Drar upp en gammal tråd men ville bara visa min version av detta fäste.
Jag har idag satt upp mitt Kjell-fäste i taket. Det heter ju Roxcore numera. Jag köpte den långa modellen och använde bara ett 30-rör. Målade det vitt och använde vit eltejp för att täcka över skruvar och det andra som inte målades. Blev riktigt snyggt, nu får vi bara hoppas det är stabilt. Verkar ju som många haft problem med det. En sak är säker, är det inte det kommer jag modifiera det lite, tänker inte borra nya hål i taket

man kanske kan dra åt skruvarna lite och sätta locktite på dem. /red: förresten. Jag använde inte medföljande armar. Borrade passande hål i plattan och satte den direkt mot projjen med 5-mm distanser (anv bara medföljande skruv/distanser).
Någon skrev innan om keystone. På min projje (LG AH215) där blir fokuset fel när man använder keystone, "fokusplanet" liksom vinklas också. Så det bästa är att du kollar i manualen vad du har för off-set ratio och antingen räknar ut på vilken höjd den ska sitta eller bara sätt keystone till 0 och höj/sänk tills du vet var den ska vara och skaffa sedan ett fäste som passar så du får den på optimal höjd. Så gjorde jag, det var det enda rätta för min del. Kanske är annorlunda på dyrare projektorer (vet att off-set ratio kan skilja ganska mycket, på just min är det 134%).
(hade stavat fel, Roxcore heter det ju)
Redigerat av El Kafi, 25 March 2011 - 16:28.