Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Kjells (Deltaco) projektorfäste

35 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 20 June 2007 - 10:25

superapan
  • superapan
  • Användare

• 167 inlägg
  • 0
Jag har köpt ett takfäste från Kjell (Länk). Visst, man brukar ju få vad man betalar för, men detta var lite märkligt...eller är jag bara dålig?

Först och främst är "manualen" ett stort skämt (Länk). Men jag tycker ändå att jag fått ihop ett stabilt och bra fäste som är som det borde vara, tror jag. Problemet är bara alla lösa delar jag har kvar.

Jag har bifogat en bild nedan med allt som blivit över eller inte används. T.ex följer det med två stycken insexnycklar. Den ena hade jag mycket användning av, men den stora (på bild) passar inte till något överhuvudtaget.

Är det någon som varit med om samma sak, eller som kan förklara vart dom ska sitta?

Bifogad fil(er)

• Bifogad fil  delar.jpg   118.56K   207 Antal nerladdningar

Postad 20 June 2007 - 11:14

Joeykiller
  • Joeykiller
  • Användare

• 108 inlägg
  • 0
jag har exakt samma delar kvar, frågan är om inte dom är till för nån annan storts projekt. Alltså om det inte räcker med att montera den som man brukar. Jag tror att dom slängt med en massa delar för att utöka kompabiliteten med fler projjar.

Postad 20 June 2007 - 11:25

ElMaco
  • ElMaco
  • Lärjunge

• 473 inlägg
  • 0
superapan: är det något som inte fungerar med fästet? isf ska du komma in med det igen. Det är många som köper det och än sålänge så är det ingen som klagat, annars finns där andra fästen med om du vill byta upp dig till dem istället. Du är välkommen / Jonas

Postad 20 June 2007 - 11:34

superapan
  • superapan
  • Användare

• 167 inlägg
  • 0

superapan: är det något som inte fungerar med fästet? isf ska du komma in med det igen. Det är många som köper det och än sålänge så är det ingen som klagat, annars finns där andra fästen med om du vill byta upp dig till dem istället. Du är välkommen / Jonas

<{POST_SNAPBACK}>

Alltså fästet fungerar, tror jag. Jag måste bara låna en slagborr innan jag kan sätta upp det. Det är ihopsatt och känns stabilt och ser ut som det gör på bilden. Kruxet var "bara" det att jag fick så fruktansvärt mycket delar över (se bild i inlägget ovan) - vilket man inte kan få någon förklaring på från den eminenta manualen (också länkad ovan).

Men eftersom JoeyKiller fick exakt samma delar kvar så har jag förmodligen satt ihop den korrekt :).

Postad 21 June 2007 - 16:30

lamm
  • lamm
  • Användare

• 155 inlägg
  • 0
Jag undrade precis samma sak när jag hade skruvat ihop mitt stativ....så jag ringde deltaco o frågade. de "extra delarna" är för att passa till alla möjliga projektorer så det är naturligt att det blir delar över. är osäker på om jag inte använde låsbrickorna dock..

manualen är som sagt ett skämt men det säger sig mycket självt vad som ska vara vad.

Redigerat av lamm, 21 June 2007 - 16:31.

Postad 29 June 2007 - 17:11

co Segemyhr
  • co Segemyhr
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Jag har bifogat en bild nedan med allt som blivit över eller inte används. T.ex följer det med två stycken insexnycklar. Den ena hade jag mycket användning av, men den stora (på bild) passar inte till något överhuvudtaget.

Jag trodde det samma tills jag tittade undertill.
Den stora passar undertill för att dra åt när du vinklar fästet om du vill att det ska gå trögare att vinkla det.

Postad 29 June 2007 - 17:20

co Segemyhr
  • co Segemyhr
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Manualen är ingen hjälp, endast en bild på monterat fäste. Jag klagar inte på att få för mycket skruvar.
Kanon att det följer med rejäla skruv och plugg för att fästa i taket. Det enda som inte följde med var skruvar som passade min projektor Optoma HD70, 10 mm långa M3 skruvar som jag köpte i lösvikt på Hornbach. Såg att en på forumet hade tagit bort röret och fäst det med vinklar direkt mot taket. Det kanske går med de vinklar som följer med.

Redigerat av co Segemyhr, 29 June 2007 - 17:31.

Postad 25 September 2007 - 15:49

klippo
  • klippo
  • Användare

• 206 inlägg
  • 0
jag förstår inte hur man skruvar på dom "bananformade" delarna på den stora plattan.. inga skruvar passar ju dit :/

Postad 08 January 2008 - 08:57

berg
  • berg
  • Wannabe

• 42 inlägg
  • 0
Undrar om det är fel på mitt fäste eftersom det glappar oavsett hur mycket man drar åt dom fyra insexskruvarna som fixerar röret till takinfästningen samt projektorfästet. Har någon annan samma problem eller behöver man använda brickor där?

Postad 08 January 2008 - 13:20

sonyman
  • sonyman
  • Veteran

• 1560 inlägg
  • 0
Startade en ny tråd ang detta fäste bla..... är ni som har det nöjd över kvalitén?

Postad 08 January 2008 - 15:00

herge
  • herge
  • Användare

• 203 inlägg
  • 0
Mitt fungerar kanon, har haft det sen februari och ännu sitter det kvar :)

En jäkla massa delar kvar som sagt men jag har satt dit allt som bara går att sätta dit, kanonfäste för dom små slantarna.

Det gäller att dra åt alla skruvar och dylikt ordentligt om man vill att allt ska sitta på plats och att projektorvinkeln ska hålla sig plats o.s.v. Minns inte riktigt men vet att jag var tvungen att skruva både här och var för att få projektorn att stanna i det läget jag ville men det var på håret att det gick och då väger min projektor inte speciellt mycket (Pana PT-AE700)

Postad 10 January 2008 - 14:51

Lisa A
  • Lisa A
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0
Funkar det här fästet till Epson EMP-TW700? Den verkar ju ha fyra fästhål men det kanske håller lika bra ändå även fast man struntar i det ena?

Postad 11 January 2008 - 12:02

berg
  • berg
  • Wannabe

• 42 inlägg
  • 0

Funkar det här fästet till Epson EMP-TW700? Den verkar ju ha fyra fästhål men det kanske håller lika bra ändå även fast man struntar i det ena?

Min optoma HD72 har också fyra fästhål och den sitter bra med deltacofästets tre armar. Däremot glappar det på andra ställen :)

Postad 14 January 2008 - 14:44

Knutte76
  • Knutte76
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0

Undrar om det är fel på mitt fäste eftersom det glappar oavsett hur mycket man drar åt dom fyra insexskruvarna som fixerar röret till takinfästningen samt projektorfästet. Har någon annan samma problem eller behöver man använda brickor där?

Du vet väl att du ska dra åt skruvarna motsols? Annars så har jag ingen idé varför det skulle glappa.

/Knutte

Redigerat av Knutte76, 14 January 2008 - 14:48.

Postad 17 January 2008 - 18:34

Mjonr1
  • Mjonr1
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0
Någon som provat detta fäste till Epson EMP-TW700. Har precis lagt en beställning på en sån projektor så just nu letar jag efter ett fäste till överkomligt pris.

Postad 18 January 2008 - 17:11

Knutte76
  • Knutte76
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0

Någon som provat detta fäste till Epson EMP-TW700. Har precis lagt en beställning på en sån projektor så just nu letar jag efter ett fäste till överkomligt pris.

Det borde det göra, nu vet jag inte hur långt det är mellan hålen på TW700:an, men är dem inom en diameter på max 320 mm mellan hålen så borde det funka. Själv blev jag tvungen att borra upp skruvhålen på armarna så att skruvarna till min Hitachi PJ-TX300 skulle kunna gå igenom.

/Knutte

Postad 19 January 2008 - 06:00

Gucci
  • Gucci
  • Forumräv

• 603 inlägg
  • 0
Kommer skruvar med det takstativet eller kommer skruvar med projektorn? O_o? :)

Postad 19 January 2008 - 07:35

Bertilsson
  • Bertilsson
  • Beroende

• 1058 inlägg
  • 0
Skruvar följer med fästet. Dom som följer med passar dock inte till alla projektorer så du får eventuellt köpa några lösa skruvar att fästa själva projektorn med.
Precis som Knutte76 skrev kan du även bli tvungen att borra upp hålen i armarna lite extra om du har en Hitachi, Sanyo eller annan projektor där tillverkaren roat sig med fånigt stor skruvdimension(m6) i fästena.
5 spänn skruv, 18 spänn för 6mm stålborr och 99 spänn för en borrmaskin är alltså tänkbara extrautgifter.

Postad 30 January 2008 - 01:36

TobiasRX
  • TobiasRX
  • Användare

• 100 inlägg
  • 0
Exakt vilket fäste är detta?

Postad 30 January 2008 - 17:17

Bertilsson
  • Bertilsson
  • Beroende

• 1058 inlägg
  • 0
Det här
Postad bild

Edit: Det finns en länk i första inlägget...

Redigerat av Bertilsson, 30 January 2008 - 17:18.

Postad 17 March 2008 - 19:53

DrBosa
  • DrBosa
  • Lärjunge

• 280 inlägg
  • 0
Är det utrett huruvida detta fäste passar till en Epson TW700?

Postad 30 December 2009 - 12:21

Vasse
  • Vasse
  • Lärjunge

• 438 inlägg
  • 0
En fråga i en väldigt gammal tråd.

Funderade på om jag skulle köpa detta fäste till min gamla projektor (sony vpl-w400qm). Maxvikten för fästet ligger på 10kg. Min projektor väger 10kg, sedan tänkte jag bygga någon låda till den för att tysta ner den.

Tror ni att detta fäste orkar 12-13kg och fungerar för min projektor?

Postad 02 March 2010 - 10:59

Unregistered2d538b90
  • Unregistered2d538b90
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0

Är det utrett huruvida detta fäste passar till en Epson TW700?

Gammal tråd, jag vet, men kanske kan det hjälpa någon.

Detta stativ passar ej till Epson TW 700. Dels har Epson fyra fästhål och alla dessa bör nog användas för att få en stabil upphängning. Om man inte bryr sig om att använda alla hål så fungerar det ändå inte då armarna är för korta för att nå ut till tre av projektorns hål.

Jag köpte detta stativ billigt på tradera men fick bygga två egna armar för att kunna använda det till min Epson TW 700. Det fungerar iofs bra men man ska vara medveten om att det inte passar som det är.

Postad 10 March 2010 - 16:09

Ausir
  • Ausir
  • Lärjunge

• 330 inlägg
  • 0
Jag är inte nöjd med detta fäste. Har haft det i snart två år. Senaste året har det börja "hänga" betänkligt. Jag får det inte att behålla vinklar, det är slappt helt enkelt. Blir antagligen till att bygga mig ett eget fäste då jag inte är i behov av Yaw, Roll etc.

Postad 12 April 2010 - 23:32

mengdahl
  • mengdahl
  • Amatör

• 83 inlägg
  • 0
Tyvärr ett riktigt risigt fäste :-/
Jag har haft mitt ca 10 månader med en PLV-Z5 hängande i det, och det håller aldrig platsen ordentligt: lyckas man peta på projektorn kan man ge sig f*n på att bilden flyttat sig en bra bit. I efterhand skulle jag ha lyssnat på devisen "man får vad man betalar för"

Postad 12 April 2010 - 23:49

Unregistered1839
  • Unregistered1839
  • Användare

• 199 inlägg
  • 0
Ja ha och jag som hade tänkt köpa ett sånt till lägenheten nä sattsar nog på något med mer kvalitet lärde mig detta igår när våran billighets duk började J****as man får vad man betalar för stämmer även där...suck

Postad 13 April 2010 - 00:01

Unregistered1839
  • Unregistered1839
  • Användare

• 199 inlägg
  • 0

En fråga i en väldigt gammal tråd.

Funderade på om jag skulle köpa detta fäste till min gamla projektor (sony vpl-w400qm). Maxvikten för fästet ligger på 10kg. Min projektor väger 10kg, sedan tänkte jag bygga någon låda till den för att tysta ner den.

Tror ni att detta fäste orkar 12-13kg och fungerar för min projektor?

Jag tror inte du ska shansa så om det står att det klarar max 10kg så ska du inte lasta det över 10kg.

Postad 13 April 2010 - 17:02

Unregistered035dce0b
  • Unregistered035dce0b
  • Forumräv

• 549 inlägg
  • 0

Ja ha och jag som hade tänkt köpa ett sånt till lägenheten nä sattsar nog på något med mer kvalitet lärde mig detta igår när våran billighets duk började J****as man får vad man betalar för stämmer även där...suck

*Host host* :)

Postad 13 April 2010 - 17:35

Unregistered1839
  • Unregistered1839
  • Användare

• 199 inlägg
  • 0

*Host host* :)

prosit ;)

Postad 14 April 2010 - 01:54

frewik
  • frewik
  • Wannabe

• 37 inlägg
  • 0

Tyvärr ett riktigt risigt fäste :-/
Jag har haft mitt ca 10 månader med en PLV-Z5 hängande i det, och det håller aldrig platsen ordentligt: lyckas man peta på projektorn kan man ge sig f*n på att bilden flyttat sig en bra bit. I efterhand skulle jag ha lyssnat på devisen "man får vad man betalar för"

detta kör jag med... http://www.parabol-n...7ec301c7aa822ee . men blåser man på projektorn så är ju såklart bilden inte där man vill ha den även med detta ställ!! :)

Med överkant på duken ca 0,5m från taket så blir jag även tvungen att använda en hel del keystone (på en skala -16 till 16 har jag 8). blir väl till att kapa röret och borra nya hål, så projjen kommer upp mera och därmed i bättre läge för att minimera keystonejusteringar... kanske kan vara de som har motsatt problem med "Kjell:s" takfäste som är så pass kort??? vet inte riktigt hur viktigt "minimerade kestonejusteringar" är för bildkvalitén.. ngn med bättre koll?

Postad 07 May 2010 - 07:27

niklasmagnus
  • niklasmagnus
  • Forumräv

• 573 inlägg
  • 0

Gammal tråd, jag vet, men kanske kan det hjälpa någon.

Detta stativ passar ej till Epson TW 700. Dels har Epson fyra fästhål och alla dessa bör nog användas för att få en stabil upphängning. Om man inte bryr sig om att använda alla hål så fungerar det ändå inte då armarna är för korta för att nå ut till tre av projektorns hål.

Jag köpte detta stativ billigt på tradera men fick bygga två egna armar för att kunna använda det till min Epson TW 700. Det fungerar iofs bra men man ska vara medveten om att det inte passar som det är.

Jag har köpte typ detta stativ igår, men den veriant som är i vinkel (nr 57324 på kejll&co hemsida). Jag fick borra nya håll i den rundaplattan då armarna är som sagt för kort till TW 700. Till min förvånning var armen sned då jag lyckat motera upp projjen vilket gav några graders sned bild på duken. Jag ska gå till butiken idag och reklamera armen idag, hoppas att det kan ge mig en ny direkt då allt annat redan är monterat där hemma. Kan inte påstå att jag är så jätte nöjd med detta "universial" fäste, riktigt dåligt att det inte passar till en storsäljare som TW700.

Postad 12 June 2010 - 19:11

Unregistered1791125b
  • Unregistered1791125b
  • Forumräv

• 722 inlägg
  • 0
Min son har köpt ett Deltaco fäste men har ingen bruksanvisning.
Tydligen skall det gå att vinkla 15° men hur gör man det?
SKall hjälpa honom imorgon att få upp projektorn ( ovanför fönster så det blir både vinkling och keystone tyvärr -men det är enda placeringen) men fattar inte riktigt hur man får till den där vinklingen. Någon som har lust att tipsa?
Tacksam för tips/anvisning.

Postad 23 June 2010 - 06:32

Ekz
  • Ekz
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Tjena!

Köpte detta för en 5 hunka..och hade inga högre förväntningar alls. Fick köpa nya "skruvar" för att det skulle passa min Optoma HD200X...! Det sitter i taket..men det känna plastigt..glappar..och jag är inte alls nöjd. Fick som många andra massa lösa delar kvar...!

Kommer bya till ett dyrare fäste..man får vad man betalar för!

/Ekz

Postad 06 October 2010 - 12:27

Unregistered1839
  • Unregistered1839
  • Användare

• 199 inlägg
  • 0
Har en väldigt konstig känsla av att kjells fäste o netonnets fäste från kingpin e samma skit!
Idag kommer jag att åka o köpa ett gäng vinkelfästen och tillverka några nya hyllor blandannat en ny hylla till projen fästet jag köpte från netonnet kändes bra ibörjan men fy **-+´### etc vad jag har tröttnat på det så fort att man öppnar fönstret så kan projen ändra sig sjysterar man lensshift så får man hålla i projen för kung o fosterland då den annars ändrar läge i fästet. Men ni andra kanske vet något jag inte vet om fästet om det finns någon låsfunktion eller nåt annars misstänker jag stort att det är samma fäste fast mycket dyrare vårat kostade ju 995kr o ska tillläggas att det är fästet för väggmontering som vi har men iden är ju den samma o delarna som man ser är träffande lika våra!!!

Postad 24 March 2011 - 21:52

El Kafi
  • El Kafi
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0
Drar upp en gammal tråd men ville bara visa min version av detta fäste.

Jag har idag satt upp mitt Kjell-fäste i taket. Det heter ju Roxcore numera. Jag köpte den långa modellen och använde bara ett 30-rör. Målade det vitt och använde vit eltejp för att täcka över skruvar och det andra som inte målades. Blev riktigt snyggt, nu får vi bara hoppas det är stabilt. Verkar ju som många haft problem med det. En sak är säker, är det inte det kommer jag modifiera det lite, tänker inte borra nya hål i taket :) man kanske kan dra åt skruvarna lite och sätta locktite på dem. /red: förresten. Jag använde inte medföljande armar. Borrade passande hål i plattan och satte den direkt mot projjen med 5-mm distanser (anv bara medföljande skruv/distanser).

Någon skrev innan om keystone. På min projje (LG AH215) där blir fokuset fel när man använder keystone, "fokusplanet" liksom vinklas också. Så det bästa är att du kollar i manualen vad du har för off-set ratio och antingen räknar ut på vilken höjd den ska sitta eller bara sätt keystone till 0 och höj/sänk tills du vet var den ska vara och skaffa sedan ett fäste som passar så du får den på optimal höjd. Så gjorde jag, det var det enda rätta för min del. Kanske är annorlunda på dyrare projektorer (vet att off-set ratio kan skilja ganska mycket, på just min är det 134%).

(hade stavat fel, Roxcore heter det ju)

Bifogad fil(er)

Redigerat av El Kafi, 25 March 2011 - 16:28.

Postad 25 March 2011 - 00:05

AlexanderE
  • AlexanderE
  • Guru

• 4905 inlägg
  • 0
Riktigt snyggt blev det! :)

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.