Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

NASN till comhem (NHL, NBA, Nascar m.m)

48 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 14 juni 2007 - 09:46

Hoff
  • Hoff
  • Forumräv

  • 867 inlägg
  • 0
Från comhem.se
Nu blir det att skaffa 8 favoriter. Gött o kunna få NHL utan att skaffa canal+ :wub:

Från och med den 14 juni, ingår NASN (North American Sports Network) i vårt Digital-Tv-utbud.

Kanalen, som sänder Nordamerikansk sport dygnet runt, är valbar i abonnemanget Medium 8 Favoriter och tillgänglig i övriga Digital-Tv-abonnemang som Tillvalskanal för 29:-/mån.

Mellan den 14 och 30 juni frivisas NASN i samtliga Digital-Tv-abonnemang.


Om NASN

NASN är Europas ledande kanal med fokus på Nordamerikansk sport. Kanalen sänder 24 timmar om dygnet, sju dagar i veckan och visar över 800 direktsända eller tidsförskjutna sportevenemang
per år.

I utbudet ingår sändningar från bland annat National Hockey League (NHL), National Basketball Association (NBA), Major League Baseball (MLB), Canadian Football League (CFL), Arena Football League (AFL) och collegeidrott inom exempelvis basket och amerikansk fotboll. Utöver detta sänder kanalen kontinuerligt exklusiva tv-magasin och nyhetssammandrag.

För mer information, se: www.nasn.com

#2

Postad 14 juni 2007 - 17:48

Biohazard
  • Biohazard
  • Lärjunge

  • 300 inlägg
  • 0
Helt underbart! Har längtat som f-n på att NASN ska komma till Comhem. Fast jag vet inte om jag kan dumpa C+, vill ju se Elitserien också...

#3

Postad 15 juni 2007 - 12:35

pek707
  • pek707
  • Wannabe

  • 19 inlägg
  • 0
Funderar över en sak bara; Viasat har väl rättigheterna till NFL i Sverige och sedan har väl NASN
sålt rättigheter för MLB, collegeidrotten och NHL (kanske bara gällde 06-07) till Canal+?

Innebär det att det blir svart i rutan ibland på NASN, eller finns det något kryphål, som att det de
sålt vidare är rättigheterna att sända evenemangen med svensk kommentator?

#4

Postad 15 juni 2007 - 12:42

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

  • 2 854 inlägg
  • 0
Hoppas de kommer att sända NFL när säsongen kommer igång. Ända sporten jag är intresserad av att följa och ingen visar den här i Sverige!

#5

Postad 15 juni 2007 - 19:05

Unregistered1f5de008
  • Unregistered1f5de008
  • Lärjunge

  • 395 inlägg
  • 0
Alright, mer NHL åt folket!

Hemsidan verkar vara här: NASN

#6

Postad 17 juni 2007 - 17:38

Badboy Rune
  • Badboy Rune
  • Amatör

  • 62 inlägg
  • 0
Någon som vet hur många live matcher NASN sender per veckan och är det samma matcher som canal+ brukar sända? Är det altid amerikanska kommentatorer?

#7

Postad 18 juni 2007 - 04:29

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

  • 12 561 inlägg
  • 0

Någon som vet hur många live matcher NASN sender per veckan och är det samma matcher som canal+ brukar sända? Är det altid amerikanska kommentatorer?

<{POST_SNAPBACK}>

I Matcher med svenska intressen brukar det vara svenska kommentatorer, annars är det amerikanska på nhl matcherna.

#8

Postad 19 juni 2007 - 21:34

sportmats
  • sportmats
  • Lärjunge

  • 336 inlägg
  • 0

Funderar över en sak bara; Viasat har väl rättigheterna till NFL i Sverige och sedan har väl NASN
sålt rättigheter för MLB, collegeidrotten och NHL (kanske bara gällde 06-07) till Canal+?

Innebär det att det blir svart i rutan ibland på NASN, eller finns det något kryphål, som att det de
sålt vidare är rättigheterna att sända evenemangen med svensk kommentator?

<{POST_SNAPBACK}>


NASN har rättigheterna till NHL, MLB och alla de stora amerikanska idrotterna och inte fasen blir det någon svart bild när det är NHL. Oftast sänder de en annan match än den som sänds på Canal+ Förutom under Stanley Cup-finalerna, då det var samma match som sändes på båda kanalerna.
NASN står för North American Sports Network, så räkna med att alla stora amerikanska sporter kommer att sändas där. Dock sänds en hel del i efterhand.

#9

Postad 19 juni 2007 - 21:37

sportmats
  • sportmats
  • Lärjunge

  • 336 inlägg
  • 0

Någon som vet hur många live matcher NASN sender per veckan och är det samma matcher som canal+ brukar sända? Är det altid amerikanska kommentatorer?

<{POST_SNAPBACK}>


NASN brukar sända en-två matcher live varje dag. Det är sällan samma matcher som Canal+ sänder, om du syftar på ishockeyn. I bland är det oundvikligt, då det bara är en match som finns att visa, som under Stanley Cup-finalspelet exempelvis. Det är alltid amerikanska kommentatorer, mycket beroende på att det är en helamerikansk kanal. NASN står för North American Sports Network. Vad jag har upptäckt är dock att det inte är en helt egen kanal, utan NASN har avtal med ESPN, Versus, Play, TSN och andra kanaler som sänder sport i nordamerika.

#10

Postad 21 juni 2007 - 22:51

Unregisteredc1598fe8
  • Unregisteredc1598fe8
  • Användare

  • 192 inlägg
  • 0
Grattis alla er comhemare, det är bara att beställa!
Själv sitter jag med parabol och tvingades ta ett paket med Nasn och 2 andra skitkanaler för 49kr/mån. Men det är lätt värt den lilla summan. Hockey nästan varje natt när säsongen är igång, Coaches corner med Don Cherry i pauserna och framförallt amerikanska/kanadesiska kommentatorer som förstår vad sporten ishockey går ut på och är helt opartiska och verkligen lever sig in i matcherna!

Starkt köpråd till denna kanal!

#11

Postad 22 juni 2007 - 09:01

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

  • 2 854 inlägg
  • 0

Grattis alla er comhemare, det är bara att beställa!
Själv sitter jag med parabol och tvingades ta ett paket med Nasn och 2 andra skitkanaler för 49kr/mån. Men det är lätt värt den lilla summan. Hockey nästan varje natt när säsongen är igång, Coaches corner med Don Cherry i pauserna och framförallt amerikanska/kanadesiska kommentatorer som förstår vad sporten ishockey går ut på och är helt opartiska och verkligen lever sig in i matcherna!

Starkt köpråd till denna kanal!

<{POST_SNAPBACK}>

Du som har haft kanalen ett tag, hur mycket visar de från NFL?

#12

Postad 23 juni 2007 - 03:55

Unregisteredc1598fe8
  • Unregisteredc1598fe8
  • Användare

  • 192 inlägg
  • 0
Ingen aning, jag kollar bara när det är hockey :o Dom gångerna jag bläddrar förbi kanalen är det nästan alltid Baseball.

Redigerat av Unregisteredc1598fe8, 23 juni 2007 - 03:55.


#13

Postad 25 juni 2007 - 11:22

sportmats
  • sportmats
  • Lärjunge

  • 336 inlägg
  • 0

Grattis alla er comhemare, det är bara att beställa!
Själv sitter jag med parabol och tvingades ta ett paket med Nasn och 2 andra skitkanaler för 49kr/mån. Men det är lätt värt den lilla summan. Hockey nästan varje natt när säsongen är igång, Coaches corner med Don Cherry i pauserna och framförallt amerikanska/kanadesiska kommentatorer som förstår vad sporten ishockey går ut på och är helt opartiska och verkligen lever sig in i matcherna!

Starkt köpråd till denna kanal!

<{POST_SNAPBACK}>


Nej, inte ännu. Jag väntar tills NHL-säsongen börjar igen.

#14

Postad 25 juni 2007 - 15:11

clnr
  • clnr
  • Användare

  • 136 inlägg
  • 0
Är närmast säker på att NFL inte kommer att sändas i NASN då Viasat äger rättigheterna för norden (till 2012 tror jag). Jmfr med Storbrittanien där Sky äger rättigheterna och NASN UK inte visar NFL. Däremot så kommer det att finnas möjlighet att se collegematcher.
Comhem nämner inte NFL i deras pressmeddelande ang. NASN.

Om NASN
NASN är Europas ledande kanal med fokus på Nordamerikansk sport. Kanalen sänder 24 timmar om dygnet, sju dagar i veckan och visar över 800 direktsända eller tidsförskjutna sportevenemang
per år.

I utbudet ingår sändningar från bland annat National Hockey League (NHL), Major League Baseball (MLB), Canadian Football League (CFL), Arena Football League (AFL) och collegeidrott inom exempelvis basket och amerikansk fotboll. Utöver detta sänder kanalen kontinuerligt exklusiva tv-magasin och nyhetssammandrag.
från ComHem



#15

Postad 27 juni 2007 - 12:11

Bobby21
  • Bobby21
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0
NASN sände hela förra säsongen av NFL då jag kollade på den via nätet, vet att viasat har rättigheterna några år framöver, så det ska bli intressant att se hur det blir till hösten. Speciellt om de visar olika matcher så man kanske till och med får ett urval och slipper sitta och kolla på en streamad sändning över nätet.

BTW så har CJ "Micro" Björk återigen blivit antagen till Internation development program och ska träna med Green Bay Packers denna säsongen.

Redigerat av Bobby21, 27 juni 2007 - 12:12.


#16

Postad 28 juni 2007 - 07:54

clnr
  • clnr
  • Användare

  • 136 inlägg
  • 0
Jo visst sänder NASN NFL, men inte på de marknader där de inte har rättigheterna, t ex Storbrittanien och Norden. När du kollar på nätet har du sett den från en annan region (t ex Holland).

NASN in Your Country

The North American Sports Network is available in countries across Europe. NASN has two separate channels, depending on which country you are viewing from. One channel is seen in the UK, Ireland, the Nordic countries and Russia. The rest of the countries we are available in receive the other channel.

Both channels are chock full of North American sports, 24 hours a day, but the schedules and content do vary somewhat. To find out what’s going on where you are, select a country from the list below.


Från NASN

#17

Postad 28 juni 2007 - 08:33

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

  • 2 854 inlägg
  • 0
*Suck* då är det ju knappast lönt att skaffa kanalen. Känns ju lite värdelöst att viasat har rättigheterna och sänder en match per år.

#18

Postad 28 juni 2007 - 08:53

sideline
  • sideline
  • Användare

  • 146 inlägg
  • 0
Nästan så att man önskar sig "tre hål i väggen" i nästa lägenhet. Lite fet basket live är aldrig fel. Sen att man kan kika på andra sporter lär inte göra det sämre heller.

#19

Postad 28 juni 2007 - 17:03

pek707
  • pek707
  • Wannabe

  • 19 inlägg
  • 0

*Suck* då är det ju knappast lönt att skaffa kanalen. Känns ju lite värdelöst att viasat har rättigheterna och sänder en match per år.

<{POST_SNAPBACK}>


Om man kan och vill skaffa sig Viasat sport-paketet så är det fr o m ifjol väldigt mycket
bättre än så, då slog de på stort och visade fem matcher i veckan :unsure:
(2 på lördag, 2 på söndag och måndagsmatchen).

Tillbaka till NASN; är det någon som har försökt välja NASN till 8 favoriter?
Jag kan inte se att kanalen finns att välja, är jag blind eller finns den inte att välja än?
Frivisningen slutar på lördag, då ska man också fått in den i 8 favoriter om man vill ha den
i juli. Börjar bli lite stressad nu...

#20

Postad 28 juni 2007 - 17:06

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

  • 2 854 inlägg
  • 0

Om man kan och vill skaffa sig Viasat sport-paketet så är det fr o m ifjol väldigt mycket
bättre än så, då slog de på stort och visade fem matcher i veckan :unsure:
(2 på lördag, 2 på söndag och måndagsmatchen).

Tillbaka till NASN; är det någon som har försökt välja NASN till 8 favoriter?
Jag kan inte se att kanalen finns att välja, är jag blind eller finns den inte att välja än?
Frivisningen slutar på lördag, då ska man också fått in den i 8 favoriter om man vill ha den
i juli. Börjar bli lite stressad nu...

<{POST_SNAPBACK}>

Oj, det hade jag missat. När vi hade viasat så visade de bara superbowl.

Som vanligt går det väl inte att välja förrän efter det att den har kommit in i systemet.

#21

Postad 28 juni 2007 - 18:25

Unregistered1f5de008
  • Unregistered1f5de008
  • Lärjunge

  • 395 inlägg
  • 0

Tillbaka till NASN; är det någon som har försökt välja NASN till 8 favoriter?
Jag kan inte se att kanalen finns att välja, är jag blind eller finns den inte att välja än?
Frivisningen slutar på lördag, då ska man också fått in den i 8 favoriter om man vill ha den
i juli. Börjar bli lite stressad nu...

<{POST_SNAPBACK}>

Jag fick brev om att NASN skulle ersätta Viasat Sport 1 i mina 8 favoriter, så den ska gå att välja.

#22

Postad 29 juni 2007 - 07:30

clnr
  • clnr
  • Användare

  • 136 inlägg
  • 0

*Suck* då är det ju knappast lönt att skaffa kanalen. Känns ju lite värdelöst att viasat har rättigheterna och sänder en match per år.

<{POST_SNAPBACK}>


Om man kan och vill skaffa sig Viasat sport-paketet så är det fr o m ifjol väldigt mycket
bättre än så, då slog de på stort och visade fem matcher i veckan :)
(2 på lördag, 2 på söndag och måndagsmatchen).

<{POST_SNAPBACK}>

Sen så sände de ju den sena söndagsmatchen på TV6 också! F ö så var det på Viasat Sport 3 de sände NFL.

#23

Postad 05 oktober 2007 - 20:33

applehorn
  • applehorn
  • Användare

  • 176 inlägg
  • 0
Visar inte NASN direktsända NHL-matcher längre!? ;) :)

Redigerat av applehorn, 05 oktober 2007 - 20:33.


#24

Postad 09 oktober 2007 - 08:48

pek707
  • pek707
  • Wannabe

  • 19 inlägg
  • 0

Visar inte NASN direktsända NHL-matcher längre!? :)  :)

<{POST_SNAPBACK}>


Jodå, det gör de, titta t ex i nattens tablå:
01:00
Ishockey: Carolina-Toronto
NHL. Direkt. Cory Stillman and the Hurricanes go head to head with Mats Sundin and the Maple
Leafs at the Air Canada Centre in this meeting of Eastern Conference rivals.


Tror helt enkelt att de kör på sparlåga just nu och prioriterar slutspelet i basebollen.

#25

Postad 09 oktober 2007 - 16:40

oldsberg
  • oldsberg
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0

Visar inte NASN direktsända NHL-matcher längre!? :rolleyes:  :P

<{POST_SNAPBACK}>


Jodå, det gör de, titta t ex i nattens tablå:
01:00
Ishockey: Carolina-Toronto
NHL. Direkt. Cory Stillman and the Hurricanes go head to head with Mats Sundin and the Maple
Leafs at the Air Canada Centre in this meeting of Eastern Conference rivals.


Tror helt enkelt att de kör på sparlåga just nu och prioriterar slutspelet i basebollen.

<{POST_SNAPBACK}>


Precis, det var samma visa ifjol. Så räkna med att Hockey Night in Canada kommer att falla bort från schemat natten till söndag.

#26

Postad 12 oktober 2007 - 13:04

Onk
  • Onk
  • Lärjunge

  • 344 inlägg
  • 0
Är det någon som vet hur bildkvalitén är på NASN's NHL-sändningar? Är det samma som dom brukar visa på Canal+?

#27

Postad 12 oktober 2007 - 18:39

Unregistered1f5de008
  • Unregistered1f5de008
  • Lärjunge

  • 395 inlägg
  • 0

Är det någon som vet hur bildkvalitén är på NASN's NHL-sändningar? Är det samma som dom brukar visa på Canal+?

<{POST_SNAPBACK}>

Jo den är som C+, dvs varierande. Och vad jag sett hittills så är det bara 4:3 format.
Men hellre det än inget alls - Go Flyers ;)

#28

Postad 12 oktober 2007 - 22:24

AdMan
  • AdMan
  • Lärjunge

  • 319 inlägg
  • 0
Dom visar ju aldrig något live Funderar på att byta över till Canal+ trots allt. Se matcher dagen efter kan verkligen kvitta. Vekar som i får se baseball i Sverige eller liknande när dom visar nhl live vilket jag vill se.

#29

Postad 13 oktober 2007 - 02:30

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

  • 7 299 inlägg
  • 0
i slutet av oktober blir det mer live matcher i NASN

#30

Postad 17 oktober 2007 - 15:47

xhristian
  • xhristian
  • Wannabe

  • 29 inlägg
  • 0
Ikväll är det nån NHL match iaf. Jag kollar av nån anledning skit mkt på NASN. Pardon the Interruption är skit skönt program :)

Det jag tycker är synd är dock att dom inte sänder alla matcher från NFL, som tex C+ gör från Premier League, dock har det säkert med tvrättigheter i USA att göra. NASN verkar bara visa Sunday Night Football (NBC) och Monday Night Football (ESPN) fast inte matcherna som sänds på FOX lr CBS :/

#31

Postad 17 oktober 2007 - 17:08

trailblazer
  • trailblazer
  • Lärjunge

  • 334 inlägg
  • 0
Amerikansk sport är bäst.

#32

Postad 17 oktober 2007 - 17:26

xhristian
  • xhristian
  • Wannabe

  • 29 inlägg
  • 0

Amerikansk sport är bäst.

<{POST_SNAPBACK}>

Efter europeisk sport (som all amerikansk sport är remakes av), ja :)

#33

Postad 21 oktober 2007 - 22:20

klevman
  • klevman
  • Amatör

  • 56 inlägg
  • 0

Ikväll är det nån NHL match iaf. Jag kollar av nån anledning skit mkt på NASN. Pardon the Interruption är skit skönt program :)

Det jag tycker är synd är dock att dom inte sänder alla matcher från NFL, som tex C+ gör från Premier League, dock har det säkert med tvrättigheter i USA att göra. NASN verkar bara visa Sunday Night Football (NBC) och Monday Night Football (ESPN) fast inte matcherna som sänds på FOX lr CBS :/

<{POST_SNAPBACK}>


Va? sänder nasn NFL? Vad jag förstått är det väl bara college football, den är ju grym den också! Däremot tycker jag att viasat sänder alldeles för få matcher från NFL!
Härligt att äntligen få sportsnackarna från espn och deras program, slår ju allt med hästlängder i sverige!!

#34

Postad 03 november 2007 - 03:28

trailblazer
  • trailblazer
  • Lärjunge

  • 334 inlägg
  • 0
29 spänn för såå mycket sport.

Löööve it.

#35

Postad 05 november 2007 - 16:59

pek707
  • pek707
  • Wannabe

  • 19 inlägg
  • 0

Ikväll är det nån NHL match iaf. Jag kollar av nån anledning skit mkt på NASN. Pardon the Interruption är skit skönt program :wub:

Det jag tycker är synd är dock att dom inte sänder alla matcher från NFL, som tex C+ gör från Premier League, dock har det säkert med tvrättigheter i USA att göra. NASN verkar bara visa Sunday Night Football (NBC) och Monday Night Football (ESPN) fast inte matcherna som sänds på FOX lr CBS :/

<{POST_SNAPBACK}>


Va? sänder nasn NFL? Vad jag förstått är det väl bara college football, den är ju grym den också! Däremot tycker jag att viasat sänder alldeles för få matcher från NFL!
Härligt att äntligen få sportsnackarna från espn och deras program, slår ju allt med hästlängder i sverige!!


Den version av NASN man får via comhem visar ingen NFL, med största säkerhet för att rättigheterna i
Sverige ägs av Viasat. Jag antar att xhristian ser på NASN via satellit och har hittat någon av de versioner
av NASN som sänder NFL. Tror t ex att den brittiska versionen visar NFL.

Tycker annars att Viasat är ganska bra. De skulle kunna visa en match till live i veckan, det är bara en vecka den
här säsongen de visat maximalt antal livematcher. Sedan hade man ju kanske kunnat önska sig några fler matcher
i efterhand.
Tyvärr har ju NFL gjort det sämre för oss i Europa den här säsongen genom att ta bort lördagsmatcherna, i fjol kunde man ju se fyra livematcher i veckan utan att behöva vara uppe hela nätterna. Hoppas det upplägget kommer
tillbaka när det är dags för slutspel.
Är det någon som vet varför lördagsmatcherna försvann?

#36

Postad 11 november 2007 - 20:52

klevman
  • klevman
  • Amatör

  • 56 inlägg
  • 0

Ikväll är det nån NHL match iaf. Jag kollar av nån anledning skit mkt på NASN. Pardon the Interruption är skit skönt program :lol:

Det jag tycker är synd är dock att dom inte sänder alla matcher från NFL, som tex C+ gör från Premier League, dock har det säkert med tvrättigheter i USA att göra. NASN verkar bara visa Sunday Night Football (NBC) och Monday Night Football (ESPN) fast inte matcherna som sänds på FOX lr CBS :/

<{POST_SNAPBACK}>


Va? sänder nasn NFL? Vad jag förstått är det väl bara college football, den är ju grym den också! Däremot tycker jag att viasat sänder alldeles för få matcher från NFL!
Härligt att äntligen få sportsnackarna från espn och deras program, slår ju allt med hästlängder i sverige!!


Den version av NASN man får via comhem visar ingen NFL, med största säkerhet för att rättigheterna i
Sverige ägs av Viasat. Jag antar att xhristian ser på NASN via satellit och har hittat någon av de versioner
av NASN som sänder NFL. Tror t ex att den brittiska versionen visar NFL.

Tycker annars att Viasat är ganska bra. De skulle kunna visa en match till live i veckan, det är bara en vecka den
här säsongen de visat maximalt antal livematcher. Sedan hade man ju kanske kunnat önska sig några fler matcher
i efterhand.
Tyvärr har ju NFL gjort det sämre för oss i Europa den här säsongen genom att ta bort lördagsmatcherna, i fjol kunde man ju se fyra livematcher i veckan utan att behöva vara uppe hela nätterna. Hoppas det upplägget kommer
tillbaka när det är dags för slutspel.
Är det någon som vet varför lördagsmatcherna försvann?


Det spelas inga lördagsmatcher i NFL under college tiden, när college footballen ordinarie spelschema är klart så händer det att det blir lördagsmatcher i NFL, jag tror att när thanksgiving drar igång så får vi se matcher torsdag, lördag, söndag och måndag. Däremot om viasat visar några vet jag inte, det är ju en hel del "vanlig" fotboll på lördagar numera.......

#37

Postad 13 november 2007 - 01:36

trailblazer
  • trailblazer
  • Lärjunge

  • 334 inlägg
  • 0
Jag har för mig att jag har sett flera NFL-matcher på Nasn, och jag har genom ComHem. Jag är inte så insatt i Amerikansk football, så det kan ha varit College football, men jag tror inte det...

######r vad NHL man kan se nu då=) Basebollen är över och man kan välja och vraka på matcher både på Canal+ och NASN. Jag gillar även eftersändningarna dagen efter då matcher live kan gå för sent ibland.

#38

Postad 16 november 2007 - 22:16

klevman
  • klevman
  • Amatör

  • 56 inlägg
  • 0
För er som gillar Amerikans football, Imorgon (lördag) kl. 18.00 om jag inte minns fel, är en av årets största matcher i college, det stora derby mötet mellan Ohio State och Michigan University, ca 110.000 personer på läktaren och det är ungefär lika många utanför arenan som inte kommer in utan bara partar loss på så kallade "tailgating" med gigantiska storbilds skärmar........Bland det största jag varit med om i sportväg, ingen som slåss utan fansen samsas och partar tillsammans ;)

Go Buckeys!!!!!!

#39

Postad 17 november 2007 - 02:03

Unregisteredc1598fe8
  • Unregisteredc1598fe8
  • Användare

  • 192 inlägg
  • 0

######r vad NHL man kan se nu då=) Basebollen är över och man kan välja och vraka på matcher både på Canal+ och NASN. Jag gillar även eftersändningarna dagen efter då matcher live kan gå för sent ibland.


Amen to that! 6-7 direktsända matcher i veckan på Nasn sen har man Canal+ som grädde på moset som visar 3-4 direktsända matcher i veckan. Thank god att man jobbar kvällar och således kommer hem lagom till hockeyn och inte behöver oroa sig för att få för lite sömn.
Let's go Rangers!

Redigerat av Unregisteredc1598fe8, 17 november 2007 - 02:04.


#40

Postad 17 november 2007 - 23:51

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

  • 7 299 inlägg
  • 0
För dom som har Viasat Sport

http://www.resume.se...ockey/index.xml

#41

Postad 18 november 2007 - 22:15

Unregisteredc1598fe8
  • Unregisteredc1598fe8
  • Användare

  • 192 inlägg
  • 0
Jippi ryska ligan :)

Citat från artikeln: "Utveckligen har gått framåt enormt i rysk klubbhockey och attraherar numera världsspelare av många nationaliteter, bl a en handfull svenskar."
Hmm är det månne det sportsliga som attraherar världspelare eller är det feta dollarbuntar skattefritt? :)

#42

Postad 25 november 2007 - 19:13

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

  • 5 618 inlägg
  • 0
Va fan e detta, hade dukat upp med julmust för att se Lundqvist och så är det teknikska problem. Skit! :)

#43

Postad 06 december 2007 - 02:20

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

  • 5 618 inlägg
  • 0
Sitter o kolla Ottawa - Florida, när macthen började sa kommentatorn att det sänds i HD. Hur kan cohem få bilden så sunkig i så fall. Dettta gäller inte bara idag utan är mer regel än undantag tycker jag. Är nog den kanalen med sämst bild som jag har i mittt sortiment även de analoga inräknade :) . Någon som har en bra förklaring?

Tråden kanske är död?

#44

Postad 06 december 2007 - 10:24

Phunky
  • Phunky
  • Forumräv

  • 675 inlägg
  • 0

Sitter o kolla Ottawa - Florida, när macthen började sa kommentatorn att det sänds i HD. Hur kan cohem få bilden så sunkig i så fall. Dettta gäller inte bara idag utan är mer regel än undantag tycker jag. Är nog den kanalen med sämst bild som jag har i mittt sortiment även de analoga inräknade :) . Någon som har en bra förklaring?

Tråden kanske är död?


NASN är ju inte en HDtv-kanal så troligen menar kommentatorerna att de fick feeden i HDtv. Därefter nedskalar de själv till SDtv vilket i vissa fall inte blir så bra, i vissa fall tom sämmre än vanlig SDtv. Liknande symptom hade Tv4 under fotbollsvm analogt och digitalt. De kodade själv om bilden från HDtv till SDtv och det blev bara skit. I övrigt tycker jag alla sport från USA har kass bild oavsett kanal. NHL-macther på canal+ är inget undantag. Troligen samma kassa bild hos Canal digital.

#45

Postad 07 december 2007 - 02:41

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

  • 7 299 inlägg
  • 0
inte nog med att dom skalar ner till SD utan dom dom kör ut det i 4:3 med fast det sänds i 16:9 i USA...

#46

Postad 07 december 2007 - 13:01

trailblazer
  • trailblazer
  • Lärjunge

  • 334 inlägg
  • 0
Jag har faktiskt varit med om att det kommit ut i 16:9 under några matcher... Eller vid närmare eftertanke kanske det var Canal + sändning.

För övrigt är det makalöst vilken kvaliteskillnad det kan vara på hockeysändningarna. En sändning som var snygg var Rangers - Toronto igår (repris idag).

#47

Postad 08 december 2007 - 02:23

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

  • 5 618 inlägg
  • 0

Jag har faktiskt varit med om att det kommit ut i 16:9 under några matcher... Eller vid närmare eftertanke kanske det var Canal + sändning.

För övrigt är det makalöst vilken kvaliteskillnad det kan vara på hockeysändningarna. En sändning som var snygg var Rangers - Toronto igår (repris idag).



Jo precis, kom ihåg att det var en match med Toronto där det var bra bild.
................................................................................
......................
Förstår att NASN inte är en HDkanal med trodde ändå att om grundmaterialet var bra så borde reslutatet för comhem ocks bli bra men jag hade väl fel där ;) . Lite synd är det allt men det är roligt med NHLhockey! :) . Får väl leva med den sunkiga bilden.

#48

Postad 16 december 2007 - 03:34

Unregisteredc1598fe8
  • Unregisteredc1598fe8
  • Användare

  • 192 inlägg
  • 0
Jag tycker mig ha märkt en enorm kvalitetsförbättring på nhl-matcherna som C+ visar. Det började med Rangers-Toronto matchen som nån tidigare nämnde och har fortsatt sedan dess, iaf vad jag sett. Riktigt bra bild. Detroit-Edmonton häromnatten hade även den mycket fin bild, och även förra veckan gick det en match med bra bild(har för mig att det var detroit-carolina). Hoppas det inte bara är tillfälligt utan fortsätter så!

#49

Postad 17 december 2007 - 12:11

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

  • 7 299 inlägg
  • 0

Jag har faktiskt varit med om att det kommit ut i 16:9 under några matcher... Eller vid närmare eftertanke kanske det var Canal + sändning.

För övrigt är det makalöst vilken kvaliteskillnad det kan vara på hockeysändningarna. En sändning som var snygg var Rangers - Toronto igår (repris idag).


Premiären från London var i 16:9... annars har dom bara felaktigt ibland kört 16:9 på matchen efter att haft studiosändning i 16:9 vad jag har sett...

Redigerat av Leatherface, 17 december 2007 - 12:12.




0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.