Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Fondvägg bakom TV

8 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 21 August 2007 - 12:30

maggie
  • maggie
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
Hej på Er!
Jag behöver lite smakråd från Er experter (själv är jag nybörjare ;-).
Jag har precis målat om till stockholmsvit och fått soffan levererat och nu skall TV hängas upp men innan vill jag ha en fond vägg, bakom TV eller på väggen rakt fram. TV är en samsung, svart pianolack.
Har ni några bra förslag på färg, mönster mm? Jag funderar på att måla några ränder, t ex en svart, en brun och en röd men fick höra från en kompis att "man tröttnar snabbt på ränder".
Vad tycker Ni? Kanske grafitgrå vägg i så fall, men då blir rummet optisk förminskat...

Bifogad fil(er)

Postad 21 August 2007 - 19:36

Denethor
  • Denethor
  • Veteran

• 1682 inlägg
  • 0
Pröva en mönstrad fondvägg i grått, mörkt grått och vitt...
Kan bli riktigt effektfullt

Postad 21 August 2007 - 21:01

Unregistered93d1242d
  • Unregistered93d1242d
  • Beroende

• 1021 inlägg
  • 0
En mörkbrun fondvägg skulle fungera med resten av ditt möblemang vad gäller färg. Det blir inte skrikigt och tröttsamt, vilket möster gärna blir. Du kan kolla i mitt galleri och se om det kan vara något för dig. Själv är jag helnöjd.

Postad 22 August 2007 - 22:05

Unregisteredbcf42efe
  • Unregisteredbcf42efe
  • Forumräv

• 878 inlägg
  • 0
Min åsikt är att en mönstrad fondvägg på tv-väggen är fruktansvärt irriterande. En enfärgad fondvägg är ok men mönster på tv-väggen går bort!! Blir ju sååå jobbigt för ögonen när man ska se på tv. Och inte är det snyggt heller för ofta så försvinner ju tv:n mot en mönstrad vägg.

Märkligt nog verkar det vara en trend att ha så mönstrad fondvägg som möjligt där tv:n sitter. I alla fall om man kollar in medlemmarnas gallerier här på minhembio.

Men det är ju bara min personliga åsikt. :lol:

[EDIT] Kom just på att jag själv har två väldigt mönstrade tavlor alldeles ovanför tv:n så jag kanske ska vara tyst....haha [/EDIT]

Redigerat av Unregisteredbcf42efe, 22 August 2007 - 22:07.

Postad 22 August 2007 - 23:12

maggie
  • maggie
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
Tack för hjälpen!
Jag tror att det lutar åt grått, grafitt eller svart, någon varmt som går bra med stockhomsvit och brun. Eller kanske svart tappet med medaljon mönster. Eventuell ett par svarta ränder vänster om TV.
Snygga bilder ni har i era gallerior!

Postad 24 August 2007 - 09:53

Unregisteredaf62a200
  • Unregisteredaf62a200
  • Användare

• 104 inlägg
  • 0
Kolla bilden i mitt galleri för fondvägg bakom tv...

Postad 25 August 2007 - 15:10

maggie
  • maggie
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0

Kolla bilden i mitt galleri för fondvägg bakom tv...

<{POST_SNAPBACK}>

Snygg! Det passar bramed soffan och stör inte i TV tittande. Jag hade magnum i samma färg, men fick byta till annan sofa i mörkare färg.
Nå ja, jag vet inte, just nu så är jag inne på att bara klistra fast en bit av någon rolig tapet i längst hörnet eller måla något mönster, jag såg det på en bild i galleriet och tyckte om det.

Postad 25 August 2007 - 16:01

Unregistered36431
  • Unregistered36431
  • Forumräv

• 647 inlägg
  • 0

Tack för hjälpen!
Jag tror att det lutar åt grått, grafitt eller svart, någon varmt som går bra med stockhomsvit och brun. Eller kanske svart tappet med medaljon mönster. Eventuell ett par svarta ränder vänster om TV.
Snygga bilder ni har i era gallerior!

<{POST_SNAPBACK}>

Är du ute efter en tapet som är grå/svart med medaljoner, har jag en fondvägg i mitt vardagsrum.
Ta dig en titt i mitt galleri får du se.

//Niklas

Postad 25 August 2007 - 17:13

tobben-e
  • tobben-e
  • Användare

• 143 inlägg
  • 0

Min åsikt är att en mönstrad fondvägg på tv-väggen är fruktansvärt irriterande. En enfärgad fondvägg är ok men mönster på tv-väggen går bort!! Blir ju sååå jobbigt för ögonen när man ska se på tv. Och inte är det snyggt heller för ofta så försvinner ju tv:n mot en mönstrad vägg.

Märkligt nog verkar det vara en trend att ha så mönstrad fondvägg som möjligt där tv:n sitter. I alla fall om man kollar in medlemmarnas gallerier här på minhembio.

Men det är ju bara min personliga åsikt.  :)

[EDIT] Kom just på att jag själv har två väldigt mönstrade tavlor alldeles ovanför tv:n så jag kanske ska vara tyst....haha [/EDIT]

<{POST_SNAPBACK}>

Sååå jobbigt är det inte,vi har precis målat om väggarna i tv rummet! Och vi valde att tapetsera väggen bakom tv:n,vi målade 3 väggar i lite "blek vitt" och körde en fondvägg med samma färg och där medaljongerna är i en lite annan vit färg! Jäkligt snyggt faktiskt.. ska lägga upp bilder lite senare när allt i rummet står på sin plats!

Bifogad fil(er)

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.