![]() |
![]() |
|
|
Välkommen gäst ( Logga in | Registrera ) Våra regler ·
|
| |
|
Sep 3 2008, 10:07
|
|
|
|
Sep 3 2008, 11:23
|
|
|
--------------------------------------------------------- P.S : Dont delete my message this time! Otroligt låg humor, ålder ? Och nej jag tror inte du får svar på den filmen här... Admin - trolla bort detta lilla troll... Det här inlägget har ändrats av Martin Sep 3 2008, 11:46 |
|
|
|
Sep 3 2008, 11:46
|
|
|
Plockar bort det igen, sluta med tramset tack.
|
|
|
|
Sep 3 2008, 12:08
|
|
|
|
Sep 3 2008, 13:18
|
|
|
Fick hem Nightmare Before Christmas igår och såg på den på direkten, väldigt bra bild och ljud Såg att Disney hade skrivit Dolby Tru HD på baksidan Tydligen skall utgåva lida av en hel del DNR. ![]() BD ![]() Gamla svenska utgåvan Läs mer här. |
|
|
|
Sep 3 2008, 13:23
|
|
|
|
Sep 3 2008, 18:25
|
|
![]() Citera Citera Bam Margera Presents: Where The #$&% Is Santa? Coming to Blu-ray Warner Home Video has announced the crazy Christmas party Bam Margera Presents: Where The #$&% Is Santa? is coming to Blu-ray Disc on December 2, day-and-date with DVD. The 93-minute feature is described as follows: Bam Margera (from MTV's Jackass film franchise and Viva La Bam), his hot wife Missy, his cast of misfits including Brandon Novak, Chad I Ginsburg and Mark Hanna, and even his parents: Phil and April! Also keep an eye out for special cameos from the Dudesons, HIM, Kat Von D, and pro skateboarders Chris Cole, Nick Dompierre and Kerry Getz. Join Bam and his crew on their mischievous journey filled with crazy stunts, wicked tunes, and a Christmas party not to be missed! Also on the disc will be a trio of extra features including 25 minutes of scenes, a photo gallery and a trailer. Bam Margera Presents: Where The #$&% Is Santa? will carry an SRP of $28.99. High resolution cover art and pre-order information will be added in the days ahead. Det här inlägget har ändrats av diabolo Sep 16 2008, 07:58 |
|
|
|
Sep 3 2008, 21:12
|
|
|
Vill gärna höra från någon här som har Transformers att lyssna runt 6:45 in i filmen när roboten gör en stor chockvåg... hör ni djupbas från subben eller ligger det på frontarna? På HD-DVD så verkar det mesta ligga på fronten med just denna ljudeffekt... vet att det debatteras på AVS om två olika mixar men skulle vara kul med någon som kan jämföra båda utgåvorna.
|
|
|
|
Sep 3 2008, 21:32
|
|
|
Vill gärna höra från någon här som har Transformers att lyssna runt 6:45 in i filmen när roboten gör en stor chockvåg... hör ni djupbas från subben eller ligger det på frontarna? På HD-DVD så verkar det mesta ligga på fronten med just denna ljudeffekt... vet att det debatteras på AVS om två olika mixar men skulle vara kul med någon som kan jämföra båda utgåvorna. Jag fick BD:n från HDMS i dag och har HD DVD:n sedan tidigare, dock ej någon sub inkopplad för tillfället. Jag kan testa när jag har tid (fredag kväll?) om frontarna får jobba mer med HD DVD:n. |
|
|
|
Sep 4 2008, 08:04
|
|
![]() |
|
|
|
Sep 4 2008, 19:08
|
|
|
Sjukt bra Dolby True HD ljud på Transformers , DD+ ljudet på HD DVD var bra, mkt bra men detta
är grymt bra!! Ta den scenen som sagt vid 6:50 och framåt, Shockwave ljudet ger gåshud spolade tillbaka ett antal ggr. Verkar vara betydligt mer ljud från Basen än på HD DVD mixen också riktigt bra tryck här och mer detaljerat. Detta är verkligen en film som klart ska upplevas med lossless!! Det här inlägget har ändrats av henke007 Sep 4 2008, 19:09 |
|
|
|
Sep 4 2008, 19:16
|
|
|
Fan va gött Henke!
Ska beställas nu till veckan Ja basen på HD-DVD versionen var lite för vek för min smak. |
|
|
|
Sep 4 2008, 22:17
|
|
|
Om det är någon som råkar ha Fucking Åmål som favorit, så KANSKE den dyker upp så småningom. Råkade se att Nordisk Film Post Production just nu utvärderar om källan är såpass bra att det är lönt att göra en BD av den eller ej...
|
|
|
|
Sep 4 2008, 23:11
|
|
|
Om det är någon som råkar ha Fucking Åmål som favorit, så KANSKE den dyker upp så småningom. Råkade se att Nordisk Film Post Production just nu utvärderar om källan är såpass bra att det är lönt att göra en BD av den eller ej... En av Sveriges mest överskattade filmer av en av Sveriges mest överskattade regissörer i en av Sveriges antagligen mest överskattade utgåva. Vad jag minns från biovisningen var den var filmad på 16mm med extremt grynigt foto... lär bli populärt på BD |
|
|
|
Sep 4 2008, 23:46
|
|
|
|
Sep 5 2008, 06:13
|
|
![]() |
|
|
|
Sep 5 2008, 09:20
|
|
|
Citera Citera Halloween 30th Anniversary Commemorative Box Set DVD/BD (Oct 14) HALLOWEEN 30th Anniversary Commemorative Box Set includes 5 DVDs, 1 Blu-ray, and a Michael Myers replica terror mask! |
|
|
|
Sep 5 2008, 09:29
|
|
|
|
Sep 5 2008, 09:38
|
|
|
En av Sveriges mest överskattade filmer av en av Sveriges mest överskattade regissörer i en av Sveriges antagligen mest överskattade utgåva. Vad jag minns från biovisningen var den var filmad på 16mm med extremt grynigt foto... lär bli populärt på BD En av Sveriges bästa filmer någonsin. Håller dock med om att den inte kommer att se nåt vidare ut bildmässigt hur man än gör, men man kan nog ta bort kompressionsartefakterna i alla fall. |
|
|
|
Sep 5 2008, 10:39
|
|
|
|
Sep 5 2008, 11:14
|
|
|
|
Sep 5 2008, 11:17
|
|
|
|
Sep 5 2008, 12:33
|
|
|
*hehehehehe*
|
|
|
|
Sep 5 2008, 13:46
|
|
|
Citera Universal Blu-ray in November Universal Studios Home Video have announced the US Blu-ray Disc release of three catalogue titles in November. Arriving first on 18th November is 8 Mile, followed on 25th November by Jarhead and The Kingdom. SRP is $29.98 each or you can pick up the 25th November titles as part of an ‘Action/Thriller’ bundle pack for $59.98. Universal have so far not used region coding on their Blu-ray Disc titles and we expect this trend to continue, though officially no region coding information has been supplied. Features are detailed below… 8 Mile BD-25 Single Layer 1080P Widescreen English 5.1 DTS-HD Master Audio French and Spanish 5.1 DTS Surround English SDH, French and Spanish subtitles The Making of 8 Mile Exclusive Rap Battles – Uncensored Superman Music Video – Uncensored Jarhead BD-25 Single Layer 1080P Widescreen English 5.1 DTS-HD Master Audio French and Spanish 5.1 DTS Surround English SDH, French and Spanish subtitles Feature Commentary with Director Sam Mendes Feature Commentary with Screenwriter William Broyles, Jr. and Author Anthony Swofford The Kingdom BD-50 Dual Layer 1080P Widescreen English 5.1 DTS-HD Master Audio French and Spanish 5.1 DTS Surround English SDH, French and Spanish subtitles U Control - Picture in Picture Deleted Scenes Character By Character: The Apartment Shootout History of The Kingdom: An Interactive Timeline Constructing The Freeway Sequence Creating The Kingdom Feature Commentary With Director Peter Berg As with previous Universal Blu-ray titles the U-Control PIP function on The Kingdom is most likely just another way to access the bonus material (as opposed to offering any new content). There’s also a good chance of a PIP track on Jarhead with the remaining DVD extras not listed above, as this is something they often forget to include details of in these early announcements. Check back for confirmation on these points along with artwork as we get it… |
|
|
|
Sep 5 2008, 15:03
|
|
|
Bare Bone 25 single layer
väntar med spänning på nya katalogtitlar som ej släppts på HD DVD ej 8 mile inkl!! Det här inlägget har ändrats av henke007 Sep 5 2008, 15:05 |
|
|
|
Sep 5 2008, 16:00
|
|
|
hmm vissa preorders på Axelmusic är i region A eller rättare sagt alla är i region A
Medans samma preorders är Regions fria på HDMS. Är dom då regionfri hos axelmusic också eller har dom köpt in andra "versioner" av filmerna? |
|
|
|
Sep 5 2008, 16:13
|
|
|
brukar alltid stå region A på Axel tills de ändrar, tänk på att allt med Warner, Paramount och Universal är regionsfritt!!
resten ser du här http://bluray.liesinc.net/ |
|
|
|
Sep 5 2008, 16:14
|
|
|
hmm vissa preorders på Axelmusic är i region A eller rättare sagt alla är i region A Medans samma preorders är Regions fria på HDMS. Är dom då regionfri hos axelmusic också eller har dom köpt in andra "versioner" av filmerna? Det är samma utgåvor. Kolla här om du vill veta ifall filmerna är reg-fria eller ej. Sidan är tillförlitlig och mycket utförlig. edit Henke007 hann före. Det här inlägget har ändrats av hassesolo Sep 5 2008, 16:15 |
|
|
|
Sep 5 2008, 17:27
|
|
|
beställde transformers och planet earth i fredags (29e) från axel och i måndags stod det "completed and shipped" men har fortfarande inte fått skiten, trodde skulle få dom idag men icke... vetifan om det är värt för att få det lite billigare...
|
|
|
|
Sep 5 2008, 17:46
|
|
|
beställde transformers och planet earth i fredags (29e) från axel och i måndags stod det "completed and shipped" men har fortfarande inte fått skiten, trodde skulle få dom idag men icke... vetifan om det är värt för att få det lite billigare... Beror ju på om du handlar mycket så får du ner priserna ganska stort, jag köper inte bara 1 eller 2 fimler ifrån axel utom om jag handlar där så köper jag iaf 3-10st filmer samtidigt. Annars är det inte värdt att vänta på filmerna. Ibland tar det 3 dagar för mig att få dom ibland tar det 3 veckor. Har fått väntat 3 veckor en gång, mendans jag brukar få dom mellan 3-6dagar. Jag är iaf nöjd med deras priser + fraktpriser inge större fara för mig att vänta på filmerna då jag bara brukar köpa filmer därifrån som jag vill sätta in i samlingen, dvs filmer som jag har sett förut. Alla nya filmer brukar jag beställa från Discshop.se då frugan vill ha text på filmerna. Med discshop tar det ca 1-2 arbetsdagar att få filmerna. Och har man förhandsbokat en film så har man den 1dag före ibland och absolut MAX samma dag som rlsen är på. |
|
|
|
| Lo-Fi-version | Tid: 6th September 2010 - 02:00 |