Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Byggtråd DLS UR6S "Golvhögtalare"

2 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 13 August 2007 - 19:08

Tellus82
  • Tellus82
  • Användare

• 200 inlägg
  • 0
Har nu pillat en del med lite ovanlig idé, kort & gott bygga en fullt fungerande högtalare utav ett framsystemskit från DLS. & för den som undrar så gör jag detta för att jag har kittet till övers & vill göra nåt skoj av dom. Kommer även att bli en matchande sub av en DLS Nobelium 10:a

Ett par bilder blir det iaf :) men än sålänge får ni nöja er med dessa...

Postad bild

Designstadiet, ritade en snabbskiss i solidworks för att se ungefär hur det blir men också för att räkna enkelt på mått för den slutliga volymen.

Postad bild

Jahapp, då va de en testlåda klar, nu fattas bara sidoplattor, bottenplatta samt skinnklädningen.

Postad bild

Kanske syns lite bättre på denna bild just avsmalningen mot botten på lådan, första intrycken då? ljusår över förväntan kan jag påstå. Dom är alltså konstruerade för att arbeta tillsammans med en sub så med enbart UR6:orna drivna ska man inte förvänta sig någon avgrundsbas, dom har däremot en fin attack i midbasen, tillsammans med en sub låter dom förbaskat bra faktiskt.

Ljudintrycken jämfört mot mina Audio Pro Avanti A100 gjorde mig en smula överraskad, UR6:orna har mer rymd, mycket bredare stereo perspektiv men ändå samlad mitt & ett klart & öppet mellanregister, diskanten är varken vass eller slö, passar min personliga smak väldigt bra.

Mer bilder från byggets gånge kommer :ph34r:

Redigerat av Tellus82, 13 August 2007 - 19:09.

Postad 13 August 2007 - 21:03

rotel2
  • rotel2
  • Forumräv

• 633 inlägg
  • 0
den ser smal ut ned till ? kan ge upphov till oönskade resonas, helmholtz. om man gör allt för smala passager.

Postad 18 August 2007 - 14:40

Tellus82
  • Tellus82
  • Användare

• 200 inlägg
  • 0
Det kryper framåt med dom, har lagt in en hel del bilder i galleriet för den intreserade.

Galleriet

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.