Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - Denon AVC-A1HD *

29 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 05 July 2007 - 21:52

Unregistereda689fd5c
  • Unregistereda689fd5c
  • Amatör

• 64 inlägg
  • 0
Satt och letade info om denons nya AVP-A1HD och POA-A1HD, deras nya separerade processor och försteg altså när jag stötte på denna.

Postad bild
Postad bild

Den ser ut att dyka upp någon gång under oktober månad i Japan så vi får väl se när den syns här hemma. Priset ligger någonstans runt 2,5 st AVC-3808, borde gissningsvis vara någonstans i närheten av 50000:- men deras separerade kostar var för sig betydligt mer än denna...

Dom tekniska specifikationerna är följande, med viss risk för att dessa förändras innan den dyker upp hos oss:
(taget från http://www.avland.co...hd/avca1hd.htm)
Dolby TrueHD and DTS-HD decoding
The AVC-A1HD is THX Ultra 2 Certified with THX Post processing
HDMI1080p Upscaling by HQV Teranex processing (720p/1080i scaling to component)
150 WPC x 7 (8 ohms each)
6x HDMI 1.3a inputs & 2x outputs
i.link digital input for DVD-Audio & SACD
Video Conversion to HDMI
Dolby TrueHD and DTS-HD decoding
Dolby Headphone
HDCD Decoder
3rd Gen 1.2Gbps Denon Digital Link for direct connection to to the Denon DVD-A1XV for DVD-Audio and SACD
Receives DVD-A Signal through HDMI
Denon "Audio Restorer" for improved sound quality on data reduced audio such as MP3
Ethernet port allows WMA, MP3 & PCM files to be played from a remote server
Wi-Fi connection for multi room options, streaming audio and internet radio
Can stream music (AAC, FLAC, iTunes, MP3, WAV, WMA inc. Lossless) over a network
2 USB inputs for direct connection to flash memory drives to listen to music or view photos
Can be controlled across the internet using web browser
2xRS-232C Control Ports
Pure, Direct Mode for Pure Analogue Throughput (Digital Circuits switched off)
1200VA High Current Toroidal Transformer
Burr-Brown 192kHz/24bit D.A. Converters in differential mode (2 DACs per channel) with DSD compatibility
12bit/216MHz Video DAC
192 kHz, 24 bit A/D Converter
2xImproved Hammerhead SHARC Dual 32-bit Floating Point DSP's
Learning LCD Touch screen Remote Included
Denon's Advanced 24-bit AL24 Alpha processing
High Quality 100Mhz component video switching
Variable subwoofer cross-over switching
Dynamic Discrete Surround Circuit
True 24-bit/192-kHz Digital Input Capability
Ethernet connection for internet radio, system setup, streaming MP3, WMA & WAV files from a PC (DLNA Compatible)
Compatible with optional 2-way Denon RC-7000CI RF remote
Support for ASD-3W Wi-Fi iPod Dock

Redigerat av Unregistereda689fd5c, 05 July 2007 - 21:57.

Postad 06 July 2007 - 07:08

Needa
  • Needa
  • Användare

• 115 inlägg
  • 0
Ska bli intressant nu när det kommer en våg av nya recievers, ser lovande ut.

Postad 06 July 2007 - 17:43

Noobman
  • Noobman
  • Forumräv

• 635 inlägg
  • 0
Hej.

Detta ser ut att vara "5308:an" isf. är det den tyngsta "nya" recievern . Alltså ett mellanting av A11xva och A1xva:n. Denon vill tydligen inte fortsätta med en direkt uppföljare till A1XVA.
Tycker designen på AVC-A1HD(kommer den verkligen heta det?) inte alls är lika "brutal" som A1XVA är, Ser inte heller ut att vara lika stor skilljer nog ca. 5 cm på höjden
Än så länge ser det ut som mitt nyliga inköp av A1XVA "håller" rent kvalitets/krafts mässigt :)

Vet ej om ljudkallibreringen (audyssey) fått sig en uppdatering, men detta med WiFi/USB är mumma även den nya GUI är lite av en nagel i ögat :D .
Dolby/DTS HD avkodningen är inte något för mig(mycket av priset ligger just där), 7*150w(stämmer det?) låter inte heller allt för upphetsande.

Ps. detta inlägg måste läsas med vetskapen om att författaren kan vara LITE partisk :blink: Ds.

Mvh.
Mats

Redigerat av Noobman, 06 July 2007 - 19:33.

Postad 06 July 2007 - 18:48

Chuck
  • Chuck
  • Veteran

• 2498 inlägg
  • 0

Vet ej  om ljudkallibreringen (audyssey) fått sig en uppdatering, men detta med WiFi/USB är mumma även den nya GUI är lite av en nagel i ögat :D .
Dolby/DTS HD avkodningen är inte något för mig(mycket av priset ligger just där)

<{POST_SNAPBACK}>

Audysses har säkerligen färbättrats och kommer vara bra mycket kraftfullare än i de modeller som finns idag. Jag har lärt om det och det kommer finnas en mängd olika funktioner, och massor med mätningar man kan göra. Om det sen ger ett bättre ljud är en annan femma...

Avkodningen till de nya HD-formaten för ljud kostar i sammanhanget inget. Det är precis samma kretsar som sitter i billigare receivers så där ligger inget av pengarna.

MVH
/Chuck

Postad 06 July 2007 - 19:04

Noobman
  • Noobman
  • Forumräv

• 635 inlägg
  • 0

Vet ej  om ljudkallibreringen (audyssey) fått sig en uppdatering, men detta med WiFi/USB är mumma även den nya GUI är lite av en nagel i ögat :D .
Dolby/DTS HD avkodningen är inte något för mig(mycket av priset ligger just där)

<{POST_SNAPBACK}>

Audysses har säkerligen färbättrats och kommer vara bra mycket kraftfullare än i de modeller som finns idag. Jag har lärt om det och det kommer finnas en mängd olika funktioner, och massor med mätningar man kan göra. Om det sen ger ett bättre ljud är en annan femma...

Avkodningen till de nya HD-formaten för ljud kostar i sammanhanget inget. Det är precis samma kretsar som sitter i billigare receivers så där ligger inget av pengarna.

MVH
/Chuck

<{POST_SNAPBACK}>

Hej.

Angående Audyssey, Tror du att det sitter en liknande version som i 5805ci(us version) med tillgänglighet för 32 mätningspunkter?

Lite om avkodningen till nya HD formaten, Det jag menade var att det satt HDMI v1.3 kontakter i recievern....alltså ett litet påslag i priset?
Det enda jag ser som förbättringar i A1HD modellen gentemot A1XVA är mest lull lull (inte att föringa dock)

Mvh.
Mats

Postad 06 July 2007 - 19:09

Chuck
  • Chuck
  • Veteran

• 2498 inlägg
  • 0

Angående Audyssey, Tror du att det sitter en liknande version som i 5805ci(us version) med tillgänglighet för 32 mätningspunkter?

Det kanske är det som beskrivs nedan, jag vet inte rikigt om Pro-versionen kommer finnas tillgänglig på den här modellen.

Audyssey MultEQ XT Pro PC application
This is a more advanced version of the Audyssey technology platform requiring an au-
thorized and trained dealer to install. Along with the performance advantages described
above; this application allows for finer precision of “acoustic room mapping”.

Pro PC Features
• More powerful equalization filters
• Advanced subwoofer crossover algorithm
• Up to 32 measurement positions possible
• Calibrated Audyssey Installer Kit
• Verified Customer Certificate detailing test results

MVH
/Chuck

Postad 06 July 2007 - 19:23

Noobman
  • Noobman
  • Forumräv

• 635 inlägg
  • 0

Det kanske är det som beskrivs nedan, jag vet inte rikigt om Pro-versionen kommer finnas tillgänglig på den här modellen.

Audyssey MultEQ XT Pro PC application
This is a more advanced version of the Audyssey technology platform requiring an au-
thorized and trained dealer to install. Along with the performance advantages described
above; this application allows for finer precision of “acoustic room mapping”.

Pro PC Features
• More powerful equalization filters
• Advanced subwoofer crossover algorithm
• Up to 32 measurement positions possible
• Calibrated Audyssey Installer Kit
• Verified Customer Certificate detailing test results

MVH
/Chuck

<{POST_SNAPBACK}>

Hej igen :D

Detta är just det jag menade ett program(software) som öppnar upp för en mer avancerad version av Audyssey. Känns som att detta måste finnas tillgängligt för alla nya AVC-A1HD ägare, annars blir A1HD:n mer och mer ett lite sämre val än A1XVA.

Kan det vara så att Denon gjort en H/K?.....alltså efter AVR-8500 så blir det inte alls samma utveckling av kraft/kvalitet (2-kanal i detta fall)?

Mvh.
Mats

Postad 07 July 2007 - 11:46

Noobman
  • Noobman
  • Forumräv

• 635 inlägg
  • 0
Hej alla här i regniga Svedala.

Efter lite mer läsning om A1HD så känns det att man ej kan jämföra dessa rakt av, A1HD är inte tänkt att ta över där A1XVA slutade. A1XVA är nog lite av ett overkill för dom flesta(mig inräknat), Jag menar bara volymratten väger lika mycket som hela A1HD :lol: (om nu AV-Land fått det rätt med vikten 24kg). Denon tog nog fasta på det och gjorde mer en A1SRA efterföljare.
Med detta i åtanke så ser A1HD ut att bli en riktig "godbit". Realta istället för Faroudja som video processor :D är verkligen ett lyft, Även DAC:arna får sig nog en knuff framåt(har ej sett någon spec ännu). GUI är verkligen en gåva från ovan till alla som jobbat med Denons OSD(så in i H*****e fult). WiFi är också något som iallafall jag kommer sakna gäller även USB stödet. Ipod support, Dolby/DTS HD avkodning är inte något jag kommer förlora någon sömn över. 7*150w tycker jag inte heller är något att berätta för barnbarnen om.
Min slutsats /spekulation är att A1XVA fortfarande är Denons referens reciever, Vad tror ni?
Det var allt från en febrig(detta är något som inte kommer ha någon större inverkan gällande läppjandet av maltdrycker framåt kvällen) "farbror" tillsvidare. :lol:

Mvh.
Mats

Postad 07 July 2007 - 18:09

Unregistereda689fd5c
  • Unregistereda689fd5c
  • Amatör

• 64 inlägg
  • 0

Efter lite mer läsning om A1HD så känns det att man ej kan jämföra dessa rakt av, A1HD är inte tänkt att ta över där A1XVA slutade. A1XVA är nog lite av ett overkill för dom flesta(mig inräknat), Jag menar bara volymratten väger lika mycket som hela A1HD :lol: (om nu AV-Land fått det rätt med vikten 24kg). Denon tog nog fasta på det och gjorde mer en A1SRA efterföljare.
Med detta i åtanke så ser A1HD ut att bli en riktig "godbit". Realta istället för Faroudja som video processor :D är verkligen ett lyft, Även DAC:arna får sig nog en knuff framåt(har ej sett någon spec ännu). GUI är verkligen en gåva från ovan till alla som jobbat med Denons OSD(så in i H*****e fult). WiFi är också något som iallafall jag kommer sakna gäller även USB stödet. Ipod support, Dolby/DTS HD avkodning är inte något jag kommer förlora någon sömn över. 7*150w tycker jag inte heller är något att berätta för barnbarnen om.
Min slutsats /spekulation är att A1XVA fortfarande är Denons referens reciever, Vad tror ni?
Det var allt från en febrig(detta är något som inte kommer ha någon större inverkan gällande läppjandet av maltdrycker framåt kvällen) "farbror" tillsvidare. :lol:

Mvh.
Mats

<{POST_SNAPBACK}>

Jag skulle faktiskt kunna tänka mig att den utgår och man får "nöja" sig med denna vill man ha värre så får man titta på AVP-A1HD + POA-A1HD combon. Det är rena spekulationer men det käns ändå som att dom spikat hela serien ganska väl fast det är klart det kan säkert dyka upp något nytt till nästa år också.

Postad 07 July 2007 - 18:52

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

• 12482 inlägg
  • 0
Trafon är iaf den samma som i A11XV, A10SE och A1D, dvs ringkärna på 1200VA.

Effektmässigt borde det inte skilja något märkvärdigt, men alla funktioner som A1HD har är inte att
förakta, med nätverk, USB, FLAC-uppspelning, HD-avkodning, DVD-A via HDMI, bättre GUI osv.

Men stämmer det verkligen att den ska kosta 50 papp? Om A1 ska ersättas av separata för- och
slutsteg så borde väl denna ta över prismässigt eller åtminstone i närheten av A11XVA?

De flesta funktionerna verkar ju annars finnas i 4308, förutom slutstegsdelen som är mycket
bättre i A1HD då.

Postad 10 July 2007 - 17:14

Noobman
  • Noobman
  • Forumräv

• 635 inlägg
  • 0

Efter lite mer läsning om A1HD så känns det att man ej kan jämföra dessa rakt av, A1HD är inte tänkt att ta över där A1XVA slutade. A1XVA är nog lite av ett overkill för dom flesta(mig inräknat), Jag menar bara volymratten väger lika mycket som hela A1HD <_< (om nu AV-Land fått det rätt med vikten 24kg). Denon tog nog fasta på det och gjorde mer en A1SRA efterföljare.
Med detta i åtanke så ser A1HD ut att bli en riktig "godbit". Realta istället för Faroudja som video processor :) är verkligen ett lyft, Även DAC:arna får sig nog en knuff framåt(har ej sett någon spec ännu). GUI är verkligen en gåva från ovan till alla som jobbat med Denons OSD(så in i H*****e fult). WiFi är också något som iallafall jag kommer sakna gäller även USB stödet. Ipod support, Dolby/DTS HD avkodning är inte något jag kommer förlora någon sömn över. 7*150w tycker jag inte heller är något att berätta för barnbarnen om.
Det var allt från en febrig(detta är något som inte kommer ha någon större inverkan gällande läppjandet av maltdrycker framåt kvällen) "farbror" tillsvidare. :huh:

Mvh.
Mats

<{POST_SNAPBACK}>

Jag skulle faktiskt kunna tänka mig att den utgår och man får "nöja" sig med denna vill man ha värre så får man titta på AVP-A1HD + POA-A1HD combon. Det är rena spekulationer men det käns ändå som att dom spikat hela serien ganska väl fast det är klart det kan säkert dyka upp något nytt till nästa år också.

<{POST_SNAPBACK}>

Hej.

Tror du nog är ganska nära sanningen där, A1XVA har iaf. utgått :)
Eftersom vi alla läser Japanska så väl, så skickar jag denna länk :huh: . Vissa specs på engelska.

Mvh.
Mats

Postad 10 July 2007 - 18:15

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

• 12482 inlägg
  • 0

Eftersom vi alla läser Japanska så väl, så skickar jag denna länk :) . Vissa specs på engelska.

Mvh.
Mats

<{POST_SNAPBACK}>

http://www.babelfish...2Fnewavamp.html

Postad 10 July 2007 - 18:22

Noobman
  • Noobman
  • Forumräv

• 635 inlägg
  • 0

Eftersom vi alla läser Japanska så väl, så skickar jag denna länk :) . Vissa specs på engelska.

Mvh.
Mats

<{POST_SNAPBACK}>

http://www.babelfish...2Fnewavamp.html

<{POST_SNAPBACK}>

:)

Postad 11 July 2007 - 13:55

Unregistereda689fd5c
  • Unregistereda689fd5c
  • Amatör

• 64 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Hej.

Tror du nog är ganska nära sanningen där, A1XVA har iaf. utgått :)
Eftersom vi alla läser Japanska så väl, så skickar jag denna länk :D . Vissa specs på engelska.

Mvh.
Mats

<{POST_SNAPBACK}>

Ja jag såg den där sidan också men man vet aldrig med Denon, rätt vad det är kommer dom på att det saknas något i serien och släpper något som täcker behovet. Så man får väl hoppas att dom slår skallen i brevlådan och kommer på att dom faktiskt bör ta fram ett hyffsat försteg för 20-30kkr =)

Postad 09 January 2008 - 20:22

nikkeg
  • nikkeg
  • Forumräv

• 619 inlägg
  • 0
Ja då var min DENON AVC-A1HD bokad på klubben lägger ut bilder direct när jag fått den och lite intryck!!!.

Postad 25 January 2008 - 20:40

McCauley
  • McCauley
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Får man fråga vad du fick ge? Priset är ju satt till 44998:- i katalogen, men på den tyska denon-sidan så har priset angets till 5499€. Den är ju redan dyr som den är så ett tillägg på 10000 är inte vad man önskar sig.

Postad 28 January 2008 - 21:57

the-one
  • the-one
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Är det någon som vet när hemmabioförsteget AVP-A1HD kommer?

Postad 10 March 2008 - 09:26

Unregistered2e076a71
  • Unregistered2e076a71
  • Wannabe

• 37 inlägg
  • 0
Jeg fikk min AVC-A1HD på fredag. Fikk testet et par filmer før Samsung BD-P1400 sluttet å fungere normalt. Var bare en ting å si om Die Hard 4.0 i DTS-HD MA , WOW! :)

Redigerat av Unregistered2e076a71, 10 March 2008 - 09:27.

Postad 22 May 2008 - 19:24

Unregisteredc9535314
  • Unregisteredc9535314
  • Amatör

• 79 inlägg
  • 0
Jag sitter just nu i kvalet om jag skall köpa mig denna värsting.
Någon som har pillat på den och kan ge en kommentar??

Postad 22 May 2008 - 19:40

Packetloss
  • Packetloss
  • Veteran

• 1886 inlägg
  • 0
Synd bara att deras nya design är så förbaskat ful.

Jag skulle gått på en Onky 905:a istället om jag var du.

Postad 23 May 2008 - 16:34

Jeppes Bio
  • Jeppes Bio
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
Varför Onky 905:a? själv funderar jag på DENON AVR-4308 som ska vara bättre det jag kunnat läsa mig till. Men har oxå varit inte på Onkyo. finns ju lite fler i den pris klassen. Själv har jag 4 st Canton 122 DC samt center o bakhöktalare i samma Canton Ergo serie. Funderar lite hur ni resonerar har ni något tips. Står just nu i köp tankar svårt att bestämma mig. Sammt HK kommer ju snart släppa sin värsting?

Postad 23 May 2008 - 16:45

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

• 12482 inlägg
  • 0
Den ska vara med i nästa nummer av Hemmabiotidningen.

Får väl hoppas att de tar med en mätkub. Gissar på rätt hyfsade siffror :)

Postad 25 May 2008 - 13:46

Unregistered2e076a71
  • Unregistered2e076a71
  • Wannabe

• 37 inlägg
  • 0
http://www.areadvd.d..._avc_a1hd.shtml

Postad 26 May 2008 - 14:54

Unregisteredc9535314
  • Unregisteredc9535314
  • Amatör

• 79 inlägg
  • 0
Jag får väl ändå vara stolt över bedriften att äntligen ha fått hem AVC-A1HD under helgen.
Har provkört den en del, men inte till fullo då jag för tillfället saknar de bakre högtalarna.
Men hitintills så är den ett jätte lyft från min gamla pjäs (AVC-A1sr)
Jag återkommer med bilder och annat smått och gott.

Förövrigt så väntar jag imorgon in min nya 47LG6000 Scarlett som jag väntat på ett bra tag

Ha det gött.

Postad 21 June 2008 - 17:24

Unregistered2e076a71
  • Unregistered2e076a71
  • Wannabe

• 37 inlägg
  • 0
Editor's Choice i Hi-Fi News!

Bifogad fil(er)

Postad 13 August 2008 - 20:41

Noobman
  • Noobman
  • Forumräv

• 635 inlägg
  • 0
Hejsan.

Äntligen har en av dom mest enligt mig "trovärdiga"(Clint DeBoer med hjälp från Gene DellaSala från Audioholics) recensenterna satt tänderna i denna referens Reciever.

När jag läser denna recension blir jag både glad och känner en viss irritation över mitt inköp av AVP-A1HD, Tydligen så levererar denna Reciever(i detta fall som en Pre/Pre) likvärdiga resultat som Denons prestige Pre/Pro dvs. AVP-A1HD :unsure: (men huserar ej balanserade pre outs som är ett måste...för min setup).

Så till alla er AVC-A1HD ägare vill jag bara säga GRATTIS!, När det gäller en helhetslösning så äger ni nog det ultimata som pengar kan köpa i Reciever väg ;) .

Mvh.
Mats.

Postad 14 August 2008 - 10:46

Unregistered938088eb
  • Unregistered938088eb
  • Lärjunge

• 421 inlägg
  • 0

Hejsan.

Äntligen har en av dom mest enligt mig "trovärdiga"(Clint DeBoer med hjälp från Gene DellaSala från Audioholics) recensenterna satt tänderna i denna referens Reciever.

När jag läser denna recension blir jag både glad och känner en viss irritation över mitt inköp av AVP-A1HD, Tydligen så levererar denna Reciever(i detta fall som en Pre/Pre) likvärdiga resultat som Denons prestige Pre/Pro dvs. AVP-A1HD ;) (men huserar ej balanserade pre outs som är ett måste...för min setup).

Så till alla er AVC-A1HD ägare vill jag bara säga GRATTIS!, När det gäller en helhetslösning så äger ni nog det ultimata som pengar kan köpa i Reciever väg :P .

Mvh.
Mats.

Tack!
Men din uppsättning är fläskigare till utseendet, inte helt ovidkommande det heller :P

Postad 20 August 2008 - 11:46

Unregistered189fe87c
  • Unregistered189fe87c
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Beställde min igår tillsammans med deras nya DVD-2500BT. ska fungera som eftertjänare för min AVC-A1XV......

Kan knappt vänta........tills jag får hem dom :)

Postad 20 August 2008 - 20:28

Noobman
  • Noobman
  • Forumräv

• 635 inlägg
  • 0

Beställde min igår tillsammans med deras nya DVD-2500BT. ska fungera som eftertjänare för min AVC-A1XV......

Kan knappt vänta........tills jag får hem dom :P

Hej.

Du vet väl som ny medlem i detta eminenta forum att ett inköp av denna kaliber kräver en viss skyldighet från din sida?........vi KRÄVER bilder!!!!! :)

Ehh....AVC-A1XV är en tjänare som verkligen är svår att överträffa, Men eftersom det rör sig om en A1XV(inte en A1XVA) så har du spikat ditt nya förvärv. Nu kommer du att uppskatta enkelheten med "Web controller"(göra dina inställningar i AVC:n med en web browser), Streama musik från datorn plus att lyssna på internet radio och allt detta sker trådlöst, Ladda ner nya uppdateringar/uppgraderingar(gör helst detta med en fast lina), Konvertera/skala upp bilden till 1080p etc.

Men tyvärr går du miste om A1XV:s oöverträffliga kraft ifrån slutstegen, Plus dom tre extra slutstegen som A1XVA huserar(alltid bra att kunna bi-ampa frontarna och centern för krävande högtalare). Har även för mig det att A1XV stoltserar med bättre DAC:ar(återkommer med detta).

Mvh.
Mats.

Postad 23 October 2008 - 18:11

Noobman
  • Noobman
  • Forumräv

• 635 inlägg
  • 0
Glöm inte bort det att alla AVC/AVP ägare har en gratis uppgradering att hämta hem(Audyssey Dynamic Volume), Bara att traska in på närmaste "klubb" och registrera sig.

Lite oklart bara när detta kan ske, Fleminggatan trodde någon gång i början på nästa vecka.

AreaDVD har redan gjort denna uppgradering och detta kan läsas här.

Mvh.
Mats

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.