Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

QLN Artech 8 vs. Jamo E770

5 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 01 August 2007 - 23:54

widde
  • widde
  • Beroende

• 1211 inlägg
  • 0
Är fortfarande på gång att köpa högtalare och funderar på vilka som presterar bäst;

QLN Artech 8

eller
Jamo E770..

Det sägs ju att QLN Artech 8 spelar jämnt och även bättre än Infinity Beta 50, vilket låter mycket bra.. Jag har tyvärr ej möjlighet att lyssna på varken QLN eller Jamo-högtalarna..
Jamo E770 sägs vara bra till bio, men hur är de till musik?

Jag byter från ett par Dynavoice M-65, som jag tycker känns ganska basfattiga och har alltid känt så oberoende av förstärkare. (Mina gamla Proson Conquest 66II spelade på med mer bas).
Jag vill ha bra stereoljud med bra pondus i ljudet. Tyngden i ljudet är viktigt. Det ska absolut INTE låta tunnt. Mellanregister och diskant ska naturligtvis låta riktigt bra också ;)

Vilka bör jag satsa på? Är villig att lägga runt 3500:- på frontar just nu och då ligger QLN rätt bra till, likaså Jamo då .. :D

EDIT: Kom igen, vilka skulle ni valt mellan dessa två? Varför? Jag behöver hjälp med mitt i-landsproblem! ;)

Redigerat av widde, 04 August 2007 - 20:10.

Postad 07 August 2007 - 08:09

Cellfanboy
  • Cellfanboy
  • Wannabe

• 37 inlägg
  • 0
QLN Artech 8

Dom skulle jag valt iaf pga av dubbla 8 or och märket qln har jag hört ska vara bra högtalare. :)

Postad 07 August 2007 - 11:08

MGW
  • MGW
  • Forumräv

• 621 inlägg
  • 0
Jag har också haft tanken på QLN och vad jag har läst så ska dem inte göra bort sig i karegorin billig HIFI.
JAMO däremot tog ju hem EISA Award för bästa hembio högtalare med sin E7 serie.

Tufft val med om jag skulle köpa grisen i säcken så skulle nog QLN vara mitt val.

Jag vet att det är tjatigt att höra men lyssna på dem om du har möjlighet.

/Martin

Postad 10 August 2007 - 10:44

widde
  • widde
  • Beroende

• 1211 inlägg
  • 0

Jag har också haft tanken på QLN och vad jag har läst så ska dem inte göra bort sig i karegorin billig HIFI.
JAMO däremot tog ju hem EISA Award för bästa hembio högtalare med sin E7 serie.

Tufft val med om jag skulle köpa grisen i säcken så skulle nog QLN vara mitt val.

Jag vet att det är tjatigt att höra men lyssna på dem om du har möjlighet.

/Martin

<{POST_SNAPBACK}>

Japp, jag vet :huh:
Jag ska försöka lyssna på dem. Tänkte dra in till Örebro någon dag här i nästa vecka och lyssna på QLN Artech 8 på hifihuset. Jamo E770 kommer jag nog dock få svårare att lyssna på, då jag inte hittar något bra ställe som säljer dem i närheten..

Men valet verkar ändå vara QLN-högtalaren.. Synd bara att de är så djupa som de är.. Lite svårmöblerade.. Men jag har ju inte sett dem i verkligheten än, så jag får väl bilda mig en uppfattning när jag ser dem.

Redigerat av widde, 10 August 2007 - 10:45.

Postad 10 August 2007 - 23:14

Arsenalhifi
  • Arsenalhifi
  • Forumräv

• 567 inlägg
  • 0
Vill gå och lyssna på både Qln Artech 8 och Jamo E770 , funderar på att sälja mina Canton eftersom dom inte klarar tex rock musik specielt bra.

För lite bas samt mellanreg och mer diskant, vill heldre ha motsattsen.

Redigerat av Arsenalhifi, 19 May 2008 - 21:15.

Postad 20 May 2008 - 17:37

kapiim
  • kapiim
  • Användare

• 223 inlägg
  • 0
Har inte hört någon av dem men rent estetiskt tycker jag Jamo är vackrare att vila ögonen på i alla fall. Sen hur de låter är en annan sak, har ju som sagt fått fina omdömmen. :)

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.