Jag har lite problem med min Harman/Kardon AVR435. Jag köpte maskinen förra veckan men har inte lyckats få fram det ljud jag vill åt.
Jag har lyssnat på uppsättningen jag har i flera butiker och vad jag vill minnas har det låtit bättre överallt än vad det gör hemma hos mig. Högtalarna är förresten infinity primus.
Det hela började med att microfonen som följer med var pay så jag åkte in och fick en ny. Nu har jag provat allt möjligt men får inte fram särskilt bra ljud framförallt i 2 kanal stereo. Att titta på film funkar helt ok.
Tänkte höra lite om ni har några tipps?
Signalkällan är en dvd23:a jag har provat med både optisk och koaxial ifrån denna. Ljudet var olika men varken eller är sådär riktigt bra. Koaxial var bättre det försvand en del bas när man körde med optisk.
Ljudet är lite orent i dom högre tonerna tycker jag. Basen är det bra klipp i förutom när man tittar på film då tror jag dom försöker gå lite för djupt för det kan låta lite illa när man krämar på och det kommer någon mullrig effekt. Men detta blir säkert bättre när jag införskaffar mig en sub.
Hur går ni till väga när ni ställer in era hk förstärkare? Det här med fint ljud är gansga nytt för mig så kom gärna med alla tips ni kan komma på.
Redigerat av kowalofski, 24 July 2007 - 16:23.
Sökningen pågår
Avancerad sökning
71 bilder
4 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?