Samsung SyncMaster 245B
(Datorskärmar)
|
4
|
(33)
|
Inga priser |
Samsung 245b vs 226bw (0 inlägg)
|
18 år sedan |
Postad 26 July 2007 - 06:57
Postad 30 July 2007 - 10:09
Tyvärr har jag inte sett skärmen i verkligheten själv, men är bra sugen på att köpa en framåt hösten.
Postad 01 August 2007 - 14:31
Postad 02 August 2007 - 17:46
Postad 02 August 2007 - 17:51
Postad 02 August 2007 - 19:05
Postad 03 August 2007 - 09:22
Nu är den uppackad och inkopplad. Innan hade jag en 225bw också den från Samsung. Kortfattat så är jag väldigt nöjd med bytet. Kan rekomendera skärmen.
oki jag har hört att både horizontella och vertikala vinklar ska vara väldigt dålig på denna skärm minsta ändring då man böjer huvudet lite upp eller ner gör att färgerna skiftar i styrka.
Samt att det ska vara någon form utav hummande eller pip ljud från skärmen.
Vart köpte du skärmen. Står det bak på skärmen om det är en R, S eller C panel och vilket land är panelen tillverkad i ?
Är det mycke backlight bleeding ?
Postad 03 August 2007 - 11:54
Redigerat av Unregistered50ff1e23, 03 August 2007 - 11:55.
Postad 03 August 2007 - 13:50
Jag har suttit normalt vid datorn och har inte upplevt något problem med vinkeln. OBS att jag menar 205:an och inte 225:an. Jag ska titta på baksidan när jag komme hem och skriver en kommentar om vilken skärm jag har. Tycker intee att skärmen blöder. Har dock inte suttit i kolsvart rum och specifikt letat efter detta.
oki är den extremt ljusstark så att man nästan blir bländad när man sitter framför den ?
Kolla också om du kan höra nått hummande eller pipande ljud ifrån skärmen på nära håll eller när datorn är avslagen och du bara har skärmen på ?
Vore intressant o höra om hur pass bra den funkar o kolla på film med om det blir ett mörkblått sken i svarta delar av bilden.
Sedan vore det bra o veta om den funkar i 1920x1200 i 48hz (för 24fps film utan ryckningar i kamerapanoreringar) samt 50hz (För PAL 25fps material) men då krävs ett program som heter Powerstrip för att få det att funka.
Där man kan manuellt ställa hertzen till 48hz eller 50hz genom att gå in i Display profiles\configure\advanced timings options och ändra Vertical Geometry refresh rate till 48.000 eller 50.000hz.
Har skärmen något 1:1 läge så att den inte stretchar ut tex 640x480 som inte är ett widescreen läge till hela skärmen utan att det blir svarta kanter på sidorna istället?
Postad 03 August 2007 - 14:07
Har inte hört något ljud ifrån den. Verkar vara helt tyst.
Har tittat på lite filmtrailar i full HD upplösning och de såg väldigt bra ut. Har inte testat att titta på DVD än. Kommer att ske senare i kväll när barnen har somnat.
24 fps har jag ingen aning om det fungerar. Har inte heller någon möjlighet att testa.
1:1 läge vet jag inte heller. Har rätt mycket ikoner på skrivbordet och har ingen lust att stöka till dem.
Postad 03 August 2007 - 14:31
Kan inte hitta någon info om version av panel som sitter i. Men vad jag har läst så är det bara Samsung som tillverkar 24" panelerna.
Har inte hört något ljud ifrån den. Verkar vara helt tyst.
Har tittat på lite filmtrailar i full HD upplösning och de såg väldigt bra ut. Har inte testat att titta på DVD än. Kommer att ske senare i kväll när barnen har somnat.
24 fps har jag ingen aning om det fungerar. Har inte heller någon möjlighet att testa.
1:1 läge vet jag inte heller. Har rätt mycket ikoner på skrivbordet och har ingen lust att stöka till dem.
oki kolla gärna o se om det är några färgskiftningar (typ att färgerna blir mörkare eller ljusare) på skärmen när man kollar på mörkare bilder eller filmer och vrider huvudet upp o ner.
Vart köpte du skärmen ? Du verkar ju vara nöjd med den så vore ju bra om man kunde köpa från samma parti av skärmar.
Postad 03 August 2007 - 15:09
Köpte från Dustinhome. De har den på lager. resten återkommer jag med svar på i kväll.
Postad 03 August 2007 - 20:36
Hej.
Köpte från Dustinhome. De har den på lager. resten återkommer jag med svar på i kväll.
oki tack så mycket för all info.
Postad 16 August 2007 - 12:22
Ingen av ägarna som kan berätta lite mer om sina intryck?
Har kört den nu några månader och måste säga att den är riktigt fin. Som några andra har nämnt så är det ju Betraktningsvinkeln som är det negativa. Inte för att den stör mig.
Postad 16 August 2007 - 21:34
Ingen av ägarna som kan berätta lite mer om sina intryck?
Har kört den nu några månader och måste säga att den är riktigt fin. Som några andra har nämnt så är det ju Betraktningsvinkeln som är det negativa. Inte för att den stör mig.
oki skiftar färgerna kraftigt när man vrider huvudet upp och ner ?
Har varit sugen på att köpa den men har läst om många som klagar på den vertikala betraktningsvinkel dock har det varit för den amerikanska 245BW modellen men de ska ju va identiska.
Hör du nått pip eller hummande ljud från din skärm ?
Har du nån backlight bleeding på skärmen ?
Redigerat av fusion_400, 16 August 2007 - 21:35.
Postad 20 August 2007 - 18:55
Postad 22 August 2007 - 22:28
Lär väl inte få särskillt mycket för den? Kör dubblet. Skitnajs.Jag undrar samma som några andra här, är det någon backlight bleeding på skärmen? Är grymt sugen på denna skärm. Stod och dreglade över en 24" wide på OnOff häromdan, visserligen en Acer (de hade ingen Samsung hemma) men ändå. Frågan är ju vad man ska göra med sin 19" om man köper denna, sälja eller köra med dubbla skärmar...
Postad 11 November 2007 - 17:35
Hälsningar Olle
Postad 20 December 2007 - 16:57
Postad 23 December 2007 - 13:12
Har funeringar på att uppgradera till en 24" med snart. Hur blir det om man inte kör den i full upplösning 1920x1200? För det kräver ju sin dator att dra runt med den upplösningen.
Platta skärmar klarar ju av naturliga skäl bara "en upplösning" så om du tänker göra något annat än att spela med skärmen så är det knappast att rekommendera. Själv är jag väldigt nöjd med 245B, men jag är kanske inte så kräsen som många vill ge sken av att vara(?!) Bra bild, bra ljus och stor skärm
Såg förresten att OnOff rear 245B under mellandagsrean för 3995:- Lycka till!
Redigerat av tommiel, 23 December 2007 - 13:13.
Postad 02 March 2008 - 12:40
Antagligen dags att köra bort till onoff med den.
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
4
Samsung 245b vs 226bw
10 bilder
1 film
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?