Har idag en B&W 12" Asw Cdm sub (identisk med Asw750 prestandamässigt). Pga att jag ska ha svart färg för att matcha mina Cremona bättre så ska jag byta och dessutom ha 2 st istället för en för att få jämnare bas och starkare bastryck. Dessa ska placeras mellan mina Cremona och Tv-bänken.
Det är väldigt viktigt att dom funkar bra till musik men ska även ha djup till filmljud. Jag tycker att det låter bra idag, dock vill jag ha lite mer ljudtryck, vilket jag ju kommer att få med en till. Så B&W vet jag ju hur de låter och tycker det passar bra för mig. Dock så är många lyriska över SVS prestanda, även till musik. Sen är dom ju också väldigt billiga i förhållande till B&W. Stämmer det att dom är tighta, snabba och kontrollerade som vissa tycker? Tänker då i jämförelse med B&W Asw750.
Subbarna ska spela musik tillsammans med Cremona i fullregister så det är viktigt att dom går bra att integrera fasmässigt. Då har jag uppfattningen att en sub som inte har direktriktat element blir svår att fasintegrera i jämförelse med en som har det. Svs stora subbar har ju elementen mot golvet medans deras mindre och B&W asw750 har direktriktat, borde inte dom sistnämnda gå att få betydligt bättre resultat till musik med, eller?
Vad tycker ni? Vad skulle ni gjort? Nån som jämfört? Fyll på med era uppfattningar och lyssnngsintryck av alla dessa subbar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
11 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?