Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Ang: LCD som släpper igenom för mycket ljus!

9 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 25 June 2007 - 20:08

Unregistered4184cc9e
  • Unregistered4184cc9e
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
Hejsan!

Jag köpte mig en Samsung LE40R73BD för ca. 4 mån sen.
Jag märkte att den släppte igenom för mycket ljus i vänster övre hörne så jag lämnade in den.
Drygt en månad senare så får jag bekräftat att den inte går att laga och att jag ska få komma och hämta en ny TV.
Jag uppgraderar då till en Philips 42" Full-HD LCD, och vad ser jag? Jo samma problem här.

Så nu idag så kom ONOFF och hämtade TV:n och lämnade samtidigt en ny(?) likadan.

När jag packar upp tv:n märker jag en repa i plasten på baksidan, men tänker att det viktigaste är ju att tv:n fungerar som den ska.

Så jag monterar ihop allting och sätter på tv:, och vad händer? Samma problem på denna men med annan form på "ljusinsläppet".

Nu undrar jag. Är jag för kräsen? Är alla LCD-tv:s såhär?

Väldigt tacksam för snabba svar.

Mvh Niclas

PS. Där det är blått på bilden är det svart i verkligheten och ljusinsläppen är mycket svagare.DS

Bifogad fil(er)

Redigerat av Unregistered4184cc9e, 25 June 2007 - 20:09.

Postad 25 June 2007 - 20:18

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

• 16356 inlägg
  • 0

Hejsan!

Jag märkte att den släppte igenom för mycket ljus i vänster övre hörne så jag lämnade in den.
Drygt en månad senare så får jag bekräftat att den inte går att laga och att jag ska få komma och hämta en ny TV.
Jag uppgraderar då till en Philips 42" Full-HD LCD, och vad ser jag? Jo samma problem här.

Så nu idag så kom ONOFF och hämtade TV:n och lämnade samtidigt en ny(?) likadan.

När jag packar upp tv:n märker jag en repa i plasten på baksidan, men tänker att det viktigaste är ju att tv:n fungerar som den ska.

Så jag monterar ihop allting och sätter på tv:, och vad händer? Samma problem på denna men med annan form på "ljusinsläppet".

Mvh Niclas

PS. Där det är blått på bilden är det svart i verkligheten och ljusinsläppen är mycket svagare.DS

<{POST_SNAPBACK}>

Jag tror inte du är för kräsen. Jag tror heller inte att alla LCD har detta problem. På grund av LCD-tekniken kan tyvärr detta uppstå, en så kallad "clouding".

Jag är inte riktigt säker på vad du vill. Vill du byta till plasma eller hitta nån bättre LCD-Tv?
Är det så att du inte litar på att apparaten är lika bra hemma?

Postad 25 June 2007 - 20:22

Unregistered4184cc9e
  • Unregistered4184cc9e
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
Helst av allt vill jag ju ha LCD då jag främst tänker använda den till tv-spel och som dator-skärm.

Men det konstiga är att det har varit i princip samma problem på alla 3 apparaterna...

Testade att flytta ner allt av metall från hyllan, tänkte om det vart något magnetiskt som störde bilden men icke.

Blir att lämna tillbaka den och hoppas på bättre lycka nästa gång...

Postad 25 June 2007 - 20:23

Unregistereded94f3cc
  • Unregistereded94f3cc
  • Forumräv

• 910 inlägg
  • 0
Lämna tillbaka. Så ska det absolut inte se ut på en modern lcd av god kvalitet. ;)

Jag hade tre olika modeller hemma innan jag blev nöjd. Vald lcd finns att beskåda bland mina bilder. Detta är en lågpris-lcd men enligt min mening med obefintlig backlight bleeding. :P

Hejsan!

Mvh Niclas

<{POST_SNAPBACK}>

Redigerat av Unregistereded94f3cc, 25 June 2007 - 20:27.

Postad 25 June 2007 - 20:29

Unregistered4184cc9e
  • Unregistered4184cc9e
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
Ja får väl göra det.

Jag har iofs lyst upp bilden väldigt mycket men man kan ändå ser ljuset.

Känns lite skit bara ;) .

Lämna tillbaka. Så ska det absolut inte se ut på en modern lcd av god kvalitet.  :D

Jag hade tre olika modeller hemma innan jag blev nöjd. Vald lcd finns att beskåda bland mina bilder. Detta är en lågpris-lcd men enligt min mening med obefintlig backlight bleeding.  :P

Hejsan!

Mvh Niclas

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

Postad 25 June 2007 - 22:20

Unregistereded94f3cc
  • Unregistereded94f3cc
  • Forumräv

• 910 inlägg
  • 0
Även om du lyst upp bilden är det inte seriöst det jag ser. Så såg min Thomsen, LG och Samsung ut och de åkte tillbaka till Onoff illa kvickt. ;)

Ett enkelt test är att hemma (vilket är en klar fördel pga ljusförhållanden) eller i butiken titta på en film som inte täcker hela bildskärmen. Om du finner störande backlight bleeding i de svarta (mörka) strängarna nedan- och ovanför i tv-bilden bör tvn duga. Annars är det bara att byta. Idag ( 4 månader inräknat) är kvaliteten så pass god att man inte ska acceptera en skärm med så mycket backlight bleeding som du har. :P

Postad 26 June 2007 - 10:57

Unregistered4184cc9e
  • Unregistered4184cc9e
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
En sak som är lite kul är att ONOFF alltid kommer upp i dessa sammanhang, sitter dom och gnuggar sina tv:s med magneter i lagret?

Jag ringde ONOFF nyss och kundtjänsten sa att jag kommer få mina pengar tillbaka.

Blir att vänta med att köpa ny tv nu....

Redigerat av Unregistered4184cc9e, 26 June 2007 - 11:00.

Postad 26 June 2007 - 14:03

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

• 16356 inlägg
  • 0
Även om de skulle sitta med magneter och gnugga så tror jag inte magneter påverkar bagrundsbelysningen. PÅ tjock-tv är detta ett no-no.

Postad 26 June 2007 - 14:16

Unregistered4184cc9e
  • Unregistered4184cc9e
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0

Även om de skulle sitta med magneter och gnugga så tror jag inte magneter påverkar bagrundsbelysningen. PÅ tjock-tv är detta ett no-no.

<{POST_SNAPBACK}>

Okej, men du förstår vad jag menar ! :)

Postad 27 June 2007 - 11:16

Grimmy
  • Grimmy
  • Veteran

• 1743 inlägg
  • 0
Att On off dyker upp hela tiden är nog för att de är så snälla med att man får lämna tillbaka tv med ojämn bakgrundsbelysning. Samma tv återvinns då antagligen tills dess att någon som inte bryr sig får den :)

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.