![]() |
![]() |
|
|
Välkommen gäst ( Logga in | Registrera ) Våra regler ·
|
| |
|
Sep 23 2008, 04:32
|
|
|
|
Sep 23 2008, 06:21
|
|
|
Citera Into the Wild, Hot Rod Venturing onto Blu-ray Paramount Home Entertainment has announced two former HD DVD exclusives, Into the Wild starring Emile Hirsch and Hot Rod starring Andy Shamberg, are making their way onto Blu-ray Disc December 16. Hot Rod will be presented in widescreen 1080p video and offer a choice between 5.1 Dolby TrueHD and 5.1 PCM uncompressed audio tracks. Supplemental features are identical to those found on the HD DVD version as follows. Commentary by Akiva Schaffer, Andy Samberg, Jorma Taccone Featurette: Ancestors Protect Me: Behind the Scenes of Hot Rod Featurette: Home Video Footage of Orchestra Recording Session Featurette: Punch- Dance Featurette: Kevin's Videos: Featurette: Stuntman Forever Featurette: Training Video #1: Shimmy Exercise Featurette: Training Video #2: Wall Exercise Featurette: Jetski: The Real Deal Featurette: Remembering Rod Featurette: Training Video #3: Dexterity Exercise Featurette: Training Video #4: Cone Slalom Featurette: Donut King! 15 DELETED AND EXTENDED SCENES with optional commentary by Akiva Schaffer, Andy Samberg, Jorma Taccone Outtakes Reel Theatrical Trailer HD EASTER EGG- Kevin Karoake Into the Wild will be presented in widescreen 1080p video with 5.1 Dolby TrueHD audio. It's extras, also plucked from the HD DVD, are as follows. Into the Wild: The Story, The Characters Into the Wild: The Experience Theatrical Trailer We expect to have high resolution cover art and pre-order information to share in the near future, so check back regularly for updates. Citera Hellboy II: The Golden Army Blu-ray Details Universal Studios Home Entertainment has announced Hellboy II: The Golden Army is coming to Blu-ray Disc on November 11, one week earlier than we were initially led to believe (assuming the new date is not a typo on Universal's behalf). Hellboy II: The Golden Army will be presented in widescreen 1.85:1 1080p video and 7.1 DTS-HD Master Audio. This will be the first 7.1 channel Blu-ray release from the studio. Supplemental features will span two discs with the majority crammed onto disc one with the feature film. The full list is as follows. Disc One Feature Commentary with Director Guillermo del Toro Feature Commentary with Cast Members Jeffrey Tambor, Selma Blair & Luke Gross Troll Market Tour with Guillermo del Toro Production Workshop Animated Comic Zinco Epilogue Comic Book Builder Gallery Deleteed Scenes with Optional Commentary by Director Guillermo del Toro U Control - Scene Explorer: Schufften Goggle View U Control - Director's Notebook U Control - Set Visits U Control - Concept Art Gallery BD Live - My Chat BD Live - My Scenes Sharing BD Live - Exclusive Content Disc Two Video Prologue II Hellboy: In Service of the Demon Marketing Campaign Digital Copy Script Hellboy II: The Golden Army high resolution cover art and pre-order information is expected shortly, so please keep checking back for updates. Det här inlägget har ändrats av diabolo Sep 23 2008, 06:49 |
|
|
|
Sep 23 2008, 06:37
|
|
|
|
Sep 23 2008, 06:49
|
|
![]() ![]() |
|
|
|
Sep 23 2008, 10:02
|
|
|
|
Sep 23 2008, 10:07
|
|
|
PQn 3,5-4/5, AQ 2,5-3/5(Del I)....men jag köpte inte Godfather Trilogy för att jämföra den med Matrix Trilogy PQ/AQ Det tror jag inte någon gör men man har ju förhoppningar om att det ska vara en förbättring jämfört med dvd utgåvan och det är det förstår jag...!! |
|
|
|
Sep 23 2008, 10:15
|
|
|
Äntligen Into The Wild, bara en evighet efter den franska utgåvan
|
|
|
|
Sep 23 2008, 11:47
|
|
|
Det tror jag inte någon gör men man har ju förhoppningar om att det ska vara en förbättring jämfört med dvd utgåvan och det är det förstår jag...!! I extramaterialet finns ett avsnitt som handlar om restaureringen. Klart intressant. Om man säger att Coppola var nöjd med resultatet så överdriver man inte. För att återgå till How the West was Won som diskuterats tidigare så har den en mycket intressant och lång (1½ timme) dokumentär om Cinerama formatet. Mycket sevärd. Brukar inte ha intresse eller tid att kolla på extramaterial men på utgåvor av klassiska filmer brukar det alltid finnas några guldkorn. |
|
|
|
Sep 23 2008, 14:09
|
|
|
Ang. Gudfadern så är det jäkligt roligt att vi kan köpa den med Svensk text i Sverige till samma pris som den säljs på t.ex. Axelmusic och HDMoviesource!
Tummen upp för det |
|
|
|
Sep 23 2008, 14:39
|
|
|
hehe jepp jag väntar på svensk release, vilket är första gången på en Paramount titel!
|
|
|
|
Sep 23 2008, 17:22
|
|
|
fast and the furious på bluray? någon som hört något???
|
|
|
|
Sep 23 2008, 17:30
|
|
|
Ang. Gudfadern så är det jäkligt roligt att vi kan köpa den med Svensk text i Sverige till samma pris som den säljs på t.ex. Axelmusic och HDMoviesource! Tummen upp för det Ja det är ju lite annorlunda mot hur det brukar vara. Tyvärr tror jag dock att det beror mer på att Paramount bedömer intresset som väldigt stort i USA och att de därför kan ta ut ett förhållandevis högt pris. Gudfadern filmerna är ohyggligt stora där. Även om de flesta i Europa nog skulle hålla med om att det är klassiska filmer hade nog inte många varit beredda att betala 7-800 kr eller så vilket det "borde" varit om prisskillnaden varit som normalt. |
|
|
|
Sep 23 2008, 20:04
|
|
|
på tower kostade boxen 59 dollar som lägst och fri frakt så Jenkarna har det rätt bra!! våga inte chansa iaf!!
|
|
|
|
Sep 24 2008, 09:06
|
|
|
Såg Iron Man igår och säger bara OMFG vilken grym rulle, Robert Downey Jr äger
hela filmen och ljudet var ett av de bästa spåren hittills. Bilden imponerade dock inte men var Bra!! |
|
|
|
Sep 24 2008, 12:05
|
|
|
För alla oss som gillar RUSH kommer julen tidigt i år ...
I november släpper RUSH en (vad jag förstod) 3-disc Blu-Ray konsert från Snakes & Arrows turnén. Mer info här. Och här. Classic rockers Rush are set to debut their first-ever concert Blu-ray release with the late-November release of 'Snakes & Arrows Live.' Marking the next-gen debut of indie Zoe Vision (in association with Anthem Entertainment) the three-disc 'Rush: Snakes & Arrows Live' will debut on November 25, day-and-date with the standard DVD. Captured entirely with HD cameras during a stop on the band's recent world tour, 'Snakes & Arrows' will include over two dozen of the band's classic hits. Tech specs will see the complete concert spread across two Blu-ray discs, presented in 1080p video (1.78:1) with English PCM 5.1 Surround and Dolby Digital 5.1 Surround audio options. Extras on the third disc include a four-song "bootleg" mini-concert, the "What's That Smell?" featurette, outtakes, alternate takes of songs, and the bonus track "Red Sector A." Det här inlägget har ändrats av Mr. Smith Sep 24 2008, 12:08 |
|
|
|
Sep 24 2008, 13:44
|
|
|
För alla oss som gillar RUSH kommer julen tidigt i år ... I november släpper RUSH en (vad jag förstod) 3-disc Blu-Ray konsert från Snakes & Arrows turnén. Mer info här. Och här. Classic rockers Rush are set to debut their first-ever concert Blu-ray release with the late-November release of 'Snakes & Arrows Live.' Marking the next-gen debut of indie Zoe Vision (in association with Anthem Entertainment) the three-disc 'Rush: Snakes & Arrows Live' will debut on November 25, day-and-date with the standard DVD. Captured entirely with HD cameras during a stop on the band's recent world tour, 'Snakes & Arrows' will include over two dozen of the band's classic hits. Tech specs will see the complete concert spread across two Blu-ray discs, presented in 1080p video (1.78:1) with English PCM 5.1 Surround and Dolby Digital 5.1 Surround audio options. Extras on the third disc include a four-song "bootleg" mini-concert, the "What's That Smell?" featurette, outtakes, alternate takes of songs, and the bonus track "Red Sector A." Trevligt kul lite roliga konserter på blu-ray |
|
|
|
Sep 24 2008, 19:51
|
|
|
Drog precis en beställning på How The West Was Won, Assembly, Dirty Harry & The Proposition.
|
|
|
|
Sep 24 2008, 23:18
|
|
|
En liten "HEADS UP" för er som tänkt importera "The Thing" på BD från USA.
Ge fäen i det, för USA utgåvan saknar massvis av det extra material som var med på DVD och HD-DVD:n tack vare att den ligger på en BD25 skiva. Den europeiska versionen ligger dock på en BD50 komplett med ALLT extra godis intakt http://www.dvdtimes.co.uk/content.php?contentid=68986 Undrar om detta gäller fler kommande europeiska Universal släpp som är "slaktade" i USA. Det här inlägget har ändrats av Svante Skoog Sep 24 2008, 23:20 |
|
|
|
Sep 25 2008, 07:13
|
|
|
Dom har slaktat endel i stortsett alla filmer hitils, mumien filmerna med flera ser värrre ut än vad hd dvd versionen gjorde.
Det här inlägget har ändrats av Scrapanatchi Sep 25 2008, 07:15 |
|
|
|
Sep 25 2008, 07:39
|
|
|
Citera Mutant Chronicles - Steelbook - Limited Uncut Edition Oct ![]() Sprachen:Deutsch DTS-HD Master Audio 7.1 Englisch DTS-HD Master Audio 7.1 Untertitel:Deutsch, Englisch Region:B Disc Kapazität:BD-50 GB Bildformat(e):HD-Widescreen (16:9, 1.85:1) 1920x1080p Video-Codec:VC-1 Har du nån koll på om man kan förbeställa denna någonstans? Ett måste ha även om den suger stenhårt efter många års rollspelande av alla versioner av mutant och chronicles DTS Master Audio 7.1 och sci-fi ... det låter som en fin kombo hur som helst |
|
|
|
Sep 25 2008, 08:48
|
|
|
En liten "HEADS UP" för er som tänkt importera "The Thing" på BD från USA. Ge fäen i det, för USA utgåvan saknar massvis av det extra material som var med på DVD och HD-DVD:n tack vare att den ligger på en BD25 skiva. Den europeiska versionen ligger dock på en BD50 komplett med ALLT extra godis intakt Piss, min US-version har redan skickats från Axel... Kul ändå att Universals nya "mission" är att göra folk ännu mer irriterade på Blu-ray. |
|
|
|
Sep 25 2008, 09:26
|
|
|
|
Sep 25 2008, 09:51
|
|
|
Piss, min US-version har redan skickats från Axel... Kul ändå att Universals nya "mission" är att göra folk ännu mer irriterade på Blu-ray. Jepp, jag var SÅ nära att själv köpa US utgåvan, men av nån anledning så höll jag ut som tur va Iofs så är ju filmen isig viktigast |
|
|
|
Sep 25 2008, 10:59
|
|
|
Om filmerna i sig är viktigast, så kan ni väll köpa dem på dvd för halva priset istället
Själv köper jag BluRay för bra bild och ljud *Vilket man iofs inte alltid får uppleva lol* |
|
|
|
Sep 25 2008, 11:33
|
|
|
Nu finns BD-versionerna av Matrix-filmerna att förboka på Discshop. Självklart köp! Dessutom finns andra godbitar som släpps på BD under vintern. Sin City, Shot Em Up och Pulp Fiction exempelvis.
|
|
|
|
Sep 25 2008, 11:36
|
|
|
Black Hawk Down med DTS-HD MA 7.1 verkar ju inte helt fel heller.
|
|
|
|
Sep 25 2008, 11:52
|
|
|
|
Sep 25 2008, 12:12
|
|
|
Mummy såg mkt bra ut på HD DVD så värre el bättre än HD DVD tror ja knappast möjligen en boost på DTS HD MA ljudet dock!
The Thing är ingen större ide att uppgradera för ett daterat DTS HD MA ,duger med DD+ fullbitrate!! Piss, min US-version har redan skickats från Axel... Kul ändå att Universals nya "mission" är att göra folk ännu mer irriterade på Blu-ray. No offense men varför vill du ha en BD25 när du har en HD30 du kan ju skriva om du hör nån skillnad på DTS HD MA!! inte överdrivet surround i filmen!! |
|
|
|
Sep 25 2008, 12:25
|
|
|
Citera Tyckte Mummy på HD-DVD såg riktigt bra ut! Lät också väldigt bra! Det här inlägget har ändrats av Alfons2 Sep 25 2008, 12:26 |
|
|
|
Sep 25 2008, 14:22
|
|
|
Tur man köpt en massa universalfilmer billigt på HD DVD.
|
|
|
|
| Lo-Fi-version | Tid: 9th February 2010 - 15:12 |