man noterar att läsaren varvar upp när man startar ett spel iofs men så illa väsnas den inte. Jag tänkte på det fösta veckan, nu är det inte ett problem längre.

Postad 12 June 2007 - 09:23

Unregisteredf2a7f9fd
  • Unregisteredf2a7f9fd
  • Mästare

• 3989 inlägg
  • 0
Ngt som är lite lustigt är att (iaf i mitt fall) så köpte jag en färdig flashad svart xbox360 med ngn blå neonfläkt (som man knappt märker av dock)..

Iaf min xbox360 lät inte mycke (ungefär som min laptop) och jag undrade vad alla gnällde om när dom sa att den var högljudd.

Iaf så köpte jag GH2 original nyligen och då märkte jag skillnaden, original spel låter AVSEVÄRT mer än backuper och helt plöstligt förstod jag vad alla pratade om.

Jag har heller inte märkt att ladddningstiderna är märkbart längre på backuper kontra original.

Men visst är det lite märkligt att dom som moddar boxen får en bättre (tystare) box än dom som är lagliga och köper alla spel.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.