Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Samsung DCB-B270Z

107 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Samsung DCB-B270Z (Digitalboxar) 2 6.699998 (29) Inga priser
1 relaterade trådar

Postad 16 August 2007 - 08:08

mege
  • mege
  • Amatör

• 93 inlägg
  • 0
Hej!
Såg på samsung.se att det finns en ny comhembox. Någon som har kontakter inom elektronikhandeln och kan tänkas veta när den går att inhandla?
Samsung DCB-B260Z är nästan slut överallt så den borde vara på gång.
/mege

Postad 16 August 2007 - 15:39

Bone
  • Bone
  • Amatör

• 96 inlägg
  • 0
Intressant, jag var precis på väg att köpa en DCB-B260Z, men den verkar som sagt vara slut på de flesta ställena.

Skillnadena mellan DCB-B260Z och DCB-B270Z verkar ju minst sagt vara små, annan demodulation och annat chipset enligt produktbladet, vad nu det innebär rent praktiskt.

Om man läser omdömena om DCB-B260Z så verkar det vara en del klagomål på EPG:n, man kan väl inte annat än hoppas att det lösts i den nyare lådan!

Postad 17 August 2007 - 15:47

Zacabeb
  • Zacabeb
  • Veteran

• 2484 inlägg
  • 0
Efter att ha tittat lite i bruksanvisningen för DCB-270 så verkar det som att den stora skillnaden är menyerna, som nu har samma grundutseende som i DCB-850 istället för den ganska grovhuggna utformningen de hade i DCB-260.

Postad 22 August 2007 - 09:53

mege
  • mege
  • Amatör

• 93 inlägg
  • 0
Ingen med lite info om försäljningsstart?

Postad 23 August 2007 - 09:29

Bone
  • Bone
  • Amatör

• 96 inlägg
  • 0
Nu finns den i alla listad till försäljning, även om ingen butik verkar ha den i lager just nu.

Postad 06 October 2007 - 15:30

Unregistered1124
  • Unregistered1124
  • Beroende

• 1000 inlägg
  • 0
Hoppas jag har fel när jag skriver nedanstående.

Humax CX 1201C <- klarar ej 16:9-TV på det viset att den drar ut 4:3-sändningar i stället för att visa svarta remsor på höger och vänster sida av bilden.

Sagem ICD 3000 och Samsung DCB-9401Z fungerar som de ska: är det 4:3-sändning så visas svarta remsor på höger och vänster av bilden. Man behöver alltså ej ändra något på teven.

Min Humax-box gick sönder och jag beställde då en ny Samsung B270Z (ersättaren för DCB-9401Z och B260Z).

Tror ni B270Z klarar av att visa 4:3-sändningar korrekt? NEJ! Den drar ut bilden felaktigt precis som Humax-boxen gör. Man måste alltså ändra manuellt på teven eller stå ut med utdragen bild.

Fråga: Visar B260Z bilden rätt eller fel? Det skulle jag vilja veta.

Tillägg: När man byter kanal och info-skylten visas så visar boxen om sändningen är 4:3 eller 16:9. Boxen känner med andra ord av korrekt vad det är för typ av utsändning. Då känns det extra dumt att den inte visar 4:3-sändningen så som den ska visas.

Tillägg 2: Nu funkar det. Med Samsung 9401 ska teven vara ställd i wide-läge eftersom boxen lägger till svarta remsor vid 4:3-sändningar. Med Samsung B260Z ska teven vara ställd i 4:3-läge eftersom boxen skickar signalen via scart som talar om huruvida sändningen är 4:3 eller 16:9. Således fungerar B270Z som den ska, bara annorlunda jämfört med 9401. ;)

Redigerat av Unregistered1124, 25 February 2008 - 20:12.

Postad 06 October 2007 - 16:24

XYZ
  • XYZ
  • Amatör

• 75 inlägg
  • 0

Humax CX 1201C <- klarar ej 16:9-TV på det viset att den drar ut 4:3-sändningar i stället för att visa svarta remsor på höger och vänster sida av bilden.

Sagem ICD 3000 och Samsung DCB-9401Z fungerar som de ska: är det 4:3-sändning så visas svarta remsor på höger och vänster av bilden. Man behöver alltså ej ändra något på teven.

Min Humax-box gick sönder och jag beställde då en ny Samsung B270Z (ersättaren för DCB-9401Z och B260Z).

Tror ni B270Z klarar av att visa 4:3-sändningar korrekt? NEJ! Den drar ut bilden felaktigt precis som Humax-boxen gör. Man måste alltså ändra manuellt på teven eller stå ut med utdragen bild.

Tillägg: När man byter kanal och info-skylten visas så visar boxen om sändningen är 4:3 eller 16:9. Boxen känner med andra ord av korrekt vad det är för typ av utsändning. Då känns det extra dumt att den inte visar 4:3-sändningen så som den ska visas.

<{POST_SNAPBACK}>

Du "tror" en hel del men lite fakta hade inte skadat. Kolla här: Länk

Notera skillnad mellan SCART och HDMI. Det verkar vara en fördel att använda SCART till vanligt TV tittande.

Postad 06 October 2007 - 17:54

Unregistered1124
  • Unregistered1124
  • Beroende

• 1000 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Du "tror" en hel del men lite fakta hade inte skadat. Kolla här: Länk

Notera skillnad mellan SCART och HDMI. Det verkar vara en fördel att använda SCART till vanligt TV tittande.

<{POST_SNAPBACK}>

Intressant tråd. Citerar:

"Föresten detta med 4:3/16:9 omkoppling när man använder en TV/proj som inte har någon sådan ingång (för signalen från SCARTen), så kan jag tipsa om att det finns digital boxar som har en speciell hantering/konvertering av bilden. Dom kan skicka ut 4:3 bilden i 16:9 format. Detta medför att TV/proj alltid skall stå i 16:9 läge. Det boxen gör är att krympa bilden i sidled och lägga till svarta sidor (ingen förändring i höjd led). Den visar också mycket mer av 4:3 bilden än vanligt (overscan på sidorna). Det blir alltså en lite större bild än med vanliga 4:3 läget. Jag vet dock inte om boxen gör det digitalt eller analogt. Sker det digitalt med mindre pixlar i resultat bilden, så borde det bli sämre bild. Borde vara möjligt att göra analogt genom att skicka ut pixlarna lite snabbare än normalt (och lägga till mellanrum mellan raderna)."

Förstår dock inte varför du blandar in HDMI i detta.

Redigerat av Unregistered1124, 07 October 2007 - 11:04.

Postad 10 November 2007 - 01:22

Gunnar_R
  • Gunnar_R
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0
Det är ingen gigantisk skillnad mellan 260 och 270.

Ett jätteproblem med 270:n: Man kan inte använda ett kort som är parat med en HD-box i den. Men detta problem kommer sannolikt att fixas så småningom.

Postad 19 November 2007 - 12:01

contra
  • contra
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0
Köpte en DCB-270Z förra veckan. Bra bild men jag retar mig på att man får vara mycket snabb i knapptryckningarna. Håller man nere knappen för länge så bläddrar den på som själva....
Mycket irriterande! Har någon något tips om hur man kopplar ur denna funktion?

Postad 19 November 2007 - 13:52

Ardbeg
  • Ardbeg
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0
SKillnaden mellan B260 och B270

-User interface. I B270 samma layout som i PVR-boxen
-Fjärrkontrollen. Den nya är svart (matchar TV-fjärren väldigt bra).

Postad 20 November 2007 - 19:29

Unregistered1124
  • Unregistered1124
  • Beroende

• 1000 inlägg
  • 0

Köpte en DCB-270Z förra veckan. Bra bild men jag retar mig på att man får vara mycket snabb i knapptryckningarna. Håller man nere knappen för länge så bläddrar den på som själva....
Mycket irriterande! Har någon något tips om hur man kopplar ur denna funktion?

Har jag verkligen inte märkt något av på min 270.

Postad 28 January 2008 - 19:32

BaraBra
  • BaraBra
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0
Måste man beställa via com hem eller går det att handla i butik så att man slipper betala överpris eller sitta på lång bindningstid?

Postad 30 January 2008 - 21:08

Unregistered6df60672
  • Unregistered6df60672
  • Veteran

• 1811 inlägg
  • 0
Jag köpte min från Expert för en krona med 12 månaders bindningstid. Gick jättebra. Ska du ha medium 8 favvos kan det vara bra att ha bestämt de kanalerna innan. Utan bindningstid får du nog lägga runt en tusing för den.

Redigerat av Unregistered6df60672, 30 January 2008 - 21:09.

Postad 05 February 2008 - 11:29

swoop_aeg
  • swoop_aeg
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Har precis köpt denna boxen, men har lite problem med bilden då scarten är kopplad för RGB och inte komponent (till AV1/RGB)...

Vet inte riktigt hur jag ska förklara, men bilden har liksom små dallringar nedåt över tvn (Samsung M86 -37"), lite som små band med färgskiftningar som rör sig nedåt. Beror det på störningar i kabeln eller? Problemet finns inte när den kör på komponent, men då är färgerna istället lite tråkigare.

Postad 05 February 2008 - 15:50

Unregistered1445
  • Unregistered1445
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Jag har också nyss införskaffat denna box och har problem med störningar/låg signalstyrka. Se separat tråd: https://www.minhembi...howtopic=186846

Postad 05 February 2008 - 21:48

Unregistered1124
  • Unregistered1124
  • Beroende

• 1000 inlägg
  • 0

Har precis köpt denna boxen, men har lite problem med bilden då scarten är kopplad för RGB och inte komponent (till AV1/RGB)...

Vet inte riktigt hur jag ska förklara, men bilden har liksom små dallringar nedåt över tvn (Samsung M86 -37"), lite som små band med färgskiftningar som rör sig nedåt. Beror det på störningar i kabeln eller? Problemet finns inte när den kör på komponent, men då är färgerna istället lite tråkigare.

Du menar komposit, inte komponent.

Är du säker på att du har en scart-kabel som klarar RGB?

Postad 06 February 2008 - 14:43

swoop_aeg
  • swoop_aeg
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Aaa, komposit, precis.

Nja, om scarten fixar RGB vet jag inte, det var ju den som hängde med boxen. Ska köpa mig en ny nu, får unna TVn det. Skriver mer senare om det.

Tack för svaren, hursomhelst!

Postad 06 February 2008 - 15:13

alfista
  • alfista
  • Veteran

• 2230 inlägg
  • 0

Nja, om scarten fixar RGB vet jag inte, det var ju den som hängde med boxen. Ska köpa mig en ny nu, får unna TVn det. Skriver mer senare om det.

Det är måhända inte några höjdarkablar som följer med boxarna normalt, men de klarar RGB.
Checklistan för RGB lyder:
1. Ställ in boxen på att skicka ut RGB på TV-utgången (heter kanske AV1 i detta fall).
2. Använd en kabel som klarar RGB. (OK)
3. Koppla till en ingång på TVn som klarar att ta emot RGB (vilket inte alla SCART ingångar gör).

Det du beskriver som daller skulle kunna vara störningar från kabelnätet som tar sig in i boxen genom antennkabeln, i synnerhet om någon av komponenterna i ditt system är ansluten till skyddsjord (exempelvis en PC kopplad till ett jordat uttag) . Avhjälps i så fall i allmänhet genom en jordavskiljare, kan exempelvis köpas på Kjell & Co

Postad 11 February 2008 - 13:04

swoop_aeg
  • swoop_aeg
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Tack! Jordavskiljare låter som det jag söker! Lägger en sån på inköpslistan.

Postad 15 February 2008 - 19:31

Topper Harley 77
  • Topper Harley 77
  • Veteran

• 1997 inlägg
  • 0
Har haft den här ett par månader och den har nu börjat agera märkligt.
Efter någon minut av tittande fryser bilden och boxen "hänger" sig helt.
Går inte att stänga av med fjärren, inget kanalbyte, inget.

När man rycker strömmen på den och kör igång igen så kör dioderna
först gult några sekunder sen grönt snabbt, sen blinkar alla tre, rött, gult och grönt
3 gånger för att sedan gå över till grönt igen.

Då är det ok igen, någon minut sen hänger den sig igen... :)

Jag har återställt den också men det blev ingen förbättring.

Skicka tillbaks till CH eller vad? ;)

Postad 17 February 2008 - 00:58

Gunnar_R
  • Gunnar_R
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0
Topper:

Det låter ungefär som att du försöker använda ett programkort som är pairat med HD-boxen. Dock borde du ju då kunna byta kanal, med CH+/- alltså.

Låser sig boxen på studs om du går in i inställningarna och "Om Conax CA" (tror det hette så)?

Postad 17 February 2008 - 11:41

Topper Harley 77
  • Topper Harley 77
  • Veteran

• 1997 inlägg
  • 0

Låser sig boxen på studs om du går in i inställningarna och "Om Conax CA" (tror det hette så)?

Japp!
Har provat det 2-3 gånger och då har den gjort det.
Men det kan inte vara pairningen ändå eftersom jag fick
ett nytt syskonkort för bara någon dag sedan...

Jag undrar mer vad dioderna blinka för...? :P

Postad 18 February 2008 - 20:23

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

• 5967 inlägg
  • 0
Har de inte löst det med pairingen ännu ..

Istället för syskonkort eller att springa runt med ett kort till alla tv apparaterna
så skaffa er en smartwi .. fungerar kanon till både samsung och HD boxen.

Maveric :)

Postad 03 March 2008 - 18:30

TommyTurbo
  • TommyTurbo
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Hej alla,
Jag undrar bara om den här boxen (B270Z, alltså) är kompatibel med Samsungs Anynet?

</tommy>

Postad 06 April 2008 - 11:19

Unregistered6df60672
  • Unregistered6df60672
  • Veteran

• 1811 inlägg
  • 0
Har märkt en konstig grej med min box. Om jag ska spela in från boxen till dvd recordern via RGB-ingången till dvd:n så tajmar jag ett program i epg samt tajmar i dvd:n. Efter inspelning och när jag sen ska titta på den så har det hänt några gånger att inforutan om programmet från boxen ligger kvar i rutan. Den går ju igång för att visa vilket program jag har ändrat till, men problemet är att den hänger kvar hela j-vla tiden. Spelade in en långfilm där inforutan var kvar hela tiden och skymde därför textraden. Det vara bara att radera hela filmen. Detta händer inte ofta men kanske 1 av fem gånger. Är det nåt viktigt som ska spelas in blir jag lite nervös för att den rutan ska ligga kvar mer än vad inställningen (3 sec) är. Någon som drabbats av liknande eller vet hur detta fel kan avhjälpas? Har prövat att återställa den och dra ut sladden men det återkommer.

Postad 06 April 2008 - 12:30

Unregistered1124
  • Unregistered1124
  • Beroende

• 1000 inlägg
  • 0
Ett problem jag råkat ut flera ggr är att Favoritlistan blir korrupt. Måste radera och återskapa den eller i värsta fall göra fabriksåterställning.

Postad 07 April 2008 - 19:46

Mag00
  • Mag00
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0
Är det nån av er som har införskaffat denna box som har något, positivt eller negativt, att säga om hastigheten vid kanalbyten?

Postad 08 April 2008 - 10:56

Unregistered1124
  • Unregistered1124
  • Beroende

• 1000 inlägg
  • 0

Är det nån av er som har införskaffat denna box som har något, positivt eller negativt, att säga om hastigheten vid kanalbyten?

Positivt.

Postad 14 April 2008 - 19:45

EUNE
  • EUNE
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0
Har idag fått hem denna box, bor i ett Comhem hus.
När boxen är "Standby" och jag startar TV´n så hamnar jag automatiskt på AV1, dett gör jag inte på någon annan box jag har ägt eller äger nu. Att TV´n byter till AV1 när jag startar boxen det vore normalt men inte i standby.
Är det så för er andra också?

Har sedan tidigare en Samsung DCB 260 och en Samsung PVR 850, TV´n är en Sony 32U3000.

Har inte hittat något sätt att ändra detta i någon menu, varken för TV eller dekoder.

Postad 14 April 2008 - 21:46

Unregistered1124
  • Unregistered1124
  • Beroende

• 1000 inlägg
  • 0

Har idag fått hem denna box, bor i ett Comhem hus.
När boxen är "Standby" och jag startar TV´n så hamnar jag automatiskt på AV1, dett gör jag inte på någon annan box jag har ägt eller äger nu. Att TV´n byter till AV1 när jag startar boxen det vore normalt men inte i standby.
Är det så för er andra också?

Har sedan tidigare en Samsung DCB 260 och en Samsung PVR 850, TV´n är en Sony 32U3000.

Har inte hittat något sätt att ändra detta i någon menu, varken för TV eller dekoder.

Ja, min tv startar tyvärr på AV1 med DCB-B270Z i standby-läge.

Postad 15 April 2008 - 18:22

avozetta
  • avozetta
  • Användare

• 158 inlägg
  • 0

Om man läser omdömena om DCB-B260Z så verkar det vara en del klagomål på EPG:n, man kan väl inte annat än hoppas att det lösts i den nyare lådan!

Jag skaffade en 270z för c:a en månad sedan. EPG:n funkade i en vecka men känndes lite buggig. Sedan dog den helt. Ingen kanalinformation alls på flera veckor. Ringde Comhem idag och fick det dystra svaret att det finns ett fel i programvaran även på denna modell gällande EPG:n. Och någon tidpunkt för uppgradering hade de inte.

Skandaldåligt av Comhem/Samsung att detta inte är fixat om problemen redan fanns på den tidigare modellen!

Nödlösningen är, enligt Comhem, att dra ur nätkontakten en stund. Då kan det i bästa fall fungera i flera dagar, i sämsta fall några timmar. Suck.

Så ni som skaffat en har säkert samma problem.

Redigerat av avozetta, 15 April 2008 - 22:42.

Postad 16 April 2008 - 19:01

EUNE
  • EUNE
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0

Ja, min tv startar tyvärr på AV1 med DCB-B270Z i standby-läge.

Ställde frågan till Comhem, deras svar:
Hej och tack för ditt e-postmeddelande!

Du ska kunna växla av-läget själv på din Tvs fjärrkontroll. Det brukar finnas en knapp som heter, Av, Ext, source eller liknande.

Med vänlig hälsning

Com Hem AB
Kundservice

Blev inte klokare för det.
Skickade en följd fråga där jag bad dem förklara varför boxen gör så.

Postad 16 April 2008 - 20:04

Zacabeb
  • Zacabeb
  • Veteran

• 2484 inlägg
  • 0
Det låter som om det antingen är en bugg eller ett hårdvarufel som gör att den lägger ut statussignal på SCART:en även när boxen är avstängd.

Postad 17 April 2008 - 12:42

Unregistered1124
  • Unregistered1124
  • Beroende

• 1000 inlägg
  • 0

Ställde frågan till Comhem, deras svar:
Hej och tack för ditt e-postmeddelande!

Du ska kunna växla av-läget själv på din Tvs fjärrkontroll. Det brukar finnas en knapp som heter, Av, Ext, source eller liknande.

Med vänlig hälsning

Com Hem AB
Kundservice

Blev inte klokare för det.
Skickade en följd fråga där jag bad dem förklara varför boxen gör så.

Haha, härligt goddag yxskaft-svar från Comhem.

Postad 17 April 2008 - 17:36

Peison
  • Peison
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0
Jag har också samma problem om man nu ska kalla det problem. Det verkar alltså som att det är en feature och inte en bugg.
Polaren har en likadan och den gör på samma sätt.

Postad 17 April 2008 - 17:53

EUNE
  • EUNE
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0
Då är man inte ensam om det då. Får se vad Comhem svarar nästa gång.

Postad 20 April 2008 - 19:55

Unregistered6df60672
  • Unregistered6df60672
  • Veteran

• 1811 inlägg
  • 0
Då kanske mitt problem (med inforutan) är en bugg också. Mailade comhem idag så vi får se vad de säger. Ska testa nu att spela in Bourne Identity på fyran ikväll. Skiten uppstår ju bara när boxen är avstängd innan timern väcker den. Tajmar jag när boxen är på är det ok.

Postad 20 April 2008 - 21:34

Unregistered1124
  • Unregistered1124
  • Beroende

• 1000 inlägg
  • 0
Ett annat problem är att om jag använder Timer-funktionen så blir alltid Favoritlistan "avstängd", dvs listan med alla kanaler är vald i stället, med följd att jag manuellt måste välja Favoritlista igen för att mina kanaler ska hamna på rätt kanalnummer. Hoppas ni hängde med i svängarna.

Postad 10 May 2008 - 12:52

Unregisteredeb1967c8
  • Unregisteredeb1967c8
  • Användare

• 129 inlägg
  • 0
Jag har haft boxen ett tag och upptäck följande:

1.) Fjärkontrollen är riktningskänslig (dåligt för att vara 2008)

2.) Fjärrkontrollen är inte ergonomisk. Man får kröka fingrarna för att använda de små knapparna nertill.

3.) Favortilistan blir "nukad" emellanåt. Jag har fått göra reset till fabriksinställningar 2 ggr.

4.) "Ingen kanalinformation" visas på TV:n när man zappar utan att använda EPG:n. För att fixa detta krävs att nätssladden dras ur en stund. Mycket irriterande.

Jag kan inte rekommendera detta Samsung-junk till någon.

Jag fick svar ifrån ComHem idag om att en hårdvaruuppdatering är på väg. Det lät konstigt så jag frågade om de inte menar mjukvaruuppdatering? Jo, det var mjukvaruuppdatering de menade, men de kunde inte ge något datum för detta.

Postad 10 May 2008 - 19:06

Unregistered1124
  • Unregistered1124
  • Beroende

• 1000 inlägg
  • 0
3.) Favortilistan blir "nukad" emellanåt. Jag har fått göra reset till fabriksinställningar 2 ggr.

4.) "Ingen kanalinformation" visas på TV:n när man zappar utan att använda EPG:n. För att fixa detta krävs att nätssladden dras ur en stund. Mycket irriterande.

Jag har råkat ut för bägge. Blir favoritlistan nukad så funkar inte heller kanalinfon när man zappar, det hör alltså ihop.

Hur undvika nukad favoritlista? Slå inte av strömmen, stäng bara av boxen till standbyläge mha fjärren. Tråkigt att det ska behöva vara så 2008.

Postad 13 May 2008 - 08:11

damst
  • damst
  • Användare

• 175 inlägg
  • 0
Har haft denna ett tag jag också nu. Gillar den inte alls. Fjärrkontrollen fungerar mycket skumt. Ibland händer inget, nästa gång bläddrar den på som bara ¤)&%¤&%. Gillar inte alls att man inte kan bläddra och se vad det är på dom andra kanalerna medan man tittar på en kanal (som man kunde göra med Humax boxen t.ex).

Tycker överhuvudtaget att utvecklingen av boxar för kabel är skrattretande dålig :)

Redigerat av damst, 13 May 2008 - 08:11.

Postad 24 May 2008 - 11:09

Unregistered6df60672
  • Unregistered6df60672
  • Veteran

• 1811 inlägg
  • 0
Kan hålla med om att det är irriterande när favoritlistan försvinner så det går inte att zappa utan att trycka fram den igen.Riktningskänslig är den också. Jag är ändå nöjd med bilden.
Ska skicka in min box för problem med inforutan. Har lånat en humax sd box och den har vissa positiva saker än samsung boxen. Bland annat att listan inte förvinner samt att den inte är så riktningskänslig.

Postad 24 May 2008 - 14:43

Unregistered1124
  • Unregistered1124
  • Beroende

• 1000 inlägg
  • 0

Kan hålla med om att det är irriterande när favoritlistan försvinner så det går inte att zappa utan att trycka fram den igen.Riktningskänslig är den också. Jag är ändå nöjd med bilden.
Ska skicka in min box för problem med inforutan. Har lånat en humax sd box och den har vissa positiva saker än samsung boxen. Bland annat att listan inte förvinner samt att den inte är så riktningskänslig.

Vadå " favoritlistan försvinner så det går inte att zappa utan att trycka fram den igen"?

Vad för problem med inforutan?

Postad 25 May 2008 - 16:10

Unregistered6df60672
  • Unregistered6df60672
  • Veteran

• 1811 inlägg
  • 0

Vadå " favoritlistan försvinner så det går inte att zappa utan att trycka fram den igen"?

Vad för problem med inforutan?

Jag har medium 8 favoriter vilket innebär att det är rätt många kanaler som jag inte har. För att trycka fram kanal efter kanal kan jag ju använda piltangent eller ch +. Men då händer det att jag får upp en kanal jag inte har även om jag lämnade favoritlistan på senast. Alltså den går tillbaka till den ordinarie listan med alla möjliga kanaler. Så jag kan inte zappa framåt utan att få en kanal jag inte har.

Angående inforutan. Den hänger ibland kvar hela programmet efter en timing i EPG. Ska skicka tillbaka boxen denna veckan.

Postad 25 May 2008 - 21:28

Unregistered1124
  • Unregistered1124
  • Beroende

• 1000 inlägg
  • 0

Jag har medium 8 favoriter vilket innebär att det är rätt många kanaler som jag inte har. För att trycka fram kanal efter kanal kan jag ju använda piltangent eller ch +. Men då händer det att jag får upp en kanal jag inte har även om jag lämnade favoritlistan på senast. Alltså den går tillbaka till den ordinarie listan med alla möjliga kanaler. Så jag kan inte zappa framåt utan att få en kanal jag inte har.

Angående inforutan. Den hänger ibland kvar hela programmet efter en timing i EPG. Ska skicka tillbaka boxen denna veckan.

Ditt första problem beror på timer-funktionen. Så fort en kanal valts av timerfunktionen så byter boxen från Favoritlistan till "globala" listan. Det händer _enbart_ i samband med att man använder timerfunktionen.

Att inforutan hänger kvar har jag inte drabbats av.

Bägge problemen bör lätt kunna fixas mha mjukvaruppgradering.

Postad 26 May 2008 - 18:41

Unregistered6df60672
  • Unregistered6df60672
  • Veteran

• 1811 inlägg
  • 0

Ditt första problem beror på timer-funktionen. Så fort en kanal valts av timerfunktionen så byter boxen från Favoritlistan till "globala" listan. Det händer _enbart_ i samband med att man använder timerfunktionen.

Att inforutan hänger kvar har jag inte drabbats av.

Bägge problemen bör lätt kunna fixas mha mjukvaruppgradering.

Jag skickade in boxen idag med anledning av problemen med att inforutan hänger kvar. Räknar väl med att den är iväg 6 veckor :)

Men menar du att när favoritlistan går över till ordinarie listan med alla kanaler efter en timing också är ett fenomen som inte förekommer vanligtvis? Har ju sökt uppdatering via kabelnätet men det har inte gått att uppdatera.

Postad 26 May 2008 - 19:16

wrongturn
  • wrongturn
  • Användare

• 123 inlägg
  • 0
Tror inte att du att du kommer att vara utan din box i 6 veckor. Min box kom tillbaks veckan efter. Men det beror väl också på hur mycket dom har att göra.

Postad 27 May 2008 - 07:17

Unregistered1124
  • Unregistered1124
  • Beroende

• 1000 inlägg
  • 0

Jag skickade in boxen idag med anledning av problemen med att inforutan hänger kvar. Räknar väl med att den är iväg 6 veckor :P

Men menar du att när favoritlistan går över till ordinarie listan med alla kanaler efter en timing också är ett fenomen som inte förekommer vanligtvis? Har ju sökt uppdatering via kabelnätet men det har inte gått att uppdatera.

Det fenomenet förekommer eftersom det är en bugg som inte är åtgärdad i senaste mjukvaran.

Postad 27 May 2008 - 08:51

Unregistered6df60672
  • Unregistered6df60672
  • Veteran

• 1811 inlägg
  • 0

Tror inte att du att du kommer att vara utan din box i 6 veckor. Min box kom tillbaks veckan efter. Men det beror väl också på hur mycket dom har att göra.

Efter att jag handlade på dustinhome och fick en defekt vara skickade jag in den för reparation. Den var borta i sex veckor. Jag har tyvärr inte så bra erfarenhet av snabba reparationer men vi får väl se. Jag lånar ju en humax sd box under tiden så det är ju ingen panik.

Jag skaffade samsungboxen i avvaktan på en bättre HD box från comhem eftersom den nuvarande som de har är buggig. Men visst fasen är denna också strulig. Det verkar som att det är väldigt svårt att göra bra boxar utan problem.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.