Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Konvertering av x264 .mkv-filer till .mp4 för ps3

45 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 15 July 2007 - 21:03

AndreasLif
  • AndreasLif
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
Hej.

Kan börja med att säga att jag är ny på forumet och om den här tråden ska vara någon annanstans så ber jag om ursäkt. Har letat runt på forumet och hittar ingen tråd som löser mitt problem, hoppas någon kan hjälpa mig:

Det finns ju rätt mycket filmer i x264/.mkv-format att få tag i nu för tiden och med nya firmware 1.82 till ps3 ska det ju gå att spela upp H.264/mp4?

Jag är nybliven mac-användare och jag har flera filmer i x264/mkv med upplösning 1280x720 som jag försökt konvertera till .mp4 för att sedan spela upp på mitt Playstation 3. Jag har använt ffmpegx och quicktime pro med olika inställningar men får aldrig fram en fil som ps3an vill spela upp. Det närmsta jag kommit är att den spelar upp filen med ljud men bilden är helt svart.

Någon som kan hjälpa mig?? All information uppskattas!

Mvh,
Andreas.

Postad 16 July 2007 - 08:57

fiskpinne
  • fiskpinne
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Om du kan köra windows så kan jag rekomdera PS3 Video 9:

http://www.redkawa.c...ters/ps3video9/

Den har en MKV passthrough option som funkar på de flesta 720p mkv:er, då kodas inte videoströmmen om så det går snabbt och smidigt.

Postad 16 July 2007 - 19:59

AndreasLif
  • AndreasLif
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
Okej, tack. Vill främst ha tips för mac, men det är ju bra att veta. :)

Du har inga problem att spela upp dem på ps3 sen? Quicktime pro har också passthrough konvertering men jag lyckas aldrig spela upp filen i ps3an sen. Nån som vet något om detta?

Postad 16 July 2007 - 23:59

Dr Cain
  • Dr Cain
  • Lärjunge

• 492 inlägg
  • 0
mkvtoolnix + mp4box borde funka annars, om videon har rätt profil.

Postad 17 July 2007 - 16:58

AndreasLif
  • AndreasLif
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
Okej. Vad gör de olika programmen? Och vad menar du med rätt profil?

Postad 14 March 2008 - 19:47

Unregistered448540b7
  • Unregistered448540b7
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0
http://www.digital-d...uide_print.html

Postad 15 March 2008 - 04:42

Pinnacle
  • Pinnacle
  • Lärjunge

• 297 inlägg
  • 0
Ett annat alternativ är att konvertera om filerna till VOB-filer då PS3an kan spela upp dessa utan problem.
Själv använder jag ett program som heter mkv2vob som fungerar alldeles utmärkt.

Här finns en bra tråd att läsa i om du stöter på några problem.

Ytterligare information om mkv2vob hittar du som vanligt här.

http://www.videohelp.com/tools/mkv2vob

Edit: Såg först nu att du har en Mac, här finns en tråd om mkv2vob och Mac.

Redigerat av Pinnacle, 15 March 2008 - 04:50.

Postad 15 March 2008 - 14:22

stomper
  • stomper
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0

Ett annat alternativ är att konvertera om filerna till VOB-filer då PS3an kan spela upp dessa utan problem.
Själv använder jag ett program som heter mkv2vob som fungerar alldeles utmärkt.

Här finns en bra tråd att läsa i om du stöter på några problem.

Vmware Fusion + WinXP + mkv2vob = lysande på mac.

Postad 07 April 2008 - 21:25

AndreasLif
  • AndreasLif
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
Tack för svaren. Letar dock efter en lösning där jag slipper använda Windows. Men jag antar att jag får köra igång min PC så länge. Ingen som lyckats göra en snabb konvertering från .mkv till .mp4 i QuickTime Pro eller liknande och spela upp på PS3?

Postad 08 April 2008 - 11:13

bele_75
  • bele_75
  • Användare

• 145 inlägg
  • 0
[quote name='Pinnacle' date='Mar 15 2008, 05:42 ' post='1830934']
Ett annat alternativ är att konvertera om filerna till VOB-filer då PS3an kan spela upp dessa utan problem.

Tack för hjälpen, funkar hur bra som helst! PS3 forever!! MVH Jocke

Postad 09 April 2008 - 08:15

tomas_we
  • tomas_we
  • Lärjunge

• 446 inlägg
  • 0

får inte mkv2vob att funka.. när jag lägger till min mkv fil står det "could not parse the mkv file!"
vad gör jag för fel???

har letat i tråden som du linka men hittar inget om det. Regga mig oxå på forumet men nån dum regel gjorde att jag ej kunde posta ett inlägg förrän jag varit meddlem i minst 5 dagar....

Postad 09 April 2008 - 08:57

b0wlingb0y
  • b0wlingb0y
  • Lärjunge

• 390 inlägg
  • 0
Säger bara GOTsent! Enklaste och snabbaste programmet utan tvekan! Testa det och njut av en problemfri tillvaro :)

GOTSent

Sorry såg nu att du hade Mac, tror inte det finns till Mac dessvärre...

Redigerat av b0wlingb0y, 09 April 2008 - 08:59.

Postad 30 April 2008 - 23:28

martinizi
  • martinizi
  • Amatör

• 70 inlägg
  • 0
Det finns ett program som äger alla andra.

VisualHub

Detta program knäcker. Här kan du koda om 1080p mkv filmer till mp4.
Sen använder du MediaLink för att streama eller kopiera filmen till din hårddisk på PS3an.

Helt rätt att du kör mac! Visst kanske det tar några veckor extra för nyaste shitten att släppas men när det gör det så är dom programmen oftast långt överlägsna PC skit.

Brukar använda det för att konvertera serier till min iPod. 45 minuter kodar jag om på 15 minuter på min mac mini. Jag vågar inte drömma om hur fort det skulle gå med en Mac Pro med 8 cores a 3ghz :P

Postad 01 May 2008 - 16:42

AndreasLif
  • AndreasLif
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
Jag bytte till Mac för runt ett år sedan och inte ångrat mig en sekund :P. Men du har aldrig lyckats konvertera i QuickTime Pro eller så? Där kan man ju köra Passthrough till .mp4 och det går riktigt fort... Men ps3an verkar inte vilja spela upp det. Du har inte försökt??

Testar Visual Hub just nu, men det tog 6 min för 2 min film i 720p i testversionen. Skulle kunna tänka mig betala för ett bra konverteringsprogram men då vill jag nog att det ska gå lite snabbare...Blir en ganska omständig process. Får väl hoppas att det kommer .mkv support till PS3 så småningom, fast det tvivlar jag på..

Postad 01 May 2008 - 21:17

Coffen
  • Coffen
  • Wannabe

• 46 inlägg
  • 0
Använder ni nått program för att dela filerna när ni gjort om dom för att dom inte ska bli för stora för FAT disken?

Postad 01 May 2008 - 22:11

e3henri
  • e3henri
  • Mästare

• 3266 inlägg
  • 0

Använder ni nått program för att dela filerna när ni gjort om dom för att dom inte ska bli för stora för FAT disken?

Om du kör mkv2vob så fixar programmet det åt dig

Postad 08 May 2008 - 17:31

jolken
  • jolken
  • Wannabe

• 41 inlägg
  • 0
någon som vet vad man skall köra för inställningar i mkv2vob v.2.2.3 för att konvertera
mkv filer till .vob?
Får upp felmeddelande "Coult not parse mkv file"
Vad gör jag för fel?

Postad 09 May 2008 - 13:31

schjak
  • schjak
  • Forumräv

• 644 inlägg
  • 0

Med FAT-disken så hoppas jag att du inte menar PS3ans hårddisk utan en extern USB-disk?

För PS3ans hårddisk är inte FAT32 och du behöver inte dela upp dina filmer för att köra dem från den. Det är bara om du ska gå via en extern USB-disk då denna måste vara FAT32 för att fungera med PS3an...

Laddar du över filerna till PS3an via nätverk så behöver du inte dela dem... :)

Postad 19 May 2008 - 12:51

shuriken
  • shuriken
  • Forumräv

• 851 inlägg
  • 0

Det finns ett program som äger alla andra.

VisualHub

Detta program knäcker. Här kan du koda om 1080p mkv filmer till mp4.
Sen använder du MediaLink för att streama eller kopiera filmen till din hårddisk på PS3an.

Helt rätt att du kör mac! Visst kanske det tar några veckor extra för nyaste shitten att släppas men när det gör det så är dom programmen oftast långt överlägsna PC skit.

Brukar använda det för att konvertera serier till min iPod. 45 minuter kodar jag om på 15 minuter på min mac mini. Jag vågar inte drömma om hur fort det skulle gå med en Mac Pro med 8 cores a 3ghz :)

Fett bra tips. Jag har erfarenhet av deras mini-program (iSquint) som är en nedbantad version av VisualHub ... och det fungerade skitbra med några videofiler (avi till mp4 t.ex)

Håller på och kör en mkv genom storebrorsprogrammet VisualHub nu. Mitt problem innan var att jag ville ha subs med också... så jag använde först MKVToolnix för Mac OS X (även kallad MkvMerge) för att muxa om ljud, film samt subs i en .mkv / .mka fil (samma sak typ) och nu konverterar då från VisualHub. Kör trial så om detta funkar köper jag programmet DIREKT. För med den kan man konvertera till både iso samt mp4.

Redigerat av shuriken, 19 May 2008 - 12:52.

Postad 19 May 2008 - 15:47

TaubermaN
  • TaubermaN
  • Användare

• 134 inlägg
  • 0
hur snabbt går det att lägga in sub i mkv filen då och sedan konvertera till .mp4 om man jämför med att lägga in sub i mkv2vob när man gör om formatet?

Postad 19 May 2008 - 16:09

shuriken
  • shuriken
  • Forumräv

• 851 inlägg
  • 0

hur snabbt går det att lägga in sub i mkv filen då och sedan konvertera till .mp4 om man jämför med att lägga in sub i mkv2vob när man gör om formatet?

Väldigt fort gick det i MKVMerge på mac. 400 sekunder för en 720p video på 4.5 gb.

Redigerat av shuriken, 19 May 2008 - 16:10.

Postad 19 May 2008 - 18:35

TaubermaN
  • TaubermaN
  • Användare

• 134 inlägg
  • 0
Då lär det ju inte gå så långsamt att göra om det till .mp4 sen? :)

Postad 19 May 2008 - 19:35

shuriken
  • shuriken
  • Forumräv

• 851 inlägg
  • 0

Då lär det ju inte gå så långsamt att göra om det till .mp4 sen? :)

Jag har inte kunnat testa fullt ut med VisualHub än, har inte skaffat mig licens än (ska göra det så fort jag kan få det bekräftat att subs som har blivit inbrända i MKVen hänger med i konverteringen.)

Jag la nämligen fulla filmens sub på en sample på typ 50 mb. Jag kan dock inte prova subben på fulla filmen eftersom trial-versionen endast tillåter konvertering på under 2 minuter. (tror att klippet endast får vara 2 minuter långt).

martinizi, har du fått dina inbrända subs på t.ex en mkv att hänga med i överföringen till t.ex mp4?

Postad 19 May 2008 - 19:39

shuriken
  • shuriken
  • Forumräv

• 851 inlägg
  • 0
Funderar på att köpa programmet ändå just för att det är ett sånt grymt och enkelt program.

Och jag funderar på att köpa valuemealen, lika bra :) – AudialHub är GRYMT!

https://store.kagi.c...reID=6FDAV_LIVE

EDIT: Äh nu köpte jag båda programmen, 229 kr totalt. Kanoners!

Redigerat av shuriken, 19 May 2008 - 19:44.

Postad 19 May 2008 - 20:31

shuriken
  • shuriken
  • Forumräv

• 851 inlägg
  • 0
TaubermaN, om enda anledningen till att du vill ha VisualHub är för konvertering av mkv till mp4 så ska du veta att det inte alls tar kort tid i konverteringen. 150 minuter för mkv konvertering med sub, audio och video. Och då körde jag på standard i Quality, inte "Go Nuts" ... då skulle det ta ungefär 215 minuter.

Få se om det här funkar nurå också.

Hur som helst så kommer jag fortsätta använda dessa program i andra syften... så för mig är det värt varenda öre (jobbar med video och webb)

EDIT: Subsen hänger inte med i konverteringen av nån anledning...

Redigerat av shuriken, 20 May 2008 - 00:11.

Postad 20 May 2008 - 11:43

NumeroUno
  • NumeroUno
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0
Själv kör jag med tsMuxer. Konverterar till m2ts (tar 1-2 min), döper om filen till mpeg och streamar till ps3.
Funkar fint med 720p/1080p. Vet dock inte hur man fixar in text då jag inte bryr mig men går säkert på någor vis :)

Postad 20 May 2008 - 13:23

schjak
  • schjak
  • Forumräv

• 644 inlägg
  • 0

Själv kör jag med tsMuxer. Konverterar till m2ts (tar 1-2 min), döper om filen till mpeg och streamar till ps3.
Funkar fint med 720p/1080p. Vet dock inte hur man fixar in text då jag inte bryr mig men går säkert på någor vis :)

Det fungerar alltså med mkv-filer på 1080p på 1-2 min? Det tar nämligen lång tid med mkv2vob... är tsMuxer till pc?
De enda mkv-filer jag får snabbt via mkv2vob är de på 720p som inte behöver transcodas...

Postad 20 May 2008 - 21:22

NumeroUno
  • NumeroUno
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0

Det fungerar alltså med mkv-filer på 1080p på 1-2 min? Det tar nämligen lång tid med mkv2vob... är tsMuxer till pc?
De enda mkv-filer jag får snabbt via mkv2vob är de på 720p som inte behöver transcodas...

"Konverterade" precis Black Hawk Down 1080p 10,6gig... tog 4 min och cpu lasten låg på 20%. Och ja tsmuxer är till pc, googla på tsmuxergui.

Postad 21 May 2008 - 08:58

schjak
  • schjak
  • Forumräv

• 644 inlägg
  • 0

"Konverterade" precis Black Hawk Down 1080p 10,6gig... tog 4 min och cpu lasten låg på 20%. Och ja tsmuxer är till pc, googla på tsmuxergui.

det låter ju riktigt bra, och allt du behöver göra är att döpa om till *.mpg ? Och det fungerar att köra direkt i PS3an? (dvs utan transcoding via tversity eller liknande)
Eftersom det bara tar 4 minuter så antar jag att det innebär 0 kvalitetsförlust också eftersom transcoding uppenbarligen inte är nödvändig? =)

Postad 23 May 2008 - 09:43

schjak
  • schjak
  • Forumräv

• 644 inlägg
  • 0
Jösses ja, det var grejer det...

Testade tsmuxer och det verkar ju onekligen lovande! Körde in en 18 gb stor mkv-fil i 1080p, och det tog 12 minuter =) Snacka om bra... Ändrade filändelsen till *.vob och streamade det till ps3an utan transcoding, och det fungerade!

Vilken bild det blev också. Tyvärr var ju filen så stor och hade en bitrate på typ 15 Mbit, så det stannade till ibland under streamingen. Hann inte kolla så mycket heller, men jag har tankat över den till ps3ans hårddisk nu så ikväll ska jag titta på resultatet ordentligt.

Tsmuxer verkar ju vara riktigt grymt. Men det går inte att fixa subtitles så att de fungerar i ps3an va?
Kommer börja använda detta istället för mkv2vob, förutom när språket inte är engelska och man behöver subtitles...

Postad 23 May 2008 - 15:32

shuriken
  • shuriken
  • Forumräv

• 851 inlägg
  • 0

Jösses ja, det var grejer det...

Testade tsmuxer och det verkar ju onekligen lovande! Körde in en 18 gb stor mkv-fil i 1080p, och det tog 12 minuter =) Snacka om bra... Ändrade filändelsen till *.vob och streamade det till ps3an utan transcoding, och det fungerade!

Vilken bild det blev också. Tyvärr var ju filen så stor och hade en bitrate på typ 15 Mbit, så det stannade till ibland under streamingen. Hann inte kolla så mycket heller, men jag har tankat över den till ps3ans hårddisk nu så ikväll ska jag titta på resultatet ordentligt.

Tsmuxer verkar ju vara riktigt grymt. Men det går inte att fixa subtitles så att de fungerar i ps3an va?
Kommer börja använda detta istället för mkv2vob, förutom när språket inte är engelska och man behöver subtitles...

Och detta är alltså HELT utan någon som helst nedkomprimering?

Kanske ska installera VMWare Fusion på Macen då...

Postad 23 May 2008 - 18:28

schjak
  • schjak
  • Forumräv

• 644 inlägg
  • 0

Och detta är alltså HELT utan någon som helst nedkomprimering?

Kanske ska installera VMWare Fusion på Macen då...

Glädjen varade inte länge...

Bilden blev ju klockren, men jag kom på att jag inte hade något ljud på när jag testade... och nu upptäckte jag... inget ljud!!

Det var DTS-ljud i mkvn som jag hade, fungerar det inte då, eller går det att lösa på något sätt?

Postad 24 May 2008 - 00:29

schjak
  • schjak
  • Forumräv

• 644 inlägg
  • 0
Lyckades lösa problemet så ja det finns ett relativt snabbt sätt att konvertera 1080p-mkvs till ps3 utan någon bildförlust.
Lite snabbare än mkv2vob, dock lite krångligare de första gångerna. Ingen brain surgery dock...

Detta är saxat från ett inlägg jag skrev i ett annat ps3-forum:

--

Lyckades lösa det. Det var dock lite krångligt första gången... Men resultatet blev bra. Frågan är dock hur värt det är jämfört med mkv2vob, eftersom det som verkade så enkelt och snabbt med tsMuxer plötsligt tog längre tid och nu behöver gå igenom 2 program

Fördelarna med denna metod gentemot att använda mkv2vob:
Själva videon, alltså bilden, behöver inte transcodas, vilket gör att man inte förlorar någon bildkvalitet samt att man sparar lite tid.

Nackdel:
Man måste gå genom 2 program, och man måste gå igenom en liten guide för att installera det andra programmet. Processen flyter mindre automatiskt.

Det man får göra är alltså att konvertera ljudspåret i mkv-filen från DTS till AC3. Detta kan man göra såhär: http://www.networked...vert_DTS_to_AC3
Har man gjort det en gång går det fort sen, då allt är fixat och klart.
Själva konverteringen tog en stund, men inte lika lång tid som att transcoda hela filmen med mkv2vob. Kanske 30-45 minuter, men då var det en ganska stor fil...

Sedan kan man då använda mkv-filen man får ut i tsMuxer genom att remuxa den till m2ts. Resultatet blir en m2ts-fil som man byter namn på till vob. Detta gick fort.

Sen är det bara att köra in den i sin ps3. Har testat med 1 film så det är ingen garanti. Men bilden blev riktigt bra. Hellboy i 1080p, över 15Mbit/s i bitrate, 18 gig stor... Så det var inget dåilgt testexempel... Körde båda filerna (mkvn och resultatet) i datorn och så vitt jag kunde se så var bilden identisk.

Ljudet blir såklart sämre när man omvandlar det till AC3, men mkv2vob gör ju det också.

Redigerat av schjak, 24 May 2008 - 00:31.

Postad 21 June 2008 - 12:29

flanker27
  • flanker27
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Tsmuxer funkar ju bra med 720p för mig men inte lyckats med 1080p än.

Försöker få över Training day 1080p* till ps3an. Kör först i tsmuxergui på m2ts muxing och sen byter filändelsen till .vob eller .mpeg?

När jag sedan streamar via tversity får jag bara svart bild i rutan men ljudet flyter på bra.

Är det någonting jag missat här?

*
Size:..................7.94GB, DVD9
Length:................02:02:02
Video Bitrate:.........8489 kbit/s
Resolution:............1920 x 816
Framerate:.............23.976
Codec:.................x264 2-pass
Audio 1:...............English, AC3 5.1, 640 kbit/s
Audio 2:...............Director's Commentary, AC3 2.0, 192 kbit/s
Source:................Blu-ray 1080p/MPEG-2
Subtitles:.............Eng, Swe, Den, Nor, Spa, Hun

Postad 29 July 2008 - 09:38

ClarkOne
  • ClarkOne
  • Användare

• 227 inlägg
  • 0
Är det någon som lyckats få ut något annat ljud än DD 2.0 med GotSent?, även om MKV:n innehåller en DTS eller DD5.1 ström, så får jag lik förbannat bara DD 2.0 när MKV:n är konverterad till MP4 via Gotsent? Jag har precis börjat kika på det här med x264/mkv, frågan är om det är värt mödan? bitratemässigt är det ju inte bättre än vanlig DVD?

Likaså bifogning av subtitles, får det inte att fungera? vad gör jag för fel?

Redigerat av ClarkOne, 29 July 2008 - 09:47.

Postad 02 August 2008 - 14:53

homerjay1977
  • homerjay1977
  • Amatör

• 65 inlägg
  • 0
Det jag har märkt är följande gällande konverteringen... (Min förstärkare Sony STRDB1070 2003!)

x264 filmer med level 5.1 fungerar utmärkt men oftast är det problem med ljudet . Det jag måste göra för att få korrekt ljud i mitt system, är att sänka bitrate på AC3 5.1 från xxx kbps till 448 kbps samt konvertera DTS 5.1 ljud till AC3 5.1 448 kbps. Om jag har 640 så hackar ljudet i min sony förstärkare. Dock funkar 640kbsp när jag ser på en DVD film eller original Blurayfilm med DD eller DTS 1500kbs--. mysko..

Jag kopplar mitt PS3 till min sony förstärkare via optisk kabel och konverterar mina filer med tsmuxer 1.8.4... om filmen har annat ljud än ac3 5.1 448kbps så demuxer jag först filerna till en mapp. Använder programmet eac3to för att konvertera ljudet:

cmd

eac3to LJUDFIL_TRACK1.DTS LJUDFIL_TRACK1.AC3 -448.... efter 1-4 minuter beroende på storlek är ljudet klart.

eac3to konverterar 5.1 dts xxxx kbps 48hz till AC3 5.1 448kbps 48 hz.. jag anser att ljudet e grymt bra men visst det finns alltid bättre...

Sen använder jag TSmuxer för att skapa en M2TS fil och voila, det är klart och fungerar lysande. Bra bild och 5.1 ljud.... jag spelar då upp filmen via min USB disk då jag tycker tversity m.m. funkar dåligt över wlan..

Testa...

Redigerat av homerjay1977, 10 August 2008 - 19:44.

Postad 06 September 2008 - 17:11

2000
  • 2000
  • Användare

• 164 inlägg
  • 0

Är det någon som lyckats få ut något annat ljud än DD 2.0 med GotSent?, även om MKV:n innehåller en DTS eller DD5.1 ström, så får jag lik förbannat bara DD 2.0 när MKV:n är konverterad till MP4 via Gotsent? Jag har precis börjat kika på det här med x264/mkv, frågan är om det är värt mödan? bitratemässigt är det ju inte bättre än vanlig DVD?

Likaså bifogning av subtitles, får det inte att fungera? vad gör jag för fel?

JAg tror att du skall gå in i "AC3filter option" och välja "output format" testa "AS IS" som ska låta DD5.1 eller DTS gå genom utan konvertering till AC3. Men det kanske du redan gjort?
För övrigt har jag själv stora problem att få Gotsent att fungera som jag vill...
Är det någon här på forumet som fått GOTSent att leverera en fungerande fil (för PS3) med DD5.1 eller DTS och subs från en mkv-fil ???? Och i så fall kan dela med sig av hur han/hon gjorde.
Har försökt i flera dagar men får aldrig allt att fungera. Antingen bild eller ljud, eller båda men ingen textning.

HELP IS NEEDED

Postad 09 September 2008 - 01:55

paperclip
  • paperclip
  • Lärjunge

• 323 inlägg
  • 0
Har ni inte prövat Dr. DivX, så gör det.. Jag gillar programet skarpt, kvalitén blir perfekt i min mening.
http://labs.divx.com/DrDivX

Postad 03 October 2008 - 11:53

tomas_we
  • tomas_we
  • Lärjunge

• 446 inlägg
  • 0
Har nu muxat om min .mkv fil till en Vob fil på 4,65gb.

Men min Ps3a hittar ej filen när jag ska streama den. Streamar med MediaPlayer.
Måste man streama med Tversity för .vob oxå??
Ska inte Ps3an kunna spela upp vob filer.

Har dessutom försökt flytta över vob filen till en USB hårdisk. Men får upp felmedelande att filen är för stor för disken. Vilket är konstigt för de finns 130gb ledigt utrymme. Får inte filen vara större än 4 gb eller?

Tacksam för svar.

MVH

Postad 03 October 2008 - 12:37

Unregistered8c00bd99
  • Unregistered8c00bd99
  • Veteran

• 2296 inlägg
  • 0
FAT32 = max 4 Gb.

Postad 03 October 2008 - 13:19

stomper
  • stomper
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0

Har nu muxat om min .mkv fil till en Vob fil på 4,65gb.

Men min Ps3a hittar ej filen när jag ska streama den. Streamar med MediaPlayer.
Måste man streama med Tversity för .vob oxå??
Ska inte Ps3an kunna spela upp vob filer.

Har dessutom försökt flytta över vob filen till en USB hårdisk. Men får upp felmedelande att filen är för stor för disken. Vilket är konstigt för de finns 130gb ledigt utrymme. Får inte filen vara större än 4 gb eller?

Tacksam för svar.

MVH

Kopiera över nätverket så har du inte begränsningen på 4 GB stora filer.

Postad 03 October 2008 - 15:54

tomas_we
  • tomas_we
  • Lärjunge

• 446 inlägg
  • 0
men jag kan ju inte kopiera över nätverket då Ps3an inte hittar vob filen... varför gör det inte de??

Postad 03 October 2008 - 16:04

stock
  • stock
  • Användare

• 124 inlägg
  • 0
Döp om den från .vob till .mpeg

Postad 03 October 2008 - 16:23

tomas_we
  • tomas_we
  • Lärjunge

• 446 inlägg
  • 0
kalas.. var de så enkelt alltså.. döpte om vob filen till mpeg...

o kvaliteen var riktigt bra...

Följdfråga... funkar det att få in en .srt i TsMuxer???

Postad 04 October 2008 - 23:39

tomas_we
  • tomas_we
  • Lärjunge

• 446 inlägg
  • 0
Ingen som fått undertext att funka med TsMuxer på sin Ps3a???

Postad 05 December 2008 - 00:44

kangas1000
  • kangas1000
  • Användare

• 105 inlägg
  • 0
Jag tror att jag fortsätter att använda mkv2vob. Visst det finns kanske andra snabbare program men man får det format man behöver ha... Sen fixar den ju inte texten samtidigt.. Ja jag röstar på mkv2vob.
Framför allt behöver jag bara ha ett program.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.