Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

iPhone eller N95?

7 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 25 June 2007 - 10:46

guitaroholic
  • guitaroholic
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0
Båda telefonerna verkar riktigt coola på sitt egna vis. N95an är ju fullpackad med allt möjligt och lite till och iPhone är en helt ny typ av mobil. Vilken skulle ni välja? Motivera gärna och berätta lite om ni vet något speciellt om dem, såsom problem eller annat. Funderar nämligen på att köpa en iPhone när de släpps, men vet inte om den är en så bra smartphone som vissa säger. Hur som helst, vad tycker folket här på forumet?

Postad 25 June 2007 - 10:54

northernlight
  • northernlight
  • Lärjunge

• 413 inlägg
  • 0
n95 finns ute NU... iphone lanseras långt senare i Sverige... det pratas om allt från 4e kvartalet till december...

Postad 25 June 2007 - 11:08

Unregistered828ccd15
  • Unregistered828ccd15
  • Forumräv

• 935 inlägg
  • 0
iPhone släpps nu den 29e i USA, kommer till oss senare i höst enligt Apple (hoppas). Det finns tonvis med information om iPhone på nätet och de 3 miljoner som finns färdiga förväntas sälja slut på två dagar.

Apple har en särskild sajt om iPhone.

Själv tänker jag köpa en när den släpps. har en W810i nu så jag klarar mig. Dessutom ser jag fram emot en telefon som har ett bra gränssnitt och som kommer att fungera bra med mina macar :P

Postad 25 June 2007 - 18:30

northernlight
  • northernlight
  • Lärjunge

• 413 inlägg
  • 0

iPhone släpps nu den 29e i USA, kommer till oss senare i höst enligt Apple (hoppas). Det finns tonvis med information om iPhone på nätet och de 3 miljoner som finns färdiga förväntas sälja slut på två dagar.

Apple har en särskild sajt om iPhone.

Själv tänker jag köpa en när den släpps. har en W810i nu så jag klarar mig. Dessutom ser jag fram emot en telefon som har ett bra gränssnitt och som kommer att fungera bra med mina macar  :P

<{POST_SNAPBACK}>

Jag är macuser precis som dig... men jag är inte helsåld på iphone-konceptet. För mig som har eget företag och behöver hsdpa tex blir det svårt.

MEN jag är övertygad och jag tycker mig se att telefonindustrin har lagt i en högväxel för att ta deras gui och ui till en helt ny nivå. Detta tack vare Apple det är jag övertygad om. Men en iphone är ingenting för mig. OBS detta var en sidnot.

PS: Nokia har faktiskt tagit sig i kragen och fixat plugin och mjukvara för mac... men att tro att några andra tillverkare kommer att följa dessa är nog att hoppas för mycket. vi är en minoritet.

Postad 25 June 2007 - 18:40

Lindfors
  • Lindfors
  • Lärjunge

• 376 inlägg
  • 0
Jag skulle verkligen inte rekomendera N95, för att inte behöva kör med laddaren konstant inkopplad så måste du stänga av 3G och sänka ljusstyrkan till hälften.
Utan 3G och med dassig ljusstyrka är den inte lika cool längre.

Postad 25 June 2007 - 18:57

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Frågan är ju bara på vilken annan telefon du inte måste göra det som har 3g..
Helst om du använder wlan..Gps...Men det är ju mer eller mindre likadant för alla märken...
Tror inte Iphone har så fantastisk batteritid heller fast den inte är 3G om jag inte är helt ute å cycklar :P

Postad 25 June 2007 - 18:59

Eufemism
  • Eufemism
  • Forumräv

• 861 inlägg
  • 0
Jag anser att N95 är bättre än iPhone på allt som är viktigt (för mig) och iPhone är mer en sak som man köper för att ha lite skoj i någon vecka för att sedan tröttna på. Jag ser iPhone som en sak som kommer slå stort i högstadieskolor, precis som det är status att ha bästa mobiltelefonen bland barnen. Klart ungarna blir gladare om de får en iPhone med pekskärm och ett enkelt UI än en riktig business-telefon med funktioner som HSDPA och GPS.

Jag ogillar inte Apple, jag är själv kär i min iPod, men jag tycker de verkar lida av storhetsvansinne. Jobs vill inte tillåta 3e parts applikationer, de låter operatörerna slåss om ensamrätter..? Jag kan helt enkelt inte ta iPhone som ett seriöst hot mot varken N95 eller K850i när det kommer till riktiga användare som faktiskt har krav på det de köper. Vad gäller min systerson och hans kompisar, som blir överlyckliga om de får Lacoste-kläder, så får de gärna köpa varsin iPhone.

Vad gäller rent nöje så vet jag inte om iPhone och Vodafone (som iPhone verkar komma till i norden(?)), kommer komma med något som motsvarar 3's X-series.

Postad 25 June 2007 - 22:29

Dezolorfien
  • Dezolorfien
  • Wannabe

• 42 inlägg
  • 0
Jag tror frågan är vad man behöver?
Behöver man en gps är väl N95 svaret.
Vill man slippa släpa omkring på en mp3 spelare är nog iphone svaret.
N95 är tämligen värdelös som mp3spelare på grund av batteritiden, om man då inte bara ska ha den som mp3spelare och aldrig prata i den.. för den har juh helt ok batteritid om man sätter den i offline mode och skruvar ner skärmljuset.
Iphone kanske då är lite vassare som underhållningsmaskin, men var är mitt lossless stöd?
Jag tror att iphone kommer att föra med sig mkt bra iom dess blotta existens, men att vara begränsad till web2.0 apps är väl lite småtöntigt för en smartphone va?
Att ha en fet webläsare och inget 3g är väl heller inget som tilltalar mig.

...men jag tror att min flickvän kommer att gilla den efter jag lekt med den i 2 månader och köpt nått nytt, så jag köper nog iphone iallafall =)

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.