Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - NAD T7x5 Receivers *

76 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
NAD T775 (Förstärkare) 4 6.333332 (2) Inga priser
NAD T785 (Förstärkare) 2 8.2 (4) Inga priser
NAD T765 (Förstärkare) 1 8.333332 (2) Inga priser
NAD T175 (Försteg) 1 (0) Inga priser
NAD T755 (Förstärkare) 1 8.5 (5) Inga priser
6 relaterade trådar

Postad 29 March 2009 - 00:03

jonasprivate
  • jonasprivate
  • Über-Guru

• 11286 inlägg
  • 0
Jo 5.1 blir det du kommer koppla från blu-ray till reciver,jo du kommer höra skillnad det gör jag. :)

Ser att din tv stöjder 1080i så då får du köra på det,men du kommer se skillnad från DVD.

Postad 29 March 2009 - 14:08

detroitrock
  • detroitrock
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0

Jo 5.1 blir det du kommer koppla från blu-ray till reciver,jo du kommer höra skillnad det gör jag. :)

Ser att din tv stöjder 1080i så då får du köra på det,men du kommer se skillnad från DVD.

okej då fick lite klarhet, tackar.
btw jag har ingen tv än :S

Postad 29 March 2009 - 14:36

jonasprivate
  • jonasprivate
  • Über-Guru

• 11286 inlägg
  • 0
ahaa sorry kollade nog fel,men köper du plasma idag så kommer du kunna köra 1080P/24 så som det är tänkt och skillnaden blir grym. :)

Postad 08 April 2009 - 12:00

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

• 4510 inlägg
  • 0
Kan bli roligt när dessa kommer:

NAD T737

NAD T747

http://nadelectronic...image.php?x=210

http://nadelectronic...-Sound-Receiver

Redigerat av Glidtassen, 08 April 2009 - 12:05.

Postad 08 April 2009 - 21:09

tomasgbg
  • tomasgbg
  • Beroende

• 1310 inlägg
  • 0
T747 tycker jag såg riktigt snygg ut!

Ren och snygg, bara att hoppas att den får "rätt" pris

Postad 14 April 2009 - 17:00

Ingesson
  • Ingesson
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0
Några förslag på högtalare som t755 driver (bra) i 7-10k kronors klassen?

Har nu ett par Argon 7240 som jag upplever välldigt skrikiga, gillar ju att dra på volymen lite ibland
och har välldigt blandad musiksmak. Vill också kunna dra på lite rock på fest utan att det låter för gnälligt.

*edit*
Bassreflexportarna på argon högtalarna skapar atm högre "fladder ljud" än vad basen låter i film när jag kallibrerar systemet mot 80/85db vid tonedefeat.

Redigerat av Ingesson, 14 April 2009 - 20:02.

Postad 01 January 2010 - 12:33

Unregistered76636631
  • Unregistered76636631
  • Beroende

• 1029 inlägg
  • 0
Har någon uppgraderat sin T765-785 till HD versionen med modulsystemet? Vad kostade detta?

Postad 27 April 2010 - 22:52

Jörgen A.
  • Jörgen A.
  • Lärjunge

• 471 inlägg
  • 0
Alla som varit sugna men väntat på lägre priser har verkligen fått chansen nu:
VILKEN SÄNKNING HK GJORT.
Bara att gratulera er som inte köpt ännu.
Passa på innan HK lägger på ett antal tusen igen, de kan som bekant göra som de vill med priserna, vilket de iheller inte skäms för.
Varje gång det släpps nåt nytt passar de på att skinna sina kunder på så mycket pengar de bara kan...
När jag köpte min T785, blev jag lovad att receivern + nya HD moduler skulle kosta samma som den då kommande T785HD.
Nu, med facit i hand blev det såhär:
T785 21 998 :- + HD moduler 7 498:- = 29 496:-
T785HD 22 998:-
Bara 6498:- dyrare än de lovade!!!!!!!
Härligt med monopol.

Redigerat av Jörgen A., 24 May 2010 - 21:56.

Postad 24 May 2010 - 14:36

Unregistered335f3a4e
  • Unregistered335f3a4e
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0
Hej alla i tråden....
Är nybliven ägare till en NAD T775HD, men har lite problem med att få hdmi-kontakten att funka som jag hoppas den ska göra.
Min teve säger att den får en inkompatibel signal, 1080/60 hz, tills jag slår på min blu-ray och kör en film. Ska det vara så?
Hade också problem med vitar blixtar, att bilden försvann helt osv, men har ställt om den här xxyy-inställning för färg(minns aldrig vad det heter) så den kör 4:4:4. Verkade stabilt då, dom korta minuter jag hann testa i morse. Någon med tips eller liknande erfarenheter? Detta är min första hembiostärkare, så ursäkta om jag är dum.

Postad 25 May 2010 - 20:10

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

• 4510 inlägg
  • 0
Alla är vi nybörjare i starten.

60 hz är den Amerikanska standarden tror jag, och i Sverige har vi 50 hz eller 100 hz på våra tv-apparater.
Det har att göra med växelstömmen i Amerikanska uttag där dom har 60 hz.
Kanske du kan slå om där i receiverns menyer? Se till att dina källor, bluray spelaren matar ut 50 hz eller att du har din

NAD inställd på att ta emot 50 hz. Jag har aldrig använt en receiver som bildväxel, men gissar att det är det som krånglar.

Redigerat av Glidtassen, 25 May 2010 - 20:16.

Postad 16 June 2010 - 16:10

Unregistered0c078b54
  • Unregistered0c078b54
  • Beroende

• 1421 inlägg
  • 0
Har plöjt lite snabbt igenom manualen till NAD 765

1. Finns det inget "late-night mode" eller liknande?

2. Finns det ingen EQ förutom tonkontrollena? På min Onkyo 803 kan jag köra off, auto (via mikrofonmätning alltså inte bara volym, storlek och avstånd) eller manual dvs jag kan gå in på varje högtalare och justera +-6 på freqvenserna 80hz, 250hz, 800hz, 2.5khz, 8khz.

Tacksam för svar.

Redigerat av Unregistered0c078b54, 16 June 2010 - 16:11.

Postad 06 July 2010 - 08:22

falangen
  • falangen
  • Amatör

• 74 inlägg
  • 0
Hej.
Har lånat hem en NAD 785HD för att testa lite innan ev köp.
Jag har en fråga som ingen lyckats svara på än..
Än så länge har jag bara två högtalare inkopplade....kommer fler snart.
Är mest intresserad av hur den presterar i 2-kanals till att börja med då jag tycker att det är en hembio receivers svåraste uppgift.

Kör en tvix inkopplad via hdmi.
Spelar filtypen FLAC.
Så,i manualen står det klart och tydligt följande:

NAD T 785 har olika ljudtypslägen, avsedda för olika typer an inspelningar
och programmaterial. Med en tvåkanals (STEREO) källa kan följande
ljudlägen väljas:STEREO-DIRECT-PRO LOGIC.

Då jag upplevede att DIRECT läget gav ett renare 2-kanals ljud på min föra receiver vill jag givetvis använda mej av detta nu också,i alla fall för jämföra.

Hur väljer man DIRECT!!!??? Har tryck på Listening Mode, varit inne i menyerna osv men jag lyckas inte...
Kan någon kanske hjälpa mej med detta???

På HIFI-klubben påstod dom att det ev. var ett TRYCKFEL i manualen....Köper inte det riktigt..

Postad 06 July 2010 - 09:39

Vobbe
  • Vobbe
  • Forumräv

• 556 inlägg
  • 0

Då jag upplevede att DIRECT läget gav ett renare 2-kanals ljud på min föra receiver vill jag givetvis använda mej av detta nu också,i alla fall för jämföra.

Hur väljer man DIRECT!!!??? Har tryck på Listening Mode, varit inne i menyerna osv men jag lyckas inte...
Kan någon kanske hjälpa mej med detta???

På HIFI-klubben påstod dom att det ev. var ett TRYCKFEL i manualen....Köper inte det riktigt..

Tjenare Falangen!

Jag har en 785HD som jag haft lite mer än 6 månader,
har upptäckt att du kan enbart välja "Direct" när du kör får in flerkanaligt ljud.
För mig är det så att jag kan byta mellan Direct och Stereo-Downmix när förstärkaren matas med Dolby Digital, DTS etc.

När man skickar in en stereo-signal så kan man välja mellan Stereo, Enhanced Stereo, Pro Logic, Neo osv osv osv.
Här har jag fattat det som att Stereo är själva Direct-läget.

OBS! Om du kopplpar in något analogt kan du även välja på Analog Bypass!

Med andra ord har jag aldrig kunnat använda mig av Direct-läget vid stereo-material utan enbart vid uppspelning av Surround-ljud (DD, DTS eller PCM).

Postad 06 July 2010 - 11:21

falangen
  • falangen
  • Amatör

• 74 inlägg
  • 0

Tjenare Falangen!

Jag har en 785HD som jag haft lite mer än 6 månader,
har upptäckt att du kan enbart välja "Direct" när du kör får in flerkanaligt ljud.
För mig är det så att jag kan byta mellan Direct och Stereo-Downmix när förstärkaren matas med Dolby Digital, DTS etc.

När man skickar in en stereo-signal så kan man välja mellan Stereo, Enhanced Stereo, Pro Logic, Neo osv osv osv.
Här har jag fattat det som att Stereo är själva Direct-läget.

OBS! Om du kopplpar in något analogt kan du även välja på Analog Bypass!

Med andra ord har jag aldrig kunnat använda mig av Direct-läget vid stereo-material utan enbart vid uppspelning av Surround-ljud (DD, DTS eller PCM).

Tjena Vobbe!!

Tack för ditt svar!!
Men visst är det lite märkligt att det står som det gör i manualen..?
På klubben nämnde dom också något om att direct är=stereo.
Blir lite fundersam...

Vidare så knäpper,sprakar,poppar det ur högtalarna ibland. Oftast när man meckar med antingen tvixen eller stärkaren...
Vid vissa tillfällen även vid musik från tvixen...tyvärr.
På några forum sägs det hjälpa med en ny firmware.

Har du några erfarenheter av det jag nämt ovan.
Än en gång,tack för ditt svar. Nu slipper jag gå å sura över obesvarade frågor som inte Klubben kunde svara på..

Redigerat av falangen, 06 July 2010 - 11:26.

Postad 06 July 2010 - 14:00

Vobbe
  • Vobbe
  • Forumräv

• 556 inlägg
  • 0

Tjena Vobbe!!

Tack för ditt svar!!
Men visst är det lite märkligt att det står som det gör i manualen..?
På klubben nämnde dom också något om att direct är=stereo.
Blir lite fundersam...

Vidare så knäpper,sprakar,poppar det ur högtalarna ibland. Oftast när man meckar med antingen tvixen eller stärkaren...
Vid vissa tillfällen även vid musik från tvixen...tyvärr.
På några forum sägs det hjälpa med en ny firmware.

Har du några erfarenheter av det jag nämt ovan.
Än en gång,tack för ditt svar. Nu slipper jag gå å sura över obesvarade frågor som inte Klubben kunde svara på..

Har inte öppnat manualen till min maskin med det låter knepigt att dom skrivit fel där, kanske är någon tidigare software som beskrivs?

Det där med knäppningar osv låter juh oroväckande, ärdet bara från Tvixen eller är det från fler enheter?

Ringde ner till min lokala Hifi-Klubb och dom sa att det finns en ny betasoftware 1.25 som visst ska ta hand om en del "kända" bekymmer. Exakt vad det innebär vet jag inte dock men det skulle visst bland annat ta ner auto-muten av digitala signaler (byten mellan cd-spår osv) till 75 msec från 500 msec i tidigare software. Detta tycker jag låter som en välkommen sak då jag upplever bytena som ganska långa mellan låtar etc.

Lägre än så skulle visst ge problem med knäppningar osv sa dom?

Redigerat av Vobbe, 06 July 2010 - 14:02.

Postad 07 July 2010 - 19:25

falangen
  • falangen
  • Amatör

• 74 inlägg
  • 0
Tjena Vobbe.
Var i landet befinner du dej?
Har fått kalla fötter ang. 785:an...

Hur upplever du din tv bild?
Kör du den genom 785?

Postad 03 November 2010 - 15:23

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

• 4510 inlägg
  • 0
Det verkar vara lite dåligt med gensvar på denna tråden.

Det måste väl finnas ett gäng som ägt några av dessa receivers?

Redigerat av Glidtassen, 05 November 2010 - 01:46.

Postad 09 November 2010 - 08:53

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

• 4510 inlägg
  • 0
Fattar inte prisglappet mellan receivers.

NAD T747 6998:-
NAD T765 16998:-

Nog för att T765 har lite mer kraft och en ger möjligheten till MDC-konstruktionen.

Skiljer det bara 20 watt per kanal, möjligheten till MDC och Holmgren™ Toroidal Power Supply.
För att båda förstärkarna verkar ha senaste ljudformeten också?

Redigerat av Glidtassen, 28 July 2011 - 01:10.

Postad 28 July 2011 - 14:39

Jörgen A.
  • Jörgen A.
  • Lärjunge

• 471 inlägg
  • 0

Tjena Vobbe.
Var i landet befinner du dej?
Har fått kalla fötter ang. 785:an...

Hur upplever du din tv bild?
Kör du den genom 785?

T785HD kan visst inte köra igenom bilden opåverkad... ( måste in i bildkortet, vilket kanske inte är den bästa lösningen)
Jag har en t785 (utan hd ) släpper igenom bilden oförändrad, dvs lika bra bild in/ut.
HD modellen bör utrustas med korten AM150/VM150 - släpper igenom bilden utan påverkan.
Ljudknäppen du hör via HDMI har jag varit med om när min Panasonic blurayspelare i slutet på en film (efter eftertexterna) släpper från Dolby digital - till pcm. ( bara att stoppa filmen innan... så slipper man höra detta)
Tror det kan vara en kombination av modeller, då varken min Marantz eller digitalmottagare gör detta ( båda anslutna med HDMI)

Är det HK som säljer??
Be dem då sätta i VM150 innan köp, annars: leta upp en T785 (utan hd) så får du ut perfekt/orörd bild. Avkoda till HD-ljud klarar de flesta spelare.
Tänkte först uppgradera min receiver, men att skicka avkodat Hd-ljud via HDMI till T785 fungerar perfekt

Postad 28 July 2011 - 22:19

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

• 4510 inlägg
  • 0
Fick en NAD T765 demad idag.

Men tyvärr strular det i Stockholm när jag vill få de större förstärkarna demade. Men jag fick receivern demad med B&Ws in-wall, det var det enda som den var uppkopplad mot.

Spontana lyssningsintryck: Järnkontroll på basen, fin upplösning. Men kanske inte det mjukaste ljudet, utan det handlade om massor av driv och jädrar anamma. Men jag hade velat höra andra högtalare, tror att det finns bättre alternativ än just B&W tillsammans med NADs hembioreceivers.

Men ärligt, detta var inte ens NADs näst största receiver. Men kan inte för alls förstå varför man skulle vilja ha mer effekt, inte med tanke på hur mycket den matar varje kanal med.

Bifogad fil  t765.jpg   11.12K   0 Antal nerladdningar

Violent shit

Redigerat av Glidtassen, 29 July 2011 - 07:35.

Postad 29 July 2011 - 10:07

Jörgen A.
  • Jörgen A.
  • Lärjunge

• 471 inlägg
  • 0

Fick en NAD T765 demad idag.

Men tyvärr strular det i Stockholm när jag vill få de större förstärkarna demade. Men jag fick receivern demad med B&Ws in-wall, det var det enda som den var uppkopplad mot.

Spontana lyssningsintryck: Järnkontroll på basen, fin upplösning. Men kanske inte det mjukaste ljudet, utan det handlade om massor av driv och jädrar anamma. Men jag hade velat höra andra högtalare, tror att det finns bättre alternativ än just B&W tillsammans med NADs hembioreceivers.

Men ärligt, detta var inte ens NADs näst största receiver. Men kan inte för alls förstå varför man skulle vilja ha mer effekt, inte med tanke på hur mycket den matar varje kanal med.

Bifogad fil  t765.jpg   11.12K   0 Antal nerladdningar

Violent shit

765 räcker säkert i de flesta lägen... hade själv tänkt mig en sån, men när Hk på sin onlinesida av misstag råkat sänka T785 till 18000 var det bara att slå till innan de upptäckte/rättade till det!!

Postad 29 July 2011 - 10:52

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

• 4510 inlägg
  • 0
Men hur många kvadratmeter kör du din setup på?

Jag uppskattar att du lagt upp fler bilder, men tycker mig fortfarande sakna dina översiktsbilder. Hur ser det ut i resten av lyssningsrummet. Det vore också trevligt att se vilka högtalar som du använder din receiver till?

:)

Postad 29 July 2011 - 12:10

Jörgen A.
  • Jörgen A.
  • Lärjunge

• 471 inlägg
  • 0

Men hur många kvadratmeter kör du din setup på?

Jag uppskattar att du lagt upp fler bilder, men tycker mig fortfarande sakna dina översiktsbilder. Hur ser det ut i resten av lyssningsrummet. Det vore också trevligt att se vilka högtalar som du använder din receiver till?

:)

Hej!!

Ca 25m2 med delvis öppen planlösning - så lite ljud läcker tyvärr ut till närliggande rum.
Högtalare: Monitor Audio RX8 + matchande center & surround + Sunfire True Subwoofer EQ12.
Kan lova att denna setup skapar ett massiv ljudbild som lätt skakar om inte bara i suboktaverna, utan är även riktigt grym i övriga register.
Låter även mycket bra i 2 kanals läge, eller varför inte 2.1 för extra bas ( grymt tight med subbens eq aktiverad)
Skall fota lite så småningom..

Redigerat av Jörgen A., 29 July 2011 - 12:12.

Postad 11 July 2012 - 17:05

isak88
  • isak88
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Hej,

Vad skulle ni erfarna säga till en nybörjare på ljud och HiFi (jag själv) som ska köpa sin första reciever samt högtalare för musiklyssning. Jag kan få en T765 för 3000, det är väl ett ganska självklart köp? Sen ett par fina golvare till det :) Tacksam för svar!

Postad 13 July 2012 - 20:34

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

• 4510 inlägg
  • 0
Har hört T765

- God dammit, vad billigt du får den. Den är extremt kraftfull, bara så att du vet.

Postad 02 August 2012 - 20:00

isak88
  • isak88
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Ursäkta sent svar! Jag köpte den. Gillar den skarpt! Otroligt med power den levererar, men det skadar ju inte direkt på varken låga eller höga volymer :). Har bara lyssnat på den med B&W DM685, och då är i alla fall jag väldigt nöjd!!

Postad 03 October 2012 - 15:14

Unregistered595e6a8e
  • Unregistered595e6a8e
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Hej!
Har ev kommit över en NAD T755 med b&w, HTM62,686, 684 samt ASW 610 XP. men lite funderingar på förstärkaren då ja för ett tag sedan köpte en NADT747 vilken jag lämnade tillbaka enbart för att jag inte kunde stänga av videoacceleratorn vilket gjorde att bilden blev kass på tv´n. Till min fråga, Är det samma problem med den lite äldre 755? (att det inte går att stänga av denna) Var kanonnöjd med ljudet i den och har hört att det ska vara lika bra i T755:an

Mvh Oscar

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.