Jag funderar på att använda en Audiovector Kx som centerhögtalare. Anledningen är att K-seriens centerhögtalare ej får plats.
Åsikter?
/Stone
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
|
Postad 29 June 2007 - 09:40
Tjena,
Jag funderar på att använda en Audiovector Kx som centerhögtalare. Anledningen är att K-seriens centerhögtalare ej får plats. Åsikter? /Stone Postad 02 July 2007 - 13:05
Det där kommer inte lösa något ens provosoriskt. Kx matchar nämligen inte frontarna K3. Det funkar så länge du kör KX runt om plus sub.
Finns inget som är så viktigt att just fram systemet är identiska högtalare/serie. Postad 01 September 2007 - 16:10
Jag tror att det kommer att fungera riktigt bra med en KX som center!
Jag kör med KX som frontar och det fungerar riktigt bra, dock ställer det lite mer krav på subben. Postad 01 September 2007 - 23:57
Jag instämmer med ThePretorian: kör du med K-serie frontar kommer det inte att funka bra med KX som center, klangmatchningen är inte så bra så att du kan ha den som center.
Postad 02 September 2007 - 08:35
Kollade in i ditt galleri. Det går inte att ta bort ett stag i din hylla som låg under duken och sedan lägga in centern där? För jag tror inte heller att det kommer att gå bra eller helt enkelt köra utan center.
// Sat Postad 01 October 2007 - 08:26
Kan det fungera med KX både som frontar och center? Postad 23 October 2007 - 14:37
Hej
Jag kör KX runt om och det fungerar väldigt bra, dock törs jag inte svara på hur det blir med K3 + KX i frontsetup. KX kräver (som "Mieron" skrev) en bra sub, då de inte klarar djupare bas själva. Själv använder jag mig av en Sunfire HRS8 och är supernöjd! Postad 26 October 2007 - 20:26
Varför skulle det inte funka? Tycker faktiskt att med en sub så spelar KX skjortan av Canton LE 190 som jag tidigare hade. 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |