Jag måste höja max på ipoden o nästan max på stereon för att ens få en "hyfsad" volym.
Finns det nåt som går att göra? Är det dålig kvalitet på sladden?
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Låg volym när jag kopplar i iPod till stereon
Startad av
rob08
, Jun 17 2007 19:26
3 svar till detta ämne
Postad 17 June 2007 - 19:26
När jag kopplar in min iPod till steron, via 3.5mm till RCA, så blir volymen väldigt låg.
Jag måste höja max på ipoden o nästan max på stereon för att ens få en "hyfsad" volym. Finns det nåt som går att göra? Är det dålig kvalitet på sladden? Postad 28 June 2007 - 18:16
Är inte det ett nästan oundvikligt fenomen när det handlar om att koppla in diverse mp3-spelare? Det beror antagligen på den låga effekt som en mp3-spelare lämnar ut, som ligger i milliwatt-området.
Inte så mycket att göra om man inte vill bygga sig en lite effektförstärkare sm höjer nivån på signalen. Prova dock ej utan att noggrant mäta först för att undvika att bränna ingången. Inte cool. Redigerat av hifi-apan, 28 June 2007 - 18:18. Postad 28 June 2007 - 18:32
Jag är också inne på samma hifi-apan.
Om du vill ha bra ljudkvalitet i stereon från din mp3-spelare kan annars du satsa på en mp3-spelare med riktig line-out och inte bara hp-out. Det blir riktigt stor skillnad på min mp3 beroende på vilken utgång jag använder, både volymmässigt och i ljudkvalitet. 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |