Min tanke var tygstycken i storlekarna 50x75 i ett redan blått rum, med 2 motiv som passar rätt bra ihop.
T.ex. dessa 2

Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
|
Postad 23 June 2007 - 21:34
Tänkte införskaffa mig något att ha på väggen som dels har en estetisk betydelse, men även en för ljudets väg i rummet.
Min tanke var tygstycken i storlekarna 50x75 i ett redan blått rum, med 2 motiv som passar rätt bra ihop. T.ex. dessa 2 ![]()
Postad 24 June 2007 - 00:00
Dessutom ligger tråden i fel forum, så jag flyttar den till sitt rätta ställe
Postad 24 June 2007 - 11:38
HAhahaha, oj, skall inte försöka göra en tråd på 1 minut igen, glömde skriva frågan...
Hur som helst: Det jag hade tänkt var att ha en tavelkonstruktion där jag spänner tyget över och häftar på baksidan. Dessa tänkte jag placera strategiskt för att motverka spridningen av vissa störande ljud och för att få lite mindre resonans. Bakom min TV skall jag stoppa pyramidformade ljuddämpningsmattor som effektivt motverkar spridningen av det svaga surret som finns bakom plasman. Vidare tänkte jag bakom där man sitter sätta upp 2 st av dessa tavlor, samtidigt som jag har en stor säng som tar upp en del missljud + gardiner framför fönstren. En palm på ca: 170 cm skall även placeras i ett av hörnen. Så nu undrar jag, vad skall man tänka på med dessa tavlor, hur får man tag på själva "tavlan" där jag spänner tyget. Häftpistol har jag och tyger får jag tag på. Dessutom, tror ni det ger någon effekt alls? Postad 24 June 2007 - 15:24
du har svaren på alla frågorna..
Storlek ? budget ? köpa virke och snickra ihop "tavlan" ? jag själv köpte väggskåp på ikea som är 19cm djupa och som finns i olika storlekar som jag gjorde mina absorbenter utav Postad 25 June 2007 - 20:22
Ta en titt här.. https://www.minhembi...m/Jovial/98334/ Så gjorde jag och det var riktigt enkelt och smidigt.
Postad 26 June 2007 - 09:22
Bra beskrivning, även om jag tänkt ha mina enbart några cm tjocka (2-4 cm) Postad 27 June 2007 - 14:47
Tjena, själv ska jag också göra något som är som det du beskriver Denethor. Det skulle vara schysst om du la upp några bilder på ditt bygge kanske..?
Jag kommer köra trä-ram (hemmasnickrad). Innehåll: Stenull. Överdrag: Snyggaste tyget jag kan hitta, hehe. Postad 27 June 2007 - 17:24 ' Hehe japp, den tiden kommer. När jag gör om hela mitt rum så kommer jag att fokusera på det mesta (till och med fixat en elektriker som skall dra kablarna i kabelkanaler Sen får man se på hur det blir till slut... 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |