Varning: Jag har ett problem med högtalare: metal-domer. Oanset pris blir jag trött och får nästan huvudvärk när jag lysnar för länge på dessa. Men i blandt går det bra......
Jamo E855: Snygg liten (djup) högtalare. Mycket bass trots storleken. Varm ljud - men diskanten kan sticka i vägg. Lite osäker på om övergången mellen bas/diskanten är OK... Men en bra högtalare man inte trötnar på så lätt.
Dali 505: Lite större. Bra balans i ljudet - men inte så engagerat ljud som Jamo E855 och Infinity Primus 250. Öpen men på samma tid lite beslöjad. Kräver kanske större rum än mit vardagsrum? Ingen dårlig högtalare, men jag tycker att t.ex. Proson Conquest 6020 Mk. 2 är bättre på röster och bass.
KEF Q3: En snygg liten golvare. Dyrare än detta segment - men inte min favorit. Bra 3D känsla - men något elakt händer med metal diskanten i bland. Och plötslig förlorar den sammanhang. Jag tycker att de äldre KEF Q högtalare med soft dome är bättre.
Infinity Primus 250: Glad och bra högtalare. Väldig fin sammanhang och trots den har metal diskant går det bra att lyssna länge. Lite mörk i klangen, men trevlig ljud, med sammanhamg och korrekt klang och placering. En riktig trevelig ljud-kompis.
Jamo E770: Dyrare än de andra i detta segment. Bra högtalare som får alle mina rekomandationer - om du har rummet som är stort. Fantastisk bra i alla registrar. En uplevelse att få så mycket till den pris. Spelar stor när det behövs och finnlirar när det behövs. HiFI ! !
Celestion F20. Trevlig liten spelglad högtalare. Vilken bas från så liten högtalare. Jag kunne tyvär inte leva med metaldomen, men har du inte det problrm och har du ett vanlig litet vardgsrum är den bra på al musik - från kör, klassisk till rock. Också en trevlig liten ljud-kompis.
Proson Conquest 6020 Mk. 2: Ja mina förutfattade åsikter om hela JWS programmet fick sig en rejäl smäll på käften. Detta är också en väldig lycket högtalare. Spelar stort och varmt - med bra överblick. Pink Floyd, The Wall stressar inte denna högtalar. Men också enkelt musik leveras detaljerat med fin distink balans. Men varning: den skal spelas till - i början är den lite hård. Jag vet att Proson får mycket negativ kritik i detta forum. Men i detta prissegment är detta ett klart ljud-alternativ till de andra på marknaden. Tycker du om den mjuka och på samma tid detaljerade diskant är den att bra val. Också en trevlig ljud-kompis.
Vi skal ändra på vardagsrummet nu och jag får inte platts till golvarna framöver. Mitt näste projekt blir vägghängda stativare och jag har en rad små högtalare jag vill prova:
Infifnty Primus 150, Argon 6120, Proson Conquest 5010 och 6010, Dynavoice Challenger S-5, Mission M31.
Andra ideer till entry-level stativare (utan metaldome)?
Redigerat av Unregistered1129, 24 July 2007 - 09:07.
Sökningen pågår
Avancerad sökning
65 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?