Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Rock Band

548 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Omröstning: Betygsätt... (15 medlem(mar) har röstat)

...spelet.

1. 5 (8 röster [53.33%])

Procent av omröstning: 53.33%

2. 4 (5 röster [33.33%])

Procent av omröstning: 33.33%

3. 3 (1 röster [6.67%])

Procent av omröstning: 6.67%

4. 2 (1 röster [6.67%])

Procent av omröstning: 6.67%

5. 1 (0 röster [0.00%])

Procent av omröstning: 0.00%

Rösta Gäster kan inte rösta
Rock Band (inkl. Instrument) (PS3) (PlayStation 3-spel) 1 9.133332 (14) Inga priser
1 relaterade trådar

Postad 21 June 2007 - 17:01

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14825 inlägg
  • 0
Bifogad fil  rock_band_52612_446648.jpg   67.71K   0 Antal nerladdningar

Rock Band allows gamers to perform music from the world’s biggest rock artists with their friends as a virtual band using drum, bass/lead guitar and microphone peripherals, in addition to offering deep online connectivity. Built on deals with the world’s biggest record labels and music publishers, the music featured in Rock Band spans all genres of rock and include many of the master recordings from the biggest songs and artists of all time.

Redigerat av Unregisteredf64a5233, 14 January 2009 - 01:39.

Postad 21 June 2007 - 18:10

Unregistered87c0e1da
  • Unregistered87c0e1da
  • Användare

• 171 inlägg
  • 0
Fy tusan så häftigt, ska bli kul att se hur bra det fungerar när det kommer.

Postad 22 June 2007 - 11:56

joel87
  • joel87
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0
Schyrrans med Fender-strata, synd bara att dom tog det stora huvudet :o

Postad 30 July 2007 - 17:05

Unregistered8147b14e
  • Unregistered8147b14e
  • Veteran

• 2473 inlägg
  • 0
Paketet med alla instrument går att boka på webbhallen för 2000:- nu. November 2007 står det.. den som lever får se. Misstänker att jag får sätta upp lappar i trapphuset för att varna grannarna om att det kan skrålas ifrån min llägenhet när det spelas nån helg, speciellt om det innefattar bärs. :)

Redigerat av Unregistered8147b14e, 30 July 2007 - 17:14.

Postad 30 July 2007 - 17:38

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0
För 2000 spänn så hoppas jag det ingår minst en avsugning i priset :P

Skämt åsido. Vet ngn om man kan köpa bara tillbehören ngnstans?
Då jag har en importerad 360 så blir det svindyr frakt om jag ska köpa hela bundlen från kanada/usa. Risken är också överhängade att man åker på tull och skatt med så stora paket.
Min plan är då att beställa spelet från Kanade och köpa tillbehören i Sverige.

Min ranking

1. Trummor
2. Gitarr
3. Sång
4. Bas

Oroa er inte. Jag tänker bara sjunga för mig själv här hemma är för feg för att göra bort mig online :)
Anledningen att trummor ligger överst är pga man redan kört massa gitarr i Guitar Hero spelen.

Fråga. Ingår det en eller 2 gitarrer? 2 låter lite för bra för att vara sant.

Postad 30 July 2007 - 17:59

derpious
  • derpious
  • Guru

• 4346 inlägg
  • 0
En bas och en gitarr är det väl i paketet, eller varför skulle det vara 2 gitarrer?

btw, diggar din nya avatar radiozo.

Redigerat av derpious, 30 July 2007 - 18:00.

Postad 30 July 2007 - 18:05

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0
Vet vad jag ska tro. Tycker de får tillkännage vad som ingår i paketet snart så man vet vad det är man får för pengarna.
Är rätt säker på att det inte finns ngn bas iaf och att gitarren fungerar som en bas också. Precis som Guitar Hero.

Redigerat av Unregistereddc471864, 30 July 2007 - 18:09.

Postad 30 July 2007 - 21:56

fackamato
  • fackamato
  • Forumräv

• 906 inlägg
  • 0
Eller det kanske är meningen att man skall använda Guitar Hero2-gitarren till bas?

Postad 31 July 2007 - 08:04

Magnus M
  • Magnus M
  • Lärjunge

• 255 inlägg
  • 0
Innehållet i paketet är:

En spelskiva
En Gitarr
Ett trumset
En mic

Instrumenten kommer sannolikt även säljas separat liksom enbart spelskiva, åtminstone verkar det bli så i USA.
För 360 så har man fördelen att Xplorern kan agera gitarr/bas om man så vill, något som tyvärr inte ser ut att vara fallet med PS3 då PS2-gitarren inte verkar funka som den ska med de kontroll-adapters som finns ute.
Vidare existerar ingen "riktig" bas utan där får man använda sig av Fendern (eller Xplorer för 360), vill man ha alla instrument blir det alltså stora paketet + lös gitarr.

Redigerat av Magnus M, 31 July 2007 - 08:06.

Postad 31 July 2007 - 08:37

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0
Har du ngn officiell länk till det där? Det är så mycket spekulationer om pris och innehåll i den där bundlen nu. Kan inte hitta ngn officiell information eller pris. Verkar bara vara gissningar än sålänge.

Postad 25 August 2007 - 23:41

Unregistered8147b14e
  • Unregistered8147b14e
  • Veteran

• 2473 inlägg
  • 0
Rock band retail display revealed

Tucked away in a back room of Electronic Arts' mightily impressive press room here at the Games Convention was this spiffy retail display case for Rock Band.

The giant cardboard display has space for stand-alone copies of the game as well as stand-alone guitar and drum hardware. It's hard to tell if this is the final product, but it certainly looked like it was ready to start showing up at a Wal-Mart near you.

Postad bild

:)

EDIT: det ser ut som 360versionen på bilden. Intressant iallafall. :D

Redigerat av Unregistered8147b14e, 25 August 2007 - 23:47.

Postad 29 September 2007 - 16:00

Unregistered69f7f285
  • Unregistered69f7f285
  • Forumräv

• 537 inlägg
  • 0
http://multiplayerbl...ved-up-to-2007/

Skulle vara riktigt nice att ha Rock Band riggat här hemma i slutet av november istället för Q1 -08. Tror ni att det kommer bli några problem med restriktioner av online endast i US samt nertankning av låtar endast från US store? om man kör på US versionen av Rock Band dvs.

Postad 30 September 2007 - 01:51

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0
Det är nog mycket möjligt det inte blir samma DLC i europa som i USA. Distributionrättigheter osv.
Handla på US storen kan du inte i vilket fall som helst. Man måste ha amerikansk adress kopplat till ditt kreditkort för det ska fungera. Dessutom är det emot xboxlive avtalet så de har all rätt att stänga ditt konto på de kommer på dig.

Postad 30 September 2007 - 02:41

Unregistered69f7f285
  • Unregistered69f7f285
  • Forumräv

• 537 inlägg
  • 0

Det är nog mycket möjligt det inte blir samma DLC i europa som i USA. Distributionrättigheter osv.
Handla på US storen kan du inte i vilket fall som helst. Man måste ha amerikansk adress kopplat till ditt kreditkort för det ska fungera. Dessutom är det emot xboxlive avtalet så de har all rätt att stänga ditt konto på de kommer på dig.

<{POST_SNAPBACK}>

Tur att jag inte äger någon xbox då... :|

Postad 30 September 2007 - 03:12

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0
Hoppsan. PS3 skulle det stå såklart :)

Postad 20 November 2007 - 19:24

Unregistered69f7f285
  • Unregistered69f7f285
  • Forumräv

• 537 inlägg
  • 0
Revew uppe på gametrailers. *längtar*

Någon som har en aning om när i Q1 detta kommer till oss?

Postad 06 December 2007 - 23:46

Niko86
  • Niko86
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0

För 2000 spänn så hoppas jag det ingår minst en avsugning i priset B)

Då jag har en importerad 360 så blir det svindyr frakt om jag ska köpa hela bundlen från kanada/usa. Risken är också överhängade att man åker på tull och skatt med så stora paket.

Min ranking

1. Trummor
2. Gitarr
3. Sång
4. Bas

Oroa er inte. Jag tänker bara sjunga för mig själv här hemma är för feg för att göra bort mig online :lol:
Anledningen att trummor ligger överst är pga man redan kört massa gitarr i Guitar Hero spelen.

Vill bara berätta att jag har Rock Band uppackat i vardagsrummet. Köpte det från USA. ;) Det blev ju lite dyrt men det var det värt för att vara först.. MEN, dum som jag var så kom jag inte på förens jag kom innanför lägenhetsdörren med det maffiga paketet att det inte går att spela NTSC på en svensk xbox.. ;) Förstår någon hur mkt jag hatade mig själv? Eftersom jag hade lägntat som få efter det så var det ju inte bättre.. . Till min fråga, snälla säga att du vill sälja din importerade xbox till mig! ^_^ Jag har precis sålt min nu i hopp om att hitta en importerad men det verkar inte vara så lätt.. trodde jag skulle få en idag men jag blev blåst på 2300:-. ;) Den här historien börjar bli dyr men jag kan ju inte sluta nu.. Sälj den, snälla. ^_^

PS. Gitarren är inte trådlös och det är "bara" trummor, en gitarr och mick...

MVH Lars

Redigerat av Niko86, 06 December 2007 - 23:48.

Postad 07 December 2007 - 10:12

Snudge
  • Snudge
  • Användare

• 174 inlägg
  • 0

Vill bara berätta att jag har Rock Band uppackat i vardagsrummet. Köpte det från USA. :lol: Det blev ju lite dyrt men det var det värt för att vara först.. MEN, dum som jag var så kom jag inte på förens jag kom innanför lägenhetsdörren med det maffiga paketet att det inte går att spela NTSC på en svensk xbox.. ^_^ Förstår någon hur mkt jag hatade mig själv? Eftersom jag hade lägntat som få efter det så var det ju inte bättre.. . Till min fråga, snälla säga att du vill sälja din importerade xbox till mig! ;) Jag har precis sålt min nu i hopp om att hitta en importerad men det verkar inte vara så lätt.. trodde jag skulle få en idag men jag blev blåst på 2300:-. ;) Den här historien börjar bli dyr men jag kan ju inte sluta nu.. Sälj den, snälla. ^_^

MVH Lars

Vill inte vara taskig eller nåt, men så här i efterhand kan man ju undra varför du sålde 360:n och inte spelet?

Redigerat av Snudge, 07 December 2007 - 10:15.

Postad 07 December 2007 - 10:41

Unregisterede94bb78b
  • Unregisterede94bb78b
  • Användare

• 106 inlägg
  • 0

För 2000 spänn så hoppas jag det ingår minst en avsugning i priset B)

Min ranking

1. Trummor
2. Gitarr
3. Sång
4. Bas

Oroa er inte. Jag tänker bara sjunga för mig själv här hemma är för feg för att göra bort mig online :lol:

Vill bara berätta att jag har Rock Band uppackat i vardagsrummet. Köpte det från USA. ;) Det blev ju lite dyrt men det var det värt för att vara först.. MEN, dum som jag var så kom jag inte på förens jag kom innanför lägenhetsdörren med det maffiga paketet att det inte går att spela NTSC på en svensk xbox.. ;) Förstår någon hur mkt jag hatade mig själv? Eftersom jag hade lägntat som få efter det så var det ju inte bättre.. . Till min fråga, snälla säga att du vill sälja din importerade xbox till mig! ^_^ Jag har precis sålt min nu i hopp om att hitta en importerad men det verkar inte vara så lätt.. trodde jag skulle få en idag men jag blev blåst på 2300:-. ;) Den här historien börjar bli dyr men jag kan ju inte sluta nu.. Sälj den, snälla. ^_^

MVH Lars

Hmm, blir inte xboxet regionsfritt om man flashar det? Är lite nyfiken på vad Rockband-paketet kostade med tull, moms, frakt o allt vad som nu läggs på?

Postad 07 December 2007 - 10:51

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0
Antar du syftar på 360 och nej den blir inte regionsfri för att du chippar den.

Postad 08 December 2007 - 23:01

Baily
  • Baily
  • Forumräv

• 504 inlägg
  • 0
Ingen som köpt från Ebay ? Går på ca: 300$ inkl frakt. Dock svårt att hitta någon som skickar till Sverige, verkar det som....

Postad 08 December 2007 - 23:15

`rzr
  • `rzr
  • Beroende

• 1067 inlägg
  • 0
Denna fråga har säkert besvarats tidigare, men jag e lat å orkar inte leta :)

Finns ju massa roliga låtar till rock band på amerikanska PSN store. Kan man ladda ner dom till rock band om man har reggat sin ps3a i sverige? Kan man skapa ett USA konto?

Toksugen på liret nu.. orkar inte vänta längre :D

Postad 10 December 2007 - 00:06

Niko86
  • Niko86
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0

Vill inte vara taskig eller nåt, men så här i efterhand kan man ju undra varför du sålde 360:n och inte spelet?

HeHe, För att jag MÅSTE lira spelet nu!! =) Så fort som möjligt iaf. Tänker inte vänta tills det släpps i sverige... Dock verkar det vara svårt att få tag i en USA-box..

Hmm, blir inte xboxet regionsfritt om man flashar det? Är lite nyfiken på vad Rockband-paketet kostade med tull, moms, frakt o allt vad som nu läggs på?

Nope, tyvärr. Hade en flashad PAL. Som Baily skriver här nedan, ca 300$ totalt...

Edit: 300$ totalt plus 25% moms på summan av varan och frakten när det kommer till sverige. Det är ingen tullavgift på TV-spel och liknande. Fast jag bad killen som skickade at skriva ner värdet på paketet så jag betalade bara moms på ca 180$. :D

Ingen som köpt från Ebay ? Går på ca: 300$ inkl frakt. Dock svårt att hitta någon som skickar till Sverige, verkar det som....

Jopp, jag har ju det. :) Men har ingen USA-box. Det finns dom som skickar till sverige, jag hittade två stycken vars auktionstid slutade efter bara någon minut. Så det blev ett snabbt köp. :wub: Annars kan man alltid fråga om dom inte kan skicka till sverige ändå. Tror nog att dom flesta tänker att dom inte behöver skriva att dom skickar "wold wide" för dom blir av med det ändå... Men man kan ju fråga.

Redigerat av Niko86, 10 December 2007 - 00:09.

Postad 10 December 2007 - 00:31

Unregistered7630b632
  • Unregistered7630b632
  • Wannabe

• 49 inlägg
  • 0
Köpte på ebay för en vecka sen. 200$ för spelet + 108$ för express frakt. Frakten gick väldigt snabbt, bjöd hem det på söndagen och fick det levererat hem på onsdag morgon. Hade tur och åkte inte på moms och tull så det kostade mig 308$ totalt vilket är ganska exakt 2000kr.

Tyvärr så verkar det vara kvalitétsproblem med instrumenten och många i USA har fått sina utbytta på garantin. Jag verkar ha haft tur för mina fungerar utmärkt. Garantin gäller inte utanför USAs gränser så går nåt sönder så är det bäst att man har nån polare i USA som man kan skicka grejerna till så att han ordnar garantibytet.

Spelet är sjukt roligt, klart bättre än GH3 i mitt tycke. Finns ett par bilder i mitt galleri.

Postad 10 December 2007 - 14:13

Baily
  • Baily
  • Forumräv

• 504 inlägg
  • 0

Köpte på ebay för en vecka sen. 200$ för spelet + 108$ för express frakt. Frakten gick väldigt snabbt, bjöd hem det på söndagen och fick det levererat hem på onsdag morgon. Hade tur och åkte inte på moms och tull så det kostade mig 308$ totalt vilket är ganska exakt 2000kr.

Tyvärr så verkar det vara kvalitétsproblem med instrumenten och många i USA har fått sina utbytta på garantin. Jag verkar ha haft tur för mina fungerar utmärkt. Garantin gäller inte utanför USAs gränser så går nåt sönder så är det bäst att man har nån polare i USA som man kan skicka grejerna till så att han ordnar garantibytet.

Spelet är sjukt roligt, klart bättre än GH3 i mitt tycke. Finns ett par bilder i mitt galleri.

Ser klockrent ut !
Trökigt om det skiter sig med instrumenten, men som sagt vill ha begäret börjar bli alltför stort.
Behöver man kaggen något på trummorna föresten ?

Postad 10 December 2007 - 14:19

Unregisteredb354b1db
  • Unregisteredb354b1db
  • Amatör

• 61 inlägg
  • 0
Någon som vet om GH3 gitarren funkar till rock band? Tänkte mest om man skulle slå på stort nån gång så slipper man iaf en extra gitarr till nån av spelen.

Postad 10 December 2007 - 15:12

kokkelimokk
  • kokkelimokk
  • Lärjunge

• 410 inlägg
  • 0
Har också funderat på det. Kommer köpa Rock Band men eftersom man bara får med en gitarr och man ju vill ha två skulle det vara perfekt om gitarren till GH3 fungerar. Så kan man köpa GH3 till julledigheten så man har något kul att göra.
Men Rock Band gitarren har ju 5 knappar längre ner på halsen också, har dom andra det?

Postad 10 December 2007 - 17:13

Unregistered7630b632
  • Unregistered7630b632
  • Wannabe

• 49 inlägg
  • 0

Förstår inte riktigt vad du menar? Baskaggen? Den används hela tiden, speciellt på de svårare nivåerna.

När det gäller GH3 gitarren så fungerar den just nu inte till Rock Band på PS3 versionen. På Xbox360 så fungerar den. Det snackas om att man skall patcha spelet så att GH3 gitarren skall fungera även på PS3 i framtiden.

De fem extra knapparna på Rock Band gitarren finns inte på GH3 gitarren men de krävs inte. Man kan spela utan. Knapparna används för solon och om man kör på dessa knappar så behöver man inte slå an noterna med högerhanden utan man trycker bara ner knapparna. Men man kan även spela helt normalt under solona.

Redigerat av Unregistered7630b632, 10 December 2007 - 17:14.

Postad 10 December 2007 - 22:56

`rzr
  • `rzr
  • Beroende

• 1067 inlägg
  • 0
Nu har snubben på ebay skickat mitt ex ;) Budade hem för 220 dollars +90 i frakt.

Sweeet! ;)
Blir en grymt lång väntan, hoppas bara de hinner komma innan jul :lol:

Postad 11 December 2007 - 01:35

Baily
  • Baily
  • Forumräv

• 504 inlägg
  • 0

Förstår inte riktigt vad du menar? Baskaggen? Den används hela tiden, speciellt på de svårare nivåerna.

När det gäller GH3 gitarren så fungerar den just nu inte till Rock Band på PS3 versionen. På Xbox360 så fungerar den. Det snackas om att man skall patcha spelet så att GH3 gitarren skall fungera även på PS3 i framtiden.

De fem extra knapparna på Rock Band gitarren finns inte på GH3 gitarren men de krävs inte. Man kan spela utan. Knapparna används för solon och om man kör på dessa knappar så behöver man inte slå an noterna med högerhanden utan man trycker bara ner knapparna. Men man kan även spela helt normalt under solona.

Jo altså baskaggen, som man stampar på. Det är ju 4st "trummor" man slår med pinnarna på. Så man använder altså baskaggen tillsamans med det ? Som gitarren är det ju 5 knappar, då undrade jag om det är 5 st på trummorna också ;)

Postad 11 December 2007 - 07:27

casshern
  • casshern
  • Användare

• 183 inlägg
  • 0
Ska bli grymt kul med Rock Band.

Mest sugen på att spela trummor. Men jag är lite nyfiken på hur fungerar det med t.ex hihat, Används en av dom fyra "pukorna" som hihat eller?
Verkligen synd att det inte är dubbla pedaler!! Hur har dom egentligen gjort med vissa låtar som "kräver" dubbla pedaler? Såg nedladdningsbara låtar med ex.vis Metallica som om jag inte minns fel har "dubbel-kagge-takter".
Har dom lagt cymbaler på en av "pukorna" oxå? Skumt att slå en crash på puckorna ;)

Redigerat av casshern, 11 December 2007 - 07:28.

Postad 11 December 2007 - 08:30

Unregistered7630b632
  • Unregistered7630b632
  • Wannabe

• 49 inlägg
  • 0
Precis Baily, du har fyra pukor + en baskagge. Basen är bara en pedal man trampar på. Så fem trummor.

Casshern, precis som du säger så får pukorna agera alla möjliga delar av trummsetet. Du har oftast HiHat på den gula pukan och virvel på den röda. Cymbaler är oftast på den gröna längst till höger. Men det varierar från låt till låt. Jag är ingen trummis men jag har spelat på riktiga trummor och detta känns hyffsat realistiskt.

Postad 11 December 2007 - 11:05

casshern
  • casshern
  • Användare

• 183 inlägg
  • 0

Precis Baily, du har fyra pukor + en baskagge. Basen är bara en pedal man trampar på. Så fem trummor.

Casshern, precis som du säger så får pukorna agera alla möjliga delar av trummsetet. Du har oftast HiHat på den gula pukan och virvel på den röda. Cymbaler är oftast på den gröna längst till höger. Men det varierar från låt till låt. Jag är ingen trummis men jag har spelat på riktiga trummor och detta känns hyffsat realistiskt.

Ok! Tackar.....

Postad 11 December 2007 - 15:08

Baily
  • Baily
  • Forumräv

• 504 inlägg
  • 0
Wow känns som det blir ett köp denna vecka ;)
Kan man köpa lös gitarr någonstans förutom Ebay ? Som man skall ha till bas altså.

Edit: Vad hette säljarna som ni köpte utav på Ebay ? Kan ju vara smidigt om de har fler, då är man ju relativt säker på att man får hem grejerna :lol:

Redigerat av Baily, 13 December 2007 - 01:54.

Postad 13 December 2007 - 12:09

MazteR
  • MazteR
  • Amatör

• 91 inlägg
  • 0
det ska jag lätt köpa :D

Postad 17 December 2007 - 19:40

`rzr
  • `rzr
  • Beroende

• 1067 inlägg
  • 0
Gah, paketet är i malmö.. undra om de kan tänkas komma imorrn eller om de blir på onsdag. Hoppas på imorrn :D

Postad 18 December 2007 - 15:59

Baily
  • Baily
  • Forumräv

• 504 inlägg
  • 0

Gah, paketet är i malmö.. undra om de kan tänkas komma imorrn eller om de blir på onsdag. Hoppas på imorrn :lol:

Har du hämtat Rock Band ännu ? Testat något ?
Såg att man inte kan köpa gitarren löst, förutom de som säljer på Ebay från SE paketet. Dock hutlösa priser :D

Postad 18 December 2007 - 17:30

`rzr
  • `rzr
  • Beroende

• 1067 inlägg
  • 0
Ska hämta det nu! :lol:

Dom försökte leverera det tidigare idag, men vem fasen är hemma klockan 10 på en vardag?

Posten stänger om en halvtimme.. måste skynda mig. Återkommer med bilder och info ikväll eller imorrn.

Postad 20 January 2008 - 17:35

Unregistered8147b14e
  • Unregistered8147b14e
  • Veteran

• 2473 inlägg
  • 0
Nån som har fått svar på om Guitar hero 3 gitarren kommer at fungera till Rock band? Jag har hört rykten om att GH3gitarren inte funkar till Rock band just nu.

Någon som vet mer?

Postad 20 January 2008 - 17:40

Kocho
  • Kocho
  • Användare

• 237 inlägg
  • 0

Nån som har fått svar på om Guitar hero 3 gitarren kommer at fungera till Rock band? Jag har hört rykten om att GH3gitarren inte funkar till Rock band just nu.

Någon som vet mer?

Vad jag har hört/läst är att GH3 gitarren till xbox360 funkar på Rock Band(360) men inte PS3 gitarren till Rock Band(ps3)

Postad 20 January 2008 - 17:48

Unregistered8147b14e
  • Unregistered8147b14e
  • Veteran

• 2473 inlägg
  • 0

Någon som vet mer?

Vad jag har hört/läst är att GH3 gitarren till xbox360 funkar på Rock Band(360) men inte PS3 gitarren till Rock Band(ps3)

Å det är ju ett j-a otyg! är det snack om att det kan lösas med mjukvara eller är det bara att skaffa sig två till gitarrer? (sammanlagt 4. 2 x GH3 2 x Rock band)

Postad 20 January 2008 - 17:58

Kocho
  • Kocho
  • Användare

• 237 inlägg
  • 0

Någon som vet mer?

Å det är ju ett j-a otyg! är det snack om att det kan lösas med mjukvara eller är det bara att skaffa sig två till gitarrer? (sammanlagt 4. 2 x GH3 2 x Rock band)

Det va ett tag sedan jag läste det. Kan ha varit här: http://ps3.ign.com/a...6/836267p1.html
Men sen sökte jag på "firmware ps3 guitar hero guitar for rock band" på google och fick fram detta: Idag släpptes firmware 2.10 till Playstation 3, som bland annat introducerar stöd för .... av Guitar Hero 3-gitarrer i PlayStation 3-versionen av Rock Band

Postad 21 January 2008 - 00:46

Unregistered8147b14e
  • Unregistered8147b14e
  • Veteran

• 2473 inlägg
  • 0

Activision har sagt nej till en kompabilitetspatch som skulle göra att Playstation 3-versionens Guitar Hero III-gitarrer fungerar i Rock Band. Utvecklaren Harmonix säger till Shacknews att patchen, som även ger stöd för tredjepartsutvecklade extrasaker, är färdig men att den stoppades i sista stund.

Stoppet gäller enbart PS3-versionen; på Xbox 360 går det enligt uppgift utmärkt att sätta Rock Band-riff med Guitar Hero-instrument. Activision är utgivare för Guitar Hero-spelen medan Rock Band ges ut av konkurrenten EA. Harmonix, som gjort de första Guitar Hero-spelen, är kritiska till stoppet och ger sitt stöd till tredjepartsutvecklare och alla tillgängliga tillbehör.

Den nyaste informationen jag hittat... isåfall blir man ju ordentligt lurad om man har GH3 på PS3... Fan va surt.

Postad 22 January 2008 - 00:36

Kocho
  • Kocho
  • Användare

• 237 inlägg
  • 0
Blir riktigt sugen när jag ser alla Rock Band klipp han här har lagt upp på youtube. http://www.youtube.c...r...eaction&p=r
Han kör dock xbox360 versionen men det gör mig inte mindre sugen för det:)

Postad 22 January 2008 - 04:52

Unregistered70fd4719
  • Unregistered70fd4719
  • Lärjunge

• 272 inlägg
  • 0
En snabb fråga till er som har erfarenhet av både GH3 och Rock Band. Skiljer sig gitarrdelen mycket mellan GH3 och Rock Band? Jag har spelat endel GH3 hos kompisar och gillar det starkt, men funderar på att köpa Rock Band istället om det ger samma upplevelse vid lir med lyran. (Jag antar att man kan ställa samma fråga om SingStar vs Sing-delen av Rock Band???)

/Stonemountain

Postad 22 January 2008 - 06:05

Kocho
  • Kocho
  • Användare

• 237 inlägg
  • 0

En snabb fråga till er som har erfarenhet av både GH3 och Rock Band. Skiljer sig gitarrdelen mycket mellan GH3 och Rock Band? Jag har spelat endel GH3 hos kompisar och gillar det starkt, men funderar på att köpa Rock Band istället om det ger samma upplevelse vid lir med lyran. (Jag antar att man kan ställa samma fråga om SingStar vs Sing-delen av Rock Band???)

/Stonemountain

Har inte spelat Rock Band än men jag har hört att Gitarr delen på Guitar Hero är lite mer komplicerad(mer solon etc, fler gitarr låtar helt enkelt)

Postad 22 January 2008 - 18:40

`rzr
  • `rzr
  • Beroende

• 1067 inlägg
  • 0
Gitarrdelen på rockband är faktiskt ganska lätt. En grov jämförelse är väll att medium på gh motsvarar hard på rock band. Sen är de ju så att gitarren på rock band är inte alls lika lätt att spela på. Strumbaren t.ex är inte lika skön som på gh. Inget motstånd alls. Sen är ju alla noter rektangulära vilket iaf jag tycker är svårare att se när pull-offs å hammer-ons kommer.

Postad 23 January 2008 - 17:28

nottingman
  • nottingman
  • Wannabe

• 49 inlägg
  • 0
Nån som har hört nåt mer om release datumet i sverige?
om det finns nån möjlighet att det blir tidigare än mars?
mvh....nottingman :)

Postad 25 January 2008 - 17:49

Bagewitz
  • Bagewitz
  • Användare

• 188 inlägg
  • 0
Vill gärna köpa Rock Band nu direkt. Var ifrån ska man köpa det? Ebay? VG+?
Kostar runt 340 dollar från VG+. Hur stor risk är det att man åker på tull då?
Lite billigare på Ebay men hur stor är chansen att man blir blåst och slänger 2000:- åt ****?

Hjälp mig!

Redigerat av Bagewitz, 25 January 2008 - 17:49.

Postad 26 January 2008 - 14:12

Bagewitz
  • Bagewitz
  • Användare

• 188 inlägg
  • 0

Vill gärna köpa Rock Band nu direkt. Var ifrån ska man köpa det? Ebay? VG+?
Kostar runt 340 dollar från VG+. Hur stor risk är det att man åker på tull då?
Lite billigare på Ebay men hur stor är chansen att man blir blåst och slänger 2000:- åt ****?

Hjälp mig!

Budade hem ett Rock Band från Ebay nu. 189 dollar plus 99 i frakt. Har aldrig budat hem något från ebay innan så wish me luck:)

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.