Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Samsung LE-32S81B

22 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 23 July 2007 - 15:34

Adebisi_6
  • Adebisi_6
  • Amatör

• 94 inlägg
  • 0
Har letat runt på nätet, men knappt hittat någon information om
.

Någon som har den och kan berätta lite om bilden; svärtan och andra egenskaper. Det ser ut att vara en trevlig TV för priset.

Postad 29 July 2007 - 17:06

Unregistereda01f19ad
  • Unregistereda01f19ad
  • Wannabe

• 35 inlägg
  • 0
Blåser liv i denna fråga då jag oxå funderar på att lägga en beställning ;)

//Danne

Bifogad fil(er)

Postad 30 July 2007 - 09:35

Mr_Empa
  • Mr_Empa
  • Veteran

• 1742 inlägg
  • 0
Har haft den en vecka ungefär, bilden är väl som förväntad lite lcd aktig. Svärtan helt ok för priset, kollade på en Sharp på elgiganten men den hade mycket sämre svärta imo.
Min gamla crt var klart bättre på analog tv bild, har inte testat den än med dator/tv-spel/dvd.

*Edit: Ska tilläggas att jag absolut inte är missnöjd, utan den har motsvarat mina förväntningar hittils.

Redigerat av Mr_Empa, 30 July 2007 - 09:38.

Postad 08 August 2007 - 10:37

quistberg
  • quistberg
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Just köpt en sån TV och är mycket nöjd, över mina förväntningar :D Game-mode är en bra funktion

Dock så har jag ett problem på den som jag har upptäckt efter en vecka. När jag har ljudet på mute eller under 10 så märker jag ett tjutande ljud från tv:n. Det ljudet kommer oavsett om jag kollar på "vanlig" tv eller kör via de andra ingångarna. Har mailat samsung om de här, någon annan som har tv:n som kan svara om de har märkt av samma sak?

Postad 16 August 2007 - 03:52

lambi_yz
  • lambi_yz
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0
quistberg bytt tv:n snabbt jag köpte samma tv och hade samma problem började tro att jag hade tinitus hela tiden, man blir galen. Men som tur e hade jag köpt den från netonnet så jag bara bytte utt den nu hör jag inget oväsen men har 2 döda pixlar typiskt

Postad 08 September 2007 - 14:00

Loqic
  • Loqic
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0
Tjena
Har en liten fråga.
Ingår foten alltid till den här tv:n?

Postad 11 September 2007 - 09:57

th_om_as
  • th_om_as
  • Lärjunge

• 256 inlägg
  • 0
Funderar på denna TV:n, men har också kollat på

Någon som har några tankar om vilken man ska tänkas välja? Fördelen med Samsungen är ju att den har VGA ingång som Philipsen saknar.

Finns det andra för- eller nackdelar?

Postad 23 September 2007 - 16:55

Nyluh
  • Nyluh
  • Lärjunge

• 383 inlägg
  • 0
Nån som lyckats med pixelmappning genom hdmi-dvi på denna Samsung?

Postad 05 October 2007 - 21:54

alienrebel
  • alienrebel
  • Veteran

• 1556 inlägg
  • 0
Nån som lirar xbox 360 på denna?
Är det bra flyt i bilden?

Postad 28 November 2007 - 14:12

laserapan
  • laserapan
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0

Nån som lyckats med pixelmappning genom hdmi-dvi på denna Samsung?

Japp 1360x768@60 Hz via HDMI2. Finns även ljudingång för RCA till den HDMI-ingången. Funkar perfekt!

Nån som lirar xbox 360 på denna?
Är det bra flyt i bilden?

Jag har spelat xbox 360 via både komponent och HDMI, båda funkar bra utan eftersläpningar imo.

Postad 29 November 2007 - 18:12

fanimej
  • fanimej
  • Användare

• 103 inlägg
  • 0
Pc-city har ju bra pris på den här modellen just nu. Någon som har koll på om dom säljer svenska apparater eller om det är importerat? Har försökt ringa deras kundtjänst men får f*n inget svar!

Postad 29 November 2007 - 22:11

kjoada
  • kjoada
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0

Pc-city har ju bra pris på den här modellen just nu. Någon som har koll på om dom säljer svenska apparater eller om det är importerat? Har försökt ringa deras kundtjänst men får f*n inget svar!

Jag har också funderat på att åka till PC-City nu till helgen för att slå till på denna TV. Tror du det spelar någon roll om den är importerad eller inte?

Postad 07 December 2007 - 19:53

Chrjac
  • Chrjac
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Bara en snabb fråga, en snubbe på pricerunner sa att tvn har dvi ingång, men ingen annan stans står det att den ska ha det. Så har den det eller inte?

Postad 25 December 2007 - 11:22

Friskytten
  • Friskytten
  • Amatör

• 64 inlägg
  • 0
DVI...

Den har ju HDMI, så du slipper den klumpiga DVI-kontakten. Bara att köra med en DVI-HDMI-kabel eller adapter. Den är samma typ av videosignal.

Kjell.com och Clasohlsson.se har ju en uppsjö av varianter, t ex denna:
http://www.kjell.com...750000,13790000

Postad 30 December 2007 - 11:50

frippe83
  • frippe83
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Funderar på att köpa tv:n hos Netonnet. Verkar ju vara en bra tv till ett väldigt bra pris. Vet någon om Netonnet köper från Samsung Nordic, eller via utländska distributörer?

Hur är bilden när man tex kollar på fotboll?

Redigerat av frippe83, 30 December 2007 - 13:03.

Postad 05 January 2008 - 19:49

Unregisteredb1334109
  • Unregisteredb1334109
  • Lärjunge

• 326 inlägg
  • 0
Jag köpte denna tv:n nyligen på siba för 5995:- Är helnöjd med den förrutom en sak, när jag lirar guitar hero 3 på mitt wii så "uppfattar den knapptryckningar långsammare". Körde på min gamla tjock tv förrut och då märkte den av perfekt. Alla inställningar på Wii:et är likadana som förrut men jag undrar om det finns någon inställning på tv:n för att fixa detta "lagget".

Inte testat med några andra wii spel än men ska det snart(inte säker jag märker någon skillnad där då guitar hero är det så viktigt att mottagningen från kontrollen är snabb som tusan och minsta delay märker man)

Så går det att fixa detta eller måste jag leva med det?

Postad 07 January 2008 - 10:10

vatopirat
  • vatopirat
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0

Jag köpte denna tv:n nyligen på siba för 5995:- Är helnöjd med den förrutom en sak, när jag lirar guitar hero 3 på mitt wii så "uppfattar den knapptryckningar långsammare". Körde på min gamla tjock tv förrut och då märkte den av perfekt. Alla inställningar på Wii:et är likadana som förrut men jag undrar om det finns någon inställning på tv:n för att fixa detta "lagget".

Inte testat med några andra wii spel än men ska det snart(inte säker jag märker någon skillnad där då guitar hero är det så viktigt att mottagningen från kontrollen är snabb som tusan och minsta delay märker man)

Så går det att fixa detta eller måste jag leva med det?

Jag vet inte riktigt hur Guitar Hero ser ut på Wii men jag har spelat på XBOX360 och jag fattar ärligt talat inte vad TV'n har med lagget att göra.

Om du menar att S81 visar bilden en aning senare än vad tjock TV'n gjorde är det en annan sak. Testa att stänga av alla bildförbättrings funktioner är det ända jag kan komma på.

/piraten

Postad 08 January 2008 - 21:56

macke.se
  • macke.se
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
är lite förbryllad över denna tv:n, i manualen står det den ska klara 1360 x 768 via pc ingången, men får max till 1024x768, är det bara så att maximala upplösningen endast kan uppnås via HDMI2?

(vann den på jobbet och har inte hunnit kika in spec'en så noga, men det finns ganska sparsamt om info om den förövrigt, inte ens samsungs hemsida har den förutom på nederländska siten.)

Postad 08 January 2008 - 23:03

Unregisteredb1334109
  • Unregisteredb1334109
  • Lärjunge

• 326 inlägg
  • 0
Kör den på PC i 1360 x 768 just nu, fungerar finfint, enda saken jag undrar är hur får jag ljudet ifrån mina datorhögtalare till tv'ns sidorhögtalare? Jag har dragit ur datorhögtalarna men får inget ljud direkt då, har KABEL AUDIO 3.5MM HANE TILL 2XRCA HANE (http://www.dustinhom...5010116430.aspx) men med den får jag inge ljud vilka vit och röda uttag jag sätter dem i(testat både med datorhögtalarsladden i och ur.

Har även testat ställa in i datorn på att välja Bildskärmssteroehögtalare men det gav mig inget.

För att få in rätt upplösning på tv'n när du kör genom datorn, koppla in tv,n så den är som din skärm. Starta om datorn och sen koppla tillbaka till din datorskärm där du kan välja 1360x768. Sen koppla in tv skärmen. då fick jag rätt upplösning på tv'n. (innan de hade jag ingen bild på tv'n)

Mitt problem med laag när jag lirar Guitar hero 3 kvarstår fortfarande, försökt pilla med inställningar men inget funnet, lite surt :D
Med mina gamla tjock tv försökte jag kalibrera lagget(man kan kalibrera i guitar hero så man träffar noterna även om man slår dem lite sent) och då hamnade jag på i princip 0ms kalibrering(aka den "tog" direkt). Denna tv'n har 8ms respons tror jag men endå så får jag runt 25ms kalibrering när jag kör i GH3, visst träffar man noterna men lite av känslan försvinner + expert låtar blir avsevärt svårare(läs tråkigare) att spela.

Tacksam för hjälp ;)

Postad 18 February 2008 - 17:36

_dawson_
  • _dawson_
  • Amatör

• 80 inlägg
  • 0
Samsung LE-32S86BD eller Samsung LE-32S81B ???

Snälla hjälp mig!

Jag har sån grym beslutångest! Vilken av dessa, nästan identiska modeller, ska jag välja?
Har tänkt att koppla datorn till TVn via VGA, kommer så småning om att använda ett xbox via hdmi och så ska jag se på TV via lägenhetens analoga kabelnät.

Vilken av dessa två modeller passar bäst till de uppdragen? =)

Mycket tacksam för tipps och svar!

MVH
David Åkerberg

Postad 18 February 2008 - 20:10

nystrand
  • nystrand
  • Amatör

• 51 inlägg
  • 0

Kör den på PC i 1360 x 768 just nu, fungerar finfint, enda saken jag undrar är hur får jag ljudet ifrån mina datorhögtalare till tv'ns sidorhögtalare? Jag har dragit ur datorhögtalarna men får inget ljud direkt då, har KABEL AUDIO 3.5MM HANE TILL 2XRCA HANE (http://www.dustinhom...5010116430.aspx) men med den får jag inge ljud vilka vit och röda uttag jag sätter dem i(testat både med datorhögtalarsladden i och ur.

Har även testat ställa in i datorn på att välja Bildskärmssteroehögtalare men det gav mig inget.

För att få in rätt upplösning på tv'n när du kör genom datorn, koppla in tv,n så den är som din skärm. Starta om datorn och sen koppla tillbaka till din datorskärm där du kan välja 1360x768. Sen koppla in tv skärmen. då fick jag rätt upplösning på tv'n. (innan de hade jag ingen bild på tv'n)

Mitt problem med laag när jag lirar Guitar hero 3 kvarstår fortfarande, försökt pilla med inställningar men inget funnet, lite surt :)
Med mina gamla tjock tv försökte jag kalibrera lagget(man kan kalibrera i guitar hero så man träffar noterna även om man slår dem lite sent) och då hamnade jag på i princip 0ms kalibrering(aka den "tog" direkt). Denna tv'n har 8ms respons tror jag men endå så får jag runt 25ms kalibrering när jag kör i GH3, visst träffar man noterna men lite av känslan försvinner + expert låtar blir avsevärt svårare(läs tråkigare) att spela.

Tacksam för hjälp :)

Du kan koppla in 3,5 mm hane direkt i tv'n. Jag har det på min och det funkar kanon. Stoppa in den i audio brevid VGA ingången.

Postad 18 February 2008 - 20:15

nystrand
  • nystrand
  • Amatör

• 51 inlägg
  • 0

Snälla hjälp mig!

Jag har sån grym beslutångest! Vilken av dessa, nästan identiska modeller, ska jag välja?
Har tänkt att koppla datorn till TVn via VGA, kommer så småning om att använda ett xbox via hdmi och så ska jag se på TV via lägenhetens analoga kabelnät.

MVH
David Åkerberg

Vad har du för kabelnät idag? Har du extern digialbox med scart kan du köpa S81'an. S86'an har inbyggd digitalbox för dom fria kanalerna. CA-modul kan du köpa till men den funkar bara till boxer. Jag har en och har haft den sen i augusti och jag kan definitivt rekommendera den.

Postad 19 February 2008 - 08:52

_dawson_
  • _dawson_
  • Amatör

• 80 inlägg
  • 0

Snälla hjälp mig!

MVH
David Åkerberg

Vad har du för kabelnät idag? Har du extern digialbox med scart kan du köpa S81'an. S86'an har inbyggd digitalbox för dom fria kanalerna. CA-modul kan du köpa till men den funkar bara till boxer. Jag har en och har haft den sen i augusti och jag kan definitivt rekommendera den.

Jag har ingen digitalbox alls. Kör med antennsladd direkt från väggen till min nuvarande TV. Får in kabelTV från ett företag som heter Tuna KabelTV i området där jag bor. Inte sveriges mest kända kanske? haha =)

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.