Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Liggfåtöljer i avlångt rum - MEN HUR?

Inga svar i detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 05 August 2007 - 09:53

zniff
  • zniff
  • Amatör

• 65 inlägg
  • 0
Har problem med att inreda TV rummet (se galleri).
Rummet är avlångt, där ytan framför TV bänken är lite under 4 meter djup, och 2.4 m bred.

Här vill jag kunna halvligga, det idealiska skulle vara såna där säng-madrasser man kan ställa in i höjd. Men, det funkar ju inte rent inredningsmässigt.

Istället tänkte jag kanske 2 smala schäslonger på varsin sida av rummet utmed vägg, typ Karlstad http://www.ikea.com/...ducts/S89841319.

Denna kan man sedan sätta samman vid mys-behov, samtidigt kan man gå förbi på vardera sida. Alternativt, ha en pall/soffbord mellan då de står isär. Tyvärr har jag bara lite mindre än 80 cm tillgodo för detta, då där även finns ett avlångt element som tar lite rymd.
Hittills allt väl, men om jag får ytterligare besök som vill åtnjuta det hela, är jag ganska rökt. Man kan ju ha ytterligare en smal fåtölj/schäslong, varpå man måste hoppa över soffryggen för att hämta drink.

Kan någon hjälpa mig att tänka utanför boxen?

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.