Postad 19 July 2007 - 12:10
Postad 20 July 2007 - 00:41
guldfisk, helt rätt! Modellen är OFFECCT SWELL. Tack!
Postad 21 July 2007 - 01:13
vad är det för pris påen sån där offect rumsavskiljare då?
Har inte kollat efter rumsavskiljarna, men Soundwave-plattorna kan man köpa på DesignOnLine.
Postad 22 July 2007 - 19:07
vad är det för pris påen sån där offect rumsavskiljare då?
Har inte kollat efter rumsavskiljarna, men Soundwave-plattorna kan man köpa på DesignOnLine.
Jag har också fastnat för dem. De är dyra bara! Räkna med strax under tusenlappen per absorbent. Det värsta är att man behöver många...
Postad 03 August 2007 - 12:17
Postad 21 October 2007 - 23:16
Postad 22 October 2007 - 00:40
Ang: Soundwave Swell: Är det bara jag som svävar iväg i oanständiga tankegångar när man beskådar dessa yppiga alster?
/G
Postad 08 November 2007 - 21:54
Har ju lite problem med övre mellanregister och diskant och eftersom att dessa ska fungera för 500hz och uppåt så borde de vara perfekta. Kan man inte importera dom och på så sätt få ner priset. Hade ju kunna tänka mig att betala 2-3000 om det löst mitt problem, men 5000 känns lite för mycket :/
Postad 22 June 2010 - 13:07
.
.
Postad 22 June 2010 - 13:50
Men hörrni.. de där Offect-prylarna är ju bara ett lager med polyester som har blivit format lite snyggt i någon form av tryckpress. Tror ni på fullt allvar att det gör någon som helst nytta på något annat än höga frekvenser??? Det är ju som att hänga lite tyg på väggen ..
.
.
Jag tror inte heller de gör någon stor inverkan. Men de är snyggare än tyg. Lite sci-fi över dem. Var man riktigt skicklig kanske man själv kunde skära ut mönster ur mineralull. Hmmm..där sa jag något..
Postad 22 June 2010 - 14:50
Jag tror inte heller de gör någon stor inverkan. Men de är snyggare än tyg. Lite sci-fi över dem. Var man riktigt skicklig kanske man själv kunde skära ut mönster ur mineralull. Hmmm..där sa jag något..
Ja, ingen kan förneka att de ser helt ok ut. Men utseende är dessvärre inte samma sak som effekt. Vad gäller mineralull och glasull så är det ju inget vidare roligt material att hålla på att slabba med - inget jag skulle vilja arbeta i utan proper skyddsutrustning såsom munskydd och heltäckande klädsel. Vete fasen om effekterna av glas- och mineralull i lungorna är fullt utrett, finns en massa på Internet om det.
Postad 22 June 2010 - 19:05
Det goda med mineralul är dess absorbtionsförmåga. Det är lite kul att prata rakt in i en sådan skiva. Alla diskantljud försvinner. Det är nästan lite som om man sluddrar efter en hård natt på stan.
Postad 23 June 2010 - 11:17
Håller med om att det är ett dammigt material. Den mängden man får i sig under arbetstillfället tror jag inte räcker för att skada en. Det krävs nog mycket mer under en lång tid för att det ska hända något. Sedan går det att klä ullen med tyg så slipper man mineralullsdamm.
Det goda med mineralul är dess absorbtionsförmåga. Det är lite kul att prata rakt in i en sådan skiva. Alla diskantljud försvinner. Det är nästan lite som om man sluddrar efter en hård natt på stan.
Jag är inte alls någon expert på ämnet men nog fasen kan mineralullsfiber tränga igenom lite tyg? Kan det ta sig ner i lungorna så kan det väl ta sig igenom tyget, kan man tänka. Men man kanske kan fixera topplagret med lim, fast då försämrar man nog absorptionsförmågan, förstås. Nå, det är upp till var och en om man vill arbeta med sådant samt om man vill ha det hängande ovanför huvudet.
Postad 23 June 2010 - 19:27
Postad 10 April 2011 - 09:15
Om nån är intresserad har jag 64st gröna Offect soundwave swell (riktigt läckra) och även 12 st vita till salu
slå bara iväg ett mail om ni skulle vara intresserad.
[email protected]
soundwave_swell.jpg 12.22K
8 Antal nerladdningar
Postad 24 April 2011 - 17:09
Postad 18 April 2012 - 11:18
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
14 bilder
2 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna