Jag har länge läst och förhoppnignsvis hjälp en och annan men nu står jag har och behöver Er expertis innan en otålig elektriker blir galen pg av at jag "saknar ett hörn.
Mitt i mitt husbygge så insåg jag att missat en rätt väsentlig fråga. Vart fasen placerar man högtalarna när man saknar väggar? På bilden kan ni se problemet. Den delen som är utmärkt "Vardagsrum" kommer att vara dels matplats (övre halvan mellan yttervägg och barkök) och dels vardagsrum undre halvan (närmast uteplatsen).
Tanken är att 42" plasman parkeras på kortsideväggen (den undre halvan) tillsammans med duken (infälld i undertaket) och projen även den infälld längre bort närmare hallen.
Frågan är bara vart fasen ska jag placera högtalarna. Dom tänkte jag också bygga in. Kanske inte själva högtalaren men kablarna ska dras i väggarna. Mellan hallen och vardagsrummet så står två öppna spisar (ÖS på bilden) och det kommer att vara ett slätt tak utan bjälkar etc som man kan gömma en högtalare bakom. Det är 255cm i takhöjd och helglas från golv till tak mot uteplatsen.
Vad kan ni komma fram till om ni slår Era kloka ihop? Jag är inte främmande för att köpa nya grejor (faktum är att jag sålt ljudanläggningen så idag har jag inget alls, <snyft!>.
Sökningen pågår
Avancerad sökning
7 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?