Jag bygger nytt hus, och vill vara lite förutseende när det gäller kabeldragning. Därför behöver jag lite kloka råd av Er i detta forum.
Såhär tnker jag:
I vardagsrummet (mot en yttervägg) kommer en 42 tums plasma att parkeras upphängd på väggen (finns redan). Under denna en stor Tv bänk med mycket plats för apparater. Bla ska ny souround anl införskaffas för men även (eller helst även) klara av att leverera ljud till övriga rum i huset. Utöver det så ska det göras plats för en infälld proj i taket samt duk för de där speciella popcorn-tillfällena.
Nu kommer det knepiga, eftersom jag inte vet så mycket om hi-fi audio kablage. Hur i h_v_t ska jag göra och hur mycket plats behöver jag för att dra kablar i väggen? Bara EN Scart är ju inte sådär busenkel att dra i ett PVC rör direkt och med DVD, Digitalbox etc. så är det i alla fall 2 om inte kanske tre som måste fram bara till TVn, och från maskin till proj så är det ju säkert 10 m kabel som krävs. Utöver det så tillkommer högtalar och styr till övriga rum.
Hur har ni som byggt in kablage gjort?
Sökningen pågår
Avancerad sökning
7 bilder

Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?