Är det bättre att välja PV70 om man redan har digi
Startad av
makkew, jul 16 2007 09:03
7 svar i tråden
Panasonic Viera TH-42PV70
(Plasma-TV)
|
60
|
(67)
|
Inga priser | |
Panasonic Viera TH-42PX70
(Plasma-TV)
|
250
|
(137)
|
Inga priser |
37 relaterade trådar
Skickat 16 juli 2007 - 09:03
Jag ska köpa en 42" i veckan, men vet inte om jag ska välja en PV70 framför PX70 eftersom jag läst att vissa användare har problem med knäppningar i PX70. Jag har en 160GB digitalbox via comhem så jag kommer inte använda den inbyggda boxen. Det är isåfall om jag ska köpa med digi-tuner för ev. framtida behov. Om jag sen vill köra HD från comhem så behöver jag hursomhelst en extra HD-box. Inte är väl inbyggda digi-tunern HD-kompatibel? Är det över huvud taget möjligt att använda andra kort än boxer? Priset är ju samma så vad tycker ni? Kommer jag känna mig säkrare på att inte få problem om jag väljer en PV70?
Skickat 16 juli 2007 - 09:27
Jag tänker precis som du, de flesta som klagar över något på 70 modellen så är det att dom har just PX70 och dessa knäppningar osv har med den inbyggda digitalboxen att göra låter jag vara osagt, hur som helst så kommer jag att köpa PV70 för den inbyggda digitalboxen som finns i PX70 är ju värdelös, saknar desssutom digital ljudutgång så du kan inte få 5.1 ljud.
// A
// A
Skickat 22 oktober 2007 - 07:53
Kan bara instämma med föregående skribenter. Jag har en PV70 är grymt nöjd med den. Det man läst om boxen i PX70 talar ju inte direkt till dess fördel med allt vad knäppningar och kassa menyer innebär...
Bättre då att köra med en ordentlig box med hdmi och hårddisk eller nåt. Tror inte den inbyggda boxen är framtidskompatibel.
Bättre då att köra med en ordentlig box med hdmi och hårddisk eller nåt. Tror inte den inbyggda boxen är framtidskompatibel.
Skickat 22 oktober 2007 - 10:00
cato1 Oct 22 2007, 08:53 skrev:
Kan bara instämma med föregående skribenter. Jag har en PV70 är grymt nöjd med den. Det man läst om boxen i PX70 talar ju inte direkt till dess fördel med allt vad knäppningar och kassa menyer innebär...
Tror du på fullt allvar att det är digitalboxen som knäpper?
Se denna tråd:
http://www.minhembio.com/forum/index.php?s...opic=169090&hl=
Anledningen till att det är procentuellt fler knäppningar rapporterade på PX än PV beror på att fler äger just PX-modellen eftersom denna kom först.
Skickat 25 oktober 2007 - 07:39
Andr3as Oct 22 2007, 11:00 skrev:
cato1 Oct 22 2007, 08:53 skrev:
Tror du på fullt allvar att det är digitalboxen som knäpper?
Se denna tråd:
http://www.minhembio.com/forum/index.php?s...opic=169090&hl=
Anledningen till att det är procentuellt fler knäppningar rapporterade på PX än PV beror på att fler äger just PX-modellen eftersom denna kom först.
Ber så hemskt mycket om ursäkt, hade inte hört talas om knäppningar på PV70 innan. Har inga siffror på hur många som äger PV70 kontra PX70. Jag håller dock fast vid min åsikt om att man inte ska köpa PX70 för boxens skull.
Du är inte prylarna du äger =)
Skickat 27 augusti 2008 - 15:22
Är kanonnöjd med min pv70 min har knäppningar men bara på en?? av mina tvkanaler. På alla andra kanaler samt dvd osv knäpper den inte....vilket jag kan leva med.
Bilden är kanonskarp när jag kör dvd/blueray...tyvärr har jag bara analog in så bilden från tv känns lite grynig på vissa kanaler. ( Knappast tvns fel )
Bilden är kanonskarp när jag kör dvd/blueray...tyvärr har jag bara analog in så bilden från tv känns lite grynig på vissa kanaler. ( Knappast tvns fel )
1 användare läser den här tråden
Medlemmar: 0 - Gäster: 1 - Anonyma användare: 0
Sökningen pågår
Visa alla träffar (sökning på Prisjakt)
60
Inbränning, har du drabbats?

Minhembio - Senaste nyheterna
Hembiobutiken ordnar butiksevent och tävling
Prisjakt Pryl - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?