Japp, det är inget större fel på Sinus Live, det tycker inte jag heller. Men det är inget steg jag skulle rekommendera om man har ett par basar som är till för att spela precis
rätt. Sinus Live är byggt av billigare komponenter och har satsat mer på effekt än välljud. Därmed inte sagt att det låter illa =) Personligen tycker jag tanken med Sinus Live är att få så många Watt per krona. (Och det enda sammanhanget jag kan tänka på är dB-drag då man jagar aktivt efter effekt och mindre välljud) Därav mitt utlåtande.
Sinus Live listar 2390kr och DLS A6 rear Nårdik ut för 4570kr! Ska man lägga ca. 2500kr på en bas, så tycker jag A6 är värd den extra summan pengar. Mitt personliga utlåtande bara! Tänk på att Sinus Live också är uppmät vid 0,8% THD och DLS A6 vid 0,1 % THD (Dessutom vid bara 13,8V! Sinus Live är förmodligen uppmätt vid 14,4V).
Sen om man jämför GAS Silver vs. DLS A6 är mitt val enkelt! A6 rockar bananer för 4570kr!
Citat
Den nya GAS-silverserien verkar vara riktigt välgjorda. Monoblocket är säkrat på 200 amp!
Frekvensomfång 30-300Hz. S/N 110dB. Känslighet 0,3-8V. Avsäkrad 200A. Mått: 442x52x230mm.
Stoppa in en Säkring på 600A så är den avsäkrad på 600A också

Ampere ger bara en fingervisning om hur pass mycket effekt steget är
kapabelt till att lämna.
Men visst 200A klass-D är bra!
Den stora frågan är HUR det låter. Har lyssnat på GAS silver och det är ett mycket kompetent slutsteg som om det varit billigare (Typ som Sinus Live SL-A1500). Dock gillar jag i allmänhet inte GAS då jag tycker man får mindre än man betalar för. Nu blev jag lite bitchig

Har efter några år gått igenom BRL's sortiment här och där och finner ingen överraskning med GAS. Hade de kostat hälften så mycket hade jag blivit överaskad...
Lyssna på BRL's GAS-Dodge. Den låter fett. Dock är det ett GAS Competition-steg i den.
Jag skulle rocka loss med ett A6... bättre steg får du inte för 4570kr!
Det här inlägget har ändrats av jollek 01 september 2007 - 23:02