Jag har läst att det sitter 2A säkringar i At-100, i mina satt det 2A också med data 2-1/2A 250V 313. nu undrar jag detta är väl ingen trög säkring för vad jag vet ska de stå ett T isf!
Det är nämligen så att jag tog studenten i torsdes 14/6 =) och hade min stereo på ett lastbilsflak men efter halva rundan smäller den ena säkringen
och strax efteråt den andra, lite tråkigt. men vad ska ja sätta i för några nu, vanliga eller tröga, eller gå upp en storlek?
Mvh
<{POST_SNAPBACK}>
Tja
Förmodligen spelade du högre än du trodde på flaket. Ljudet försvinner ju ut i "rymden" när du spelar utomhus.
Det sitter normalt sett snabba 2A i AT-100.
Jag provade tröga 2A, snabba 3A, tröga 3A och till sist tröga 5A. När jag bytte till T5A så var det sedan inget problem.
Brorsan hade ett par AT-100 för ett gäng år sedan. Körde dem på en fest i en STOR lokal. Säkringarna gick. Han satte i tröga 10A och sedan var inte det heller något problem.
Tänk bara på att säkringarna sitter ju i högtalaren av en anledning. Sätter du i en trögre säkring en vad som är avsett så får du ta det lungt med volymen. Låter det dåligt? Sänk volymen! (nu kan ju alla CV-hatare säga att CV alltid låter dåligt...

)
/Johan