Tjo.
Känner att jag måste göra ett inlägg eftersom jag oxå
är fast i "ekonomiträsket" när det gäller duk.
Är i husköpartagen och vet således inte hur stor duken till slut blir och har därför valt att gå billga vägen tillfälligt.
Jag har surfat runt massor på detta ämne och kommit fram till att "Tupplur" fr IKEA eller skiva blir billigast.
"Tupplur" lider ju tyvärr av samma skrynkel/vågighets-problem som alla andra icke-ramspända dukar.
Och har man inga problem med utrymme som kräver att duken är upprullningsbar tror jag mest på skivan.
Alltså:
Jag har valt en tunn masonitskiva av typen man hittar i botten på kökslådor el liknande. Vit, färdiggrundad.
Denna ska sedan (ikväll) målas med vattenbaserad helmatt takfärg som är bruten till den grå nyansen "S1500".
Denna skall sedan inramas av 6" bred träram som betsas i något som heter "Svartbrun", typ jakarandafärg.
Denna ram fungerar således även som kontrasterande "mask" fast snyggare, tycker jag.
Hur detta kommer att fungera vet jag på måndag-tisdag, då min handlare behövde några dagar på sig att löda ihop min supra komponent/s-video/komposit-kabel som skall mata projektorn (Sanyo Z-1). Återkommer med rewiew efter test.
Ha en trevlig bio.
/Per[

]