Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

VARNING, ORDLEKAR PÅ NÄTTERNA TV4mm

115 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 20 June 2007 - 05:14

MaxXximilian
  • MaxXximilian
  • Användare

• 152 inlägg
  • 0
Akta er för dessa ordlekar som går på nätterna.
Det visste ni väl redan men jag fick reda på det när jag blev 800 spänn fattigare.
Kom inte jag fram igår vem FAN kommer egentligen fram då.
Vem kontrollerar skiten egentligen?

Skickade följande mail till tv4:

Era förbannade ###### lögnare. Vad ni håller på med är inte rumsrent.
LURAR folk på deras pengar i en publicservice kanal. Varför ska jag tala om.

Igår natt efter lite zappande hamnade jag på er kanal tv4
där Natlliv (ordlek) eller vad det heter var på.
Programledaren vars käft gick i ett påpekade hur lätt det
var att komma fram och få gissa på ordet
för den och den personen hade minsann kommit fram 3 gånger vardera.
Och då det var natt och inte så många vakna skulle vara ännu lättare att komma fram.
Sagt och gjort, jag tänkte ut en gissning, plockde upp mobilen och började ringa.
Inte 1 gång, inte 10, UTAN 72 GÅNGER (9.90kr per samtal + op avgift), inom loppet av 1-2 timmar.
Fråga mig inte varför men jag trodde väl att när jag var runt och kring det 50:onde samtalet
att det bara var att köra på tills man kom fram när man ändå hade lagt ut såpass mycket pengar.
Och jackpotten som jag för övrigt aldrig sett någon plocka hem var på 60 000kr och den fasta vinstsumman låg på
mellan 10-30 000 beroende på när under programmet man ringde in.

Ojojoj vad fel man kan ha INTE EN ENDASTE USEL RUTTEN GÅNG kom jag ens fram.
72 gånger fick jag höra:
"Vi ska nu se om just du kommer att bli kopplad direkt till vår studio...paus...Tyvärr men försök gärna igen".
Kom för fan inte med att det är en dator som väljer ut vem som ska komma fram, må så vara men fasen vilka lurendrejare ni är.
Blir till att snällt punga ut med nästan 800 spänn för man var så dum så man gick på hela grejen.

Är absolut ingen dålig förlorare det nöjet ger jag er inte att kalla mig, men jag tycker för**** inte om att bli lurad.

Postad 20 June 2007 - 05:59

marcus_ec
  • marcus_ec
  • Beroende

• 1051 inlägg
  • 0
Detta har varit uppe tidigare i TV, om just att folk blir lurade. Är precis som vilket spel som hellst.. Man skall ha tur! Nog bättre du satsar på 4:an Bingo-Lotto =)

Postad 20 June 2007 - 06:36

what17ever
  • what17ever
  • Veteran

• 2416 inlägg
  • 0

Skickade följande mail till tv4:

Era förbannade ###### lögnare. Vad ni håller på med är inte rumsrent.
LURAR folk på deras pengar i en publicservice kanal. Varför ska jag tala om.

<{POST_SNAPBACK}>

...men TV4 är väl ändå inte public service......

Postad 20 June 2007 - 07:05

mikeett
  • mikeett
  • Veteran

• 1825 inlägg
  • 0
Jag undrar varför orden alltid är så lätta att gissa sig fram till...?
Jag undrar varför de drar ut så på tiden och gör gissningen enklare desto längre tid det går...?
Jag undrar varför de inte släpper igenom första samtalet till studion...?

Jo men vänta lite, någon måste tjäna pengar på detta, hur gör man det?
Jo man låter så många som möjligt ringa in på ett betalnummer för att gissa,
man gör gissningen så att även en 5-åring vet vad det blir för ord,
man drar ut på tiden så att så många som möjligt får tid på sig att komma fram till rätt ord,
man slumpar fram vilka som kommer igenom telefonväxeln och faktiskt får en chans att vinna.

Jag gillar ditt mail MaxXximilian, visa vad du tycker. Dom är väldans duktiga att mana på folk att ringa in, mindre duktiga på att visa hurpass stor (liten?) chans det är att faktiskt komma fram på ett samtal.

Redigerat av mikeett, 20 June 2007 - 07:08.

Postad 20 June 2007 - 09:14

Unregistered7a297b68
  • Unregistered7a297b68
  • Beroende

• 1006 inlägg
  • 0
TV kanalerna måste håva in en h-lvetes massa pengar För i nästan alla "svenska"kanaler står det någon uppspeedad typ och snackar skit.Med superlätta tävlingar.Ring Ring Ring.....
Man får skylla sig själv om man är så #%&/#&# dum att man göder dom med tele pengar.
Undrar hur stort oddset är eftersom orden är så lätta att gissa...

Postad 20 June 2007 - 09:28

Unregistereded94f3cc
  • Unregistereded94f3cc
  • Forumräv

• 910 inlägg
  • 0
Kan det vara så att det är finns för många människor som du som gör att de fortsätter eftersom de tjänar pengar? Att du ringer 72 gånger säger väl egentligen mer om ditt eget omdöme än TV4s?

Tänk var lätt det är att lura av människor pengar bara för de tror att det finns lätta pengar att tjäna. :)

Ett tips är pyramidspel... där kan du förmodligen göra grova pengar... not.

Akta er för dessa ordlekar som går på nätterna.
Det visste ni väl redan men jag fick reda på det när jag blev 800 spänn fattigare.
Kom inte jag fram igår vem FAN kommer egentligen fram då.
Vem kontrollerar skiten egentligen?

Postad 20 June 2007 - 11:13

Aroskillen
  • Aroskillen
  • Forumräv

• 591 inlägg
  • 0
Jag har hört någon gång att datorn slumpar ut en person var 30:e sekund, som får knappa in sitt telefonnummer. Alla telefonnummer som lämnats är med i dragningen när inringningstiden för spelet är slut. Då rings en person upp, som slumpats fram av datorn. Sen finns det en variant där man blir kopplad direkt till studion. Då kan det går en bra stund innan datorn väljer ut en vinnare. Så det är nog inte alls omöjligt att ringa 72 samtal utan att lyckas komma fram. Visst kan man tycka att detta är fula metoder dom använder och att det inte är mycket kontroll över detta. Man ska komma ihåg att TV4 är en kommersiell TV-kanal och vill tjäna så mycket pengar som möjligt på sina program. Programledaren, som står där i studion och säger att det är lätt att komma fram, har betalt av TV4 för att försöka få så många som möjligt att ringa in. Det gäller verkligen att tänka sig för både en och två gånger innan man börjar ringa in till dessa program.

Postad 20 June 2007 - 11:21

marcus_ec
  • marcus_ec
  • Beroende

• 1051 inlägg
  • 0
Sen att bli sur att du ringt 72 gg eller vad det var...Är ju också en bedrift. jag hade blivit jävligt sur efter bara 5 samtal med 9.90kr samtalet

Postad 20 June 2007 - 11:37

Unregistered6214acfd
  • Unregistered6214acfd
  • Lärjunge

• 440 inlägg
  • 0
Tror att alla dessa ringtävlingsprogram är förinspelade för jag känner då ingen som vunnit.

Postad 20 June 2007 - 11:39

Unregistered0650da58
  • Unregistered0650da58
  • Beroende

• 1220 inlägg
  • 0
Ok, TV4 är en komersiell kanal, ok spelet är frivilligt och alla som tänker efter eller ser programmet en stund förstår att det handlar om att dom vill få folk att gissa eftersom min dotter på 4 år kan lista ut orden som man skall "gissa". MEN... att man sänder dessa program oavbrutet på dagtid och även på natttid anser iallafall jag vara oetiskt. Vilka människor är hemma på dagen (generellt talat)? Jo det är arbetlösa, föräldralediga, sjukskrivna, pensionärer, ungdomar mm. Att profitera på dessa människor med sådana program anser jag vara grovt oetiskt speciellt för kanaler som vill anse sig vara respektabla (TV4). Visst alla har ett fritt val att sätta på tv:n, ställa in kanal, lyfta luren och ringa men detta är förhållandevis lätt till skillnad från andra lotterier som att ta på sig kläder, gå ut, gå in hos ett ATG ombud, ha pengar att betala med och spela. Att man kan ringa in och få en "faktura" på spelet är väldigt lätt att göra för många personer, hade varit bättre om man spelet med ett "konto" där man får fylla på med pengar innan man de facto spelar. Men detta är bara min åsikt...

Postad 20 June 2007 - 21:44

MaxXximilian
  • MaxXximilian
  • Användare

• 152 inlägg
  • 0
Känner mig så ###### nere.
Helst seriöst, har mått skitkasst då man blivit lurad.
Ok, jag valde själv att ringa/delta men det är ju fejk alltihop det är därför jag känner mig så jädra dum.
Jävligt pinsamt denna historien för mig.
Jag brukar ALLTID annars avråda polare & familj från allt från spådomar till stryktipset.
Klar det svider med pengar i sjön, så tät är jag inte, men det värsta är att man gått på detta.

Jaja antar att man är mer mottagbar för skitsnack på nätterna... vette fan va det kan vara annars.

Hoppas någon lär sig något från mitt misstag.

*Edit:
Please, don't rub it in my face. Idiotiskt gjort, jag vet.

Redigerat av MaxXximilian, 20 June 2007 - 21:52.

Postad 20 June 2007 - 21:58

Unregistereda8d246d3
  • Unregistereda8d246d3
  • Mästare

• 2709 inlägg
  • 0
Hmm alltså man vet ju att detta skit är rena lurendrejjerier från börjann till slut, men ändå så faan tittar man på det ibland. det e ju helt sjukt !

Postad 20 June 2007 - 22:08

thetias
  • thetias
  • Mästare

• 2965 inlägg
  • 0
Tycker dessa ordlekar är skit, om man inte deltar, hur kul är det när det går på flera kanaler samtidigt?

Tjejen ringe in ändå, och kom faktiskt fram en kväll, men gissade fel. :)

Kan ha lagt ca 200 spänn totalt den sommaren på dessa ordlekar, men nu är det färdigt.
Hade säkert tyckt det var kanon om vi vunnit, men nu blir det inget mer samtal.

Postad 20 June 2007 - 23:57

Damp
  • Damp
  • Mästare

• 2750 inlägg
  • 0
Hatar alla såna där skit program, men jag vet en person som aldrig ringt in eller kollat tidigare!
Men under en förfest ringde in en gång och kom fram direkt och vann massa cash.
Kommer inte ihåg exakt hur mycket men mer än 5000 :- var det.

Men varför tror ni alla kanaler kör dessa program! För att folk ringer in hela tiden :( tex 72 ggr.

Postad 21 June 2007 - 00:06

Unregistered9282241e
  • Unregistered9282241e
  • Forumräv

• 902 inlägg
  • 0
Håller med.. dessa program är rent patetiska.

Postad 21 June 2007 - 07:25

mikeett
  • mikeett
  • Veteran

• 1825 inlägg
  • 0
Du är inte ensam, jag har också ringt in på sådana program, det är lätt att dras med i deras snack om hur lätt det är att komma fram, att vinna och dom får mig att känna mig smart som Einstein när jag ser vilket ord det skall bli så fort bokstäverna är uppradade...

Likadant är det med alla SMS-tävlingar, fast där var jag riktigt luttrad efter TV-programmen.
Först kommer tanken, jag kan det här, detta kan jag vinna.
Sedan vaknar statistiken.

9.90 per Samtal/SMS, en vinst värd några tiotusen (ibland mindre, ibland mer) och jag tror aldrig att dessa 'tävlingar' går med förlust. Sedan är det dessutom vinstskatt på detta då det är kunskapsrelaterat och inte enbart slumpen som avgör... Hur svårt är det att gissa på Äntligen Hemmas SMS-tävlingar o.d.

Nope, vägra SMS:a, vägra ringa. Numera är det endast gratistävlingar som gäller och där är det störra chans att vinna. Har kammat hem mer i gratistävlingarna än alla betaltävlingar jag varit med i (SMS, ring, lotto, V75, tipsextra m.m.) och det bästa är att det kostar mig inget :(

Tavlingsguiden.se där är jag med en del, plus en del andra sajter. Vinner någon film ibland, grillkitt, EU-moppe, förstärkare... Fast de senaste 2 åren har det blivcit svårare att vinna, fler tävlande eller så har jag blivit sämmre/äldre :)

Postad 21 June 2007 - 07:58

kribban
  • kribban
  • Mästare

• 3037 inlägg
  • 0
Jag har svårt att se att någon har blivit lurad :( . Det står helt klart och tydligt vad det kostar och det är faktiskt ett medvetet val att lyfta luren och ringa :( , framför allt om man gör det 72 ggr :) . En del kommer faktiskt fram, tråkigt att du inte lyckades efter 72 försök.

Jag skulle aldrig få för mig att ringa in men det är mitt medvetna val :D

MVH Kribbabn

Postad 21 June 2007 - 10:44

Unregistered74d4d0b1
  • Unregistered74d4d0b1
  • Veteran

• 2219 inlägg
  • 0
På baksidan av seriösa lotter brukar det stå hur stor chans det är att vinna ungefär men det gör det inte här. Eftersom vissa personer kommer fram 4-5 ggr under en natt så är det väldigt lätt att tro att det är tämligen enkelt att komma fram. Jag ringde ett par tre gånger en natt när jag var uttråkad. Jag väntade tills en massa personer svarat fel och programledaren sa: "nästa person som ringer kommer fram till mig direkt!." Kostade mig 20 kronor för två samtal vilket jag tar som läropengar.

Programmet är emellertid ett stort lurendrejeri och det märker man om man följer det under några nätter (jag har haft det på i bakgrunden när jag suttit vid datorn). Ensamma, fattiga och svaga människor utnyttjas av penninghungrande TV-bolag. Precis som med Jack Vegas-maskinerna som både i Sverige och USA är ett stort samhällsproblem.

De här TV-programmen har mängder av anmälningar mot sig och det bygger bland annat på att de utger sig för att vara tävlingsprogram fast det egentligen är lotterier med extremt dåliga odds. Det är väldigt liten chans att vinna och även om du vinner så får du bara en futtig tusenlapp eller två.

Postad 21 June 2007 - 11:00

rodman45
  • rodman45
  • Lärjunge

• 431 inlägg
  • 0
Bifogad fil  tidsf_rdriv.jpg   123.29K   4 Antal nerladdningar
Brorsan var med i en tävling på nätet för några månader sen.
Det gick ut på att svara på några frågor på kortast tid.

Han vann 1000 st trisslotter.

Total vinstsumma på alla dessa: 10300 kr.

Det är ruttet om ni frågar mig.
För aldrig har man en sån chans i livet att få lite kosing över, som när man skrapar 1000 st Trisslotter.

Men, men, han var ju nöjd, kostade inte honom många kronor att vara med i den tävlingen.
Pengarna gick till en flygresa till Thailand igen :(

Redigerat av rodman45, 21 June 2007 - 11:00.

Postad 21 June 2007 - 11:33

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

• 5773 inlägg
  • 0
Man vinner alltså 10kr i snitt på varje trisslott :(

Postad 21 June 2007 - 12:09

Gäst_Sidewinder5_*
  • Gäst_Sidewinder5_*
  • 0

Man vinner alltså 10kr i snitt på varje trisslott  :(

<{POST_SNAPBACK}>

och går back 15 !!

Postad 21 June 2007 - 13:26

Majorglenn
  • Majorglenn
  • Mästare

• 3071 inlägg
  • 0
jo tack.. även dagtid! Tittar mycke på TV på jobbet å d e bara såna där jobbiga ordlekar på alla kanaler!!

Postad 23 June 2007 - 11:40

torvaldur
  • torvaldur
  • Forumräv

• 907 inlägg
  • 0
Är huvudet dumt får plånboken lida. Det har väl aldrig varit någon tvekan om att det inte går att tjäna pengar på kunskap i dessa program. Ni såg kanske när Sverker tog upp detta på Plus? TV4:s programchef hävdade då bestämt att detta inte var lotteri utan att det var en tävling baserad på skicklighet. Skiten finns på varenda kanal dygnet runt så tydligen lönar det sig. Skulle aldrig gynna något liknande program genom att ringa.

Postad 23 June 2007 - 16:50

Unregistered662e8354
  • Unregistered662e8354
  • Lärjunge

• 456 inlägg
  • 0
Man tycker programledarna borde bli knäppa av allt skit som de babblar om, klarar inte av att se på dyngan rena rama rappakaljan anser jag som drar ned betyget på tv4 rejält.

Skulle inte förvåna mig ett dugg om det redan är uppgjort, såg en liten liten stund på nå´n så´n ordlek där jackpotten var på några hundra tusen OM DU KUNDE DEN RÄTTA 4 SIFFRIGA KODEN,, jisses wha´t a crap..

Postad 23 June 2007 - 17:41

pelle1
  • pelle1
  • Forumräv

• 582 inlägg
  • 0
jag förstår inte hur ni kan klaga så mycket... det är ju ni själv som ringer och det står ju i rutan vad det kostar. skyll er själva om ni är så dumma så att ni ringer.

Att man ringer 72 gånger.... jag viker mig dubbel av skratt när jag läser det :o

Redigerat av pelle1, 23 June 2007 - 17:42.

Postad 23 June 2007 - 17:51

dj_komodo
  • dj_komodo
  • Beroende

• 1194 inlägg
  • 0
hahaha, samma här. vek mig av skratt.

vissa har tur och vissa har otur i spel, så har det alltid varit.

Ringer man 72 gånger så borde samtal nr 73 vara till någon typ av hjälp för spelmissbrukare.

Har en polare på jobbet som köpe en triss i veckan i 4 år, gissa hur mkt han vann efter 200 lotter, hahah, inte ett skit.

Så sluta klaga, tänk logiskt å byt kanal.

Postad 23 June 2007 - 17:54

pelle1
  • pelle1
  • Forumräv

• 582 inlägg
  • 0
alternativt sov på natten, som vanligt folk :o

Postad 23 June 2007 - 18:05

k.rydberg
  • k.rydberg
  • Forumräv

• 609 inlägg
  • 0
Var med om en udda grej en gång.Jag satt o kollade på tv4+ på nåt sånt här program.När jag sen knäppte över till sportexpressen stod samma tjej där!! fast det programmet hette nåt annat.Hur fan går det ihop???.2 direktsända prog samtidigt med samma programledare fast med olika innehåll o namn.Skumt.......

Postad 23 June 2007 - 18:18

MaxXximilian
  • MaxXximilian
  • Användare

• 152 inlägg
  • 0

hahaha, samma här. vek mig av skratt.

vissa har tur och vissa har otur i spel, så har det alltid varit.

Ringer man 72 gånger så borde samtal nr 73 vara till någon typ av hjälp för spelmissbrukare.

Har en polare på jobbet som köpe en triss i veckan i 4 år, gissa hur mkt han vann efter 200 lotter, hahah, inte ett skit.

Så sluta klaga, tänk logiskt å byt kanal.

<{POST_SNAPBACK}>

Ska man inte kunna dela med sig av sina erfarenheter på ett disskussionsforum utan att man blir utskrattad?
Förstår inte det roliga i det.
Det är väl bra att andra inte begår samma misstag som en själv.

Tänka logiskt var det jag gjorde, trodde jag då.
Logik är sak, lögner och lurendrejerier som dessa lowlifes håller på med är en annan.

Postad 23 June 2007 - 18:42

dj_komodo
  • dj_komodo
  • Beroende

• 1194 inlägg
  • 0
jag ber om ursäkt om jag fick dig att bli ledsen mannen, men du måste förstå att jag tycker att det är roligt när folk går och gör saker fast dem vet va riskerna är och sen blir arg när det inte går som dem vill. Undra om du skulle bli lika sur om du köpte 72 trisslotter och inte vann en krona.

Postad 23 June 2007 - 19:32

Unregistered74d4d0b1
  • Unregistered74d4d0b1
  • Veteran

• 2219 inlägg
  • 0
Jovisst... spelmissbruk, alkoholmissbruk etc. det är ju verkligen roligt ... bra humor ni har.

Detta är en ny form av bondfångeri som tyvärr lurar väldigt många människor. Jag såg när Sverker tog upp fenomenet i sitt program men tycker att han var alldeles för mesig och oinsatt som vanligt, och tycker det är tragiskt att dessa skojare får fortsätta med sitt bondfångeri. Programmen tycks dessutom bara få mer och mer sändningstid. Bort med skiten! Visa något vettigt istället.

Postad 24 June 2007 - 15:18

Unregistered7a297b68
  • Unregistered7a297b68
  • Beroende

• 1006 inlägg
  • 0

Ska man inte kunna dela med sig av sina erfarenheter på ett disskussionsforum utan att man blir utskrattad?
Förstår inte det roliga i det.
Det är väl bra att andra inte begår samma misstag som en själv.

Tänka logiskt var det jag gjorde, trodde jag då.
Logik är sak, lögner och lurendrejerier som dessa lowlifes håller på med är en annan.

<{POST_SNAPBACK}>

Tur att du inte fått några nigeria brev :P

Postad 24 June 2007 - 16:29

pelle1
  • pelle1
  • Forumräv

• 582 inlägg
  • 0
MaxXximilian, jag förstår att du är sur och upprörd över att du förlorat 900 spänn. Jag hade varit rasande. Men skyll inte på tvprogrammet genom att kalla dem lögnare och lurendrejare, det är ett fullt lagligt spel. Personligen så tror jag att du mest är arg på dig själv, men det är min åsikt.

Men nu vet du iaf bättre :P

Postad 24 June 2007 - 22:26

MaxXximilian
  • MaxXximilian
  • Användare

• 152 inlägg
  • 0

MaxXximilian, jag förstår att du är sur och upprörd över att du förlorat 900 spänn. Jag hade varit rasande. Men skyll inte på tvprogrammet genom att kalla dem lögnare och lurendrejare, det är ett fullt lagligt spel. Personligen så tror jag att du mest är arg på dig själv, men det är min åsikt.

Men nu vet du iaf bättre :P

<{POST_SNAPBACK}>

Tjena pelle!

Javisst är jag arg på mig själv. Jag ringde. Jag vet.
Min frustration beskriver jag i första inlägget.
Allt som är lagligt behöver ju inte vara shysst däremot.

Postad 24 June 2007 - 22:38

MaxXximilian
  • MaxXximilian
  • Användare

• 152 inlägg
  • 0

jag ber om ursäkt om jag fick dig att bli ledsen mannen, men du måste förstå att jag tycker att det är roligt när folk går och gör saker fast dem vet va riskerna är och sen blir arg när det inte går som dem vill. Undra om du skulle bli lika sur om du köpte 72 trisslotter och inte vann en krona.

<{POST_SNAPBACK}>

Ursäkten godtages.

Det jag menar är att det inte verkar gå rätt till, hela lotteriet/spelet.
Om man nu ska jämföra med triss.
Triss och detta är helt skilda saker.

Triss baseras på tur.
En ordentlig vinstplan finns.

Detta utger sig för att vara ett "skicklighets spel".
Ingen vet hur många samtal som egentligen kommer fram.
När dom kommer fram.
Hur stor sannolikheten är att plocka hem jackpot osv.

Postad 25 June 2007 - 15:44

mindhunter
  • mindhunter
  • Användare

• 113 inlägg
  • 0
Se det postiv , 900 är inte så mycket.

Vaknade upp med en ###### baksmälla på Juldagen förra året , 3 dagar senare dampräkning ner på 3000 för man ville ha lite kvinnligt prat kl 4 på morgon.

Postad 26 June 2007 - 18:06

Pompen
  • Pompen
  • Lärjunge

• 286 inlägg
  • 0
Här finns ett vettigare spel, premieobligationer

Man får iaf 2% ränta om (eller oftare när) man inte vinner...

Postad 26 June 2007 - 22:10

MaxXximilian
  • MaxXximilian
  • Användare

• 152 inlägg
  • 0

Se det postiv , 900 är inte så mycket.

Vaknade upp med en ###### baksmälla på Juldagen förra året , 3 dagar senare dampräkning ner på 3000 för man ville ha lite kvinnligt prat kl 4 på morgon.

<{POST_SNAPBACK}>

Ojdå!
Känner givetvis sympati.
A det är sjukt asså. Jag menar, man gör ju inte sånna dumheter i vanliga fall.

Har för övrigt inte fått svar från tv4.
Slog på tv:n idag på dagen och visst fanns det där en speedad brud som sa exakt samma grejer som hon som var på när jag kollade/ringde.

"Ring NU, det är inte nån som kollar...Alla är på jobbet."
Den och den har kommit fram si och så många gånger. osv.

Dom släpper fram nån några gånger i början när man omöjligen kan veta vad ordet dom söker är bara för att kunna påpeka detta.
Idag var ämnet "I Fiskaffären".

Men visst har man lärt sig en läxa.

Postad 26 June 2007 - 22:26

Dezolorfien
  • Dezolorfien
  • Wannabe

• 42 inlägg
  • 0
Nu har jag inte läst hela tråden så ordeltligt men jag vill tycka till lite iallafall...

Problemet för mig går mkt djupare än bara enstaka individer (förlåt) som förlorar pengar.
Varför ska tv4, som är en reklamfinansierad statlig tv-kanal ha så mkt skit extra att tjäna pengar på?
Ordjakt, keno, v75.. och vilka otroooligt dyra produktioner vi får för alla dessa pengar kanalen tjänar.
Jag vet att det dillas en massa om utbildningsradion och sådant på svt, och jag köper att det krävs ganska mkt finansiering till att gräva upp empiriska fakta som man kan framlägga i utbildningssyfte på det sätt som UR gör.
Men var hamnar då de pengar som exempelvis ordjakten drar in?
Det krävs nog ungefär lika mkt datorkraft som jag sitter och skriver på nu samt en vettig webcam för att göra produktionen "ordjakten".
Ge mig dessutom 300:- så springer jag på hemtex och tjackar nåra snygga lakan vi kan ha som backdrop.
Och så är dom vad, 2-3 pers som gör hela produktionen.
Var tar alla pengar vägen då?
och till poängen: är det vad jag betalar för? iom tv-licens menar jag..

äh, jag kanske bara är bitter nu.

trisst att tv inte kan vara det jag vill se när jag vill se det, jag betalar juh för det.

Postad 26 June 2007 - 22:34

MaxXximilian
  • MaxXximilian
  • Användare

• 152 inlägg
  • 0

Nu har jag inte läst hela tråden så ordeltligt men jag vill tycka till lite iallafall...

Problemet för mig går mkt djupare än bara enstaka individer (förlåt) som förlorar pengar.
Varför ska tv4, som är en reklamfinansierad statlig tv-kanal ha så mkt skit extra att tjäna pengar på?
Ordjakt, keno, v75.. och vilka otroooligt dyra produktioner vi får för alla dessa pengar kanalen tjänar.
Jag vet att det dillas en massa om utbildningsradion och sådant på svt, och jag köper att det krävs ganska mkt finansiering till att gräva upp empiriska fakta som man kan framlägga i utbildningssyfte på det sätt som UR gör.
Men var hamnar då de pengar som exempelvis ordjakten drar in?
Det krävs nog ungefär lika mkt datorkraft som jag sitter och skriver på nu samt en vettig webcam för att göra produktionen "ordjakten".
Ge mig dessutom 300:- så springer jag på hemtex och tjackar nåra snygga lakan vi kan ha som backdrop.
Och så är dom vad, 2-3 pers som gör hela produktionen.
Var tar alla pengar vägen då?
och till poängen: är det vad jag betalar för? iom tv-licens menar jag..

äh, jag kanske bara är bitter nu.

trisst att tv inte kan vara det jag vill se när jag vill se det, jag betalar juh för det.

<{POST_SNAPBACK}>

Aa. Förstår poängen i ditt resonemang.
Programen har ju Noll % underhållningsgrad och inte är det faktaprogram heller.
Bara degen dom vill ha.
De måste få ihop lite stålar annaras hade dom väl lagt ner för länge sen.
Har för mig att det var tv3 som började med dessa typer av ordlekar sen hakade väl dom andra på och ville inte var sämre.

Postad 27 June 2007 - 17:27

pelle1
  • pelle1
  • Forumräv

• 582 inlägg
  • 0
se på Ur istället då ?

Postad 28 June 2007 - 00:43

Aroskillen
  • Aroskillen
  • Forumräv

• 591 inlägg
  • 0
Satt och tittade en stund på 5:ans motsvarighet och där stod det en kille och babblade hela tiden och drack det ena glaset efter det andra. Ordet man skulle gissa på, ja, det var ju lätt. Men under den stunden jag tittade var det inte en enda som kom fram. Han bara stod där och pratade och höjde prissumman med den ena tusenlappen efter den andra. Och naturligtvis var det ju just JAG som kunde vinna dessa pengar om JAG ringde in. Men jag lät bli det, hade ingen lust att prata med han.

Postad 28 June 2007 - 07:06

Dreadlock
  • Dreadlock
  • HEMI Powered

• 14172 inlägg
  • 0
Det roliga med det hela är när man ligger i sängen, helt utslagen efter fyra dagars hårt festande med lika många mäklarbrickor som gör sig påminda likt kopparslagare dunkande i huvudet och slår på tvn.

M-I-R-K-O-Å-V-G-S-U-N-G

"vilket är ordet? Området är alltså saker som finns i köket...Låter pling och värmer mat. Kom igen nu alla och ring - varför är det ingen som ringer - skynda skynda - 30.000 i jackpot"

Det spelar ingen roll hur lobotomerad och bakfull man än känner sig - ordet är ju solklart ändå. Men folk ringer ändå...

byter kanal

Vad heter programledaren på SVT's program "Sommartorpet"

1) Ernst Kirchsteiger
X) Kirchten Ernsteiger
2) Wurst Bratsteiger

Smsa och vinn en 42" plasma (kostnad för sms är 9 kronor)

Läste "dagens tistel" i dn för ett par veckor sedan där en "besviken norrlänning" tyckte att det skulle framgå tydligare att samtalen kostade 10 kronor styck. Han hade brännt 72000 på en månad....

Redigerat av Dreadlock, 28 June 2007 - 07:10.

Postad 28 June 2007 - 13:39

cazz
  • cazz
  • Beroende

• 1353 inlägg
  • 0
Ja men det där ju så de tjänar lite pengar.

Enkla frågor betyder många försöker ringa.
Många program har ju sådana verkar det som.

Samt med dagen informationsamhälle så är det ju inte svårt för Svensson att ta reda på svaren.

Postad 28 June 2007 - 14:31

stathagen
  • stathagen
  • Användare

• 160 inlägg
  • 0
Tycker det är mest fantastiska är hur "programledarna" står ut med sig själva.
De står och pratar oavbrutet i ett par timmar om ingenting.

typ, ring in nu så kan du vinna tiotusen kronor, det finns mycket kul man kan göra med dom pengarna nu när det vankas semestertider och allt, vad hade du gjort om du vann tiotusen kronor? själv skulle jag nog boka en resa under min semester, kanske till rom, italiens vackra huvudstad med st peterskyrkan och allt, jag besökte faktiskt min lokala kyrka i helgen för min syster hade dop där, det är ju så fantastiskt vackert med kyrkor, tycker ni inte det? kom igen nu och ring så kanske det blir just du som kanske bokar en resa till rom i helgen, eller varför inte till paris, där har jag varit bl a bla bla.....

att dom bara orkar med sig själva, dom måste ju slå sig själva med en stor slägga i huvudet efter sändning för att inte bryta ihop fullständigt.

Postad 28 June 2007 - 15:13

pelle1
  • pelle1
  • Forumräv

• 582 inlägg
  • 0
jag förmodar att det är lätt att prata med sig själv när man har lika hög IQ som en badboll...

Postad 28 June 2007 - 15:16

Anthon. A.
  • Anthon. A.
  • Forumräv

• 771 inlägg
  • 0

typ, ring in nu så kan du vinna tiotusen kronor, det finns mycket kul man kan göra med dom pengarna nu när det vankas semestertider och allt, vad hade du gjort om du vann tiotusen kronor? själv skulle jag nog boka en resa under min semester, kanske till rom, italiens vackra huvudstad med st peterskyrkan och allt, jag besökte faktiskt min lokala kyrka i helgen för min syster hade dop där, det är ju så fantastiskt vackert med kyrkor, tycker ni inte det? kom igen nu och ring så kanske det blir just du som kanske bokar en resa till rom i helgen, eller varför inte till paris, där har jag varit bl a bla bla.....

att dom bara orkar med sig själva, dom måste ju slå sig själva med en stor slägga i huvudet efter sändning för att inte bryta ihop fullständigt.

<{POST_SNAPBACK}>

Hahha! :unsure:

Postad 28 June 2007 - 17:04

Aroskillen
  • Aroskillen
  • Forumräv

• 591 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Han på Kanal 5 skulle gå på toa direkt efter sändning och spola ner sig eller om det var något annat han skulle göra. Han drack nämligen så mycket dricka.

Postad 28 June 2007 - 17:05

Sambuccashake
  • Sambuccashake
  • Forumräv

• 943 inlägg
  • 0
Är det verkligen någon som vinner i de där programmen eller är det anställda som låtsas vara hugande spekulanter på kosingen som kommer fram?

Lotteriinspektionen (eller något i den stilen) övervakar väl och kontrollerar spelverksamheten i Sverige så att det går rätt till vid lotteri och liknande.

Känns som att de borde kikat lite på detta.

För det känns inte riktigt som en kunskapstävling (om man nu kan komma undan inspektionen med en sådan teknikalitet) då en lobotomerad apa garanterat svarat rätt på samtliga frågor.

Postad 29 June 2007 - 02:58

MaxXximilian
  • MaxXximilian
  • Användare

• 152 inlägg
  • 0
Jajamensan.
Räkningen damp ner.

936 riksdaler (typ snackat för 200, resten rakt in i tv4:s ficka)

VARFÖR E MAN SÅ '''''' DUM???

Skulle sett en sån här tråd innan jag ringde.
:)

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.