Redigerat av henrik_k, 29 August 2007 - 09:34.
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
1 relaterade trådar
Postad 29 August 2007 - 09:32
Någon som vet ifall T650i finns att köpa i blått utan telia (dvs utan abb). Har bara sett den på dustin just med TELIA SURFPORT.
Redigerat av henrik_k, 29 August 2007 - 09:34. Postad 29 August 2007 - 15:11
Jag är ute på köpar jakt Gillar den där blåa 650:an Kanske skulle slå till plus den där coola ericsson klockan arbandsuret man styr en del saker med troligen helt värdelöst men klart lockande för en prylb0g Redigerat av Unregistered7a297b68, 29 August 2007 - 15:11. Postad 29 August 2007 - 18:24
Ok, men har du sett den i blått utan abbonemang nånstans? Tycker det är lite konstigt att det inte skrivits något om just denna telefonen. Den är iaf enl lagom snygg, inte allt för dyr, bra kamera, inte allt för tjock och har dessutom en reptålig display vilket iaf jag har saknat på mina tidigare telefoner. Postad 29 August 2007 - 21:18
Det verkar som om Telia har ensamrätt på den i blått med tanke på att de endast gör reklam för (och säljer) den blåa på sin hemsida.
Men enligt Sony Ericsson callcenter, som jag mailade i förra veckan, skulle den släppas i blått under vecka 34-35. Det är ju nu men den är inte ens uppe för förbokning på katshing.se, vilket tyder på att de inte har fått något leveransdatum av Sony Ericsson. Postad 30 August 2007 - 00:46
Ok bara att vänta då. Känner igen detta. Var först inne på en svart S500i men tror att denna kommer att hålla bättre i längden med sitt metallchassie och sin repfria skärm. Men den gröna är inte ful den heller så man kanske slår till på en sån istället. Postad 30 August 2007 - 12:22
Jag överväger den gröna nu då den dels var snyggare i verkligheten, dels har katshing.se bekräftat att telia har ensamrätt på den blåa ett tag. De kunde inte säga hur länge men jag har mailat SE igen för att få ett besked.
Postad 31 August 2007 - 05:37
Mm funderar faktiskt på det samma. Skulle vilja se den blå "live" för att se om den är snyggare. En polare tyckte att den gröna såg lite "Metrosexuell" ut vad han nu menade med det Har nog uteslutit S500i pga. att kvalitetskänslan är en allt för stor faktor och där tror jag T650i vinner med hästlängder. Postad 31 August 2007 - 06:02
Hade precis bestämt mig för T650i grön igårkväll, men fick inte tummen ur och lägga beställningen på Katshing. Nu på morgonen har de dock plockat bort erbjudandet med Tele2 Player 199kr/månad (fraktfritt, 475kr för luren). Vet inte om det är ngt fel i deras system eller vad...
Tyckte den blå var mycket snyggare än den gröna innan jag såg båda live. Från början avskydde jag den gröna, nu är det enligt mig den vackraste lur som tillverkats Läste f.ö. att telefonen inte får säljas i USA pga det höga SAR-värdet Postad 31 August 2007 - 23:50
Jag har nu länge väntat på att T650i ska komma ut, och nu måste man vänta ännu längre på att den ska komma ut i blått.
Ja det stämmer, den gröna var mycket snyggare live än på bild. Funderar på att åka ner till Telia för att enbart kolla på den blåa om dem har den så att man får klämma lite på den. Jag skrev lite med folk på ett annat forum och där skrev en kille så här: "Rykten säger att den skall komma i helt metallic, svart och eventuellt röd. Tveksamt om vi får se dom i Sverige". Skulle ju vara intressant att se dem i verkligheten om dem nu skulle vara så att dem skulle komma i dem färgerna också. Postad 01 September 2007 - 06:46
Den som lever får se. Kommer den i en röd/svart kombination köper jag den direkt, kosta vad den kosta vill. Har i varje fall lagt en beställning på den gröna nu, borde dyka upp på tisdag eller onsdag beroende på om posthanteringen här i bushen fungerar som den ska. Postad 01 September 2007 - 12:04
Är en lycklig ägare av en grön T650 sedan i torsdags. Ville egentligen ha en blå men orkade inte vänta så jag slog till på en grön rackare. Mycket nöjd med den än så länge. Ljusår bättre än min gamla LG.
Mockups (fake): ![]() Grymt snygga. Hoppas verkligen SE släpper något som liknar dem på bilden. I så fall gör jag nog ett skalbyte på min gröna så den ser ut som den till höger. Redigerat av iohan, 01 September 2007 - 12:05. Postad 01 September 2007 - 12:14
Har du fått något svar från SE? Vill ju köpa denna mobil men inte i grönt......... Postad 01 September 2007 - 17:46
@ fiberhavre & swefille
Det senaste budet är att den ska komma i svart/silver (se nedan) samt i "virgin gold" och "kiss me purple". Den i svart/silver är mest trolig men man vet aldrig om det blir fler färger. ![]() @ iohan Det sägs att den vänstra ska släppas exklusivt i UK lagom till julhandeln. Om det är sant eller ej vet jag inte. ![]() @ Foxn Tyvärr, svaret jag fick från SE call center var riktigt dåligt. Det enda de sa var att den var bunden till Telia, vilket framgick av min fråga till dem. Suck! @ all För er som bor i Sthlm finns en blå T650 dummy i skyltfönstret på Teliabutiken på Kungsgatan (mitt emot Astoria). Redigerat av odelsteken, 01 September 2007 - 17:49. Postad 02 September 2007 - 12:57
Alla som vill ha den blå får ta å maila till SE så att de förstår att de finns många som vill köpa den. Tänkte köpa W880i i våras när den kom, men eftersom de väntade med att lansera den svarta i Sverige så blev jag sur och struntade i att köpa den. Sjukt att de inte lanserar alla färgerna direkt i Sverige, när de gör det i övriga europa Postad 02 September 2007 - 15:05
Förmodligen är det så att Telia köpt ensamrätt till den blå T650i. Hjälper nog föga att maila SE om detta då det säkert har bra koll på vilka färger som är populära och vilka som är mindre poppis. Gissar bara men jag tror det kommer ta ett tag innan man ser den blå i andra butiker i Sverige. Den svarta W880 tog ju rätt bra tid på sig. Postad 03 September 2007 - 09:08
Det blev en grön tillsist. Den gör sig som sagt bättre live. Gillar den skarpt än sålänge men funderar på den sak. Det är en led-stripe på baksidan av telefonen mellan det gröna och silvriga, har dock aldrig fått den att lysa.
Den ska enl denna videon iaf lysa när man får sms men bör ju lysa även vid andra händelser som tex när någon ringer. T650i - Youtube Postad 03 September 2007 - 09:25
Bara för att Telia säljer den blå varianten så innebär det ju inte att man måste teckna Telia Mobilabonnemang för att kunna köpa mobilen. Det går hur bra som helst att köpa en mobil rakt upp och ner.
Postad 03 September 2007 - 09:57
Men den är ju låst till deras nät Postad 03 September 2007 - 13:07
När en operatör köper ensamrätt på en färg är det oftast i minst 3 månader, skulle tro att den kommer i blått hops andra operatörer lagom till julhandeln.
Givetvis kan man köpa en med telialås, för 4300kr som de tar, och sedan låsa upp den för ytterliggare 500kr. Totalt går det då på 4800kr, dvs ca 1000kr mer än en grön. Är det värt det? Inte enligt mig, jag knallar ner till InWarehouse i eftermiddag och köper mig en grön istället. Postad 03 September 2007 - 13:14
Ja, det är väl ganska självklart... Inget problem för mig i och för sig. Postad 03 September 2007 - 21:19 För att svara på min egen fråga så såg jag att den lyste som i videon när jag fick sms för ett tag sen men det verkar vara den enda händelsen som den lyser, synd. Postad 03 September 2007 - 21:21 Nej men det är ett litet gissel för alla andra som inte har telia eller funderar på att gå över till telia Postad 04 September 2007 - 13:23
Och så är det väl bara att vänta och se vilken mobiloperatör som får ensamrätten på den i ett par månader då... Postad 04 September 2007 - 13:29
Hmm nu vill man kanske hellre ha den svarta, blev svårt det här. Jag hoppas verkligen att denna inte blir låst till en operatör Postad 04 September 2007 - 13:55
Jag gissar på Tre Postad 04 September 2007 - 13:59
Men du hoppas på att den kommer finnas olåst................annars Mailade precis SE och frågade när den svarta skulle komma och om den blir olåst. Men som vanligt så kan de säkert inte svara. Postad 04 September 2007 - 14:08
Ja, jag håller tummarna för det, vill själv ha den. Postad 04 September 2007 - 15:33
Mina frågor till SE:
När kommer den svarta T650i att komma ut till marknaden? Kommer den att vara olåst när den kommer? Den blåa T650i, när kommer den att finnas som olåst? Svaret jag fick var: Tyvärr har vi ingen information om ej lanserade produkter. Enligt våra uppgifter är Sony Ericsson T650i Blue under lansering och bör finnas hos någon av våra återförsäljare obunden till en viss operatör. Så vart finns den obunden???? Räknas inte den svarta som lanserad när den finns på hemsidan Postad 04 September 2007 - 18:06
Tror faktiskt inte de på call center har så bra koll. Jag har fått en del konstiga svar därifrån.
Hur som helst, svart dyker nog inte upp förrän senare i år och blå kommer säkert att säljas obunden om några månader. Själv har jag precis hämtat en grön och gillar den skarpt! Postad 04 September 2007 - 20:14
Jag tycker också att de verkar ha otroligt dålig koll. Det är förjäkligt att vi måste sitta o gissa oss till när den ska komma. De kanske inte är de som sitter i callcenter som har dålig koll, utan de blir kanske taskigt informerade..........Otroligt dåligt av SE Postad 04 September 2007 - 20:34
Hur är kameran på den!? Någon som testat och kan lägga upp bilder?!
Postad 04 September 2007 - 21:13 Har inte tankat över bilderna till datorn än men på displayen är de riktigt fina. De bilder jag har sett på nätet håller inte samma kvalitet som K800/K810 men håller ändå hög kvalitet. Postad 05 September 2007 - 11:23
Märkligt, mobil.se ger den bara 64%. Undrar varför... Alla som köpt den verkar ju väldigt nöjda.
http://www.mobil.se/...M...telefon(er) Postad 05 September 2007 - 17:05
Ja nu är frågan om man ska slå till på den gröna eller vänta tills den blåa kommer ut så att man kan köpa den olåst.
Eller så väntar man på att den ska komma ut i någon annan färg, men det kanske är lite långsökt. Men nu har ju det kommit ut M2 8GB, kommer ut på marknaden 4-kvatalet på ett ungefär, läste det på mobil.se . Så då får det nog bli T650i i en färg man gillar tillsammans med 8 GB minnes kort när det väl kommr ut. Hoppas bara att det fungerar bra tillsammas. Har läst att läsarna i telefoner som stödjer M2 klara av att läsa upp till 32GB (minneskort). Ska ner på stan nån dag och klämma lite på dne gröna och dem blå om jag hittar den på Telia om dem har den där, här i västerås. Postad 05 September 2007 - 17:26
Helt värdelöst att kontakta SECC med sådana frågor. Det är inte deras bord. Om du däremot vill veta hur du skickar MMS med din nya Sony Ericsson mobil så kan de säkert hjälpa dig. Mycket bättre att kontakta en distributör som t e x AxCom: http://www.axcom.se/ Postad 06 September 2007 - 04:00
Känner nog mest för en grön faktiskt. Sticker ut lite jämfört med alla svarta och silverfärgade nallar.
Har annars ett par frågor till er som skaffat en redan: 1. Vad är det för lurar som föjer med? Är det in-ear-modellen (silikonplupparna, ni vet) eller är det ett par traditionella (dvs sämre) lurar? Jag bara antar att det är en 3,5 mm-honkontakt på micken. 2. Vad följer med i kartongen? Har sett bilder på ett slimmat svart fodral och en dockningsstation. Gillar ni dem? 3. Är det någon som vet om det går att få upp T650i som en enhet på skrivbordet om man kör Mac Os X 4. Är linsen på kameran på baksidan i samma mineralglas som över displayen eller är det vanlig plast? 5. Hur funkar musikspelardelen? Kan man byta låtar genom att hålla inne volymknapparna på sidan som på W800i (och säkert andra med)? 6. Är det någon som provat och lyckats använda ett större minneskort än 1 GB? Postad 06 September 2007 - 12:42
De hörlurar som följer med är av klassisk modell. Har inte plockat ur mina ur påsen ännu men de ser inte jättespännande ut. Som vanligt är det på mikrofonen som 3.5mm sitter.
Med i paketet finns förutom CD-skriva & manualer ett enklare bordsställ, hörlurar/headset, fodral till telefonen, USB kabel och en laddarkabel. Bordstället tycker jag funkar riktigt bra även om det är av rätt enkel modell. Man kan bygga in laddarkabeln i stället om man så önskar. Fodralet ger jag inte mycket för. Det är i något syntetiskt material och täcker hela telefonen inkl display. Har dock aldrig varit ett stort fan av skyddsfodral. Postad 06 September 2007 - 13:08
Jag skulle vilja se lite bilder på bordsstället Postad 06 September 2007 - 15:41
Köpte du den gröna modellen?
Var och kände lite på den idag. Måste fråga, går det lätt att skriva sms, jag är själv en sån som sms:ar väldigt mycket så jag hoppas att det går lätt att skriva... Fast det är någ en vane sak kan jag tänka mig. Så var det iallfall då när jag hade min w580i. Köper någ T650i om några dagar kan jag tänka mig. Postad 06 September 2007 - 22:03
Går det alltså att byta skal på dom?.. För isf köper man ju lätt en grön nu, och införskaffar ett svart skal när det kommer!.. Postad 06 September 2007 - 22:05 Tack för svaren! Måste bara fråga lite mer: Av klassisk modell? Typ som de här HPM-64 alltså? Efter att jag postade igår hittade jag brittiska uppgifter på att det var HPM-75 som medföljde T650i. Är det alltså annorlunda i Sverige? Postad 07 September 2007 - 13:56
Tjejen har den Tela-låsta blå modellen och fick med HPM-75.
Jäkligt läcker telefon måste jag säga. Ger lite kvalitetskänsla med sin tyngd och borstade aluminium. Hur den fungerar kan jag inte uttala mig om men jag tycker inte kameran var mycket att hänga i granen..i full upplösning var den sämre än k750i. Postad 07 September 2007 - 14:10
Tack för bekräftelsen om lurarna - fast jag funderar ändå på ett par HPM-90 när de släpps sen. (Det är inte aluminium förresten - det är rostfritt stål)
Postad 07 September 2007 - 21:05
För de som är intresserade av T650i i blått och inte vill ha Telia-låst lur kan jag informaera om att Telenor säljer den blå, ej operatörslåst! Skaffade mig en idag och är än så länge mycket nöjd!!
Postad 07 September 2007 - 21:11
Ja jag har ju sätt att de har reklam på 5an om de. Vad kostade den där då? Postad 07 September 2007 - 22:32
Den svarta versionen verkar inte ha riktigt samma finish som den gröna och blåa - slätare på något sätt.
![]() Föredrar personligen fortfarande den gröna (och den svarta finns ändå inte tillgänglig i Sverige än). Postad 08 September 2007 - 11:19
Jag kan ju tillägga att Tre säljer den blåa varianten, för er som inte har upptäckt det.
Redigerat av @xel, 08 September 2007 - 11:19. Postad 08 September 2007 - 11:35
Nu när både 3 och Telenor säljer den så måste ju även de andra börja sälja den. Men jag hittar inga priser på "rent köp" hos varken 3 eller Telenor, hos tre kanske man inte ens kan köpa så.
1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |