Jag har idag 1115 st + en del singlar och de ligger ju bara i förvaringslådor och gamla backar. Har funderat på att bygga en enkel modell liknande en bokhylla och köpa ikeas lådor för LP skivor. Men de rymmer ju 60lp skivor och kostar 100 kr så det blir ju en rätt fin slant i slutändan och frågan är om ni har någon bättre kreativ lösning?
Ska man bara bygga enkla hyllor med bokstöd emellan och bara ställa LP skivorna så?
Kom med idéer och tips. Jag själv har en hylla som jag funderar på men är värdelös på att rita så det blir svårt att visa hur jag menar men tanken är att göra en kopia av en enkel bokhylla, att sortera alla skivor alfabetiskt och ha bokstöd märkta med a-f, g-k etc så sorterar jag skivorna enkelt in i facken. Självklart lämna plats för att fylla på med fler skivor i framtiden. Sen den översta hyllan fräser jag spår i framkant så jag kan luta några skivor mot väggen med framsidan utåt så att man direkt när man ser hyllan ser några favoritskivor + att det blir snyggare så tycker jag.
Är det några problem med att bara ha skivorna stående, kan de böja sig i längden av att stå rakt på en hylla bara(i fodral förstås) eller kom med tips till en okunnig stackare
MVH Lorant
Redigerat av kinglolle, 08 July 2007 - 21:16.
Sökningen pågår
Avancerad sökning
15 bilder
51 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?