Nyligen har lite uppgifte dykt upp, enligt comingsoon kommer Matt Reeves (Felicity) regissera, skådespelare som Michael Stahl-David, Odet Jasmin, Mike Vogel, Lizzy Kaplan ska medverka.
Cloverfield/Comingsoon
Redigerat av Dewey, 13 July 2007 - 13:46.
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Postad 06 July 2007 - 20:07
18 Januari 2008 är det premiär för J.J Abrams (MI3,Lost,Alias,Felicity) hemlighetsfulla projekt som verkar vara en monsterfilm i stil med The Host. Cloverfield är arbetstiteln.
Nyligen har lite uppgifte dykt upp, enligt comingsoon kommer Matt Reeves (Felicity) regissera, skådespelare som Michael Stahl-David, Odet Jasmin, Mike Vogel, Lizzy Kaplan ska medverka. Cloverfield/Comingsoon Redigerat av Dewey, 13 July 2007 - 13:46. Postad 09 July 2007 - 20:02
Det råder fortfarande förvirring om Ethan Haas-sidorna verkligen har att göra med Cloverfield-projektet. Den enda direkta kopplingen än så länge verkar vara att Youtube, på begäran av Paramount, plockat bort både teasern och filmerna från ethanhaaswasright.com från sin sida. Ingen jätte-solid koppling, om man ska vara helt ärlig.
Själv hoppas jag de hänger ihop. Vore kul med ett litet ARG nu under sommaren. //Edit: litet förtydligande. Redigerat av krib, 09 July 2007 - 20:04. Postad 10 July 2007 - 09:02
En liten link til trailern på apple.com
http://www.apple.com...1808/large.html Säger bara WOW... /Nalle Postad 10 July 2007 - 10:03
Bah, tänkte precis länka hehe..
Japp, ser riktigt coolt ut. De bygger upp lite förväntnigar får man säga. Redigerat av Dewey, 10 July 2007 - 10:12. Postad 10 July 2007 - 11:04
Är det bara jag som tycker det är jobbigt att bli hypad för en film som inte släpps förns ca ett halvår, och då är det väl bio som gäller första månaderna så för oss som oftast inte går på bio får vi vänta nästan ett år säkert
Postad 16 July 2007 - 17:58
Ser ut som en ny Godzilla film... Japan nämns, å ett stort monster... dra era slutsatser
Postad 17 July 2007 - 13:37
Satt faktiskt och tänkte på ifall det skulle komma en ny godzilla film häromdagen då den slutade på ett sådant sätt att det skulle kunna bli en ny.
Och man blev ju himla pirrig i magen nu när man såg trailern Postad 17 July 2007 - 23:49
Det ryktas att titeln på filmen kommer avslöjas nu i helgen på Comic Con i San Diego. Det ger förhoppningsvis en vink om vad den kommer handla om.
Postad 27 July 2007 - 20:49
Såg trailern nu först jag... fan vad bra och spännande det ser ut. Äntligen något nytt och spännande från Hollywood.
Det spekuleras även om detta kan vara en LOST film (J.J. Abrams), handla om den svarta röken kanske? Ingen som har hört eller sett titeln från Comic Con i San Diego som krib snackar om. Ut och leta information.... Postad 28 July 2007 - 01:33
Nä, de luringarna vägrade avslöja namnet. Men de släppte iallafall en skön officiell poster:
Postad 01 November 2007 - 22:43
Rykten (?) om nya trailern som ska ha premiär den 16:e november: CHUD.com
Som det mest på Internet ska man väl ta det med en nypa salt. Postad 02 November 2007 - 00:29
låter ju trevligt som han beskriver på hemsidan! om det nu är sant...
Postad 21 November 2007 - 15:39
Jag såg den "riktiga" trailern på denna nu, vart det ju bara ännu bättre
http://www.apple.com...aramount/11808/ Edit: Fixade länken Redigerat av novumus, 23 November 2007 - 15:50. Postad 21 November 2007 - 17:37
Länken funkar inte Postad 21 November 2007 - 18:40
Jodå den funkar om du klipper o klistarar
Verkar lite jobbigt om hela filmen är filmad med handkamera men annars tycker jag den verkar riktigt grymm! Postad 26 November 2007 - 14:53
gillade redan den första trailern, dock kan jag inte tänka mig att filmen kommer vara bra tyvärr
Postad 01 December 2007 - 22:48
trailerna ser riktigt bra ut men det finns ju alltid en chans att dom kommer bli riktigt dåliga i sin helhet dom här filmenra. Ska nog inte ha allt för hög förhoppning på den, men den verkar klar intressant =)
Postad 06 January 2008 - 22:49
Börjar dra ihop sig till denna monsterfilm
Har sjukt stora förhoppningar. Trailern va ju bara försmaken på Lost snubbens nya.. Postad 13 January 2008 - 06:41
Ja, den verkar spännande! Första recensionen har dykt upp och Harry på Ain't it Cool News gillade den skarpt:
http://www.aintitcool.com/node/35236 Och sista trailern: http://www.youtube.c...feature=related Lite kul grej det här med att hela filmen består av en upphittad videoinspelning "efter katastrofen". Lite "Blair Witch Project" över den grejen. Det är i varje fall ett udda grepp i en sån här sorts film. Jag tror det blir en jättehit trots att den sett till budgeten ($30 m) är en rätt liten film. Postad 18 January 2008 - 22:57
Och idag hade den premiär i USA och recensionerna är överlag riktigt positiva:
Boston Globe: "It's a short, efficient, terrifying monster movie, no more and no less." Chicago Sun-Times (Roger Ebert): " All in all, it is an effective film, deploying its special effects well and never breaking the illusion that it is all happening as we see it." Chicago Tribune: "...deserves to be called a wild ride." Entertainment Weekly: "...a surreptitiously subversive, stylistically clever little gem of an entertainment..." E! Online: "Clever storytelling and an appealing cast make this update of cheap Godzilla-style flicks modern, scary and superfun." USA Today: "...a surprisingly gripping thriller." Om tre veckor är det dags här! Postad 26 January 2008 - 21:13
First Person Camera-filmningen ger det en sjukt ball effekt. Längtar väldigt tills denna kommer ut i bra kvalitet på film.
Postad 30 January 2008 - 12:29
Jag är lite misstänksam efter ha sett trailern, verkar bli i klass med AvP2...
Väntar på respons efter premiären från er här. Men om samma personer som gillade Transformers och Pans Labyrinth kommer skriva possitiva saker om den här filmen så undviker jag den, skriver dom negativt om Cloverfield så kommer jag rusa till biografen!! Redigerat av dealerovski, 30 January 2008 - 12:31. Postad 30 January 2008 - 15:00
Räknar dagarna, hehe...
Ja, det är lite coolt med handfilmat! Blir en riktig inlevelse! Postad 01 February 2008 - 07:09
Den här filmen verkar riktigt, riktigt bra - 8 av 10 på IMDB med 36 000 röster är inte fy skam för en monsterfilm! Tyvärr är SF inkompetenta, de har nämligen inte lagt upp filmen för förbokningar. Jag talade med dem i onsdags och de sade då att man kan boka från 1/2.. Segt.
En rolig grej är att Dharma-loggan från Lost syns i början av filmen. He.. Postad 01 February 2008 - 15:54
Ser ju okej ut men blir inte lite frustrerad när man itne får se vad det för "monster" som förstör en massa. Kommer nog vara en väldigt stor panik och stressfaktor på filmen..
Postad 01 February 2008 - 16:03
Har hört att "skakningarna" är jobbiga för vissa som har sett den, folk har spytt på biograferna...! Fast det kanske va några horse pundare där just då.
Postad 01 February 2008 - 16:07
SF är verkligen helt makalöst usla. Ingen reklam alls och det var först idag jag blev helt säker på att den faktiskt går upp om en vecka (premärdatum flyttas ju lite hur som helst), tack vare att de orkade bemöda sig med att lägga upp den på sin usla hemsida.
Postad 03 February 2008 - 00:35
Jag pratade faktiskt med en anstäld på SF i ett helt annat ärende.. Ville få reda på när dark knight trailern går upp på bio. Men hon visste inte, men hon ville ändå passa på att tippsa om filmen Cloverfield som hon hade sett i en "hemlig" filmvsning för anställda på SF. Tydligen så är dom tillsagda att inte göra något normal reklam för filmen innan premiären, utan allt skulle skötas väldigt hemligt... tydligen en ny taktik från hollywood, inte att jag tror den fungerar så bra men men. Hon sa att filmen den var bra iallfall. Redigerat av dealerovski, 03 February 2008 - 00:36. Postad 03 February 2008 - 01:20
Det kan ju vara som så att de testar lite olika strategier vad det gäller premiärer. Det har ju varit mkt snack om Cloverfield på nätet och det har varit trailers ute som de flesta även här har sett. Så vad händer då publikmässigt om man helt skiter i marknadsföringen här? Jag skulle kunna tänka mig att det är det de testar i så fall. Å andra sidan så kan det ju vara bra att veta att den överhuvudtaget går upp. Att totalt tysta ner en filmpremiär tror jag inte att de tjänar på. Många har säkert hört talas om den, men vet inte att den går upp på fredag.
Postad 08 February 2008 - 23:48
Såg denna idag. Som filmide är den inte ny, men som uppspelnings/visnings-metod så var det nyskapande på hög nivå. Väl genomtänkt med bra story och bra grafik, för att inte nämna MYCKET bra ljud!
Längtar till att få kräma på denna hemma, på HÖG volym. Rekommenderas starkt av mig, betygen på imdb kan bara bekräfta mina upplevelser, tänker se den fler gånger. //Lorryquai Postad 09 February 2008 - 00:15
Kom precis hem ifrån bio efter att ha sett denna film.
När jag såg trailern hade jag skyhögaförväntningar och de kändes både spännande och jobbigt att inte få se vad de var för nått som man fick en skymt av. Spännande för jag gillar när de drar ut på de och man vet inte vad man ska förvänta sig (samma sak som peronserna känner i filmen om de skulle varit verklighet) men jobbigt för de kanske blir en riktig flopp. Nu efter att ha sett den kan ja säga, tur att ja köpte en 2 liters mineralvetten för ja blev så torr i munnen efter att ha gapat mig igenom hela filmen! Jag älskar den!!! En solklar tia av mig i betyg. Väldigt bra gjort och genomförd. Mycket bra specialeffekter och väldigt bra skådespeleri. De enda som var dåligt var att den tog slut! Tror ni de blir en tvåa?
Spoiler
Postad 10 February 2008 - 01:52
Den är perfekt! Störde mig lite på när
Spoiler
hade dött och dom grät, men 5 min senare hade dom typ glömt honom. Men det är ju inte nåt unikt för denna filmen precis och man kan ju inte ha gråtande skådespelare hela filmen. Finns ingenting jag skulle vilja haft annorlunda, den är helt enkelt perfekt!
Postad 10 February 2008 - 05:44
Såg den också igår kväll och den var faktiskt riktigt bra! Gott om panikkänsla och ångest i den. Gillar ju verkligen konceptet med att hela filmen är en upphittad film. Den grejen funkade jättebra och det kändes verkligen som om man var med. Sen så är det kul att man gör en rätt seriös och skrämmande film om nåt så absurt som en jättemonsterattack mot Manhattan.
Redigerat av Mange_L, 10 February 2008 - 05:44. Postad 10 February 2008 - 15:00
Jag håller hekt med. Var lite rädd där i början att detta skulle bli nån godzilla eller liknande. De kan ifs vara rätt underhållande men man ville ha nått mer och de levererade den.
Om man tänker på vem som gjort den så blir de väl kanske 6 uppföljare eller? Postad 11 February 2008 - 06:59
Spoiler
Mycket bra film förövrigt! Såg att i gävle fick man pengarna tillbaka om man började må illa och var tvungen att lämna salongen.. 0 användare läser detta ämne0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |