Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Vikbar säng

9 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 19 August 2007 - 14:11

snovvebovve
  • snovvebovve
  • Lärjunge

• 421 inlägg
  • 0
Bor i en 1:a på 41kvm där rummet är ca 17kvm. Har länge funderat på hur jag ska få bort min 120 säng på bästa sätt. Var inne på loftsäng först men kom nu på en annan idé: om det gick att vika upp den mot väggen liknande som de har i hyttarna på finlandsbåtarna... Någon som gjort en sådan lösning eller har synpunkter på idén??

Får jag bort sängen har jag nog plats för en magnum soffa :)

Postad 19 August 2007 - 16:16

Unregistered39429
  • Unregistered39429
  • Mästare

• 3116 inlägg
  • 0
kolla in; sängstativet sesam
funderar själv på något liknande...

Postad 19 August 2007 - 17:26

woodis
  • woodis
  • Amatör

• 50 inlägg
  • 0
Kolla in följande sidor, kanske det finns något som du gillar eller får tips på.

http://tv4.se/byggab...mma/252571.html

http://www.livingspa.../saengskaap.htm

lycka till.

Postad 20 August 2007 - 19:43

snovvebovve
  • snovvebovve
  • Lärjunge

• 421 inlägg
  • 0

kolla in; sängstativet sesam
funderar själv på något liknande...

<{POST_SNAPBACK}>

Det där såg ju riktigt intressant ut, kan inte vara svårt att svetsa ihop själv heller...

Dock kom syrran förbi å sågade idén, hon menade att det aldrig skulle bli av att jag fällde upp sängen ändå... hm... :)

Postad 20 August 2007 - 22:18

clarity
  • clarity
  • Användare

• 121 inlägg
  • 0

Det där såg ju riktigt intressant ut, kan inte vara svårt att svetsa ihop själv heller...

Dock kom syrran förbi å sågade idén, hon menade att det aldrig skulle bli av att jag fällde upp sängen ändå... hm...  :)

Har funderat en hel del på det där också. Loftsängar, vikbara sängar eller bäddsoffor.. Jag har precis flyttat till en 1:a på 25 kvm och tycker att det är ganska fult att sängen mitt i vardagsrummet, men jag tror knappt att jag kommer hitta något. Kravet är ju att det ska vara enkelt men ändå snyggt.

Men sesam verkar ganska bra.

Postad 22 August 2007 - 18:28

snovvebovve
  • snovvebovve
  • Lärjunge

• 421 inlägg
  • 0

Kolla in följande sidor, kanske det finns något som du gillar eller får tips på.

http://www.livingspa.../saengskaap.htm

lycka till.

<{POST_SNAPBACK}>

Nu när jag kollade in den där sidan lite närmare fick jag lite coola idéer igen... ;) riktigt smarta lösningar en del... någon som vet pris på dem eller fler bilder/lösningar?

Postad 13 October 2007 - 13:58

snovvebovve
  • snovvebovve
  • Lärjunge

• 421 inlägg
  • 0
kom på en annan lite halvknasig grej när jag inte kunde sova för några dagar sen... ingen som gjort en typ loftsäng som är hissbar? alltså att man på nått sätt hissar upp sängen i taket när den inte används... :) kanske låter lite galet men det kanske går med typ en vinsch av nått slag?

reflektioner?

Postad 13 October 2007 - 19:01

Unregistered1b51c861
  • Unregistered1b51c861
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0

kom på en annan lite halvknasig grej när jag inte kunde sova för några dagar sen... ingen som gjort en typ loftsäng som är hissbar? alltså att man på nått sätt hissar upp sängen i taket när den inte används...  ;) kanske låter lite galet men det kanske går med typ en vinsch av nått slag?

reflektioner?

<{POST_SNAPBACK}>

Nackdelen med det lär väl vara att sängen borde bli tämligen instabil och inte lämpa sig särskilt bra för andra sorters aktiviteter än sömn.

Postad 13 October 2007 - 22:51

snovvebovve
  • snovvebovve
  • Lärjunge

• 421 inlägg
  • 0

kom på en annan lite halvknasig grej när jag inte kunde sova för några dagar sen... ingen som gjort en typ loftsäng som är hissbar? alltså att man på nått sätt hissar upp sängen i taket när den inte används...  ;) kanske låter lite galet men det kanske går med typ en vinsch av nått slag?

reflektioner?

<{POST_SNAPBACK}>

Nackdelen med det lär väl vara att sängen borde bli tämligen instabil och inte lämpa sig särskilt bra för andra sorters aktiviteter än sömn.

<{POST_SNAPBACK}>

hehe, det är därför jag är tveksam till en vanlig loftsäng... men jag menar att med denna så är den bara upphissad när den inte används...

Postad 14 October 2007 - 13:54

13th Marine
  • 13th Marine
  • Beroende

• 1103 inlägg
  • 0
Kör en bäddsoffa från IKEA i min studentetta, funkar ganska bra... om vi bortser från att jag måste förstärka den igen =/

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.