Jag har läst om denna modell på forumet, och blev övertygad att det är en bra LCD-Tv till bra peng.
Läste "Masterlink's" recension om 42LC55 och fick tips om hyffsade grundinställningar.
Köpte denna lcd-tv igår på EXPERT för 9490:-, och måste tyvärr säga att den gör mig lite missnöjd.
1. Bakljuset är "flammigt" och finns längs ramen. Typ att lcd displayen ligger i "kläm" gäller i ALLA lägen. (AV1+2+3, Komp, hdmi, vga) Detta finns även när inget kablage är anslutet Tv'n. Detta kanske är ett fabriksfel, eller om ngn annan har samma fenomen så posta gärna detta.
2. AV1+AV2 känner inte av när källorna startas. d.v.s att tv'n startar när ex. digitalboxen (BBB)startas även xboxen m.m (detta fungerar på t.e.x Thomson)
3. Det går inte att ställa in "SVÄRTENIVÅ" i PAL läge (AV1+AV2, vet inte i i HDMI och andra lägen) utan endast NTSC-M av någon j***a anledning.
4. Geometrin är åt ****, måste tydligen in i SERVICE MENY'n för detta (gäller i mitt fall i TV läge). Är det ngn som vet hur man kommer åt dessa inställningar?
5. Fjärrkontrollen är enorm. Dessutom svår att navigera på t.ex bläddra mellan källorna (AV1 AV2 AV3 o.s.v.
6. Pixelfel, både på svart och färg. detta på 3 ställen. svart visar grönt, vit visar röd.
Jag funderar på att lämna tillbaka denna, och ta en likadan som inte har strul med bakljuset och förhoppningsvis inte har pixelfel.
mvh
square_eye
Redigerat av square_eye, 10 July 2007 - 14:36.
Sökningen pågår
Avancerad sökning
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?